Het grote Noorwegen topic! Deel 2

Dan maar boeken zonder korting.
Vanuit Eemshaven en weer terug is vanaf 1420 Euro op de data dat we willen overvaren met twee motoren.
Met de auto en aanhanger naar Denemarken ( en terug) en dan totaal 4 overnachtingen en 2000 km met de auto en motortrailer en dan de boot komt op ongeveer 1200 Euro.
Met de boot is dus wel twee extra dagen in Noorwegen, dus denk dat dat ‘m wordt.
Wat een geld hè😝
Wij hadden heel vroeg geboekt , wel goedkoper dan nu én we hebben een flex ticket. Dat kost dan wel iets meer maar kan je tot 2 weken voor vertrek kosteloos annuleren…
Benieuwd naar deze overtocht, andere 4 keren waren vanuit Kiel naar Oslo..
Verder niet verslaafd aan Noorwegen ofzo 😇
 
Dit was de eerste keer😍 de Gamle strynefjellsvegen
74098262-DF5A-4BD1-8491-5ED103602BD6.jpeg
 
Ik heb vorig jaar eind juli geboekt voor juni/ juli 2023. Toen al 1060 betaald voor 2 personen en 2 motoren.

Inmiddels ook al de eerste 2 hotels geboekt, wil graag door Lyseford varen dus je kan het maar beter vastgelegd hebben. Daarna zien we wel waar we uitkomen, ook een beetje afhankelijk van het weer.

2012 was onze laatste en enige keer

33D448D9-B710-44B7-85DA-EB14D97D5AE3.jpeg
7F80CDB9-4CBF-4C3E-840E-8E563B063613.jpeg
 
Ik heb vorig jaar eind juli geboekt voor juni/ juli 2023. Toen al 1060 betaald voor 2 personen en 2 motoren.

Inmiddels ook al de eerste 2 hotels geboekt, wil graag door Lyseford varen dus je kan het maar beter vastgelegd hebben. Daarna zien we wel waar we uitkomen, ook een beetje afhankelijk van het weer.

2012 was onze laatste en enige keer

Bekijk bijlage 1838131Bekijk bijlage 1838132
Ferry ook geboekt?
 
Ik kan dus beter voor 3 personen en 3 motoren boeken en dan met 2 komen opdagen. Of er is een enorme prijsstijgingen geweest deze week.
 
Ik betaalde vorige week €1280 voor een retour met 3 personen en 3 motoren. Wel in augustus, dus hoogseizoen.
Aan de prijs, maar ook hier verslaafd aan Norge!
Oeps typefoutje, het was €2180 en niet €1280. Wishfull thinking ;-)
De vraag is waarom dat het zo vreselijk duur moet zijn??
Bij €1280 (=€425pp) vond ik nog wel oke, maar €2180 (=€725pp) retour is wel flink aan de prijs.
Dat is €360 voor een enkele reis. Afstand Eemshaven-Kristiansand is 525km Dat is 0.68€/ km

Paar jaar geleden ging ik met de ferry motor incl hut van Palermo naar Genua voor €210 (oke reken nu mss dan €250?)
De afstand tussen Palermo en Genua is 790km. Dat is €0.31€/ km

Grof betekent dit een dubbele prijs voor de overtocht naar Noorwegen tov Middellandse Zee.
 
De vraag is waarom dat het zo vreselijk duur moet zijn??
Bij €1280 (=€425pp) vond ik nog wel oke, maar €2180 (=€725pp) retour is wel flink aan de prijs.
Dat is €360 voor een enkele reis. Afstand Eemshaven-Kristiansand is 525km Dat is 0.68€/ km

Paar jaar geleden ging ik met de ferry motor incl hut van Palermo naar Genua voor €210 (oke reken nu mss dan €250?)
De afstand tussen Palermo en Genua is 790km. Dat is €0.31€/ km

Grof betekent dit een dubbele prijs voor de overtocht naar Noorwegen tov Middellandse Zee.
Eigenlijk geen concurrentie op die verbinding. Colorline is nog duurder vanuit Kiel en Fjordline vanaf Hirtshals is geen concurrentie.
Tis wel (te) duur, dat klopt zeker.
 
In maart 2022 ferry van Eemshaven naar Kristiansand retour geboekt voor begin september 2022.
Twee personen, Twee motors, slaapcabine, lopend buffet en ontbijt.
Totaal 880 euro.
Nu weer geboekt IJmuiden-Newcastle voor begin september 2023:
Weer twee personen, Twee motors, slaapcabine, lopend buffet en ontbijt.
Totaal 890 euro.
 
In maart 2022 ferry van Eemshaven naar Kristiansand retour geboekt voor begin september 2022.
Twee personen, Twee motors, slaapcabine, lopend buffet en ontbijt.
Totaal 880 euro.
Nu weer geboekt IJmuiden-Newcastle voor begin september 2023:
Weer twee personen, Twee motors, slaapcabine, lopend buffet en ontbijt.
Totaal 890 euro.
Prijsverhoging van bijna 600,- .. da’s best pittig.
 
Wij hebben voor 2023 dus opnieuw geboekt, 11 dagen deze keer vanuit Eemshaven. Heb een route in elkaar gezet met een aantal bekende wegen erin.
Lysebotn, Blasjovegen, Blaho bergtop, Aursjovegen, Dalsnibba, Geiranger, Trollstigen, Tindevegen, Osavegen, Sladalsvegen, Aurlandsvegen en de Atlantic Highway zitten er allemaal in. Beetje in willekeurige volgorde deze opsomming.
Zijn er nog must-sees die ik vergeten ben? Hoor ik graag!
Link naar de volledige reis zoals gepland:

 

Bijlagen

  • 50263F4B-6580-4623-A05D-ED56964B06EE.jpg
    50263F4B-6580-4623-A05D-ED56964B06EE.jpg
    248,6 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Wij hebben voor 2023 dus opnieuw geboekt, 11 dagen deze keer vanuit Eemshaven. Heb een route in elkaar gezet met een aantal bekende wegen erin.
Lysebotn, Blasjovegen, Blaho bergtop, Aursjovegen, Dalsnibba, Geiranger, Trollstigen, Tindevegen, Osavegen, Sladalsvegen, Aurlandsvegen en de Atlantic Highway zitten er allemaal in. Beetje in willekeurige volgorde deze opsomming.
Zijn er nog must-sees die ik vergeten ben? Hoor ik graag!
Link naar de volledige reis zoals gepland:

Ferry van Lysebotn naar Forsand. Deze vooraf reserveren.
Strynefjellsvegen,
Fv723 van Loen naar de Kjenndalsbreen
 
Laatst bewerkt:
Ferry Lysefjord.
wij hebben die gereserveerd. Ferry was niet helemaal vol.
wij hadden geboekt op de zondag van aankomst met de boot. Dan moet je wel een beetje doorrijden om tijdig in Lysebotn te zijn.
 
@ treebouncer. Ik vind je schema ambitieus ik zie dat je in 1 rit de Atlantis road, de Trollstigen en het Geiranger fjord gepland hebt.
waarom de laatste 2 dagen geen ritten meer?
 
@ treebouncer. Ik vind je schema ambitieus ik zie dat je in 1 rit de Atlantis road, de Trollstigen en het Geiranger fjord gepland hebt.
waarom de laatste 2 dagen geen ritten meer?
300 km Op 1 dag is meer dan genoeg. Dan heb je bijna geen tijd om ergens te stoppen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan