Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
in Nederland is dat nog steeds geen goedkoper alternatief
In mijn geval onmogelijk ofschoon ik vlak bij station woon. Met diensten is het gewoon onmogelijk om op tijd voor de ochtend dienst op het werk te zijn.
Verder, als het al mogelijk is, een uur treinen plus 15 min fietsen in plaats van 15 á 20 minuten met eigen vervoer.
Buiten de tijd zijn de kosten voor OV €8.50 en qua EV €3.00 per dag (verbruik van mijn motor en auto zijn gelijk). Ergo ruim 100 Euri per maand verschil.
En ja ik reken me zelf rijk omdat ik alleen de brandstof tel, het motorrijden is gewoon echt veeeel leuker dan de trein :]
 
Dat is wel wat overdreven he :P
Ja, zichtbaar sleet, masr "op" is ze nog niet hoor.
Maar moest ik mechanieker zijn bij een dealer, dan zou ik bij deze effe mijn baas erbij roepen om naar de klant te bellen met het advies om de set te vervangen. Want je weet niet of die de volgende onderhoudsbeurt nog haalt.
Daar heb je als doe-het-zelver een voordeel. Je wéét hoe ver ze heen is, en je wéét ongeveer wanneer vervanging nodig is.

Tjah, ik zou hem toch ter plekke hebben vervangen, als de tandjes duidelijk puntig zijn en één kant op staan is het gewoon op. Je moet het uiteraard zelf weten, het is niet dat je er stil mee komt te staan. :t


Maar goed, nu ben ik nog meer benieuwd naar je ketting.


Ter vergelijking, het kettingwiel wat ik van m'n motor gehaald heb bij de wissel van mijn kettingset (met een zeer versleten ketting.)
Ziet er op zich niet heel veel beter uit, maar die set was al zo verschrikkelijk versleten dat ik er niet meer mee wilde rijden. De ketting was zijdelings tegen mijn band aan te duwen, hakkerig rijden, was geen pretje meer. Overigens 36.000 km oud.

1652283949127.png
 
Maar goed, nu ben ik nog meer benieuwd naar je ketting
Ik zal eens kijken of ik morgen op een of andere manier kan meten, masr kan niets beloven.

Wel kan ik zeggen dat ik de ketting in zijn 40.000km nog niet veel heb moeten bijstellen.
 
...en toch..., vind ik een cardan-aandrijving niet zo'n heel slecht alternatief... 😆

Ben met de Z1000 van zoontje bezig om het ding een 'beetje' meer toonbaar te maken, en dan kom je er achter dat de vorige eigenaar het blijkbaar geen probleem vond dat het kettingvet ook overal in dikke klodders terug te vinden is (was...) 😑😑😑
 
Ja. Riem idd ook dik oké.
Vrouwlief op haar e-fiets een riem ipv een ketting.

Voor op de fiets in ieder geval ideaal.
 
Riem idd ook dik oké.
In die zin dat je die periodiek nog steeds moet vervangen, en niet perse goedkoper uitkomt. Maar wél gedaan met al die kliederzooi! Je motor blijft veel properder, en tussendoor geen omkijken naar!


Voor op de fiets in ieder geval ideaal.
Ja, moest het bestaan (en betaalbaar zijn) voor op een koersfiets, ik zou het ook gewoon daarop willen!
 
Dat stoort mij ook enorm! B|

Cardan is super! Maar een riem mag ook nog wel voor mij :t

Ja, kom er maar in @*RW* :+
U riep? :W
De riem van mijn F800GT zit er sinds 2019 en ruim 50.000km op en still going strong. Geen omkijken naar en heerlijk schoon. Voor de beeldvorming: de motor is van oktober 2015 en dit weekend op 106.000km gezet.

Op mijn fiets overigens ook een riem dus ik ben bij beide vormen van tweewielig vervoer een enorm fan van de riem.
 
@Sjefman , net mijn ketting opgemeten, zo goed als mogelijk dan toch.

Met een krik en een balkje de ketting strak getrokken,
20220512_124641.jpg

en dan meet ik over 20 pennen, 30cm. Bij de nieuwe ketting meet ik dan 30,3cm, of net niet eigenlijk.

Ik heb ook is geprobeerd de ketting naar de band toe te duwen ... dasr geraak ik gewoon niet hoor
20220512_125231.jpg

20220512_125236.jpg


In een ander topic adviseert iemand mij om eventueel het voorste tandwiel te vervangen, en de rest te behouden. Zo gaan ketting en achtertandwiel wel wat langer mee, en een voortandwiel kost niet erg veel, en is het gewoon weer enkel een nieuw voortandwieltje bestellen tegen de volgende kettingwissel.

Er zit wat in ... masr ik twijfel nog een beetje ...

Edit: mijn achtertandwiel:
20220512_123017.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
n dan meet ik over 20 pennen, 30cm. Bij de nieuwe ketting meet ik dan 30,3cm, of net niet eigenlijk.
hmm, nieuw zou dat 30.1625cm moeten zijn. (5/8 ketting = 1,5875cm per schakel, 19 schakels = 30,1625cm). Gezien de levensduur zou je rond de 31 centimeter verwachten over 20 pinnen.

Er zit wat in ... masr ik twijfel nog een beetje ...

Zit wat in inderdaad. Misschien voor de volgende set alvast een tweede kettingwiel meebestellen zodat je ongeveer halverwege de levensduur het kettingwiel kan vervangen? Nu nog doen lijkt me een beetje mosterd na de maaltijd.
 
Jammer altijd.... Als je iets belooft, kom het dan na.
Als je niet op tijd kunt leveren, wees dan gewoon eerlijk.



Ik heb zelf regelmatig dat ik iets ergens bestel, puur omdat ze sneller zijn dan een ander en dan duurt het langer dan beloofd. Kan ik heel slecht tegen. _O-
 
Za dat het op zaterdag niet verzonden wordt snap ik. Maar maandag verzenden lijkt mij normaal. Kan het zijn dat het op dinsdag feitelijk wordt opgehaald door pakketdienst. Dan nog binnen de werkweek in huis.

Nu wordt het tegen beter weten in op zaterdag op een leeg industrieterrein bij mij werkgever aangeboden. Dan Maandag i.i.g de meeste pakket diensten niet. Dus reken nu pas op Dinsdag.
 
Even een vraag over mijn 1995 GSX600F (met ongeveer 35 dkm). Carburateurs zijn ultrasoon gereinigd. Motor loopt goed als ik boven de 2 duizend toeren zit. Motor loopt ook goed door, zit zo op de 160/170 km per uur.
Maar stationair lopen wil niet echt lekker. Hij blijft rommelig lopen. Mengselschroeven staan volgens het boekje op 1,5 draai uit.
Ook is al mbv remmenreiniger op de kunststofverbindingsstukken tussen carburateurs/cylinderkop vastgesteld dat daar geen valse lucht wordt aangezogen.

De vraag is wat kan ik nog meer doen om de motor een rustige stationair loop te laten krijgen ? Luchtmengselschroeven iets verder uit ?
Wat sowieso gaat gebeuren is de carburateurs synchroniseren (waren overigens op het oog al synchroon gezet).

Alvast dank voor het meedenken.

Wel een puntje van kritiek richting de ontwerpers. Waarom moet ik alles van de motor afhalen aan plastic om ergens bij te komen |(
 
Omdat je anders een naked bike hebt?
Heb ook een Fazert 600 staan. Daar zit een tophalf op. Maar als ik eea vergelijk in bereikbaarheid, is de Soes toch iets minder vriendelijk qua bereikbaarheid (overigens weinig verschil in windbescherming).

Als de tank eraf gaat om een andere benzineniveaumeter te plaatsen, dan gelijk synchroniseren (hoef ik maar 1 keer alles te demonteren).
 
Dag gsxf rijders ....

ik heb voor de gsxf 1100 nog een knappe set schijven liggen , voor en achter .
Af te halen voor 60 euro
 

Bijlagen

  • 20220527_194054.jpg
    20220527_194054.jpg
    90,8 KB · Weergaven: 4
  • 20220527_194043.jpg
    20220527_194043.jpg
    118,1 KB · Weergaven: 4
  • 20220527_194021.jpg
    20220527_194021.jpg
    107,1 KB · Weergaven: 4
Hey,

Sinds afgelopen zaterdag hèb ik een gsx 1250 FA

Gekocht bij selling, Amsterdam. Oude motoport.

Wat een heerlijke motor:)

Super fijne betaalbare en mss wel onderschatte motoren.

Zie ze bijna nergens te koop?! Iedereen die er een heeft blijft hem denk ik rijden.

Iemand nog tips? Of waar ik op moet letten?
 

Bijlagen

  • F73761BC-8B15-43FA-B1D0-1035D4A391F4.jpeg
    F73761BC-8B15-43FA-B1D0-1035D4A391F4.jpeg
    550,2 KB · Weergaven: 15
  • 29716A33-85DC-4231-B6D5-3A1FD5A17183.jpeg
    29716A33-85DC-4231-B6D5-3A1FD5A17183.jpeg
    571,3 KB · Weergaven: 14
Terug
Bovenaan Onderaan