Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Kan ze alleen maar aanbevelen !!

Fiets gaat er zeldzaam lichtvoetig van sturen ; echt een aanrader.

Goed om te horen. Ik heb ze even mogen aanvielen op een Bandit, voelde gelijk goed.

Alle testen zijn het er wel over eens dat het een fijn sturende band is, die gedurende zijn levensduur goed blijft sturen.
 
Kan ze alleen maar aanbevelen !!

Fiets gaat er zeldzaam lichtvoetig van sturen ; echt een aanrader.
Ik ben binnenkort ook aan nieuwe banden toe.

Ik zit er ook aan te denken de Dunlop Roadsmart III eens te proberen.
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
@DKP jij rijdt toch altijd Michelin?

Een specifieke reden om daarvan af te wijken? Of gewoon toe aan wat anders.
Eens wat anders proberen ;)

Ben ik niet tevreden, kan ik nog steeds daarna weer naar Michelin.

Veel zal afhangen wat betreft levensduur.
Als de Dunlops qua rijden mij minstens even goed bevallen, met slechts iets minder levensduur, heb ik er geen probleem mee. Is de levensduur aanzienlijk minder, wordt het weer Michelin. Ook het verbruik zal een rol spelen uiteraard.

Ik ben dus idd erg tevreden over Michelin, maar ik hoor ook veel goeds over deze Dunlops, en soms moet je eens iets anders durven proberen :Y

Komende dagen eens aan bestellen denken. Ik zit nu op 108.070km. Ik dacht te moeten vervangen op 110.000km, maar ik denk dat het nog wat langer kan. Zeker de achterband. Echter als de voorband versleten is, doe ik dit keer de achterband ook. Bij 110.000km zal die daar al ruim 36.000km op liggen. De voorbanden slijten bij mij een stuk sneller. Ook op dat punt benieuwd hoe die verschillen bij Dunlop gaan liggen. Bij Michelin zijn het 3 voorbanden tegen 2 achterbanden. Mijn rustige rijstijl zal er wel voor wat tussen zitten denk ik.
 
Iemand interesse in een GSX750F in absolute nieuwstaat? Alleen een remlichtprobleempje maar dat is vast peanuts





🤡
 
@DKP je blijft me verbazen. Knap, zo lang met een bandje...

De levensduur van die Roadsmart 3 schijnt wel goed te zitten trouwens. Ik durf het van mijn oude set (bt023) niet te zeggen. Ik heb er zelf ongeveer 9000km op gereden en ze waren niet nieuw toen ik de motor kocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Let wel ff op..., op dit moment heb je een cashback actie bij Dunlop banden.
Iets van 4 tientjes ofzo, bij een set.
Linkje?
Ik ga een dezer dagen bestellen!
Ik had dat vroeger bij Michelin.
Wist niet dat Dunlop dat ook doet.

Is de volledige naam van de betreffende Dunlop banden:
Dunlop Sportmax Roadsmart III ?

En zo ja, wat is het verschil tussen een:
Roadsmart III, en een Roadsmart III SP?
Die laaste is 4€ duurder :P
 
Edit: ik heb al iets gevondenivm die cashback, nog niet helemaal uitgepluist hoe het werkt, maar 1 van de voorwaarden is dat je geadresseerd bent in NL -O-

... later nog wat verder zoeken, zou mij verbazen dat het dan niet ook voor B bestaat ...

Edit: momenteel zou ik (zonder cashback actie's), 23,41€ minder betalan voor de Dunlops.
Setje Michelin Road V: 261,58€
Setje Dunlop (Sportmax) Roadsmart III: 238,17€.

Ik wil dit weekend nog bestellen als ik kan :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt, Nederland heeft €40 cashback momenteel. Dan nog kost de set me, gemonteerd, €325. Geen goedkope banden.

De monteur zei dat ik een formulier mee krijg waarmee ik de cashback kan krijgen. Geen idee hoe het precies werkt, daar kom ik volgende week achter.

Het is de Roadsmart 3, SP ken ik niet? Volgens mij is er wel een GT versie, voor de toerbuffels. Zwaarder karkas, dat soort werk.
 
Ik vind ze enkel als Dunlop Sportmax Roadsmart 3.
Zijn het dan dezelfde?

Vaag..., voorheen had je de Sportmax, en/of de RoadSmart..., maar nu kom ik inderdaad ook die combinatie van 2 namen tegen.

Bijzonder !



 
Vaag..., voorheen had je de Sportmax, en/of de RoadSmart..., maar nu kom ik inderdaad ook die combinatie van 2 namen tegen.

Bijzonder !
Ja, op bandenleader.be vind ik ze enkel onder de naam Sportmax Roadsmart III
Dus ga ik het er gewoon op wagen, temeer omdat ze er volgens de afbeelding hetzelfde uitzien als in de door jou gelinkte test.

Ik vind nog wel andere, meer op sport gerichte banden bij dunlop, maar dan hebben we het over de naam Sportsmart MK3 en Sportsmart TT

Ik begin eigenlijk erg nieuwsgierig naar de Dunlops te worden ... ben nog wat aan het googlen op cashback actie's. Had er een gevonden in B, geldig tot 31 mei, dus nog effe, maar dan moest je de banden bij een bepaalde zaak zelf bestellen, waardoor ze dúúrder uitkwamen mét de cashback er reeds afgetrokken ... tja, dan heeft het geen zin he :P
 
Blijkbaar noemen die banden al langer Spotmax Roadsmart.
Op de tweede reeks was dat ook al zo blijkbaar:
 
Ik begin eigenlijk erg nieuwsgierig naar de Dunlops te worden

Ik had op de (huidige) RT's altijd Michelin's. Eerst P.Road 3, en daarna de P.Road 4.

De RT is ondanks zijn afmeting een mega makkelijke fiets om mee te sturen..., maar..., die Pilot Road zooi van Michelin maakten er een fiets van die log stuurde, zwaar op de hand was, graag in een bocht viel, niet de lijn in de bocht wilde vasthouden, en bij de P.Road 4 begon de boel toch ook wel zo akelig gauw te cuppen..., en dan was er helemaal geen lol meer aan te beleven...

...vooral de achterband die rammelde dan over het asfalt, en alles boven de 160 km/h werd al bijna tricky, zo wiebelde de achterkant van de fiets. Heb echt met tig verschillende bandenspanningen gereden, en van alles geprobeerd..., en op een gegeven moment was ik er helemaal klaar mee, en heb na grondig 'research' de nog lang niet versleten Michelin's laten vervangen voor die Dunloppen...

...en wat een openbaring was dat !

Alsof er iets van misschien wel 30 kilo van de motor geschaafd was. Stukken meer comfort in de stuurhelften. In de bocht vallen..., wat is dat ?!
Z'n lijn houden ; no problemo.
FF met 2 personen op de motor een bochtje keren op de weg ; doe maar. Geen probleem.

Fiets voelt zo lichtvoetig aan als wat. En ik ben echt niet de enige die dat 'roept'.

...sterker nog..., de voorband is ECHT op..., en dan op in de zin van dat het profiel zo goed als weg is..., maar merk je daar iets van met sturen...?

Nee. Helemaal nix !

Binnenkort dus een nieuwe voorband ritselen.
 
Blijkbaar noemen die banden al langer Spotmax Roadsmart.
Op de tweede reeks was dat ook al zo blijkbaar:



Die achterband in het filmpje laat toch een ander profiel zien dan de RoadSmart 3 die er bij mij op ligt... :Y


i-4WFFFkd-L.jpg
 
Die van het filmpje is dan ook de Roadsmart 2. Het oudere type.


Geen idee waarom ze het verwarrend maken door hem de Sportmax Roadsmart te noemen trouwens. Want de Sportsmart is de sportband voor straatgebruik, de Roadsmart de sport/tour band.
 
Die achterband in het filmpje laat toch een ander profiel zien dan de RoadSmart 3 die er bij mij op ligt... :Y


i-4WFFFkd-L.jpg
Klopt, maar in het filmpje is het dan ook nog de II he ;)


Geen idee waarom ze het verwarrend maken door hem de Sportmax Roadsmart te noemen trouwens. Want de Sportsmart is de sportband voor straatgebruik, de Roadsmart de sport/tour band
Het is idd ietwat verwarrend ja ... daarom dat ik wat twijfelde of ik wel de juiste banden gevonden had.



Maar goed, ik heb mijzelf zonet 238,17€ armer gemaakt, en er is 270mm bandbreedte van die Dunlops onderweg naar mijn huis. Geen zin om eindeloos verder te zoeken naar een in B geldende cash back actie ...

Voorlaatste dag van deze maand (een vrijdag), zal ik thuiskomend nog een paar keer blokje om moeten om exact 110.000km te bereiken. Zo berekend, en daarom morgen 1 keertje met de trein naar het werk.
Dan na die werkrit op vrijdag olie en oliefilter vervangen, maar de banden zelf gaan denk ik nog effe wachten ... al denk ik soms, ik heb dan die zaterdag tijd om met de losse wielen langs de bandenboer te gaan om ze te laten wisselen. Die doet daar ook niet moeilijk om dat ik zelf banden meebreng, want hij verkoopt geen motorbanden :t
 
Beste mede forumers,

Het is alweer een tijd geleden dat ik op dit topic ben geweest, door drukte en niet werken aan de motor ben ik er alweer een tijd niet mee bezig geweest.

Zoals sommigen van jullie misschien nog weten was ik bezig de voorpoten van mijn gsx 750f uit '02 op te frissen. Na een paar weken wachten en wat geklooi met onderdelen kwijtraken en opnieuw bestellen ben ik er vanmiddag dan eindelijk aan toe gekomen om de hele boel weer in elkaar te zetten.

Ik ben zeer tevreden met het resultaat en ben erg benieuwd of de dikkere vorkolie (sae 15 i.p.v. sae 10) een groot verschil gaat maken voor het rijgedrag. Ik heb verder ook de onderste vorkbuis zwart gespoten omdat het aluminium erg verweerd was doordat een eerdere eigenaar ze had proberen te polijsten zonder daarna netjes af te lakken.
20210518_211625.jpg


Ik zal de motor nog even flink moeten poetsen want in de weken dat ze in de schuur heeft gestaan is er ook geklust in de schuur, hierdoor is ze nogal stoffig geworden. Dit in combinatie met mijn vette vingerafdrukken van het in elkaar sleutelen vraagt om een goeie poetsbeurt welke ze morgen zal krijgen mits het weer dat toelaat.

Groetjes van Daan.
 
Oehhh ... een mooi exemplaar!

En wat plaatjes voor wanneer de advertentie verdwijnt ...
full

full


Als ik deze zie, vervalt wel mijn idee de wielen ook in het wit te zetten, ik denk dat dat net wat overkill zou zijn. Maar wel de spiegels, die zouden ook in het wit moeten komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan