Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Door research te doen om te reageren in een ander topic, ben ik tot de ontdekking gekomen dat er zelfs een GSX 250 F bestond?!?!
 
Altijd een heerlijk gevoel. 2 Nieuwe banden! Die eerste meters weer ff dat wauw gevoel haha..

Hier kapje gedaan:

20200210_213333.jpg
20200210_213407.jpg
 
Keerring schakelas vervangen, ding keihard met barstjes dus beste tijd gehad. Zag ook dat ik opeens de circlip van schakelpookje mis 🤔
 
Precies!

Heerlijk rondje gereden. Blij met mijn aankoop!

Voelde me vooral een beetje Jeremy Clarkson: POWER!! POWER!

Wat een fijne brommert. Een stuk sneller, wendbaarder en veel meer vertrouwen dan ik gewend ben.


Ja, als je van een XJ900 afstapt en je stapt op deze suzuki dan is dat een wereld van verschil. Maar heb je ook nog een XJ900 Diversion? (in je onderschrift staat nog XJ900 '96 nl.)
 
@Bol d'or Albert Pre-diversion. Bouwjaar weet ik niet, datum eerste toelating is pas in '96. Maar het is dus wel een xj900f. Daar kan ik overigens mee lezen en schrijven, de schaamranden zijn van de banden af. Mijn eerste motor was ook een xj900f en ik heb weinig ervaring met andere motoren Maar het is ècht een wereld van verschil met deze Suzuki. (en waarschijnlijk de meeste modernere motoren). Er gaat een wereld voor me open zogezegd.

Mijn XJ gaat trouwens wel de deur uit. Er komt woensdag iemand kijken en anders heb ik nog zo'n vijf gegadigden op reserve staan. Blijkbaar wil iedereen zo'n fiets wel hebben voor €250. _O-
Zelfs al telefoontjes gehad uit Moldavië.
 
Precies. Een forumlid heeft interesse, en anders een ander forumlid voor de €500 Challenge.

De Suzuki is erg fris voor z'n leeftijd. Al meerdere reacties uit m'n omgeving gekregen dat ze dachten dat hij een stuk jonger was. :)
 
Beste kenners,

Ik ben de afgelopen tijd met mijn GSXje verder gegaan. De carbs zijn schoongemaakt en gesynchroniseerd .
Hij start en loopt nu prima. Echter kan ik tot 5k toeren gas geven. Daarboven komt er een enorme knal uit de uitlaat en valt ie terug in toeren. Valse lucht kon ik met de deo test zo snel niet vinden.
Iemand tips ?
 
Beste kenners,

Ik ben de afgelopen tijd met mijn GSXje verder gegaan. De carbs zijn schoongemaakt en gesynchroniseerd .
Hij start en loopt nu prima. Echter kan ik tot 5k toeren gas geven. Daarboven komt er een enorme knal uit de uitlaat en valt ie terug in toeren. Valse lucht kon ik met de deo test zo snel niet vinden.
Iemand tips ?

Hij komt toch benzine te kort waarschijnlijk.
Is die 5k toeren stilstaand of rijdend?

Bij valse lucht zakt ie waarschijnlijk ook langzaam in toeren, als ie normaal naar stationair toerental zakt en dan ook stabiel blijft lopen is de kans op valse lucht al wat kleiner, maar je weet nooit.

Maar ik gok dat de vlotterbakken te langzaam vollopen of dat je hoofdsproeiers nog half dicht zitten. Controleer je benzine filter(s) maar eens, en controleer ook of de toevoerslang van tank naar carbs wel netjes naar beneden loopt, en niet geknikt zit of in een lus weer iets omhoog loopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan