Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
- De auto rijdt op LPG, dus met de motor is diefstal van de eigen portemonnee.
+ Maar vanaf half augustus ook veel (duo)weekenden weg geweest met de F.

Dat is nu even over, maar gemiddeld rij ik zakelijk drie keer per week en 165 kilometer. :$
Van vijf dagen per week wordt ik erg blij, en dat komt ook wel voor.

Maar zelfs als ik alles @werk zou rijden wordt het maximaal 1.500 kilometer per maand. ;)
Ik zit op 51km van de luchthaven, dus net iets meer dan 100km per werkdag.
Ik werk gemiddeld 18 dagen per maand. Dus enkel woon-werk kom ik al kort bij de 2.000km per maand.

Rond rijden in mijn vrije tijd zit er niet veel in. Nu zeker niet, winterperiode.

Maar we denken er wel aan om volgend jaar misschien een (kleine) motorvakantie te ondernemen.

We gaan sowieso terug naar de Filipijnen, volgend jaar November/december, maar als het er van af kan, dus ook nog een kleine/kort durende motorvakantie (meerdaagse, dag of 4 à 5) naar bijvoorbeeld zuid Frankrijk, of misschien wel Scandinavië ...
... maar momenteel zijn we nog niet voorbij het "dromen-stadium" ... :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zit op 51km van de luchthaven, dus net iets meer dan 100km per werkdag.
Dat is mij echt te ver. :Y
Ik werk gemiddeld 18 dagen per maand. Dus enkel woon-werk kom ik al kort bij de 2.000km per maand.
Vroeger reed ik dat precies ook tussen Hoogvliet - Alpen aan den Rijn.
De Yamaha Majesty 250 motorscooter moest iedere 3.000 nieuwe olie. Dat was dan wel weer leuk.
Elke anderhalve maand verversen. _O-

Na 17.000 km woon-werk heb ik het ding in de bosjes gestuurd en ander werk genomen. Dichter bij huis. :+
Rond rijden in mijn vrije tijd zit er niet veel in. Nu zeker niet, winterperiode.

Maar we denken er wel aan om volgend jaar misschien een (kleine) motorvakantie te ondernemen.

We gaan sowieso terug naar de Filipijnen, volgend jaar November/december, maar als het er van af kan, dus ook nog een kleine/kort durende motorvakantie (meerdaagse, dag of 4 à 5) naar bijvoorbeeld zuid Frankrijk, of misschien wel Scandinavië ...
... maar momenteel zijn we nog niet voorbij het "dromen-stadium" ... :P
Haha mooi. *O*
 
Laatst bewerkt:
Dat is mij echt te ver. :Y
Bij het zoeken naar een huisje was mijn limiet, 50km van de motorparking op Brussels Airport, gemeten over de weg en dus niet in vogelvlucht.

Maar door de goedkope aankoopprijs van deze woning heb ik die éne km er ook nog maar bij genomen :P

Heb lang gedacht om iets te zoeken in de regio Namur - Dinant - Hastiere, maar vanwege de afstand naar de luchthaven toch maar niet gedaan ... al heb ik er enigszins toch een beetje spijt van ...
 
Zo..! ff meer dan 50 km van je werk af wonen. Woonde ooit op ff meer dan 40, zat vooral na de nachten en ochtenden kwijlend tegen het raam naar huis te tuffen. tientallen kilometers op rij zijn afgelegd zonder dat ik me ze kon herinneren. Waarschijnlijk met de ogen gesloten..

Ik ben op 3 km gaan wonen dat ik het ouderlijk huis uit ging. Zit nu bij mij vriendin in huis op 9 km.
Ver zát!
 
Worldbeater en Nsmeijer dank voor de feedback mbt prijzen metaalbewerking.
Rond de kerstdagen zal ik m'n AutoCAD 'vaardigheden' maar eens op peil brengen, en daarna eens rondvragen wat frezen zou kosten.

Als ik jullie nog een vraag mag stellen: hebben jullie vanuit jullie achtergrond advies over materiaalsoort en -dikte?
Het is de bedoeling dat er een TomTom op gemonteerd wordt, via een RAM mount.
Ik wil trillen van de TomTom natuurlijk zoveel mogelijk voorkomen, maar heb geen idee hoe gevoelig het materiaal is. De 'natuurlijke' trilling van de motorfiets lijkt mee te vallen, als je bijvoorbeeld naar de spiegels kijkt. Een navigatie achter het windscherm zal wellicht ook niet veel trillen.

Oorspronkelijk was mijn idee om 2 mm RVS te gebruiken, maar wellicht is 1 mm ook voldoende. En de metaalhandel waar ik was geweest had het zelfs over aluminium, maar dan ben ik weer een beetje benauwd voor metaalmoeheid.


--
Klijndijk02: mooie fiets! Heeft nog weinig pekel gezien denk ik?
(houden zo ;) )
 
Bestellinkje gedaan *D

Heb ik genoeg filters voor de beurten van 50.000, 60.000 en 70.000 8-)

En moet ik niet met die spanband sukkelen, gewoon verlengstuk en dop op de ratelsleutel! *O*

Edit: ik wist dat ze die vroeger ook in een setje van 6 hadden, maar die vond ik nu niet meer. Mijn "verlangenlijstje" eens geraadpleegd, daar stonden die blijkbaar nog in, en dus nog beschikbaar. Dat is dus maar 8,03€/filter ipv 8,59€/filter B|
En met dat setje was ik meteen gerust tot 100.000km 99.999km
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank!

Het is inderdaad wel veel werk afteken- en meetwerk, geen klachten over het feit dat men daar een prijs voor rekent.
Maar 8 euro voor een rond gat met doorsnede 4 of 5 mm vind ik toch wat gortig...

'k Zit er nog over te denken om eea om te zetten naar AutoCAD (zal me wel een paar dagen kosten, ben niet zo'n vaardig tekenaar) zodat het automatisch gefreesd kan worden. Maar ook dat zou (incl 3 x buigen, en zonder de extra beugeltjes) op 275 euro komen, terwijl de materiaalkosten ongeveer 30 euro zijn voor 2 mm RVS (135 x 1000 mm).

Ik zit zelf helemaal niet in die business, geen idee of dat gangbare bedragen zijn... (het werk bedoel ik, de materiaalkosten lijken me wel realistisch)

Pff wat een tekening :) zal je graag helpen veel werk zit er niet in, heb alleen niet de spullen voor thuis. wat ik kan doen is even je tekening over tekenen in Inventor ;)

Ben er even aan begonnen zal het weer veder af maken als ik thuis kom mis alleen een aantal maten van je tekening, heb die maten die je er niet bij had staan even gegokt als je de maten weet kan ik ze zo voor je aan passen, moet alleen de maten invoeren mocht je de bemating zelf willen toevoegen autocad tekening is hier te vinden:
Error

(Dropbox - Error)

Hoop dat deze beter werkt:
tomtom houder
 
Laatst bewerkt:
Pff wat een tekening :) zal je graag helpen veel werk zit er niet in, heb alleen niet de spullen voor thuis. wat ik kan doen is even je tekening over tekenen in Inventor ;)

Ben er even aan begonnen zal het weer veder af maken als ik thuis kom mis alleen een aantal maten van je tekening, heb die maten die je er niet bij had staan even gegokt als je de maten weet kan ik ze zo voor je aan passen, moet alleen de maten invoeren mocht je de bemating zelf willen toevoegen autocad tekening is hier te vinden:
Error

(Dropbox - Error)

:} Whow, dank!!! Van zoveel service word ik een beetje stil... :}

Vermoedelijk zijn er meer geïnteresseerden ;) , volgens dropbox genereert je account zoveel verkeer dat het even gedisabled is. Morgen probeer ik het nog een keer (net zolang tot het lukt ;) )
 
Ik behoor tot het uitstervende ras facebookloze wezens :W
En ook niet opzoek naar iets zonder kenteken.. maar ik vond hem toch leuk. :9

full
 
Maar u is wel van de Facebook generatie. :? :+

Hadden de eerste versies geen last van vastlopende blokken? Slechte wanden? Of alleen de R1?
Maar zou eerder iets met kenteken kopen denk ik toch.

Ben idd wel van de Facebook generatie, maar ben er principieel op tegen :+
Met nog een hele waslijst aan tegenargumenten ;)
 
Hadden de eerste versies geen last van vastlopende blokken? Slechte wanden? Of alleen de R1?
Maar zou eerder iets met kenteken kopen denk ik toch.

Ben idd wel van de Facebook generatie, maar ben er principieel op tegen :+
Met nog een hele waslijst aan tegenargumenten ;)
Oh ja, ik heb wel eens een gescheurde cilinderwand of ander blokdeel gezien..
Ik kwam gisteren nog een topic tegen op MF.. blok gezocht. :Y

Motorblok yamaha r6 1999-2002 gezocht

Edit... ja dus.. uitleg meer in detail..
YZF R-Club forum • Toon onderwerp - Mijn R6 overleden :( Cry
 
Laatst bewerkt:
Oorspronkelijk was mijn idee om 2 mm RVS te gebruiken, maar wellicht is 1 mm ook voldoende. En de metaalhandel waar ik was geweest had het zelfs over aluminium, maar dan ben ik weer een beetje benauwd voor metaalmoeheid.

Persoonlijk zou ik voor 2mm aluminium, dat moet sterk zat zijn. 1mm RVS zou ik niet doen, is erg dun, 1,5 zou opzich wel moeten kunnen afhankelijk van de langet van je stukje.
 
Toch maar uit de buurt blijven dan :+
Misschien is het blok al veranderd. En het loopt NOG. :+

Ik moet ook eens kijken wat voor updates mijn Appie heeft.
Op MF lees je zelfs 2011 modellen met blokken van 2013.. en die klappen WEER. :X
 
De mijne ook hoor. :P :+
Regelmatig complimentjes of het een nieuwe motor is. _O-

Welkom. ;)Misschien ga ik je nog wel een keer inhalen. ;)
Maar niet voor de 44.4444 merk ik al. :+

Deze week is het snel gegaan in ieder geval. Droog weer. *O*
Gisteren bereikt:
full


... maar ondanks het feit dat mijn rijstijl nog steeds rustig is, en het niet meer vriest, blijft het benzineverbruik toch relatief hoog.
Haal nog maar met veel moeite de 450km met een tankbeurt.

Laatste keer iets in de 460, vandaag op reserve gezet op 352km, dat betekend dus met moeite de 450 halen.

Soms begin ik te denken dat er in de tankstations stiekem al E10 zit ipv de '95 B|
 
Gisteren bereikt:
[afbeelding]

... maar ondanks het feit dat mijn rijstijl nog steeds rustig is, en het niet meer vriest, blijft het benzineverbruik toch relatief hoog.
Haal nog maar met veel moeite de 450km met een tankbeurt.

Laatste keer iets in de 460, vandaag op reserve gezet op 352km, dat betekend dus met moeite de 450 halen.

Soms begin ik te denken dat er in de tankstations stiekem al E10 zit ipv de '95 B|
_O-

Gefeliciteerd. *O*

+/-1:20 is toch netjes.. veel 80 kilometer wegen?

Ik sta nu op 40.400. :+

Vanochtend droog wegdek, er was maar liefst één lekker bochtje op de snelweg met vrij baan.
Keeps the spirit alive. :]
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel kilometers per liter haal je op dit moment? Dat je s' winters iets meer verbruikt dan zomers is naar mijn mening normaal.
Met mijn 600 haal ik nu een gemiddelde van 1:18. Op lange rustige tochten is 1:20 mogelijk en op de korte ritjes of de snellere ritten 1:16 (hoewel de korte ritjes daar meer de oorzaak van zijn).

Aankomend voorjaar ga ik de motor een volledige service beurt geven. Nieuwe olie, filters, (iridium)bougies en remvloeistof. En dan maar eens kijken of het verbruik nog beter word.
 
Zelf rij ik met de 750 meestal 1:18.6 @ 2x 25 snelwegkilometers met 110-120 km/u. (trajectcontrole @100 km/u)

Straks met twee tandjes minder aan de voorzijde zal dat zeker verbeteren. ;) *O*
In de zomer pak ik meer 130 km/u wegen naar het strand. (vaak vier, vijf keer per week :9~ )

De woon-werk ZX-12R hiervoor deed altijd en overal 1:10. _O-
 
Laatst bewerkt:
_O-

Gefeliciteerd. *O*

+/-1:20 is toch netjes.. veel 80 kilometer wegen?

Ik sta nu op 40.400. :+

Vanochtend droog wegdek, er was maar liefst één lekker bochtje op de snelweg met vrij baan.
Keeps the spirit alive. :]
Met de huidige tankbeurt heb ik enkel woon-werk gedaan, en speciaal (maar niet overdreven) rustig gereden met de bedoeling nog eens een (heel) laag verbruik te creëren. Van de 51km naar het werk zijn er 38 over de snelweg (E40, en een klein stukje via de ring rond Brussel (R0/R22), om dan nog een heel klein stukje over de A201 recht op de luchthaven af te rijden. Ik rijd dan meestal rond de 90km/u in 6de. En zo heb ik bij mijn vorige motor(en) al meerdere keren kort bij de 500, en enkele keren (zelfs 1 keer met deze motor) net iets over de 500km gegaan per tankbeurt.

Dat hij nu iets meer verbruikt door de koude (het vriest dan wel niet meer, het is toch al een weekje best koud) vind ik normaal, maar het verschil is volgens mij gewoon te groot.

Moet volgens mij oorzaken hebben.
Bij mijn laatste onderhoud heb ik de bougies van mijn vorige motor geplaatst, maar die hebben daarin toen niet meer gedaan dan een tesdraai om de oliefilter op te vullen.
Maar daarna hebben ze wel enige tijd in de garage in een kast gelegen. Zou dat er iest mee te maken kunnen hebben?

Ook heb ik het gevoel dat mijn remmen lichtjes aanlopen. Ik voel dat ik net iets meer moeite moet doen om hem handmatig te verplaatsen. Maar niet zo dat je je kapot moet duwen. Kan wel zijn doordat die nu nog steeds buiten blijft staan (moet ik toch echt wat aan doen B| ), en de pistons door het vochtige klimaat wat vastlopen. Kan snel opgelost worden, klauw er effe af, wat WD40 tussen pistons en klauw, en enkele keren in en uit pushen.

Maar waar ik nog het meest schrik voor heb, en ik hoop dat dit ongegronde angst is, dat er bij het vervangen van de bougies een beetje (scherp) vuil in een van de cilinders is terecht gekomen en die wand beschadigd heeft. Al lijkt het mij ver gezocht, want ik blaas die kokers wel uit voordat ik de oude bougie eruit haal, en steek meteen de nieuwe, en dat doe ik zo cilinder per cilinder. Nooit alles uitblazen, alle bougies eruit, en dan de nieuwe erin.

Dat het maar snel weer lente wordt, vroeger had ik de winter graag, tegenwoordig steeds minder en minder ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou het wellicht alleen op de remmetjes en een goed gesmeerde ketting houden. ;) (+ OPGEPOMPTE banden / vergeten)

Kwam net iets tegen, eh leuk voor thuis. :? _O-
 
Laatst bewerkt:
Misschien is het blok al veranderd. En het loopt NOG. :+

Ik moet ook eens kijken wat voor updates mijn Appie heeft.
Op MF lees je zelfs 2011 modellen met blokken van 2013.. en die klappen WEER. :X
Misschien is hij zelf ook achter het euvel gekomen en doet die hem weg voor het geld gaat kosten.

Als ze eens wat minder exotische materialen gebruikten en een paar pk minder op papier neer pennen, zou de boel misschien wat langer heel blijven |(

Het rare vind ik altijd wel, wanneer blijkt dat na 5 jaar de abs sensor het plots begeeft komt er een terugroepactie. Maar wanneer het blok het begeeft zijn de kosten voor de eigenaar :r
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan