Het GROTE honda GL500/CX500 topic

Ik denk dat je gelijk hebt. Dat alleen de hitteschildjes niet passen. Pakkingen gebruik ik overigens niet. Doe er siliconenkit ( voor de. Badkamer) tussen.
 
Denk dat ik de hitteschildjes zelf moet gaan maken, om deze nu online te gaan kopen is ook weer een risico.
Wat heb ik vandaag gedaan?
De Keerringen van de koppeling hevel en van de versnellingspook vervangen.
Heb nu 200 km met de motor gereden, ennde olie moest er toch uit, dilus ook het oliefilter en olie weer vervangen. Nu is het blok mooi schoon gespoeld van binnen 👍
 
Ik heb geen idee of dat überhaupt past? Zo niet, dan is er in ieder geval wel een goede basis voor eventuele verbouw 😁
 
Vandaag ook de sticker geplakt voor de tank en zijkappen 🙈 wat een rotwerk is dat zeg! Maar ze zitten erop! 20230310_170902.jpg
 
Ik zoek voor de CX500 C van mijn dochter een linker demper. Die met het rubber steuntje waar de middenbok tegenaan komt. Er staat eentje op marktplaats, maar die is niet heel mooi. Iemand nog iets liggen?
 
De blanke lak zit nu ook over de stickers, en lijkt niet verkeerd. Over een maand of 2 nog wel een keer goed poetsen, maar alles bij elkaar ben ik wel tevreden.
De nieuwe balanspot zit er ook onder, de dempers gepoetst en de bochten gespoten in de hittebestendig zilver.
Alles met verse pakkingen en klemmen 🆙
Morgen de tank er weer op, en starten.
 
De blanke lak zit nu ook over de stickers, en lijkt niet verkeerd. Over een maand of 2 nog wel een keer goed poetsen, maar alles bij elkaar ben ik wel tevreden.
De nieuwe balanspot zit er ook onder, de dempers gepoetst en de bochten gespoten in de hittebestendig zilver.
Alles met verse pakkingen en klemmen 🆙
Morgen de tank er weer op, en starten.
Hoe heb je het spuitwerk gedaan? Met een spuitbus of met een spuit pistool?
 
Deze zomer wil ik er graag af en toe even op rijden, dan in het najaar het frame en blok aanpakken.
Eerst nog even zien en uitvogelen dat er een windscherm op komt, suggesties zijn welkom.
 
Vandaag kreeg ik een leuk pakketje binnen van Erikcx! De 2 missende hitteschildjes voor de uitlaat.
Ik wist dat iig de linker niet zou passen, en dat was ook het geval. Na wat klein slijp en laswerk zitten ze erop 👍
Erik bedankt man!20230318_160726.jpg20230318_144104.jpg
 
Het is mooi weer vandaag, en ik heb (voor mijn doen) een heel eind gereden gereden vanmorgen. Betrof een rit van ruim 120 km.
Wat loopt, rijdt, stuurt en remt de cx goed zeg! Echt super tevreden met het resultaat van het werk de afgelopen maanden 🥳
Het gemeten verbruik over de rit was ruim 1:20, en de bougies zien er keurig uit. Ook de temperatuur blijft mooi en constant.
Ik denk dat er niets meer aan hoeft gebeuren, dus lekker rijden en genieten :up2:
 
Het is mooi weer vandaag, en ik heb (voor mijn doen) een heel eind gereden gereden vanmorgen. Betrof een rit van ruim 120 km.
Wat loopt, rijdt, stuurt en remt de cx goed zeg! Echt super tevreden met het resultaat van het werk de afgelopen maanden 🥳
Het gemeten verbruik over de rit was ruim 1:20, en de bougies zien er keurig uit. Ook de temperatuur blijft mooi en constant.
Ik denk dat er niets meer aan hoeft gebeuren, dus lekker rijden en genieten :up2:
Geweldig dat het allemaal gelukt is en je de eerste km's gemaakt hebt!!!
 
Het weer hield vandaag niet over. Maar gisteren was het heerlijk. Eindelijk droog en een temperatuurtje dat het binnen in de werkplaats kouder was dan buiten. Tijd dus om dingen te doen. Met weinig inspanning deze 2 klassiekers aan de praat gemaakt. Laat het fijne weer maar komen!

Lekker bezig! Deuren open, word het in de werkplaats ook wel warmer 🌞
 
Terug
Bovenaan Onderaan