Dan ook een langere ketting dan de originele uiteraard.
112 schakels voor de SV650N (1st gen). De SV650S heeft een 1 cm kortere achtervork dan de N, maar ik verwacht dat het voor de S ook een 112 schakel ketting zal zijn, aangezien de as in mijn geval ver voorin de kettingstelgleuf zit, maar het zou ook 110 schakels kunnen zijn. Even goed melden welke motor je hebt en wat je wilt. Ik bestel 'm altijd bij Jos Smit motoren. net iets meer dan 100 Euro voor ketting (DID) en tandwielen (JT). In een uurtje heb je 'm gemonteerd. Even voor de vergelijking. met de 15t/49t set draait de motor in de zesde versnelling 6 krpm bij 120 op de snelheidsmeter. Nog steeds heel goed te doen en een veel levendiger motorkarakter. kleiner moet je niet willen. Dan worden de versnellingen erg kort en het toerental wel erg hoog.
Hij moet wel eerst z n rijbewijs halenIk zie nu in mijn post van zondag bij de foto dat ik een 118 schakel ketting heb. Geen 112 dus. Als je gaat bestellen of kopen even goed doorgeven dat je de 99-02 sv650S hebt. De motorzaak weet dan welke ketting je bij de gewenste tandwielcombinatie moet hebben. Het zal mogelijk 116 zijn voor de S, anders ook 118.
Als je niet weet hoe het met je caterolie staat die ook vervangen inclusief filter. Zo ongeveer het enige dat echt belangrijk schijnt te zijn voor een SV. En niet teveel wheelies maken natuurlijk..
Zoals voor de ketting geldt 'igv twijfel liever iets te slap dan te strak ' geldt voor de olie 'liever iets te veel dan te weinig.' Niet veel te veel natuurlijk, maar houd 'm in elk geval altijd boven het midden van het peilglas. Beter altijd op maximaal. Succes met zorg geven aan je SV. Ga je er ook mee de winter (pekel) in?
Nice! Laat maar weten hoe het remt en of het de investering waard was. Ben erg benieuwd naar het resultaat.
Familie daaromSucces dan Rick
Waar haal je die wijsheid vandaan, Truus? Dat staat nergens toch, of heb ik het gemist?
Ja, montage doe ik zelf. De merktekens op de kettingstelplaatjes komen bij mijn SV goed overeen. Je kunt natuurlijk ook de loop op het achterste kettingwiel bekijken. De ketting moet daar recht overheen lopen. Niet in het midden een andere kant van het tandwiel kiezen dan boven en onder. De kettingspznning die ik aanhoud met 15/49: de onderloop bij omhoogdrukken thv de vorkbeschermer blijft daar 1 cm vandaan. Zeker niet te strak zetten. Igv twijfel liever te slap dan te strak.
Succes dan Rick
Waar haal je die wijsheid vandaan, Truus? Dat staat nergens toch, of heb ik het gemist?
Ik zie nu in mijn post van zondag bij de foto dat ik een 118 schakel ketting heb. Geen 112 dus. Als je gaat bestellen of kopen even goed doorgeven dat je de 99-02 sv650S hebt. De motorzaak weet dan welke ketting je bij de gewenste tandwielcombinatie moet hebben. Het zal mogelijk 116 zijn voor de S, anders ook 118.
Als je niet weet hoe het met je caterolie staat die ook vervangen inclusief filter. Zo ongeveer het enige dat echt belangrijk schijnt te zijn voor een SV. En niet teveel wheelies maken natuurlijk..
Zoals voor de ketting geldt 'igv twijfel liever iets te slap dan te strak ' geldt voor de olie 'liever iets te veel dan te weinig.' Niet veel te veel natuurlijk, maar houd 'm in elk geval altijd boven het midden van het peilglas. Beter altijd op maximaal. Succes met zorg geven aan je SV. Ga je er ook mee de winter (pekel) in?
Hij ziet er straks uit hoor!
Hier nog een mooi High mount piepke voor de 1st gen.
≥ Uitlaat Suzuki SV 650. Bj. 99-02 - Onderdelen | Suzuki - Marktplaats.nl
Jep pair systeem zit ook op europa nl model, je kunt hier mooie een kit voor kopen in Engeland, zijn de plaatjes voor de cilinder deksel af te doppen je inlaatbox af te doppen en een weerstand om de pair klep te vervangen zodat de motor niet in een foutmelding komt.
Heb de kit ook gemonteerd en werkt super ook krijg je een eerlijke waarde bij het afstellen van de motor.
Je bent wel het geroffel geluid in je uitlaat kwijt.
Is niet van mij hoor.Kom er net achter dat ik zondag bij je langskom
Mooi. Volgens mij heb ik die op marktplaats zien staan. High mount
Ff vol demperwol en klaar is Kees ehhh RickMooi dat je 'm hebt gekocht.
Nu nog een mooie manier vinden om 'm goed aan het achterframe te bevestigen.
Als je zonder duosteunen rijdt is het vrij gemakkelijk.
Zit er wel een dB killer in? Anders is het waarschijnlijk net teveel van het goede qua 'vette sound'
Mooi dat je 'm hebt gekocht.
Nu nog een mooie manier vinden om 'm goed aan het achterframe te bevestigen.
Als je zonder duosteunen rijdt is het vrij gemakkelijk.
Zit er wel een dB killer in? Anders is het waarschijnlijk net teveel van het goede qua 'vette sound'
Ff vol demperwol en klaar is Kees ehhh Rick