Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
M’n rubbers voor de klauwen zijn binnen. Ook een oliefilter besteld in de veronderstelling een HiFlo te krijgen. Iemand die dit merk kent?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    90,8 KB · Weergaven: 7
Nog voordat ik je tekst las bekeek ik het plaatje en dacht; Sunwa? Wat is dat nou weer voor een noname budget filter..
Dus dat.
 
Kon er ook vrij weinig over vinden op internet, ga hem ook gewoon terugsturen. Wil gewoon HiFlo eronder, dat was ook de foto en de beschrijving.
Staat voor op dit doosje dat het interchangeable is, maar dat zal me een zorg zijn.
 
Nou prima, dan sturen we de hele zooi gewoon terug. Ga ik m’n rubbers wel ergens anders halen...


Als dit je verkoop pagina is verwacht ik een filter van HiFlo en niet van Ying Pang uit weet ik veel welk land.
 

Bijlagen

  • 8E38FEB6-DBBA-4CC9-9EB4-D993181E4C3B.jpeg
    8E38FEB6-DBBA-4CC9-9EB4-D993181E4C3B.jpeg
    59,7 KB · Weergaven: 10
Nou prima, dan sturen we de hele zooi gewoon terug. Ga ik m’n rubbers wel ergens anders halen...


Als dit je verkoop pagina is verwacht ik een filter van HiFlo en niet van Ying Pang uit weet ik veel welk land.
Volgens mij staat hf voor HiFlo filters dus als die een HF138 verkoopt moet die dat ook doen ongeacht het plaatje.
Dan had zij artikel S-004 moeten heten.

Die sunwa zal vast niet slecht zijn maar het is niet helemaal goed denk ik wat ze doen.
 
Ik bestel met een reden een bepaald merk. Ik wil bijvoorbeeld geen K&N hebben vanwege verhalen over lekkages en dergelijke. Dus vandaar dat ik gewoon een HiFlo wil en geen ander merk.

Edit: Hmm, m’n ietwat gepikeerde mail van vanmorgen heeft geholpen, er is een HiFlo filter onderweg *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik bestel met een reden een bepaald merk. Ik wil bijvoorbeeld geen K&N hebben vanwege verhalen over lekkages en dergelijke. Dus vandaar dat ik gewoon een HiFlo wil en geen ander merk.

Edit: Hmm, m’n ietwat gepikeerde mail van vanmorgen heeft geholpen, er is een HiFlo filter onderweg *O*
wel slecht dat er eerst een gepikeerde mail achteraan gestuurd moet worden, maar wat @mick85 zegt klopt.
Als er HF138 in de titel staat, dan verwacht je ook daadwerkelijk een HiFlo filter!

Goed gedaan! :)
 
Ik ga gewoon een zaadje planten...


Relatief goedkope swap?
 
Nou prima, dan sturen we de hele zooi gewoon terug. Ga ik m’n rubbers wel ergens anders halen...


Als dit je verkoop pagina is verwacht ik een filter van HiFlo en niet van Ying Pang uit weet ik veel welk land.
Sunwa is een product van een Thaise filter producent,bestaan al 50 jaar,dus zal best goed zijn.
Overigens monteer ik zelf altijd origineel,beter is er niet.
 
wel slecht dat er eerst een gepikeerde mail achteraan gestuurd moet worden, maar wat @mick85 zegt klopt.
Als er HF138 in de titel staat, dan verwacht je ook daadwerkelijk een HiFlo filter!

Goed gedaan! :)
Eind goed al goed gelukkig, maar netjes is het niet. Ik ga om deze reden de onderdelen eigenlijk altijd HALEN en niet laten verzenden. Verzenden gaat bij mij vaker fout dan goed, en dat is NIET overdreven, op basis van die paar keer die ik het heb geprobeerd.
Zelf ophalen levert meestal nog een leuk ritje ook. ;)
 
Kreeg ik donderdag een ‘niet thuis’ briefje in de bus, frutten ze vandaag 2 uur eerder dan gevraagd het pakje door de bus... Enfin, adapters zijn binnen. Van de week de klauwen reinigen en van nieuwe rubbers voorzien en monteren maar! *O*
 
Ik zou er gewoon een lood accu in zetten.. hoef je niks te veranderen.. gewoon een simpele nitro AGM.. duurdere yuasa of varta kan ook en alle 3 doen ze het ook erg goed in de winter. Kan je van een lithium accu niet zeggen.. ook voor de winter zul je voor je lithium accu een andere onderhoud lader moeten hebben..

Ik zie geen financieel voordeel erin om een lithium te kopen..
 
Ik heb al jaren een Mosfet R/R ;)
Spanning is meestal net onder de 14V.

De reden is dat ik voor een optimale werking mijn accu na elke rit uit de motor zou moeten halen en dat vind ik niet praktisch. Nu staat de motor veel stil en heeft de hudige accu het begeven (startcapaciteit).

Verder las ik dat een lithium accu over het algemeen zijn lading langer vast zou moeten kunnen houden, in de winter rijd ik toch niet.

Het gaat mij niet om financieel voordeel maar een werkende oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Spanning hoort eigenlijk 14,4-14,7 te zijn voor de oorspronkelijke AGM accu.. onder de 14 volt is aan de lage kant..
Maar waar heb je problemen mee dan ?
 
Spanning hoort eigenlijk 14,4-14,7 te zijn voor de oorspronkelijke AGM accu.. onder de 14 volt is aan de lage kant..
Maar waar heb je problemen mee dan ?

Accu houdt de spanning niet vast. Zelfs na een nacht druppel lader (heb geen gewone) doet ie niets. Zaterdag met een booster gestart en in de middag kon ik de motor starten. Maar na een ritje van 45min kon ik de motor weer niet starten...

Kan ook wel eerst een normale lader kopen.
Maar ik moet 1. Zo kunnen starten of 2. Heel makkelijk de accu eruit kunnen halen.
 
Accu die zn spanning niet vasthoud is gewoon rot en moet vervangen worden.

Met licht aan en bij pakweg 3000-5000rpm moet je gewoon 14,4 volt meten. Stel dat eerst eens vast. Is dat lager; zo rond de 13 13,5 volt bijvoorbeeld dan zou het je spannings regelaar of dynamo kunnen zijn. Al vermoed ik de SR. Maar om dat uit te sluiten moet je even de dynamo loskoppelen van de spanningsregelaar, en met een draaiende motor de wisselspanning van de 3 draden van de dynamo kruislinks doormeten. Ik dacht me te herinneren dat dat minmaal 50 volt wisselspanning moet zijn..
 
Voor een lithium rated Mosfet unit kan onder de 14v best. Een normale zuur accu laad onder de 14v vrij weinig bij.

Dynamo:
70v @ 5000 rpm
24v @ 1500 rpm
 
Ja maar nu heeft ie nog geen lithium accu toch? Dan is t te weinig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan