Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Zo te zien heeft nieuwe type niet alleen minder vermogen maar ook mindere klauwen met 2 zuigertjes aan 1 kant 😁
 
Zo te zien heeft nieuwe type niet alleen minder vermogen maar ook mindere klauwen met 2 zuigertjes aan 1 kant 😁
Ik wist niet dat de oudere modellen 4 zuigers hadden.
Heb het uit nieuwsgierigheid maar eens vergeleken met een 91'er
Die hebben dus idd 4 zuigers, maar het zijn geen zwevende klauwen zoals bij de jongere modellen dus.

Edit: maar als ik een volledige piston set nodig heb, kost het mij maar een 50€ (100€ voor beide kanten) in tegenstelling tot ruim 140€ (of 280€ voor beide kanten) voor de oudere modellen :P

Al lijkt mij pistons aan beide zeiden beter dan een zwevende klauw. Want zoals bij mij, als die zwever vastloopt, krijge je een zijdelingse ongelijke druk tegen de schijven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik plaag je maar hoor 😁

Moet wel zeggen dat ik eerst niet tevreden was over de remmen maar na revisie ze best goed hun werk doen.
 
Ik plaag je maar hoor 😁
Had ik wel door hoor ;)
Moet wel zeggen dat ik eerst niet tevreden was over de remmen maar na revisie ze best goed hun werk doen.
Dat geloof ik best :t

Daarom ook kijk ik ernaar uit een goede sleutelplek te hebben, dan kan ik die andere set klauwen die ik nog steeds heb liggen eens onder handen nemen. Dan heb ik plaats en comfort om mij er mee bezig te houden, en ook tijd omdat ik het ene set kan reviseren terwijl het andere set op de motor staat.
 
Ik wil alleen de hoofdrem cilinder nog doen omdat daar het rubber hoesje kapot is. Ding werkt verder prima vandaar lagere prioriteit plus dat ik niet dol ben op dat gestoei met die vloeistof.

Net trouwens een mailtje gedaan naar de suzukiman voor een 4in1 voor mn 750, ben benieuwd 🙄
 
Idd, maar niet goedkoop ...

Maar, sinds ik mijn nieuwe banden heb, ga ik een stuk sportiever* door de bochten, en daardoor bemerk ik dat het wel leuk zou zijn om iets aan de vering te doen, zowel voor- als achteraan :P
Maar budgetair gezien nog niet iets voor meteen ...

* niet goed voor mijn verbruik, maar ja, je moet ergens op inboeten he :+
Twist of the wrist kijken en veeel oefenen DKP. Ben er na 3 circuit dagen wel achter dat je veel te leren hebt voordat upgraden van je veering etc. Pas echt zin heeft. Wel zorgen dat je je vorkolie op tijd vervangt. Kom na de 3e dag met mijn oude raket goed mee met de mannen die op papier het veel makkelijker hebben.
 
15829250350836672263723497550921.jpg

Zo olie vervangen vorkolie gedaan en ledverlichting erop. Goed gelopen vanavond
 
Die van mij staat op sportbanden maar dat verandert de gedateerde over datum budgetvering uit het jaar kruik niet ;)
 
Hij kan gewoon met de voetsteunen aan de grond. Geeft wel wat ongewenste rommel in je ondergoed de eerste keer 😈🤗
Sportdemons dat wel. Zou ik niet durven met continentals
Alleen mijn huidige GSX F heeft de grond nog niet geschraaptt met het linker voetsteuntje. Geen idee waarom. Ook nog niet echt veel moeite gedaan.
Bij de andere lukte dat telkens wel. Rechts heb ik het moeilijker. Dat iedereen een bepaalde kant heeft die minder goed gaat is geweten, maar bij mij is het verschil groot.
Mijn huidige achterband heeft links geen schaamrand meer, rechts nog een dikke cm :$

Nu met mijn nieuwe banden al wel dieper gegaan, twee keer mijn linker tip tegen de grond, maar nog niet het voetsteuntje, daarvoor moet het warmer en droger zijn. Die tip tegen de grond was overigens ook bij droog weer.
 
Het spatbord is weer een hoogstandje geworden 😁

20200229_191841.jpg


Heb de bevestigingsboutjes omgedraaid want was dat geklier ermee zo zat. Heb er kit overheen gedaan dus nu steken er stukjes draadeind uit van boven. Wiel kan dan blijven zitten en moertjes aan de bovenkant 👍

Merkte wel op dat mijn voorwiel niet helemaal in het midden zit, ff dubben hoe dan kan en hoe ik dat verander.

Ritje vandaag gemaakt, andere olieslang blijft mooi droog gelukkig!
 
Alleen mijn huidige GSX F heeft de grond nog niet geschraaptt met het linker voetsteuntje. Geen idee waarom. Ook nog niet echt veel moeite gedaan.
Bij de andere lukte dat telkens wel. Rechts heb ik het moeilijker. Dat iedereen een bepaalde kant heeft die minder goed gaat is geweten, maar bij mij is het verschil groot.
Mijn huidige achterband heeft links geen schaamrand meer, rechts nog een dikke cm :$

Nu met mijn nieuwe banden al wel dieper gegaan, twee keer mijn linker tip tegen de grond, maar nog niet het voetsteuntje, daarvoor moet het warmer en droger zijn. Die tip tegen de grond was overigens ook bij droog weer.

Ik heb op de 750 achter nu een sportband die boterzacht is en heel warm wordt. Aan de voorkant nu nog een T30 maar die gaat er eerdaags af. Vermoed als ik voor en achter deze heb dat ik kleef aan de weg en alles aan de grond rij 🤣

Zo die biggelaar weer mailen, hij zou voor me kijken maar laat niks horen, lekkere eerste indruk....
 
Dat probleem met rubbertje nr.6 dat ik beschreef, is blijkbaar gekend.

Als je bij Japparts een revisie kit besteld voor beide klauwen vooraan, zitten die er bij.
Er zitten wel geen zuigers bij in de set, en ergens denk ik dat het beter is die toch ook mee te vervangen.
Of is dat overdreven?

En ik zit met nog een ander probleem. Ik zou die andere set remklauwen ook graag een mooi kleurtje geven :P
Ik dacht dan ofwel aan goudkleurig (net als mijn haakse ventielen :P ), ofwel blauw metallic, zelfde blauw als de motor.
Rode klauwen gaan denk ik wel misstaan op deze motor.
Is dat doenbaar om die mooi te kleuren? En dan bedoel ik, een lak die het goed uithoud en niet al snel gaat beginnen afbladeren of zo.
 
Zuigers zijn duur, bekijk eerst maar eens hoe diegene die erin zitten eruit zien.

Voor remklauwen hebben ze volgens mij speciale verf? Ook 2K kan volgens mij beter tegen remvloeistof dan een gewone spuitbus?

Heb lang geleden (toen ik bizar perfectionistisch was) klauwen netjes gespoten in hoogglans zwart. Een stofje of zakkertje was aanleiding voor een extra verflaag. Ze leken echt nieuw! Met vullen en ontluchten uiteraard wat gemorst, over het hoofd gezien... damn wat was ik daar ziek van 🤬🤢🤬
 
Zuigers zijn duur, bekijk eerst maar eens hoe diegene die erin zitten eruit zien.
Op cmsnl.com vind ik setjes van 2 zuigers + bijhorende keerringen en stofringen voor net geen 50€, dus 100€ voor beide kanten. De prijzen op die site vermeld wijken meestal maar weinig af van die bij de officiele Suzuki dealer. Niet goedkoop ... niet duur ... maar idd, aangezien ik geen tijdsdruk zal hebben, eerst eens kijken of de huidige zuigertjes nog goed op te poetsen zijn :t
Voor remklauwen hebben ze volgens mij speciale verf? Ook 2K kan volgens mij beter tegen remvloeistof dan een gewone spuitbus?
Nou, goed dat je dat even aanhaalt!! Thanks!!!
Stond ik effe niet bij stil idd :X
Ik zat dus idd gewoon te denken aan een knikkerbus blauw metallic van de doehetzelfzaak ... maar nee, er dus op letten dat het remvloeistofbestendige verf wordt!
 
Zuigers vallen mee dan, scheelt dat je er ook maar 2 per klauw nodig hebt haha

Misschien ook nog wel verschil tussen revisie set van tourmax of allbal?
 
Wel gelachen nog vandaag. Sta bij stoplicht braaf rechts op 3 baans weg met uiterst links een belachelijk dikke Bentley. Ik ben niet thuis in die auto's maar duur ding en snel toch wolf in chique schaapskleding. Ding sprint weg dus ik trek de 750 in de 1 en 2 tot net voor de begrenzer door maar gered door het volgende stoplicht. Zat er dicht op maar betwijfel of ik m echt zou bijhouden. Misschien sprintje niet geheel verwacht en vanaf stilstand meteen vol gas erop moeten hebben maar enfin...

Stoplicht 2... ik denk die bestuurder heeft een dikkere portemonnee dan ik, we gaan zo verder in 50 km gebied... ik hou het even voor gezien. Boven de 50 km overschrijding is voor mij not done omdat ik rijbewijs niet mag kwijtraken los van cursus en boete.... maar de Bentley ging er nu echt serieus voor, stoof met piepende banden weg. Ik lachend net iets harder dan stapvoets op dat moment terwijl hij al vol in de ankers moest . Had me een schik 🤣
 
Zuigers vallen mee dan, scheelt dat je er ook maar 2 per klauw nodig hebt haha

Misschien ook nog wel verschil tussen revisie set van tourmax of allbal?
Nou, ik zou dan wel voor 4k gaan!
De prijs die ik opnoem is die op cmsnl.com weergegeven en verschilt weinig in die bij Suzuki zelf. Op AliExpress nog niet gevonden. Ook nog niet naar gezocht eerlijk gezegd. Nu vind ik die remklauwzuigertjes wel zodanig belangrijk dat die exact passen, dat ik die toch liever niet via AliExpress bestel.
Trouwens ook nog niet bij toeurmax gekeken, moet ik maar eens doen. En idd, dat het maar 2 zuigers per klauw zijn is een pluspunt hier :Y

Ohw, Bentleys, ben er ook niet echt in thuis. Heb er ook niet echt het budget voor :P
En als ik daar het budget voor had, deed ik met dat geld toch heel wat anders! Mooie auto is wel leuk, maar zoiets is er voor mij over ... ver over.
Maar wat ik wel weet, is dat de kans groot is dat daar een V12 in stak ;)

En die twee GSX 1100 F's, idd niet de goedkooptste, maar als die idd zo mooi zijn als op de foto's, en zo goed als in de beschrijving, koop je volgens mij geen kat in een zak! Ik vind ze zelfs te mooi om ze voor woon werk te gebruiken 8-)
 
Niet ali express maar deze:


Ik heb wel eens wat bij japparts.nl besteld, soms zitten er aanzienlijke verschillen tussen setjes van bovenstaand merk en tourmax.

Hier weer druk met spatbord, gister gemonteerd maar niet tevreden. De ronding was niet goed en te breed van voren dussss... bovenkant schuin weggeslepen en zijkanten korter gemaakt. Loopt nu vooraan bij de punt meer naar elkaar toe en zit dichter op de band. Aan de achterkant nog wat verlengd tegen opspattende zooi tegen de uitlaat bochten en denk nu naar wens. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan