Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Of 2x36L een beetje ruimte is hangt er vanaf hoeveel zooi je mee wilt slepen... Ik kom met 2x37L redelijk uit en dan heb ook best nog wat luxes (tenminste zo zie ik het) mee. Al moet je bijvoorbeeld geen balzaal van een tent of je 10-delige pannenset mee willen nemen.

1 pannetje, brandertje & vrij klein tentje,
Sowieso de tent, slaapzak, slaapmat etc in een bagagerol. Koffers dus voor kleding/toiletspul/kookspul etc.
 
1 pannetje, brandertje & vrij klein tentje,
Sowieso de tent, slaapzak, slaapmat etc in een bagagerol. Koffers dus voor kleding/toiletspul/kookspul etc.

Dan verwacht ik dat het zeker moet lukken! Ik heb enkel m'n tent buiten m'n koffers, maar dat is omdat dat dus een beetje een balzaal is :+.
 
Of 2x36L een beetje ruimte is hangt er vanaf hoeveel zooi je mee wilt slepen...
Ik kom met 2x37L redelijk uit en dan heb ook best nog wat luxes (tenminste zo zie ik het) mee.
Al moet je bijvoorbeeld geen balzaal van een tent of je 10-delige pannenset mee willen nemen.
Ik heb aan vakantie-volume 2*35L zijkoffers en 1*48L topkoffer. Daar kan ik goed mee vooruit.
Heb de zijkoffer-rekken zodanig gelast, dat de bovenzijde koffers met buddy bijna gelijk is. Kan dan simpel een rolbag op!

Volume zegt ook niet alles, is mss ook nog afhankelijk van de vorm van de binnenzijde van de zijkoffer.
Verschillende zijkoffers gezien waar er een hap uit was om ruimte te maken voor de uitlaat. Dan heb je een super-onhandige koffer!
 
Volume zegt ook niet alles, is mss ook nog afhankelijk van de vorm van de binnenzijde van de zijkoffer.
Verschillende zijkoffers gezien waar er een hap uit was om ruimte te maken voor de uitlaat. Dan heb je een super-onhandige koffer!

Dat was voor mij reden te gaan om voor vierkant "offroad" koffers die van boven open gaan.
De ervaring met de Givi kunstof koffers op mijn versys is dat ze qua vorm veel onhandiger zijn, en dat alles eruit valt als je ze open doet terwijl ze aan de motor zitten. je krijgt ze dus nooit echt lekker vol gepakt.
 
Dat was voor mij reden te gaan om voor vierkant "offroad" koffers die van boven open gaan.
De ervaring met de Givi kunstof koffers op mijn versys is dat ze qua vorm veel onhandiger zijn, en dat alles eruit valt als je ze open doet terwijl ze aan de motor zitten. je krijgt ze dus nooit echt lekker vol gepakt.
Ik heb Honda-zijkoffers. (komen van een oude Honda CB 500) Die voldoen nu prima op mijn Yamaha!!
De kanten aan de binnenzijde van de zijkoffers zijn idd alle recht. PRIMA :t Toch jammer dat de deksel aan de zijkant is. (voorzijde)
Als koffers heel vol, dan leg ik ze op de zijkant om max te kunnen vullen. Dan gevuld op de motor plaatsen. Ze zijn soms best zwaar!
Hoezo, max vullen met 10kg en max 120? Met 25kg en 150 is geen enkel probleem!
 
Laatst bewerkt:
Zweden? Was het daar geen Covid-orgie??

Jep. Iedereen loopt hier hoestend en niezend rond, groepsknuffels zijn dagelijkse kost en aan temperatuurmeting wordt niet gedaan want iedereen heeft koorts.
Als je "corona cijfers land" googlet, dan zie je dat Zweden en Belgie een vergelijkbaar aantal doden hebben en Nederlkand zelfs helemaal geen.
Als we nou eens ophouden met dat corona gezeik en gewoon genieten van onze vakanties. Gebruik je gezond verstand en laat je niet opnaaien, dan kom je overal al een heel end.
@sammie : is niet persoonlijk bedoeld hé !
 
Zoeen maar dan bij een ander gekocht.

Ik vind dit soor tenten ideaal want niet zwaar, veel binnenruimte, mooie koepel boven je voor ruimtelijk effekt en binnen de minuut opgezet.
Heb nog een splinternieuwe 1-paals tent liggen (3-4 pers.) maar deze is voor mij veel handiger op pad.
 
Zoeen maar dan bij een ander gekocht.

Ik vind dit soor tenten ideaal want niet zwaar, veel binnenruimte, mooie koepel boven je voor ruimtelijk effekt en binnen de minuut opgezet.
Heb nog een splinternieuwe 1-paals tent liggen (3-4 pers.) maar deze is voor mij veel handiger op pad.
Inderdaad mooi systeem, en ook mooi dat er al een grondzeil bijzit met opstaande rand....
 
Mooi,maar heb eens meegemaakt dat er bij iemand een scharnier stuk ging met opzetten,dan heb je wel echt een probleem.
 
Die alles in 1 tentjes gebruik ik al een jaar of 25 denk ik, nee.. in 93 kwam de eerste, en wil eigenlijk geen andere meer.. Dit is mn 3e.
@Elco; van de vorig, vrijwel dezelfde tent, heb ik de stokken bewaard maar heb nog nooit problemen met die schanieren gehad.
Dit is overigens de eerste nieuwe koepel die ik gekocht heb. De eerdere 2 waren van MP (50 euri) en dus 2e ligs.
Deze tenten deden voorheen 300 gld oid.. , ja doeii.
Heb ook nog een lichtgewicht katoenen liggen voor de zweden e.o. vakanties van weleer die was maar liefst rond 700 gulden.
Prima ding als je langer blijft staan maar dat is niet meer zo aan de orde.
Als iemand nog een 1-stoks pyramidetent zoekt, 3-4 pers.).. gloednieuw (2x opgezet en 1 maal in geslapen) en groen; 100 euro (was 284).
 
Laatst bewerkt:
Zoeen maar dan bij een ander gekocht.

Ik vind dit soor tenten ideaal want niet zwaar, veel binnenruimte, mooie koepel boven je voor ruimtelijk effekt en binnen de minuut opgezet.
Heb nog een splinternieuwe 1-paals tent liggen (3-4 pers.) maar deze is voor mij veel handiger op pad.


Dit is idd een hele mooie tent, is die ook ergens in het " eggie" te zien, of alleen online te krijgen?
 
Die alles in 1 tentjes gebruik ik al een jaar of 25 denk ik, nee.. in 93 kwam de eerste, en wil eigenlijk geen andere meer.. Dit is mn 3e.
@Elco; van de vorig, vrijwel dezelfde tent, heb ik de stokken bewaard maar heb nog nooit problemen met die schanieren gehad.
Dit is overigens de eerste nieuwe koepel die ik gekocht heb. De eerdere 2 waren van MP (50 euri) en dus 2e ligs.
Deze tenten deden voorheen 300 gld oid.. , ja doeii.
Heb ook nog een lichtgewicht katoenen liggen voor de zweden e.o. vakanties van weleer die was maar liefst rond 700 gulden.
Prima ding als je langer blijft staan maar dat is niet meer zo aan de orde.
Als iemand nog een 1-stoks pyramidetent zoekt, 3-4 pers.).. gloednieuw (2x opgezet en 1 maal in geslapen) en groen; 100 euro (was 284).

Ja, en nu zijn ze maar €149,90... (Voor de niet omrekenaars, €149,90*2,20371= fl.330,34) :+

Ok, als je het in de consumentenprijsindex van het CBS vergelijkt, zou iets wat in 1993 300 gulden kostte, in 2019 €225,46 moeten kosten, 65% inflatie/consumentenprijsstijging sindsdien.
 
Ja daar ben ik een tijd in meegegaan maar voor mij is het nu gewoon 1 euro= 1 gulden.
Salarissen zijn eveneens nu in euro's net zoveel waard als destijds met de gulden so...
Of krijg jij een faktor 2.2 minder nu dan destijds in guldens? Denk het niet.
 
Ik heb destijds/paar jaar terug ook met belangstelling naar die paraplutenten gekeken maar las ergens wat negatiefs.. mechaniek ging stuk? (of erg zwaar?)Het lijkt me wel erg makkelijk en snel..
 
Ja daar ben ik een tijd in meegegaan maar voor mij is het nu gewoon 1 euro= 1 gulden.
Salarissen zijn eveneens nu in euro's net zoveel waard als destijds met de gulden so...
Of krijg jij een faktor 2.2 minder nu dan destijds in guldens? Denk het niet.

Ik verdien nu netto in Euro's meer dan net voor de invoering bruto in Guldens, maar ik ben ook van een nèt-klaar-met-deeltijd-MBO-salaris naar een ruim HBO salaris gegaan, dus niet echt representatief voor de gemiddelde Nederlander.

Overigens geeft die consumentenprijs index site die ik in de kleine lettertjes linkte, aan dat als je toen (2001) 1000 gulden uitgaf, je nu €617,13 zou uitgeven, 36% meer dan toen. Maar daar is natuurlijk niemand in Nederland het mee eens, want het CBS kan dat soort dingen helemaal niet goed berekenen en worden betaald door de politiek :+
Bovendien zijn er een paar dingen (zoals horeca en brandstof) veel harder gestegen... Dat er een aantal zaken juist veel minder gestegen zijn (boodschappen, elektronica), dat vergeten de meesten voor het gemak even.
 
Prima eerste lange afstands motor trip. 5 Dagen, 2500km, Eifel, Schwarzwald, Gotthard pas en terug langs de vogezen. Ben gelijk overal maar langs geweest. Perfect weer gehad en geen druppel regen.
IMG_20200704_113938.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan