Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Hey,

Sinds afgelopen zaterdag hèb ik een gsx 1250 FA

Gekocht bij selling, Amsterdam. Oude motoport.

Wat een heerlijke motor:)

Super fijne betaalbare en mss wel onderschatte motoren.

Zie ze bijna nergens te koop?! Iedereen die er een heeft blijft hem denk ik rijden.

Iemand nog tips? Of waar ik op moet letten?
Eens! Superfiets. Ik heb dezelfde als jij (ook grijs) met koffers erop en eraan. Sinds een jaar of 2. Nog geen kosten aan gehad. En...hij rijdt heerlijk. Wendbaar en snel. Een mooie combinatie tussen een sport- en toerfiets.
 
Dat ontwerp hebben ze heel mooi gemaakt inderdaad.
Wegens budget ben ik voor een oudere F gegaan, maar heb wel naar de 650/1250 gekeken.
 
@Sjefman , ik heb vandaag iets "nuttigs" gedaan ...
... twee GSX F'en gepoetst 🤗
20220611_124719.jpg

20220611_124754.jpg

20220611_124903.jpg


Ok ... effe eerlijk zijn ... het ging bij beiden om een quickwash, dus niet van vlakbij komen kijken :$
 
Hey,

Sinds afgelopen zaterdag hèb ik een gsx 1250 FA
WELKOM IN HET GROTE GSX F TOPIC! *O*

Wat een heerlijke motor:)
dat geloof ik oprecht! :t

mss wel onderschatte motoren.
dat zijn ze idd. Ook van de GSX F modellen fase 1 en 2 wordt dat gezegd.


Eens! Superfiets. Ik heb dezelfde als jij (ook grijs) met koffers erop en eraan. Sinds een jaar of 2. Nog geen kosten aan gehad. En...hij rijdt heerlijk. Wendbaar en snel. Een mooie combinatie tussen een sport- en toerfiets.
Ook jij WELKOM IN HET GROTE GSX F TOPIC!
*O*

Of had ik jou dat al gezegd? Ben jij al eerder hier verschenen? Weet het effe niet meer :$

O ja, er is ook een specifiek topic voor de 650/1250, maar jullie zijn uiteraard ook hier zeer welkom hoor! :t

Dat ontwerp hebben ze heel mooi gemaakt inderdaad.
Wegens budget ben ik voor een oudere F gegaan, maar heb wel naar de 650/1250 gekeken.
Ik heb, toen de 650 uitkwam (die echter niets meer gemeen heeft met onze modellen), een testrit gereden. Rijdt gewoon geweldig, en echt wendbaar. Enige minpunt aan de 650, in mijn opinie, te agressieve looks. Lijkt wel een "verzachte" GSX R. Daarentegen heeft de 1250 een veel beter bij het sport/toer karakter passende uiterlijk.
 
Waar is het specifieke topic gedeelte van de 650 1250?

Dank voor het welkomst gebaar;)
Dat vind je hier:
Maar je mag hier ook aanwezig blijven hoor, in dit topic is ELKE GSX F welkom ;)
 
Dat vind ik er precies zo mooi aan! *O*




Goed bezig! Kan ik nu niet zeggen... drie maanden woon/werk verkeer zonder maar een spons te zien.
Het was een impulsieve actie :$
Bij de grijze om mooie foto's te nemen om te verkopen, en toen zei mijn dochter, "seg, uwen blauwe is ook keivuil ze!" ... hoppa, blauwe buiten en ook met een sopje erover :P

Btw: bij wijze van lange-afstands testrit ben ik ermee naar het werk vandaag. (Niet ingeschreven, gewoon de nummerplaat van de blauwe erop ... mag eogenlijk niet ... maar ja ...). Heb bijscholing, en dat is niet op de luchthaven, maar verder. Is 64km van huis. Daarbij reed ik, daar waar mogelijk, 120 op de snelweg (127 a 130 op teller). Maar ja, deze heeft een originele vertanding, en dat ben ik niet meer gewoon, draait dat ding op 5.500 tot 6.000 rpm ... gek word ik er van 8)7

Maar ik heb nu wel het gevoel dat ze redelijk goed draait, dus eens werk van maken om ze in een advertentie te zetten, en hopen dat ik ze snel en voor een goed bedrag verkocht krijg.
 
"seg, uwen blauwe is ook keivuil ze!" ... hoppa, blauwe buiten en ook met een sopje erover :P

Tjah, als je dochter zoiets zegt moet er iets aan gedaan worden he. :Y

Na 4000km met de nieuwe vertanding ben ik het ook enorm gewend. Het rijdt heerlijk. Hij is wat zuiniger, rijdt een stuk rustiger op de snelweg en je zit meer in de versnelling waarin je verwacht te zitten, in plaats van 'altijd in z'n 6'.

In navolging van de nieuwe vertanding nu ook een nieuwe ketting op die wieltjes gelegd. M'n werkgever vond het maar niks dat er een ketting van 'het verkeerde merk' onder lag dus daar moest wat aan gedaan worden. Hij glimt weer mooi.. Nu de rest van m'n motor nog eens wassen, want hij is niet om aan te zien. Liefst zou ik toch echt een tweede motor erbij willen voor woon/werk, en dan deze mooi houden en in m'n vrije tijd mee rond scheuren.


Ook er achter gekomen, toen ik mijn onderhoud/vervangings excel lijst aan het invullen was voor de ketting dat hij al een oliebeurt had moeten hebben. Nu rijd ik vooral snelweg, dus ik geloof het wel. Even spulletjes bestellen en dan doe ik het binnenkort wel, een paar honderd kilometer meer of minder maakt dan ook niet zo veel uit.

Tevens in die lijst gezien dat rond kilometerstand 41500 de Dunlop Roadsmart 3's er onder zijn gegaan. Hij staat nu net over de 54000 en ze zijn nog niet op. Valt me alleszins mee! Vooral gezien ik ook niet de meest kalme rijder ben. Het zou me niet verbazen als ze op dit tempo nog een 5000 mee gaan. Het beste is er overigens écht wel van af. De gekke slijtage (cuppen? Dat hij in het blauwe cirkeltje sneller slijt in ieder geval, waar jij @DKP ook last van hebt) van de vlakjes op de voorband en een inmiddels vrij vlakke achterband sturen toch minder fijn dan toen ze nieuw waren. Inmiddels is ook te zien, dat omdat ik eigenlijk alleen nog maar snelweg rijd, dat de 'schaamrandjes' langzaam weer terug komen... de banden missen de bochtjes._O-

1655309907319.png
1655309958472.jpeg

:+
 
Als er hier trouwens nog iemand een gebruikte kettingset zoekt om wat voor reden dan ook...
Heb er hier één liggen. Ketting is 16.000km oud, kettingwielen (standaard, 15-45) 12.000, kunnen nog best even mee.
 
Een misschien rare vraag, maar ik ben op zoek naar het onderdeeltje dat nodig is om je dagteller weer op "nul" te zetten. Het blijkt dat van mijn GSX600F namelijk het "verlengstukje" van de teller ergens onderweg verloren te hebben. Dus een teller die niet meer werkt maar waar het "wieltje" nog aanzit is volgens voldoende om de teller van mijn GSX weer compleet te laten werken.

Alvast dank :}

En natuurlijk voor niets gaat de zon op.... dus alvast dank en ik ben bereikbaar via PM.
Wil dat van mijn GSX alles werkt (zo zit er ondertussen de derde benzineniveaumeter in de tank). En dat is zonder dagteller best handig.
En natuurlijk een linkje naar mijn topic 500 Euro challenge GSX600F (universele Japanse motor 4 in lijn)
 
Helaas @Wimvlis , daar kan ik je niet bij helpen. Succes met vinden!



Even spulletjes bestellen en dan doe ik het binnenkort wel, een paar honderd kilometer meer of minder maakt dan ook niet zo veel uit.
Dat was vandaag dus...

Hij is weer voorzien van verse olie en een vers oliefiltertje. Ik dacht 'iets' te laat te zijn, maar blijkbaar was de vorige oliewissel inmiddels 7600km geleden. Ach, met zo veel snelweg kan hij het vast lijden.

M'n olieopvangbak staat trouwens te geef in het hulp/kringloop/weggeeftopic. Wat een onding. Nu al de derde keer dat de olie er naast zeek. M'n tegels zijn weer vers geïmpregneerd met een liter afgewerkte. Volgende keer gewoon een ouderwetse teil pakken.


Tevens had ik het vermoeden, en zojuist bevestigd, dat mijn uitlaat lek is bij overgang collector/demper. Nu zien beiden er nog prima uit, en heb ik geen zin om dingen te vervangen die verder goed zijn. (of vervangen door iets wat luider is- want niet origineel)
Iemand ervaring met het afdichten van die overgang met uitlaatreparatieband/pasta? Ik heb hem bij het monteren vorig jaar al netjes volgesmeerd met uitlaatkit/montagepasta, maar dat houdt blijkbaar net niet.

1655746420693.png
 
Het is even wat werk, maar het beste is even los halen en een nieuwe pakking er tussen doen. Of nieuwe prut of uitlaatband er tussen.
 
DSC_3243.JPG


Kun je deze wel zien?
Het probleem zit aan de kant van de demper waar de verdikking zit, niet het stuk wat in de collector steekt. Waar dat zwarte stukje uitlaatkit hangt.
 
Ja deze zie ik wel ja.

Je wilt hem gewoon rondom afsmeren. En klaar:)

Kan je foto nu wel zien trouwens:)
 
Laatst bewerkt:
Mss met Alumium folie een slangetje rollen. Die er omheen doen en dan met een slangeklem goed vast zitten op zijn plek. Alu folie omdat het zo vervormt en kan samen persen.
 
Mag het gelast worden? Kun je de motor iets plat leggen? Of moeten die delen los blijven?

Ik heb bv een tig las apparaat met puls functie. Kun je heel mooi gecontroleerd dunne materialen mee lassen.
 
Ik heb bv een tig las apparaat met puls functie.
:}

Zoiets zou de mooiste oplossing zijn. Helaas beschik ik zelf alleen maar over een elektrode apparaatje. Vanaf 2mm kan ik daar prima mee uit de voeten maar voor dit soort dun spul is het onbruikbaar.

De demper kan er gewoon afgehaald worden, gezien er gewoon een klein gaatje doorgeroest is.
Ik heb even een foto van internet geplukt, er zit in de blauwe cirkel dus gewoon een klein gaatje:

1655959808721.png
 
Als je wilt dan wil ik het wel proberen te lassen.

Hoe kunnen we persoonlijk contact maken?

Post een optie. Of langs brengen. Je kan er op wachten:)
 
Als je wilt dan wil ik het wel proberen te lassen.

Hoe kunnen we persoonlijk contact maken?

Post een optie. Of langs brengen. Je kan er op wachten:)
Ben jij goed in lassen? Als in dun uitlaatmateriaal?
Ik heb nog twee einddempers liggen waar gewoon een nieuw stukje connectie buis op moet :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan