Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Iemand hier bekend met synchronisatie carbs suzuki bij 2.000 toeren ipv bij stationair of iets daarboven?
 
Ik heb een andere zeer ervaren monteur waar ik een hoge dunkvan heb mbt. cv en ervaringen van diverse derden. Hij gaf aan dat weinig een soes goed synchroniseren omdat dit hoort bij 2000 toeren. Stationair staan dan de middelste 2 iets hoger. De mijne stonden belabberd dus ik zou het verschil wel merken: kleppen laten stellen en carbs synchroon. :)
 
thnks voor de input heren. de busa zat ook wel lekker idd. al zit je wat meer voorover dan ik gewend ben. echter nog niet op kunnen rijden helaas.. de gsr had ik na een dag toch wel last van. leuke motor, maar voor mij toch te klein.. (of ik ben verwend door me 750 :D )
 
Hoi. Ik ben nieuw hier. :) Ik heb niet zo veel motorrijders in mijn kring dus ik moet mijn gebrek aan kennis aanvullen met internet.
Ben 26 jarige vrouwelijke mens.
Heb een 650f met ABS uit 2008, rij nu een maand 130km woon werk elk dag. Mijn fiets is nog redelijk vers van de dealer dus nu is alles nog prima, maar het liefst zou ik willen dat ik wat meer weet over die machine voor het geval.
 
Hoi. Ik ben nieuw hier. :) Ik heb niet zo veel motorrijders in mijn kring dus ik moet mijn gebrek aan kennis aanvullen met internet.
Ben 26 jarige vrouwelijke mens.
Heb een 650f met ABS uit 2008, rij nu een maand 130km woon werk elk dag. Mijn fiets is nog redelijk vers van de dealer dus nu is alles nog prima, maar het liefst zou ik willen dat ik wat meer weet over die machine voor het geval.
Welkom in het grote GSX F topic! *O*en ook op MF!

Om je kennis aan te vullen zit je hier goed, alle vragen die je hebt kan je hier stellen :t

En het is maar net als @BramC al aanhaalde, je doet het stap voor stap, en dan ga je er zeker het nodige plezier aan beleven :Y

130km per dag is niet niks! Ik doe er 103km per werkdag (indien zonder omwegen).
 
Nou ben er uit. het lijkt erop dat de vervanger van mijn suzuki deze gaat worden:
bmw.JPG

reden, ik kon toch niet een busa vinden die me aansprak. en deze, al moet ik de zithouding nog even goed testen is kwa prijs en opties alles wat ik wil.
 
Nou ben er uit. het lijkt erop dat de vervanger van mijn suzuki deze gaat worden:
Bekijk bijlage 1398808

reden, ik kon toch niet een busa vinden die me aansprak. en deze, al moet ik de zithouding nog even goed testen is kwa prijs en opties alles wat ik wil.
Ik blijf het een bloedmooie machine vinden!
behalve deze kleurstelling dan, niet mis hoor, maar niet mijn voorkeur ;)
En als verbruik je weinig kan schelen, en je graag een beetje doorrijdt, dan is het zeker een goede en mooie keuze. Zeker vanwege de cardan, dat vind ik er zo geweldig aan :t
Het maakt het zo veel gemakkelijker om de motor proper te houden 8-)

Maar omdat ik voornamelijk een rustige rijder ben, en een "heel klein beetje" op mijn verbruik let, ben ik na 6 maand gewoon weer naar een GSX F gegaan ;)

Edit: kleine tip voor als je zelf onderhoud wil doen;
Om het achterwiel uit te bouwen werkt het ogenschijnlijk gemakkelijk door de eenzijdige ophanging. Deels is dat ook waar, want de remschijf en klauw blijven aan de cardan hangen.
Máár! Je moet de uitlaat losmaken, er niet afhalen, maar een beetje naar buiten draaien. De dichting gaat daardoor afzien, maar die kan wel een 5tal keer los en vastmaken doormaken, dat is niet het probleem.
Wil je de uitlaat niet lossen, kan je ook gewoon de achterband laten leeglopen, en dan kan je het achterwiel er zo uit halen, maar wel wachten tot de uitlaat koud is, en steek er een doekje tussen om krasvorming tegen te gaan. Want de band wrijft dan wel tegen de uitlaat.
 
Ik blijf het een bloedmooie machine vinden!
behalve deze kleurstelling dan, niet mis hoor, maar niet mijn voorkeur ;)
En als verbruik je weinig kan schelen, en je graag een beetje doorrijdt, dan is het zeker een goede en mooie keuze. Zeker vanwege de cardan, dat vind ik er zo geweldig aan :t
Het maakt het zo veel gemakkelijker om de motor proper te houden 8-)

Maar omdat ik voornamelijk een rustige rijder ben, en een "heel klein beetje" op mijn verbruik let, ben ik na 6 maand gewoon weer naar een GSX F gegaan ;)

Edit: kleine tip voor als je zelf onderhoud wil doen;
Om het achterwiel uit te bouwen werkt het ogenschijnlijk gemakkelijk door de eenzijdige ophanging. Deels is dat ook waar, want de remschijf en klauw blijven aan de cardan hangen.
Máár! Je moet de uitlaat losmaken, er niet afhalen, maar een beetje naar buiten draaien. De dichting gaat daardoor afzien, maar die kan wel een 5tal keer los en vastmaken doormaken, dat is niet het probleem.
Wil je de uitlaat niet lossen, kan je ook gewoon de achterband laten leeglopen, en dan kan je het achterwiel er zo uit halen, maar wel wachten tot de uitlaat koud is, en steek er een doekje tussen om krasvorming tegen te gaan. Want de band wrijft dan wel tegen de uitlaat.

thnks voor de tips man :) ik vermoed dat het onderhoud wel door een shop gedaan gaat worden. tenminste de wat lastigere zaken. Nou ben ik ook niet een racer hoor, maar wil graag iets wat rapper optrekt en soepel snelweg doet. tevens bevalt de 4 cylinder me wel. dus ik zal zeker eens kijken hoe het met de tank inhoud gaat. en idd wie weet mocht het te gortig zijn zal ik ook weer switchen. wat dat betreft gaat me soes naar me zwager toe die aan het lessen is. dus hij blijft in de fam. kan hem altijd terug kopen :D

cardan sprak me ook erg aan. en het feit dat deze pas 22K km heeft. dus eigenlijk nieuw. zelfs de originele remmen nog. lees dat 100K geen issue met zijn dus kan er rustig een tijd op rijden :)
 
thnks voor de tips man :)
Maar dat doen we toch met plezier! :t
Het is niet omdat je je GSX F inruilt, dat we je niet meer willen helpen he ;)
... maar wil graag iets wat rapper optrekt en soepel snelweg doet.
Ik kan je zeggen man, er gaat een nieuwe wereld voor je opengaan!
Nu vind ik een GSX F ook al vlot gaan, trekt best goed door, en ook op hoge snelheid stabiel. Onlangs nog een Tesla er uit getrokken***.
Maar zo een K1200S, dat is gewoon een andere klasse, als je bij die het gas opendraait! Doe dat voorzichtig aan in het begin ;)
En zo stabiel als een trein op hoge snelheid. Ik heb eens 260km/u gereden met de mijne (in Duitsland), voel je amper, en je hebt nog over!
... tevens bevalt de 4 cylinder me wel. dus ik zal zeker eens kijken hoe het met de tank inhoud gaat. ...
Ik ben ook liefhebber van 4 cilinders (of meer! :9~ ). Doch denk ik aan een 2 cilinder. Niet rechtstreeks, maar omdat ik enigszins van plan ben om voor woon werk een andere (nieuwe of jonge tweedehands) motor te kopen, en dan eerder in de lichtere A2 klasse. Daarbij is mijn oog al gevallen op een Kawasaki Ninja 400, en dat is dan wel een bloedmooi machientje, het is wel een 2 cilinder, zoals meeatal in het A2 segment.

Ik zou willen dat ik de financieën en plaats had voor 2 motoren, eentje voor woon werk, en eentje als hobby, en die laatste zou dan uiteraard een GSX F moeten zijn!
cardan sprak me ook erg aan. ... lees dat 100K geen issue met zijn dus kan er rustig een tijd op rijden :)
Een cardan is gewoon geweldig! Als hier in de buurt een zaak zoals WCC zat (West Coast Customs, zie je weleens op NGC), zou ik er eens langsgaan, en ze vragen een cardan (of riem)aandrijving te construeren voor mijn GSX F, ook als het een hobby motor zou worden.
Velen zeggen dat het het sportieve karakter van de BMW afbreekt, maar dat vind ik onzin. Die cardan is berekend op wat die motor moet kunnen, en dat doet ie ook.
Een GSX blok gaat probleemloos over de 100.00pkm, en dat geldt net zo voor de BMW idd.

Tja, de tank is kleiner dan bij een GSX F, en het verbruik ligt hoger, ik zat meestal rond de 5L, waarbij ik op mijn GSX F tegenwoordig aan minder dan 4L rijd. Maar ja, je krijgt er dan ook wel wat voor in de plaats!!!

Aan plezier gaat het je niet ontbreken hoor.
Qua zithouding vind ik ze trouwens erg aan elkaar gewaagd!

-------------------------
*** Ik weet heel goed dat ik tegen een Tesla geen kans maak met een GSX F, en het was ook eerder een verassingseffect naar de Tesla rijder toe. Ik stond voor een rood licht, een Tesla komt naast me staan, beiden vooraan dus. Ik wilde de Tesla ook alleen maar bijblijven, en besloot door te trekken bij groen. De Tesla trok ook goed door, maar ik merkte meteen dat hij lichtjes achterbleef. Daarom trok ik nog wat dieper door, de naald van de rpm ging over de 10.000, gebeurt uiterst zelden. Was een 90 weg. De Tesla rijder leek verrast, had denk ik niet verwacht dat ik hem voor ging blijven. En ineens geeft hij gas planché elektron-planché, en kwam alsnog over me heen, de snelheids meter op mijn motor zat toen al iets boven de 120 ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar dat doen we toch met plezier! :t
text :P

haha thnks man. ja ik blijf hier ook wel loeren. wel tof dat je deze ook had/ hebt. kan ik je alsnog om raad blijven vragen :P

verbruik zal ook wel afhangen hoeveel gas je open trekt zeg maar. wat dat betreft rij ik redelijk rustig, maar wil zeker wel eens op rechte stukken wat harder als het kan :P

vrijdag nog ff proef zitten maar ben er wel over uit dat deze er zeker gaat komen. wil trouwens denk wel nog een middenbok er onder hebben. dat vindt ik van de gsx f wel echt een voordeel.
 
haha thnks man. ja ik blijf hier ook wel loeren. wel tof dat je deze ook had/ hebt. kan ik je alsnog om raad blijven vragen :P

verbruik zal ook wel afhangen hoeveel gas je open trekt zeg maar. wat dat betreft rij ik redelijk rustig, maar wil zeker wel eens op rechte stukken wat harder als het kan :P

vrijdag nog ff proef zitten maar ben er wel over uit dat deze er zeker gaat komen. wil trouwens denk wel nog een middenbok er onder hebben. dat vindt ik van de gsx f wel echt een voordeel.
Ik reed rustig, en dus rond de 5L/100km (1:20). Kan je volgens mij zeker niet slecht noemen voor zulk een beest!

Als je dikwijls gaat doorrijden gaat dat natuurlijk flink oplopen. Doe je dat soms eens tussendoor, zal het niet veel zijn. Is immers ook zo bij een GSX F. Als je continue doorrijdt gaan die ook een stuk meer drinken, maar ik bekijk het zo, "voor wat, hoort wat" ;)

Ik had een middenbok op de mijne. Ik dacht dat die dat standaard hadden?
Is minder noodzakelijk omdat je geen ketting meer hebt, maar eerlijk gezegd, ik wil ook altijd een middenbok, vind dat superhandig.
Maar die kan je wellicht ook tweedehands vinden denk ik hoor.
 
Ik had een middenbok op de mijne. Ik dacht dat die dat standaard hadden?
Is minder noodzakelijk omdat je geen ketting meer hebt, maar eerlijk gezegd, ik wil ook altijd een middenbok, vind dat superhandig.
Maar die kan je wellicht ook tweedehands vinden denk ik hoor.
nee volgens mij niet standaard?? maar deze heeft er geen zo te zien. zag wel dat ze te verkrijgen zijn. maar goed rustig aan. deze bike is ook weer een aardige duit in de zak.. al hoop ik dan deze zeker wel de komende paar jaar te rijden. maar goed dat dacht ik van me gsx f ook... en die heb ik sinds vorig jaar oktober..
 
nee volgens mij niet standaard?? maar deze heeft er geen zo te zien. zag wel dat ze te verkrijgen zijn. maar goed rustig aan. deze bike is ook weer een aardige duit in de zak.. al hoop ik dan deze zeker wel de komende paar jaar te rijden. maar goed dat dacht ik van me gsx f ook... en die heb ik sinds vorig jaar oktober..
Aangezien je van je GSX F overstapt naar de K1200S, omwille van het feit dat je wat meer power wil, en wat meer reserve op hogere snelheid, en comfort toch ook nog belangrijk is, ben ik er zo goed als van overtuigd dat de K1200S een goede keuze is.

Ik heb het nog niet gehad over de ESA (heeft die van jou dat?), en de speciale ophanging vooraan (die is standaard en het belangrijkste). Die zijn gewoon geweldig! Vol in de voorrem, en amper duikeffect! Full trottle, en amper oprichten!
Als verbruik* mij geen bal kon schelen, en ik niet zo naar het kostenplaatje diende te kijken, ik reed wellicht nog met die van mij! Of al een volgende vanwege mijn ongeval vorig jaar ;)

* weet je, soms stoor ik er mij zelf aan dat ik zo fanatiek bezig ben met verbruik en actieradius ... maar het is sterker dan mijzelf :$
 
Aangezien je van je GSX F overstapt naar de K1200S, omwille van het feit dat je wat meer power wil, en wat meer reserve op hogere snelheid, en comfort toch ook nog belangrijk is, ben ik er zo goed als van overtuigd dat de K1200S een goede keuze is.

Ik heb het nog niet gehad over de ESA (heeft die van jou dat?), en de speciale ophanging vooraan (die is standaard en het belangrijkste). Die zijn gewoon geweldig! Vol in de voorrem, en amper duikeffect! Full trottle, en amper oprichten!
Als verbruik* mij geen bal kon schelen, en ik niet zo naar het kostenplaatje diende te kijken, ik reed wellicht nog met die van mij! Of al een volgende vanwege mijn ongeval vorig jaar ;)

* weet je, soms stoor ik er mij zelf aan dat ik zo fanatiek bezig ben met verbruik en actieradius ... maar het is sterker dan mijzelf :$

Use the range!! :D ja deze heeft ook esa en abs etc.. zal uiteraard nog wel ff wat meer foto's delen als ie in bezit is :)
 
Ik heb er niet heel veel verstand van hoor. :)

Opletten dat de uitlaat niet rot is waar de pijpen de collector in gaan, dat hebben er veel. Als je m aan het lopen hebt, checken of de membranen vd carbs niet lekken dwz alle schuiven omhoog gaan, of de koppeling goed werkt (modificatie voor met afdraaien korf of slavecilinder gsxr1100 plaatsen) en of accu spanning niet te hoog oploopt met droogkokende accu, modificatie voor.

Zo snel eerste indruk, of binnenpoten vork roestvrij zijn, geen roest in tank en blok vrij van olielekkage of zweten?

Is niet veel geld voor de motor, blokken zijn erg gewild à 300 euro. Resterende onderdelen veelvuldig aangeboden voor weinig.
En stel dat je mischien toch rotte membramen hebt..... 200 piek nieuw rubber of..we
Ik heb een andere zeer ervaren monteur waar ik een hoge dunkvan heb mbt. cv en ervaringen van diverse derden. Hij gaf aan dat weinig een soes goed synchroniseren omdat dit hoort bij 2000 toeren. Stationair staan dan de middelste 2 iets hoger. De mijne stonden belabberd dus ik zou het verschil wel merken: kleppen laten stellen en carbs synchroon. :)
Werkplaatshandboek adviseert 1750 rpm
 
Werkplaatshandboek adviseert 1750 rpm
Ook voor de 750 hanteert dat boek ergens rond de 1.800rpm stationair dacht ik.
Als dat nodig is om bepaalde afstellingen te doen kan de stationair stelschroef wel wat bijgedraaid worden, maar voor dagelijks gebruik staat die bij mij gewoon net iets boven de 1.000 (neem iets van 1.100 of zo). Ik moet er niet van weten dat dat blok 1.800rpm draait als ik ergens aan een licht stilsta of zo :P
 
Werkplaatshandboek adviseert 1750 rpm

Tja, daar staan wel meer discutabele zaken in. Soms hecht ik meer waarde aan de fijne kneepjes van het vak uit de ervaring en kennis van een vakman dan wat een simpel boekje voorschrijft.
 
Membranen 600 zijn dezelfde en die zijn er gebruikt in overvloed, niet zo negatief hoor ;)
 
Dames en heren, ik heb wat vragen aangezien ik me aan het oriënteren ben op een Suzuki GSX 650F uit 2008 als vervanger van mijn Honda Transalp uit 2009. Ik rij dagelijks woon-werk verkeer en in de weekenden toer ik regelmatig (+- 10.000 km per jaar). De Honda is daarvoor een zeer geschikte motor ware het niet dat hij toch iets te hoog is voor mij en dat ik zodoende bij de sport-toer motoren uitgekomen ben. Ook het beetje extra vermogen zal vast niet vervelen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een hoop tips en antwoorden:

1. Hoe betrouwbaar zijn de blokken? Welke kilometerstanden worden gehaald?
2. Hoe geschikt is de motor voor dagelijks woon-werk? Met name in de wintermaanden?
3. Hoe zit het met de te verwachten onderhoudskosten met KM stand rond de 28.000km? Ik begrijp dat olie elke 6.000 km gedaan moet worden, dus dat zit er dan wel aan te komen. Wat kan ik nog meer verwachten?
4. Wat zijn aandachtspunten van de motor en het motorblok?
5. Waar moet ik extra op letten tijdens een proefrit?
6. Ik rij woon-werk altijd met een topkoffer, wat zijn de opties afgezien van de universele topkoffers?

Ik hoor het graag. Alvast bedankt!
 
éindelijk mn aluminiumhoekprofiel binnen om de oliekoeler mee op te hangen, 5 mm dik gekozen dus lekker overdone fors. alu pijpjes al gezaagd voor de zijkanten nu het hoekprofiel nog ff fixen en dan hopen dat ik uitkom met de originele leidingen ;)
 
onderstaand is zon beetje de bedoeling: boven en onder een hoekprofiel wat aan de zijkanten verbonden zit met elkaar en de koeler. de ruimte tussen de lippen van de koeler opgevuld met pijpjes dat het 1 degelijk geheel wordt. boven komt ie of met trillingsdempers of doorvoerrubbers zoals van de kuip, onder gebruik ik de originele bevestiging om het profiel in te laten steunen. profiel 60mm bij 40mm zodat de 50 mm dikke koeler er goed tussen past en ik er 40 mm gaten in kan maken voor de aansluiting van de slangen. 5 mm dik gewoon omdat het kan en vet eruit ziet. uiteraard bij mij naast de koeler de rest ook mat zwart
JFmljsI.jpg
;)
 
Dames en heren, ik heb wat vragen aangezien ik me aan het oriënteren ben op een Suzuki GSX 650F uit 2008 als vervanger van mijn Honda Transalp uit 2009. Ik rij dagelijks woon-werk verkeer en in de weekenden toer ik regelmatig (+- 10.000 km per jaar). De Honda is daarvoor een zeer geschikte motor ware het niet dat hij toch iets te hoog is voor mij en dat ik zodoende bij de sport-toer motoren uitgekomen ben. Ook het beetje extra vermogen zal vast niet vervelen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een hoop tips en antwoorden:

1. Hoe betrouwbaar zijn de blokken? Welke kilometerstanden worden gehaald?
2. Hoe geschikt is de motor voor dagelijks woon-werk? Met name in de wintermaanden?
3. Hoe zit het met de te verwachten onderhoudskosten met KM stand rond de 28.000km? Ik begrijp dat olie elke 6.000 km gedaan moet worden, dus dat zit er dan wel aan te komen. Wat kan ik nog meer verwachten?
4. Wat zijn aandachtspunten van de motor en het motorblok?
5. Waar moet ik extra op letten tijdens een proefrit?
6. Ik rij woon-werk altijd met een topkoffer, wat zijn de opties afgezien van de universele topkoffers?

Ik hoor het graag. Alvast bedankt!
Voor woon werk is een GSX F in mijn ogen (op de ketting aandrijving na) een heel geschikte machine.
De volgende opsomming betreft de modellen 1998-2006, geen idee in hoeverre dat overeenkomt met de 650 modellen:

1. De blokken zijn, mits het nodige onderhoud, oerbetrouwbaar.
2. De motor is in mijn ogen erg geschikt voor woon werk, al heb ik geen ervaring met de 650.
In de winter vraagt het wel de nodige opvolging, want snel vastlopende achterremklauw, en de uitaatcollector is erg gevoelig voor roest, best behandelen op voorhand.
3. Ik rijd rustig en doe ruim 30.000km per jaar, en doe daarom pas onderhoud op 10.000km. Olie en oliefilter. Kleppen stellen doe ik pas na 30.000km. Met een km stand van 28.000 heeft ie volgens het schema binnen 2.000km klein onderhoud nodig.
4. Roest vorming (wegrotten) daar waar de collectorbuizen de eindbuis ingaan.
Vastlopende achterrem.
Dood punt in het balhoofdlager.
5. Stuurt ie soepel bij lage snelheden (zie balhoofdlager probleem hiervoor)
6. Geen idee of Suzuki eigen koffers heeft, maar wat is het probleem met universele koffers?

Verder kan ik je wel zeggen dat die 650 erg soepel rijdt, heb er eens een testrit mee gedaan toen die pas uit kwamen :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan