Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mijn verzekeringsfiche rijdt ik op een Suzuki AK 47 :')

Moet ik niet doen op mijn werk, zeggen, "hey, ik heb een AK 47" _O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mijn verzekeringsfiche rijdt ik op een Suzuki AK 47 :')

Moet ik niet doen op mijn werk, zeggen, "hey, ik heb een AK 47" _O-

f134b0e1183dff648396bb841cc167182f3009052bbfce50a29e68b3ef96fe4c.jpg
 
Bij een Nederlands voertuig blijft op de rdw site de terugroepactie open staan totdat deze is uitgevoerd. Maar omdat jouwe import is weet ik niet of ze dat controleren.
Maar ook dat zou je na kunnen vragen bij de importeur, die zou moeten kunnen zien of het nog open staat of niet op dat specifieke framenummer (mits het daadwerkelijk een '09 model is uiteraard).
Ik heb de Duitse eigenaar in de peiling. *O*
Er stond een adres op de Acrapovic doos.. en zie bij hem op Facebook de bewuste motor ook in zijn fotoboek.
Even kijken hoe snel hij vriendjes wil worden. :+
 
Niet zo heel snel :? :+
Reageert helemaal niet. :?
Misschien nog even in het Duits proberen. _O-

(kreeg een paar weken geleden een afwijzing van een Duitse leverancier, "wij kunnen deze artikelen niet leveren", na een week in reply op een snel in Engels opgestelde prijsaanvraag per e-mail, antwoord met Duits, en de offerte rolt even later binnen.. :') )
 
Gisteren een bezoeker voor de Appie.. maar de accu is nu al dood. :?
Paar uurtjes daarvoor al de Optimate aangekoppeld, die ziet hem niet eens meer.

28 september voor het laatst mee gereden. Buiten stallen is ruk. ;(
Aan de rechterkant van het motorblok en in de accubak stond water.
Nagelnieuwe motoren gaan zó naar de haaien. B|
 
En F'ie wilde vanochtend ook thuis bivakkeren.
Voelde het baasje aan.. :+

Toch maar even de choke erbij. :? :]
Nu wel erg koud voor zomerhandschoentjes met ventilatiegaatjes op de vingers. _O-

full
 
Gisteren een bezoeker voor de Appie.. maar de accu is nu al dood. :?
Paar uurtjes daarvoor al de Optimate aangekoppeld, die ziet hem niet eens meer.

28 september voor het laatst mee gereden. Buiten stallen is ruk. ;(
Aan de rechterkant van het motorblok en in de accubak stond water.
Nagelnieuwe motoren gaan zó naar de haaien. B|
Een accu kan ook gewoon domweg van het een op het andere moment overlijden hoor ;)
Had de 33 eens.. 6 uur 'S ochtends probleemloos, 4 uur 'S middags niet meer genoeg prik voor de lampjes in het dashboard. En ook niet meer bij te laden, gewoon dood.

Accubak vol met water is niet netjes, maar een accu is toch volledig geïsoleerd van zichzelf? Anders zou je hem niet kunne vastpakken zonder handschoenen:p
 
Een accu kan ook gewoon domweg van het een op het andere moment overlijden hoor ;)
Had de 33 eens.. 6 uur 'S ochtends probleemloos, 4 uur 'S middags niet meer genoeg prik voor de lampjes in het dashboard. En ook niet meer bij te laden, gewoon dood.

Accubak vol met water is niet netjes, maar een accu is toch volledig geïsoleerd van zichzelf? Anders zou je hem niet kunne vastpakken zonder handschoenen:p
Oh ja, starten en lopen, en tijdens het rijden trilt het laatste stukje lood los en maakt de kortsluiting tussen de platen.
Dat kan zelfs bij het tanken, of na een terras stop zijn tijdens een lekker toertochtje. ;) :Y

Ik ben gewoon lichtelijk teleurgesteld in deze prestatie. ;)
Maar ik heb de motor ook pas sinds juli, en de accu was duidelijk al niet fris.
Normaal gesproken laad ik dat ding ook met vier weken op, niet na negen weken. O-)

De koper doet dus een bod zonder accu. :+

Ik had anders voor volgend jaar al plannen voor een li-ion accu. :Y :')

Accubak met water: geen probleem.
Maar ik kom uit een situatie van een huis met garage.
Stoot mij nog iedere dag aan de scheiding. :+ ;)

(motortjes zijn lief en moeten ook comfortabel gestald worden, voor hun eigen bestwil)

Ik ga eigenlijk liever te voet door de pekel/regen, dan dat de motor er aan blootgesteld wordt.
Fie hoeft mag ook niet door de regen, maar is nu wel goed ingespoten voor de winter. :$
 
Laatst bewerkt:
Reageert helemaal niet. :?
Misschien nog even in het Duits proberen. _O-

(kreeg een paar weken geleden een afwijzing van een Duitse leverancier, "wij kunnen deze artikelen niet leveren", na een week in reply op een snel in Engels opgestelde prijsaanvraag per e-mail, antwoord met Duits, en de offerte rolt even later binnen.. :') )

Ze zijn dus net zo erg als de Fransen _O-

Gisteren een bezoeker voor de Appie.. maar de accu is nu al dood. :?
Paar uurtjes daarvoor al de Optimate aangekoppeld, die ziet hem niet eens meer.

28 september voor het laatst mee gereden. Buiten stallen is ruk. ;(
Aan de rechterkant van het motorblok en in de accubak stond water.
Nagelnieuwe motoren gaan zó naar de haaien. B|

Accu verliest 1% capaciteit per dag wanneer deze ongebruikt staat.
Een niet al te frisse accu is na een week of 9 dan wel redelijk schijndood.
 
Ze zijn dus net zo erg als de Fransen _O-
Ik heb goede ervaringen, maar hoe verder richting het Oosten.. _O-

Of het zuiden inderdaad, we hebben overigens ook een Italiaanse leverancier..
De meesten spreken daar ook geen Engels. Contactpersoon vrij is .. ehhh..
:')
Accu verliest 1% capaciteit per dag wanneer deze ongebruikt staat.
Een niet al te frisse accu is na een week of 9 dan wel redelijk schijndood.
Ja, hoe vaak ik dat al niet in het zoveelste 'accu' topic gepost heb. ;) _O-
Bij normale temperaturen en een frisse Yuasa loopt het wel los. (maar goed is het niet)

En ik keek er ff tegenop, maar ik weet nu hoe makkelijk het (vast geboute) zadel van de Appie los gaat.
Van de zomer al een oplaadkabel gekocht om op de accu te schroeven. Zin om te kijken 0%. :$

Bij de F kan e.a. natuurlijk met de sleutel, maar die staat niet langer dan een week stil. :9

 
Laatst bewerkt:
Ik heb goede ervaringen, maar hoe verder richting het Oosten.. _O-

Of het zuiden inderdaad, we hebben overigens ook een Italiaanse leverancier..
De meesten spreken daar ook geen Engels. Contactpersoon vrij is .. ehhh..
:')Ja, hoe vaak ik dat al niet in het zoveelste 'accu' topic gepost heb. ;) _O-
Bij normale temperaturen en een frisse Yuasa loopt het wel los. (maar goed is het niet)

En ik keek er ff tegenop, maar ik weet nu hoe makkelijk het (vast geboute) zadel van de Appie los gaat.
Van de zomer al een oplaadkabel gekocht om op de accu te schroeven. Zin om te kijken 0%. :$

Bij de F kan e.a. natuurlijk met de sleutel, maar die staat niet langer dan een week stil. :9

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/Aprilia%20RSV4/IMG_20161204_155103_1.jpg"]afbeelding~][/URL]
Zadel ietwat ombuigen en 2 boutjes losdraaien?

Er is een 'accu' topic? Ik blij dat ik eigenlijk nooit verder kijk dan het F topic _O-


Waarom gaat appie weer weg eigenlijk?
 
Laatst bewerkt:
Zadel ietwat ombuigen en 2 boutjes losdraaien?

Er is een 'accu' topic? Ik blij dat ik eigenlijk nooit verder kijk dan het F topic _O-
Haha duoset eraf, en dan twee imbussen los.
Ik wist het eigenlijk al, maar was gewoon lui.

En ze stond zo lekker onder die hoes weg te kwijnen, ik durfde amper te kijken.

Achteraf is bijna alles zo makkelijk. :+
Waarom gaat appie weer weg eigenlijk?
Boel geld, en ik was die twee keer niet sneller dan mijn oude ZX-10R. O-)
Maar later de track modus gevonden, dus volgens jaar zien we wel weer. (Diabla Rosso Corsa's staan ook al klaar)
Hoeft niet weg, mag wel. Boel geld, en nu ff vier maanden niet rijden. (zes maanden totaal O-) :') )

Accu onderweg. *O*

full
 
Laatst bewerkt:
Haha duoset eraf, en dan twee imbussen los.
Ik wist het eigenlijk al, maar was gewoon lui.

En ze stond zo lekker onder die hoes weg te kwijnen, ik durfde amper te kijken.

Achteraf is bijna alles zo makkelijk. :+Boel geld, en ik was die twee keer niet sneller dan mijn oude ZX-10R. O-)
Maar later de track modus gevonden, dus volgens jaar zien we wel weer. (Diabla Rosso Corsa's staan ook al klaar)
Hoeft niet weg, mag wel. Boel geld, en nu ff vier maanden niet rijden. (zes maanden totaal O-) :') )

Accu onderweg. *O*

[afbeelding]

Met de kennis van nu, hadden we toen...... ach laat ook maar :+

Op een gegeven moment zullen de mogelijkheden van de fiets niet zoveel invloed meer hebben op de ronde tijden denk ik.
Het blijft idd wel een dure bezigheid, maar na de aanschaf vallen de kosten toch wel mee als die stilstaat?

Krijg regelmatig weer de kriebels om een oudere fiets te kopen voor circuit gebruik, wil het de F niet aandoen O-)
Maar dat zal dan ongetwijfeld een bodemloze put worden :o
 
Na 22.000 onderhoudsvrije :$ kilometers is mn kettingset het aan het begeven. Nu maar een nieuwe besteld en het voortandwiel twee tandjes groter (16/46 ipv 14/46), eens zien hoe dat rijdt. Ik rij dagelijks woon werk, 43 km enkele reis, en eigenlijk alleen maar snelweg.
 
Na 22.000 onderhoudsvrije :$ kilometers is mn kettingset het aan het begeven. Nu maar een nieuwe besteld en het voortandwiel twee tandjes groter (16/46 ipv 14/46), eens zien hoe dat rijdt. Ik rij dagelijks woon werk, 43 km enkele reis, en eigenlijk alleen maar snelweg.
Ik ben effe de tel kwijt ... heb jij het oude model? En hebben die nog meting op het voorwiel?
De modellen vanaf '98 hebben meting op de uitgaande as. Als je dan iets wijzigt aan je vertanding of band maat achter, wijzigt ook de afwijking van de sneldheidsweergave (die af-fabriek 4 á 5 km/u teveel aangeeft), en de weergave van ODO en trip meter(s).
Bij verzwaring van de vertanding, zoals jij dat doet, ga je een lagere snelheidsweergave krijgen bij een zelfde snelheid.

Zelf zit ik ook nog steeds met dat dilemma. Ik doe enkel rit woon werk 51 km, waarvan meestal* 38 km snelweg. Lagere rpm zou ik fijn vinden. Maar ik moet een reductie voorzien op de elektronische meting die op de uitgaande as gebeurt.

Al denk ik dikwijls ook om de tellerpartij te slopen, en een aftermarket te plaatsen die op het voorwiel meet, en lekker blijft doortellen na 99.999km. Dat zouden dan twee problemen in 1 keer zijn die opgelost worden. Kan ik lekker vertanden zoals ik wil, zonder dat de meting wijzigt.

Onderhoud aan mijn ketting (en motor) :$ :$ :$ ...
... is bij mij niet veel beter. Motor kan nog steeds niet binnen, en dat ontmoedigd :$
Anderzijds, al ruil 12.000 km met de huidige ketting, en slechts 1 keer bij geregeld. Op 45.000km ga ik het nog eens moeten doen denk ik.

Moet gewoon een zo goed als nieuwe ketting geweest zijn toen ik die kocht 8-)

* afhankelijk van het TRG spel kan mijn route wel eens wijzigen, waarvoor ik dan de snelweg mijd om het onderwerp te vinden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zit er niet een slimme elektronicus onder de GSXF rijders die een omzettertje kan maken?

Volgens mij is het in theorie niet zo moeilijk:

nieuw aantal pulsen = (aantal afgegeven pulsen op uitgaande as) : (aantal voortanden : aantal achtertanden)aangepast * (aantal voortanden : aantal achtertanden)origineel

twee mini drukknopjes voor het aantal tanden (éénmalig 17 keer en 45 keer indrukken oid) en een terugmeldledje en je bent klaar... ;)
aannemende dat alle modellen dezelfde voor/achter verhouding hebben
 
Laatst bewerkt:
Zit er niet een slimme elektronicus onder de GSXF rijders die een omzettertje kan maken?

Volgens mij is het in theorie niet zo moeilijk:

nieuw aantal pulsen = (aantal afgegeven pulsen op uitgaande as) : (aantal voortanden : aantal achtertanden)aangepast * (aantal voortanden : aantal achtertanden)origineel

twee mini drukknopjes voor het aantal tanden (éénmalig 17 keer en 45 keer indrukken oid) en een terugmeldledje en je bent klaar... ;)
aannemende dat alle modellen dezelfde voor/achter verhouding hebben
Eu ... kan je dat nog eens uitleggen, ik begrijp er niks van :$ :$ :$

Er zou naar het schijnt wel een "speedohealer" bestaan die je tussen de sensor en het dashboard kan zetten, en kan instellen om de afwijking te reduceren.
Is ook wel niet goedkoop. Denk dat een andere tellerpartij aftermarket met voorwielmeting niet, of amper duurder is. En zoals ik al zei, ben je dan meteen van de "stoppen op 99.999km" af :P
 
Eu ... kan je dat nog eens uitleggen, ik begrijp er niks van :$ :$ :$

Er zou naar het schijnt wel een "speedohealer" bestaan die je tussen de sensor en het dashboard kan zetten, en kan instellen om de afwijking te reduceren.
Is ook wel niet goedkoop. Denk dat een andere tellerpartij aftermarket met voorwielmeting niet, of amper duurder is. En zoals ik al zei, ben je dan meteen van de "stoppen op 99.999km" af :P
http://www.revshop.eu/nl/healtech-speedohealer-v4-suzuki-s01.html

Deze heb ik op de Kawa gehad, echt ideaal ding. Super nauwkeurig te callibreren.
Alleen daarna geen rekening meer houden met .. "iets harder rijden dan de teller".
De snelheid klopt gewoon. Een raar gevoel kan ik wel zeggen. _O-
 
Op een gegeven moment zullen de mogelijkheden van de fiets niet zoveel invloed meer hebben op de ronde tijden denk ik.
Of juist wel :+ , maar over het algemeen is de rijder de beperkende factor. :Y

Ik ben wel eens derde geweest in de MSL cup.
Andere rijders keken met een scheef oog.. jouw motor is veel sneller.
Twee jaar later kopen ze hetzelfde model en rijden nog een paar seconden langzamer. :+

Een GSX-F kan best een circuitdagje meedraaien, maar voor de snelste groepen moet je toch andere materiaal.

De Kawa imponeerde gewoon meer op het rechte stuk.
Bam! ( :? :} )
Nu laatst op Assen: waar blijft het vermogen.. :')
(En tien seconden langzamer gereden :o )

Sturen was ook niet 300% beter. Ik had er meer van verwacht. Super high tech Appie.. :P
Het blijft idd wel een dure bezigheid, maar na de aanschaf vallen de kosten toch wel mee als die stilstaat?
Dat is waar.. het brand eigenlijk meer zoals geld in de portemonnee.
Mindfuck. :+
Krijg regelmatig weer de kriebels om een oudere fiets te kopen voor circuit gebruik, wil het de F niet aandoen O-)
Maar dat zal dan ongetwijfeld een bodemloze put worden :o
Je kan het inderdaad leuk gaan vinden. Vervelend. _O- :+
 
Laatst bewerkt:
... maar over het algemeen is de rijder de beperkende factor. :Y
...
Een GSX-F kan best een circuitdagje meedraaien, maar voor de snelste groepen moet je toch andere materiaal.
...
:^

En dat van de GSX F, ook :^

Kijk maar:
full

full

full

Was een experience day op zandvoort.

En dan terug over dat eerste, de groep waarin ik zat, je had de instructeur op een BMW denk ik. Ik op mijn F'je, de andere 4 hadden een super sport. Ze gingen goed rechtdoor, dan kwam ik (veel) te kort :')
Maar de ronden waarbij het mijn beurt was achter de instructuer te rijden, was het om de twee bochten gas inhouden om de rest te laten terugkomen, en dat terwijl ik zelf geen bochtenkoning ben.

Ik kan naar mijn eigen mening best wel vlot door een bocht, bij mooi en warm weer rijd ik op mijn F'je de schaamranden achteraan zo weg, maar toch besef ik dat ik nog beter zou moeten kunnen. Maar ik klaag niet. Ik ben tevreden met wat ik kan :]
 
Mijn GSX is van '91 dus nog gewoon de snelheid opnemer aan het voorwiel dus dat scheelt weer.
Ik heb hem gesmeerd toen hij erom ging en daarna niet meer, nu, 22.000 verder, heb ik een hele rij schakels die vast zijn gaan zitten (vrij plotseling) en begint mijn achtertandwiel haaientanden te krijgen.
Toch maar eens kijken naar een automatisch smeersysteem ;).
 
Zit er niet een slimme elektronicus onder de GSXF rijders die een omzettertje kan maken?

Volgens mij is het in theorie niet zo moeilijk:

nieuw aantal pulsen = (aantal afgegeven pulsen op uitgaande as) : (aantal voortanden : aantal achtertanden)aangepast * (aantal voortanden : aantal achtertanden)origineel

twee mini drukknopjes voor het aantal tanden (éénmalig 17 keer en 45 keer indrukken oid) en een terugmeldledje en je bent klaar... ;)
aannemende dat alle modellen dezelfde voor/achter verhouding hebben
Denk dat je uiteindelijk niet veel goedkoper bent dan met de SpeedoHealer
Wel een leuk hobby project als je de kennis ervan hebt, welke mij helaas ontbreekt _O-

Op een gegeven moment zullen de mogelijkheden van de fiets niet zoveel invloed meer hebben op de ronde tijden denk ik.
Of juist wel :+ , maar over het algemeen is de rijder de beperkende factor. :Y

Ik ben wel eens derde geweest in de MSL cup.
Andere rijders keken met een scheef oog.. jouw motor is veel sneller.
Twee jaar later kopen ze hetzelfde model en rijden nog een paar seconden langzamer. :+

Een GSX-F kan best een circuitdagje meedraaien, maar voor de snelste groepen moet je toch andere materiaal.

De Kawa imponeerde gewoon meer op het rechte stuk.
Bam! ( :? :} )
Nu laatst op Assen: waar blijft het vermogen.. :')
(En tien seconden langzamer gereden :o )

Sturen was ook niet 300% beter. Ik had er meer van verwacht. Super high tech Appie.. :P
Het blijft idd wel een dure bezigheid, maar na de aanschaf vallen de kosten toch wel mee als die stilstaat?
Dat is waar.. het brand eigenlijk meer zoals geld in de portemonnee.
Mindfuck. :+
Krijg regelmatig weer de kriebels om een oudere fiets te kopen voor circuit gebruik, wil het de F niet aandoen O-)
Maar dat zal dan ongetwijfeld een bodemloze put worden :o
Je kan het inderdaad leuk gaan vinden. Vervelend. _O- :+

Beetje zelfkennis is wel het belangrijkste voor goede tijden _O-

Dat de F een dagje circuit wel aankan geloof ik wel, heb alleen nog wel eens de neiging meer te vragen van de F dan erin zit.
Met de 600 getracht een circuit R6 bij te houden in de plaatselijke speeltuin, we blijven immers allemaal kinderen :+
Die kon toch iets eerder op het gas |(
ongezonde competitie drang


Hightech is dus niet altijd sneller _O- 10 sec is wel een heel groot verschil.
Het geluid van de Ap maakt het verschil bijna goed :9~
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan