Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ivan,Iemand hier bekend met synchronisatie carbs suzuki bij 2.000 toeren ipv bij stationair of iets daarboven?
Welkom in het grote GSX F topic! en ook op MF!Hoi. Ik ben nieuw hier. Ik heb niet zo veel motorrijders in mijn kring dus ik moet mijn gebrek aan kennis aanvullen met internet.
Ben 26 jarige vrouwelijke mens.
Heb een 650f met ABS uit 2008, rij nu een maand 130km woon werk elk dag. Mijn fiets is nog redelijk vers van de dealer dus nu is alles nog prima, maar het liefst zou ik willen dat ik wat meer weet over die machine voor het geval.
Ik blijf het een bloedmooie machine vinden!Nou ben er uit. het lijkt erop dat de vervanger van mijn suzuki deze gaat worden:
Bekijk bijlage 1398808
reden, ik kon toch niet een busa vinden die me aansprak. en deze, al moet ik de zithouding nog even goed testen is kwa prijs en opties alles wat ik wil.
Ik blijf het een bloedmooie machine vinden!
behalve deze kleurstelling dan, niet mis hoor, maar niet mijn voorkeur
En als verbruik je weinig kan schelen, en je graag een beetje doorrijdt, dan is het zeker een goede en mooie keuze. Zeker vanwege de cardan, dat vind ik er zo geweldig aan
Het maakt het zo veel gemakkelijker om de motor proper te houden
Maar omdat ik voornamelijk een rustige rijder ben, en een "heel klein beetje" op mijn verbruik let, ben ik na 6 maand gewoon weer naar een GSX F gegaan
Edit: kleine tip voor als je zelf onderhoud wil doen;
Om het achterwiel uit te bouwen werkt het ogenschijnlijk gemakkelijk door de eenzijdige ophanging. Deels is dat ook waar, want de remschijf en klauw blijven aan de cardan hangen.
Máár! Je moet de uitlaat losmaken, er niet afhalen, maar een beetje naar buiten draaien. De dichting gaat daardoor afzien, maar die kan wel een 5tal keer los en vastmaken doormaken, dat is niet het probleem.
Wil je de uitlaat niet lossen, kan je ook gewoon de achterband laten leeglopen, en dan kan je het achterwiel er zo uit halen, maar wel wachten tot de uitlaat koud is, en steek er een doekje tussen om krasvorming tegen te gaan. Want de band wrijft dan wel tegen de uitlaat.
Maar dat doen we toch met plezier!thnks voor de tips man
Ik kan je zeggen man, er gaat een nieuwe wereld voor je opengaan!... maar wil graag iets wat rapper optrekt en soepel snelweg doet.
Ik ben ook liefhebber van 4 cilinders (of meer! ). Doch denk ik aan een 2 cilinder. Niet rechtstreeks, maar omdat ik enigszins van plan ben om voor woon werk een andere (nieuwe of jonge tweedehands) motor te kopen, en dan eerder in de lichtere A2 klasse. Daarbij is mijn oog al gevallen op een Kawasaki Ninja 400, en dat is dan wel een bloedmooi machientje, het is wel een 2 cilinder, zoals meeatal in het A2 segment.... tevens bevalt de 4 cylinder me wel. dus ik zal zeker eens kijken hoe het met de tank inhoud gaat. ...
Een cardan is gewoon geweldig! Als hier in de buurt een zaak zoals WCC zat (West Coast Customs, zie je weleens op NGC), zou ik er eens langsgaan, en ze vragen een cardan (of riem)aandrijving te construeren voor mijn GSX F, ook als het een hobby motor zou worden.cardan sprak me ook erg aan. ... lees dat 100K geen issue met zijn dus kan er rustig een tijd op rijden
Maar dat doen we toch met plezier!
text
Ik reed rustig, en dus rond de 5L/100km (1:20). Kan je volgens mij zeker niet slecht noemen voor zulk een beest!haha thnks man. ja ik blijf hier ook wel loeren. wel tof dat je deze ook had/ hebt. kan ik je alsnog om raad blijven vragen
verbruik zal ook wel afhangen hoeveel gas je open trekt zeg maar. wat dat betreft rij ik redelijk rustig, maar wil zeker wel eens op rechte stukken wat harder als het kan
vrijdag nog ff proef zitten maar ben er wel over uit dat deze er zeker gaat komen. wil trouwens denk wel nog een middenbok er onder hebben. dat vindt ik van de gsx f wel echt een voordeel.
nee volgens mij niet standaard?? maar deze heeft er geen zo te zien. zag wel dat ze te verkrijgen zijn. maar goed rustig aan. deze bike is ook weer een aardige duit in de zak.. al hoop ik dan deze zeker wel de komende paar jaar te rijden. maar goed dat dacht ik van me gsx f ook... en die heb ik sinds vorig jaar oktober..Ik had een middenbok op de mijne. Ik dacht dat die dat standaard hadden?
Is minder noodzakelijk omdat je geen ketting meer hebt, maar eerlijk gezegd, ik wil ook altijd een middenbok, vind dat superhandig.
Maar die kan je wellicht ook tweedehands vinden denk ik hoor.
Aangezien je van je GSX F overstapt naar de K1200S, omwille van het feit dat je wat meer power wil, en wat meer reserve op hogere snelheid, en comfort toch ook nog belangrijk is, ben ik er zo goed als van overtuigd dat de K1200S een goede keuze is.nee volgens mij niet standaard?? maar deze heeft er geen zo te zien. zag wel dat ze te verkrijgen zijn. maar goed rustig aan. deze bike is ook weer een aardige duit in de zak.. al hoop ik dan deze zeker wel de komende paar jaar te rijden. maar goed dat dacht ik van me gsx f ook... en die heb ik sinds vorig jaar oktober..
Aangezien je van je GSX F overstapt naar de K1200S, omwille van het feit dat je wat meer power wil, en wat meer reserve op hogere snelheid, en comfort toch ook nog belangrijk is, ben ik er zo goed als van overtuigd dat de K1200S een goede keuze is.
Ik heb het nog niet gehad over de ESA (heeft die van jou dat?), en de speciale ophanging vooraan (die is standaard en het belangrijkste). Die zijn gewoon geweldig! Vol in de voorrem, en amper duikeffect! Full trottle, en amper oprichten!
Als verbruik* mij geen bal kon schelen, en ik niet zo naar het kostenplaatje diende te kijken, ik reed wellicht nog met die van mij! Of al een volgende vanwege mijn ongeval vorig jaar
* weet je, soms stoor ik er mij zelf aan dat ik zo fanatiek bezig ben met verbruik en actieradius ... maar het is sterker dan mijzelf
En stel dat je mischien toch rotte membramen hebt..... 200 piek nieuw rubber of..weIk heb er niet heel veel verstand van hoor.
Opletten dat de uitlaat niet rot is waar de pijpen de collector in gaan, dat hebben er veel. Als je m aan het lopen hebt, checken of de membranen vd carbs niet lekken dwz alle schuiven omhoog gaan, of de koppeling goed werkt (modificatie voor met afdraaien korf of slavecilinder gsxr1100 plaatsen) en of accu spanning niet te hoog oploopt met droogkokende accu, modificatie voor.
Zo snel eerste indruk, of binnenpoten vork roestvrij zijn, geen roest in tank en blok vrij van olielekkage of zweten?
Is niet veel geld voor de motor, blokken zijn erg gewild à 300 euro. Resterende onderdelen veelvuldig aangeboden voor weinig.
Werkplaatshandboek adviseert 1750 rpmIk heb een andere zeer ervaren monteur waar ik een hoge dunkvan heb mbt. cv en ervaringen van diverse derden. Hij gaf aan dat weinig een soes goed synchroniseren omdat dit hoort bij 2000 toeren. Stationair staan dan de middelste 2 iets hoger. De mijne stonden belabberd dus ik zou het verschil wel merken: kleppen laten stellen en carbs synchroon.
Ook voor de 750 hanteert dat boek ergens rond de 1.800rpm stationair dacht ik.Werkplaatshandboek adviseert 1750 rpm
Werkplaatshandboek adviseert 1750 rpm
ThanksMembranen 600 zijn dezelfde en die zijn er gebruikt in overvloed, niet zo negatief hoor
Voor woon werk is een GSX F in mijn ogen (op de ketting aandrijving na) een heel geschikte machine.Dames en heren, ik heb wat vragen aangezien ik me aan het oriënteren ben op een Suzuki GSX 650F uit 2008 als vervanger van mijn Honda Transalp uit 2009. Ik rij dagelijks woon-werk verkeer en in de weekenden toer ik regelmatig (+- 10.000 km per jaar). De Honda is daarvoor een zeer geschikte motor ware het niet dat hij toch iets te hoog is voor mij en dat ik zodoende bij de sport-toer motoren uitgekomen ben. Ook het beetje extra vermogen zal vast niet vervelen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een hoop tips en antwoorden:
1. Hoe betrouwbaar zijn de blokken? Welke kilometerstanden worden gehaald?
2. Hoe geschikt is de motor voor dagelijks woon-werk? Met name in de wintermaanden?
3. Hoe zit het met de te verwachten onderhoudskosten met KM stand rond de 28.000km? Ik begrijp dat olie elke 6.000 km gedaan moet worden, dus dat zit er dan wel aan te komen. Wat kan ik nog meer verwachten?
4. Wat zijn aandachtspunten van de motor en het motorblok?
5. Waar moet ik extra op letten tijdens een proefrit?
6. Ik rij woon-werk altijd met een topkoffer, wat zijn de opties afgezien van de universele topkoffers?
Ik hoor het graag. Alvast bedankt!