Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gewwon 20 sec film van afscheid van m.n rokende ktm in de garage.Wat is het? Ik klik niet klakkeloos (klikkeloos)
Pure bedriegerij die Stihl machines!Heb 3 kettingzagen stihl.
En de hele wereld misschien wel 3 miljoen.
Die lopen prima via carb.
En qua vermogen 45 cc met 3pk is bijna standaard
'Olie via carbs niet ideaal', maar het kan wel.Heb 3 kettingzagen stihl.
En de hele wereld misschien wel 3 miljoen.
Die lopen prima via carb.
En qua vermogen 45 cc met 3pk is bijna standaard
Maakte en ontwikkelde vroeger zelf de Dynojet opvoerkits voor carburateurs en in de winter volledige Tovami vermogensbanken.Ken Ruud niet.
Maar waarom 1:20 rij je dan met antiek?
Aannames zijn het in dit geval zeker niet.Carb problrmen zijn aannames. Ik heb viscositeit gemeten, ja op amateuristische wijze dis niet met een din cup maar een colafles met een gatje in de dop. 1 op 30 met dikke R40 of puur 98 maakte geen ene moer uit...
Veel tekst, toch even fijn ouwehoeren op de zondagavond met een potje bier toch.Daarbij zijn de toleranties in een standaard straatfiets al zo ruim dat die makkelijk wat armer kunnen, wat dus niet gebeurt. Ik denk, en dat heb ik niet gemeten maar ondervonden, dat die carbs zo rijk staan dat reguliere verontreiniging niet eens tot een te arm mengsel leidt. Als ik die tweetaktcarbs schoon maakt hoef ik een half jaar niet te choken, zo rijk kom-tie dan en daarbij is de afstelling ook nog zo dat je in de winter veilig weg kan, dus zomers ook al te rijk rijdt... Vaak ben je te bang
Ik tief er gewoon veel dikke olie in, blijven jullie maar bibberen
Wie rijdt er uberhaupt nog 2T
Voor de race hadden wij tabelletjes met sproeierbezettingen voor bepaalde temperaturen... Effe vergeten dat het 7 graden was en vorige race 21 kost dan een blok. In de race zijn de instellingen nou eenmaal preciezer.Aannames zijn het in dit geval zeker niet.
Dach dat dit het hele jaar door ging... Ik heb hier trouwens twee bewijsstukken staan...Veel tekst, toch even fijn ouwehoeren op de zondagavond met een potje bier toch.
Denk vooral meer vermogen omdat je je cilinder meer vult met brandstof (olie brandt ook). Meer lucht erbij.. grotere bangMeer vermogen met 1:20???
De ktm tpi rijden 1:100.
1:20 leg je de hele straat in rook.
Yep, precies dat. Luchtdruk, luchtvochtigheid ook van belang. Perfecte afstelling op zaterdag was niet altijd een garantie voor zondag.Voor de race hadden wij tabelletjes met sproeierbezettingen voor bepaalde temperaturen... Effe vergeten dat het 7 graden was en vorige race 21 kost dan een blok. In de race zijn de instellingen nou eenmaal preciezer.
Dach dat dit het hele jaar door ging... Ik heb hier trouwens twee bewijsstukken staan...
Dat zei hij ook.. en ik denk meer vermogen door een beter afdichtende zuigerveer.(olie brandt ook).
Ja, klopt, heel herkenbaar...Hoor mijn maatje nog zeggen met mistig koud weer; ding heeft nog nooit zo goed gelopen.
Klinkt allemaal heel plausibel idd!Dat zei hij ook.. en ik denk meer vermogen door een beter afdichtende zuigerveer.
Dat was zijn belangrijke punt.
Vervolgens minder slijtage bij een hogere belastbaarheid, meer lucht, meer benzine.
Maar zo in detail ben ik er niet op ingegaan.
Ik was er voor mijn eigen motor.
205 achterwiel pk en 140 Nm koppel.
Wel jammer dat ik er wegens een storing op Assen geen premium benzine in had.
En door een bestelfout gewone 7100 olie.
Normaal gebruik ik daar de 300V.
Hoho beter schrijf ik nergens lezen joh.Smeereigenschappen van plantaardige oliën & vetten zijn minder of niets in moderne toepassingen.
Ook het idee waar weinig goed is, is meer beter houd geen steek, kan in veel gevallen zelfs schade aanrichten.
No problem hoor,Hoho beter schrijf ik nergens lezen joh.
Kan geen kwaad, maar zoals je niet goed leest zal je ook niet snappen dat ik dat als lolletje schrijf.
Neemt wel meer water op doordat de olie minder snel (en soms niet) op bedrijfstemperatuur komt in koude maanden.Ik heb ook nog wel een olievraagje.
In instructieboekjes staat vaak dat bij gebruik 's winters de km-interval van olieverversen kleiner wordt.
De helft ofzo.
Maar de olie vervuilt toch niet meer of sneller bij lagere buitentemperatuur?
Oké, maar als je dan alleen lange ritten zou maken dan geldt het dus niet - of minder?Neemt wel meer water op doordat de olie minder snel (en soms niet) op bedrijfstemperatuur komt in koude maanden.