Het grote Honda Transalp topic deel 3

SanderRS

MF veteraan
2 mrt 2010
1.211
0
32
Kaatsheuvel
Zakken die binnenpoten niet nog wat in bij montage? Er komt nog wat gewicht op te staan... Ik heb nog ori bussen liggen. Mag je zo hebben als je wil. Maar schroef eerst de boel eens in elkaar zou ik zeggen. Ga je balhoofdlager zelf vervangen trouwens?
Tot nog toe heeft iedere vork die ik uit elkaar heb gehad een redelijke veervoorspanning gehad in het uiterste uitgetrokken punt. Dit zou ook moeten omdat anders met extreem uitveren de vork zijn veerdruk verliest... En zelf zeggen ze ook dat de veer 20mm moet doorsteken, nu blijft hij ruim in de poot zitten. Bij sommige vorken schieten de doppen om je oren als je ze losschroeft :P

Maar ik ben van plan het balhoofdlager zelf te vervangen ja, alles ligt er al uit, morgen is het nieuwe lager binnen.
 
Laatst bewerkt:

RoyalClub

MF veteraan
12 mei 2008
28.611
360
Nou net wat ik zei, in de webshops waar ik de veren tegen kom gaat alles van 87 tot 2000
http://hyperonline.nl/contents/nl/p2229_Hyperpro_Verenset_Honda_XL_600_V_Transalp_1987-2000.html

En ik heb mee staan kijken bij hun in de computer, omdat hij eerst bij de 650 zat te kijken, maar daar stond ook maar 1 artikel bij de 600... En de kerel die ik vandaag aan de lijn had was ook overtuigd dat de veren goed moesten zijn.... :X

Dus ik weet t ff niet :P Morgen zoiezo maar weer bellen, volgens de Heynes manual zit er 4,1cm verschil in de veren van de twee modellen voorvork... en dat is ook ongeveer de lengte die ik nodig zou hebben om de veer 20mm door te laten steken :?
Hayes manuals vind ik ook niet alles.. Staat veel in, maar niet alles, en ook niet alles zoals t hoort..
 

Downunder

MF veteraan
16 okt 2002
2.997
27
Zuidlimburg
Nou net wat ik zei, in de webshops waar ik de veren tegen kom gaat alles van 87 tot 2000
http://hyperonline.nl/contents/nl/p2229_Hyperpro_Verenset_Honda_XL_600_V_Transalp_1987-2000.html

En ik heb mee staan kijken bij hun in de computer, omdat hij eerst bij de 650 zat te kijken, maar daar stond ook maar 1 artikel bij de 600... En de kerel die ik vandaag aan de lijn had was ook overtuigd dat de veren goed moesten zijn.... :X

Dus ik weet t ff niet :P Morgen zoiezo maar weer bellen, volgens de Heynes manual zit er 4,1cm verschil in de veren van de twee modellen voorvork... en dat is ook ongeveer de lengte die ik nodig zou hebben om de veer 20mm door te laten steken :?
Ja maar ik bedoel meer, het artikel nr kan wel kloppen maar wellicht heeft de magazijnman in een verkeerde bak liggen graaien en jou per ongeluk iets anders heeft meegegeven :).
 

Paintmaster

Die hard MF'er
9 jun 2013
679
0
39
Gelderland
Bezoek site
Nou heb de stap genomen en RVS bochten besteld en vanavond de demper bestellen in Polen (dominator) ben erg benieuwd zal totaal bijna € 400,- zijn maar de TA is het waard met nog geen 30.000 miles :-) 2dehands zal ik niet veel goedkoper uit zijn. Uiteraard volgen er foto's etc
 

Downunder

MF veteraan
16 okt 2002
2.997
27
Zuidlimburg
waar haal je die RVS bochten? ik voorzie dat ik ze over een jaar ofzo ook nodig ga hebben. Tenzij wat laswerk nog wat kan redden, moet ik nog bekijken.

ben benieuwd naar je ervaringen :). Zeker even foto's posten en eventueel filmpje van het geluid?
 

Atonbom

MF'er
13 jan 2013
58
0
24
Oosterbeek
RVS bochten zijn vrijwel overal te krijgen ebay bijvoorbeeld, maar Noud's Motorbazaar heeft ze ook.

Nou heb de stap genomen en RVS bochten besteld en vanavond de demper bestellen in Polen (dominator) ben erg benieuwd zal totaal bijna € 400,- zijn maar de TA is het waard met nog geen 30.000 miles :-) 2dehands zal ik niet veel goedkoper uit zijn. Uiteraard volgen er foto's etc
Heb zojuist voor mijn gecrashde alpje ook een demper besteld. Zat zelf te twijfelen tussen GPR Trevale en GPR Furore Nero Italia. Vond vooral die Nero bruut in combinatie met mijn rode motor.
Kostte ongeveer €280 en levertijd 5 tot 6 weken, maar het lot wou dat toen ik net nog even op ebay zat rond te klikken ik een originele demper in goede staat tegenkwam!! Deze stond er pas een uur op en kostte maar €109, en ik dacht voor dat geld laat ik die niet liggen.

EDIT: Dan kwam er nog €20 verzendkosten bij en krijg ik hem tussen 5/12 juni binnen
 
Laatst bewerkt:

SanderRS

MF veteraan
2 mrt 2010
1.211
0
32
Kaatsheuvel
Tot nog toe staat HP voor een raadsel :S Ze zijn er niet mee bekend dat in 95 er een wijziging is gemaakt in de vork, ze leveren van model 87 tot 00 de zelfde verenset. Ik neem aan dat ze dan toch vaker dit probleem moeten hebben gehoord, of mensen rijden op de PD10 rond met extreem slappe veren :? :?
 

emmol

MF veteraan
16 mrt 2009
4.109
0
19
Den Haag
in mijn '95 zijn de HP uit het boekje gemonteerd en zijn prima.
hopelijk is het snel opgelost!

ik heb voor mijn verjaardag een setje mitas m07 gekregen, die gaan er morgen onder.
ben erg benieuwd, profiel ziet er best pittig uit in ieder geval!
 

Downunder

MF veteraan
16 okt 2002
2.997
27
Zuidlimburg
Bedoel je geen e07? Daar heb ik nu net de voorband van binnen van die link uit het vorige transalp topic :). Wacht nog steeds op de juiste spaken B| maar ik hoop dat ik dit weekend de boel weer aan het draaien heb :]
 

emmol

MF veteraan
16 mrt 2009
4.109
0
19
Den Haag
pas 30km gereden, maar ben echt super blij! hij valt super mooi de bocht in,
behoorlijke steady, zeker voor hoe grof het profiel is. ook in lange doordraaiers.
heppie de peppie met mitas e-07! binnenkort naast het asfalt proberen
 

SanderRS

MF veteraan
2 mrt 2010
1.211
0
32
Kaatsheuvel
Zo, het ritje voor Hemelvaart even helemaal uitgewerkt. Iets meer kilometers geworden dan geschat :P 2500km in 4 dagen _O- weinig uitrusten in t weekend :]
 

emmol

MF veteraan
16 mrt 2009
4.109
0
19
Den Haag
2500 in 4 dagen is niet niets! waar gaat de rit naar toe?

ik zal duimen voor je spaken! ik wacht ook op de postbode, nieuwe laarzen zouden er gisteren zijn
 

Atonbom

MF'er
13 jan 2013
58
0
24
Oosterbeek
Ik wil ook met hemelvaart rijden :(
Maar heb ook goed nieuws, uitlaatje is binnen!!!! Ongeveer 1,5 week eerder dan verwacht.
En hij is helemaal puntgaaf zelfs keurmerk en Honda logo nog leesbaar.