Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eigenaar van een nieuwe SV hier. Rijd heerlijk. In de afgelopen vijf weken dat ik hem heb er 3k kilometer op gezet. Voor Woon-Werk heb ik een goede OV verbinding, dus de motor is mooi voor er bij en de weekenden.
3k in 5 weken is indrukwekkend.
Zoveel mogelijk rijden in de garantieperiode. :t

@Theodt, als ik hoor wat de wensen zijn had je de 390 echt niet weg moeten doen. Die heeft zeker zijn beperkingen in bagage meenemen, duogebruik en lange afstanden afleggen, maar juist als het op wendbaarheid en niet op (top)snelheid aankomt verreweg de leukste motor van alles wat je gehad hebt en hierboven genoemd is. :Y
Maar jouw Yamaha zal toch ook best bruikbaar zijn voor jouw huidige doel? Typisch zo'n all-round middenklasser.

ps. De nieuwe SV stuurt lichter dan een oude GSX, maar is met zijn 200 kg wel net zo zwaar als de gsx600f die jij had. Hij is wel 30 kilo zwaarder dan de oude SV's met alu frame, en 65 kg zwaarder dan een 390. De oude (en zeker de 1st gen) hebben daarnaast aanzienlijk minder elektronische shizzle.
Allemaal wel het overwegen waard als je eenngebruiksmotor die het altijd moet doen overweegt.

Succes met je keuze. We horen het wel. :t
 
Laatst bewerkt:
Wat vind men hier leuke mods, heb de vering al gedaan, uitlaat en inlaat zijn niet meer stock. Ik zit te denken aan een quickshifter(want leuke goodie)

Heb op me straat SV een smeer systeem gehad (MCCOI), altijd betrouwbaar en bij de olie beurten flikkerde ik de oude olie in het voorraad potje. Voor een woonwerk fiets zeker een goede optie. Me velg bleef bij dit systeem mooi schoon omdat het maar een paar drupjes zijn die om de zoveel kilometer op het tandwiel gedaan worden (doordat het rijdend gebeurd slingert het meteen de ketting in/op). Die OSCO's die je met de hand een ruk geeft laten inderdaad een smeerboel achter. Heb op die SV iets van 33k gezet en de kettingset was nog prima toen ik hem inruilde.

Op me Daytona(s) heb ik een quickshifter, dat is echt geweldige beleving als je het voor het eerst meemaakt, en die funfactor wordt alleen maar hoger als je bij een net geopende brug mag wegtrekken met een hele meute :}. Op heb circuit is het ook heel fijn zeker met omgekeerd schakelen. Zit nog niet op me circuit SV maar gaat er dit seizoen zeker op komen want miste het afgelopen weekend zeker (waarschijnlijk de healtech)
 
Welke is de nieuwe?
Die met de warning sticker nog op de tank he. ;)

Mooi dat er toch wat 3rd gen SV-rijders zijn, de kinderziektes zullen er wel uit zijn inmiddels. Komen de nieuwe SV-rijders ook naar de SV meeting?
Waarschijnlijk niet, maar ik hou het in mn achterhoofd. Ik rij niet graag in een grote groep en heb ook geen modificaties te showen ;)
 
Op me Daytona(s) heb ik een quickshifter, dat is echt geweldige beleving als je het voor het eerst meemaakt, en die funfactor wordt alleen maar hoger als je bij een net geopende brug mag wegtrekken met een hele meute :}.
Dat is precies waar ik t voor wil _O-_O-
Voor de ketting zat ik te kijken naar vsystem, leek me wel een mooi systeem
 
Dan nog. Dat gerag kan toch nooit goed zijn voor een motor :N
 
Alleen als ie warm is he.
Ik was ook aan t kijken naar een digitale teller met erin een temperatuurmeter en gear indicator. Mensen met ervaring?

Koso, Acewell en Trailtec zijn goeden. China werkt goed tot het 1x regende. Met andere woorden; koop een goede.

Quickshifter is alleen leuker. :Y
 
In principe is een quickshifter niet slecht voor je bak toch als die goed is afgesteld
Niet het meest hufterproof onderdeel van de SV. JVENS kan erover meepraten. Schakelen met QS gaat toch met redelijk 'geweld'. Ik zou het nooit doen, maar jij hoeft waarschijnlijk de ton dan weer niet te halen. Ieder zijn ding. ;)

Als je dan toch iéts wilt zou ik toch meer voor een smeersysteem gaan. De meest veilige optie
 
Niet het meest hufterproof onderdeel van de SV. JVENS kan erover meepraten. Schakelen met QS gaat toch met redelijk 'geweld'. Ik zou het nooit doen, maar jij hoeft waarschijnlijk de ton dan weer niet te halen. Ieder zijn ding. ;)

Als je dan toch iéts wilt zou ik toch meer voor een smeersysteem gaan. De meest veilige optie
Dan laat ik de qs idd wel zitten.
 
Alleen als ie warm is he.
Ik was ook aan t kijken naar een digitale teller met erin een temperatuurmeter en gear indicator. Mensen met ervaring?
Ik had een gear indicator op de sv, nu heb ik er geen 1 meer op de gsxr en eerlijk gezegd.. ik dacht dat ik het zou missen, maar mis het totaal niet. Daarin tegen blijft het natuurlijk een leuke gadget
 
De enige versnellingen die ik wel eens door elkaar haal zijn 2 en 3, waardoor ik dan per ongeluk naar de 1 terugschakel vlak voor een bocht. Maar laatst viel mij op dat in de tweede versnelling het aantal toeren precies gelijk aan 10x de snelheid. Zo weet ik tegenwoordig altijd zo of ik in 2 of 3 zit (en 1 natuurlijk), de rest komt niet zo nauw.
 
De enige versnellingen die ik wel eens door elkaar haal zijn 2 en 3, waardoor ik dan per ongeluk naar de 1 terugschakel vlak voor een bocht. Maar laatst viel mij op dat in de tweede versnelling het aantal toeren precies gelijk aan 10x de snelheid. Zo weet ik tegenwoordig altijd zo of ik in 2 of 3 zit (en 1 natuurlijk), de rest komt niet zo nauw.

Daarom laat ik na iedere keer terug schakelen de koppeling los. :+ Rev-matchen is dan weer een heel ander verhaal.

De Sv (iig de gen 1) heeft met gas loslaten een heerlijk lang 'dood' punt, waarop je zonder koppeling kan schakelen. (Doe ik overigens alleen laagtoerig als ik erg lui aan het cruisen ben.) Voor de snelheid hoef je een QS niet te doen. Ik schakel net zo snel met koppelinghevel. Maar ooh dat plopje dat je krijgt als je schakelt met QS, dat is toch wel €100+ euro waard? :Y
 
Wedstrijdje? :+

Alle gekheid. Ik doe m'n hand en voet beweging bijna tegelijkertijd. Denk dat velen van ons dat wel doen uit automatisme. Sneller dan een QS? Nee. Voel echter de schakelsnelheid noodzaak voor QS niet, buiten de 'shits and giggles' factor om. :Y
 
Omhoog schakelen kan sowieso zonder problemen zonder de koppeling aan te raken. Terugschakelen zonder koppeling zou ik niet zo snel doen op hogere toeren. In mijn ogen als je een QS op een straat fiets zet, kan je bijna net zo goed een motorscooter nemen. Of anders zo'n leuke MP3!
 
Laatst bewerkt:
Oh ik heb weer liggen slapen... :Z

@roger_SV de Dampstart heeft geholpen en ik kon de motor vrij snel starten met mijn jumpstarter.

@Danton jij hebt een automatisch systeem, werkt dat een beetje?

Ik heb een Scottoiler vSystem met Dual Tip die het volgens mij aardig doet. Heb deze toen voor een leuk bedrag kunnen kopen (€100,- incl. Dual Tip en 1L vloeistof).

Verder heb ik een Healtech Gear indicator maar vaak herkent ie de 6 niet 8)7
 
Ik heb een pro oiler op mijn 1. Gen zitten. Dmv een magneetje op de remschijf en een reed contact meet hij de snelheid. Het duurt even voordat je hem perfect afgesteld hebt, maar daarna heb je er geen omkijken meer naar. Ik zou geen ketting aangedreven motor meer willen hebben, zonder een smeersysteem.
Bij mij lekte de pro oiler iets wanneer ik er gebruikte motorolie in deed, ik gebruik nu Tutoro olie of nieuwe motorolie.

Als je niet zo veel rijdt, en alleen bij mooi weer, heb je er minder baat bij.
 
Ik heb ooit een osco oiler gehad en ik vond het maar niks..
Ik zet hem liever op een paddock, kartonnetje achter de ketting en spuit m gewoon in met kettingvet.
 
Na lang van alles vergelijken ben ik nu helemaal fan van Putoline kettingspray. Voor road en off-road.
Het komt als schuim de slang aan de spuitbus uit en schuimt zich een weg tussen de rollen en schakels (en O-ringen).
Doordat het schuimt spettert het niet op de grond of achterband tijdens het aanbrengen.
Het blijft erg lang zitten en het is niet zo dat 50% er in het eerste ritje alweer afslingert en de motor vies maakt.
Ook in de regen en zelfs in pekel duurt het lang voor de rollen glimmen, ten teken dat er weer een laagje moet worden aangebracht
Het achterwiel wordt er eigenlijk niet echt vies van, dus wordt je niet compleet zwart bij een wielwissel oid. Ook niet onbelangrijk
productnummer 70289.
oa te koop bij kommer in garderen.
Binnenkort een paar bussen halen, mijn bus uit het vergelijkend warenonderzoek is ongeveer half leeg (zo'n 10.000 km).
Voor iedereen die de Motul kettingspray als referentie kent: dit is BETER!!
 
Laatst bewerkt:
Hallo even een half off topic vraagje, iemand hier die toevallig zijn duo stepjes heeft verwijderd en deze niet meer gebruikt.
En die ik eventueel over kan nemen voor mijn puch racer project #durftevragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan