Waar je misschien op doelde: Dit zijn de clip ons (Gilles) boven de kroonplaat (van de beschrijving in de OP). Geen idee of de originele ook zouden passen. Maar de poten zijn gewoon iets doorgestoken en daarboven de Clip-Ons.Stuurklemmen en clipons? Ik dacht dat je een andere kroonplaat nodig had hiervoor. Anders ga ik misschien ook maar opzoek naar een setje clipons
Felle kleuren kliko's hebben jullie daar zeg
Wat Roger zegt. Kettingreiniger kan ook, WD40 gooit hier een discussie los, maar zolang je je ketting er niet in doorweekt en gewoon afspoelt met water is er niet zoveel aan de hand. Kwastje gebruik je zoals je schildert. Niet gaan lopen duwen en ook niet met zo’n kettingborstel (zo’n U vorm) erop duwen, dan duw je het vuil tussen de schakels. Het is iets wat ik 1x per jaar doe ofzo, ik rijd door pekel en door bagger...
Kleine tip, zet een kartonnetje (pizzadoos ofzo) tussen je velg en ketting, scheelt je poetsen erna
Niet helemaal.De orginele SV clipons kun je ook monteren onder de N kroonplaat.
het nadeel van het doorsteken is wel dat je verweg verliest.De clipons van de S passen niet onder de kroonplaat van de N, wel erboven, maar dat is niet echt mooi met de S clipons.
De bouten om de vorkpoten vast te klemmen in de kroonplaat zitten op de plaats waar de risers zitten, en daardoor kan het niet.
Wel als je de stuurpijpen zelf ook nog onder de kroonplaat laat vallen, maar dat ziet er niet uit. De klemmen komen dan op 4/5 tussen de kroonplaten, en de stuurhelften zitten dan zo laag dat je niet de volle stuuruitslag kunt maken zonder je duimen te pletten. Een beetje a la Ducati.
Als het 'normaal' gekund zou hebben zou ik dat allang hebben gedaan en niet de Gilles set hebben gekocht, al is dat wel heel mooi spul aangezien de bevestigingsbouten totaal onzichtbaar zijn.
Daarnaast hoef je bij montage boven de kroonplaat de steunen voor de lamporen niet door te zagen en in te korten, èn de motor komt doordat je 'm 25 mm laat zakken wat meer op zijn kop te staan, dus gaat daardoor wat directer sturen.
Alles aanstaande zondag live te aanschouwen.
Hier nog even een voorbeeld van hoe de S-clipons er boven de N kroonplaat uitzien, en dan ook direct de reden waardoor ze er niet onder kunnen in beeld gebracht.
Bekijk bijlage 1407994
Bekijk bijlage 1407993
het nadeel van het doorsteken is wel dat je verweg verliest.
Als je dan de standaard vering hebt, dan bottom je snel uit!
Wat ten koste gaat van de keerringen
Totdat je vol in de remmen bent en een boomwortel tegenkomt die het asfalt omhoog druktZolang je met standaard vering rijdt heeft het überhaupt geen zin om aanpassingen te doen die de stuureigenschappen verbeteren
Het minste wat je kunt doen is de voorveren vervangen door progressief en 15W vorkolie. Daarna heeft het pas zin iets anders te doen.
Ik heb volgens mij nog 2 cm over bij volledige invoering voor de beschermhoezen op onderpoten de onderste kroonplaat zouden raken.
@Danton, denk je aan de achterveer?
@Coert65, boekjes mee of in de papierbak na 2 jaar bewaren?
@Disaster-Master, goed idee. Ik ga het proberen.
Ik heb, als het goed is, wilbers progressieve veren er voor in zitten, maar ik zit nog steeds best regelmatig door de vering heen geloof ik. Die voorspanning die je bovenin bij de vorken kan instellen verdraait ook zo makkelijk dat ik hem regelmatig weer moet bijstellen zodat de vorken tenminste op dezelfde voorspaning staan
Sorry, ben op assen spelen@Giggs @JVENS @ivoderksen @roger_SV @HopHopGasErop @JoramNL @Brasso @thunderkid @HenkBillyPeter @KoffieKopje ; jullie zijn er gewoon allemaal bij toch a.s. zondag
Sommige misschien getagt ter overvloede, tenminste 1 () maar hoe meer zielen hoe meer vreugd..
Voor de mensen die het (nog steeds..) niet doorhebben:
ER IS EEN SV MEETING AANSTAANDE ZONDAG 14 JULI.
Dus meld je aan >>> KLIK HIER <<< en rijd gezellig het rondje mee.
Ja, ik kom.@Giggs @JVENS @ivoderksen @roger_SV @HopHopGasErop @JoramNL @Brasso @thunderkid @HenkBillyPeter @KoffieKopje ; jullie zijn er gewoon allemaal bij toch a.s. zondag
Sommige misschien getagt ter overvloede, tenminste 1 () maar hoe meer zielen hoe meer vreugd..
Voor de mensen die het (nog steeds..) niet doorhebben:
ER IS EEN SV MEETING AANSTAANDE ZONDAG 14 JULI.
Dus meld je aan >>> KLIK HIER <<< en rijd gezellig het rondje mee.