Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er niet uit zonder kap maar RAM air ;)

db_20130719_351.jpg

SV650 Ram Air Box
Remmen is angst.
Wel vet, leek op het eerste gezicht op een allroad met die scoop boven het wiel haha.
 
Nou niet helemaal hoor. :N
De rechter step zal de rest van de motor inderdaad wel overleven. Ik denk dat die een miljoen km mee zal gaan. Links is het echt een ander verhaal. Bekijk bijlage 1436044Bekijk bijlage 1436045
pcies, dit idd!
Ik heb ze er helemaal afgehaald, dat vind ik er VEEL beter uitzien! *O*
Dan heb je mooie metalen stepjes.

Ondanks dat er geen rubber meer opzit heb je nog steeds veel grip!

Er zitten namelijk afgeronde puntjes op die het rubber vast moet houden.
Die komen bij jou nu door bij het linker stepje
 
Nou niet helemaal hoor. :N
De rechter step zal de rest van de motor inderdaad wel overleven. Ik denk dat die een miljoen km mee zal gaan. Links is het echt een ander verhaal. Bekijk bijlage 1436044Bekijk bijlage 1436045

Deze zien er idd wel goed gebruikt uit!👍😂
Remvloeistof ziet er kraakhelder uit zowel voor als achter en toen ik hem kocht heb ik hem meteen een oliewissel/nieuw oliefilter gegeven.
Luchtfilter wel gecontroleerd maar zag er nog als nieuw uit dus deze laten zitten.

En heb hem ook gepoetst 😎
Denken jullie dat de km stand wel kan kloppen? Ik maak me er nu een stuk minder druk om nu hoor😁
 

Bijlagen

  • 20191015_174242.jpg
    20191015_174242.jpg
    74,2 KB · Weergaven: 5
  • 20191015_174307.jpg
    20191015_174307.jpg
    74,5 KB · Weergaven: 6
  • 20190908_201435.jpg
    20190908_201435.jpg
    301 KB · Weergaven: 6
  • 20190908_201517.jpg
    20190908_201517.jpg
    331 KB · Weergaven: 6
  • 20190908_201509.jpg
    20190908_201509.jpg
    194,4 KB · Weergaven: 4
  • 20190908_201553.jpg
    20190908_201553.jpg
    372,2 KB · Weergaven: 4
  • 20190914_162622.jpg
    20190914_162622.jpg
    420,3 KB · Weergaven: 3
Hij ziet er keurig uit. Waarom twijfel je zo aan de km stand? Hij ziet er niet echt flink gebruikt uit, dus als het niet klopt zal het niet veel meer zijn toch? Dat zou je dan wel aan de motor zien. Kilometers zeggen op zich niet alles. Zo'n motor gaat mits goed behandeld op een paar rubbertjes na waarschijnlijk 150.000 km mee, maar zowiezo een ton. Hij ziet er niet uit alsof ie veel kilometers heeft gemaakt in elk geval op basis van de foto's
 
Ja ik maak me waarschijnlijk ook druk om niks inderdaad, maar ik dacht een kijkje van de sv kenners kan geen kwaad 🤔

Bedankt voor de berichten/tips in ieder geval!
 
Wat wel een beetje vreemd is is dat de klepdeksel eraf is geweest bij deze kilometerstand, want volgens mij is klepspeling volgens het boekje elke 12 dkm, maar ik zou er niet zo zwaar aan tillen. Mogelijk een extra inspectie geweest om een tikje te controleren of zo. De nokkenasketting wil je ook wel eens horen. Mogelijk is dat de reden geweest om even naar de klepspeling te hebben gekeken. Zijn op basis van de vloeibare pakking beide klepdeksel eraf geweest of maar van 1 cilinder? In het laatste geval zou ik me helemaal niet druk maken. Anders ook niet als ie het gewoon goed doet. Ik heb zelf ook een nieuwe SV van 19 jaar oud, maar met nog geen 12k op de teller. Bij die zijn de klepdeksel er nog nooit afgeweest.
 
Wat wel een beetje vreemd is is dat de klepdeksel eraf is geweest bij deze kilometerstand, want volgens mij is klepspeling volgens het boekje elke 12 dkm, maar ik zou er niet zo zwaar aan tillen. Mogelijk een extra inspectie geweest om een tikje te controleren of zo. De nokkenasketting wil je ook wel eens horen. Mogelijk is dat de reden geweest om even naar de klepspeling te hebben gekeken. Zijn op basis van de vloeibare pakking beide klepdeksel eraf geweest of maar van 1 cilinder? In het laatste geval zou ik me helemaal niet druk maken. Anders ook niet als ie het gewoon goed doet. Ik heb zelf ook een nieuwe SV van 19 jaar oud, maar met nog geen 12k op de teller. Bij die zijn de klepdeksel er nog nooit afgeweest.

Beide zijn er af geweest, dus ik vermoed klepspeling controleren.
Volgens de suzuki-workshop manual moet dit om de 24000km of elke 24 maanden, dus als je iemand hebt die hem goed verzorgd kan ik me voorstellen dat je dit een keer laat checken... dus vreemd vind ik het zelf niet meer.. ook omdat de vloeibare kit netjes bij de halve maandjes zit zoals suzuki dit voorschrijft, had suzuki dit niet zo voorgeschreven dan had ik me toch wel zorgen gemaakt of die bij de beun of iets dergelijks langs is geweest.

Motor komt van de 2e eigenaar vandaan en ik kan niks vinden wat er toe doet leiden dat de km stand zou afwijken...

Motor rijdt/schakelt en remt gewoon perfect... maar een beetje onderzoek kan geen kwaad denk ik.
Ketting/tandwielen, remblokken(onderdelen die slijten) zijn de gene die origineel er op zaten vanaf fabriek... en zijn nog nieuw.. voor mij een teken dat de km stand wel klopt etc
 
Ik zou mij nergens druk om maken dan. Km stand die klopt en vorige eigenaren die het onderhoud volgens het boekje hebben laten doen. Heel veel plezier ermee. Je hebt 'm niet voot gebruik als pekelfiets gekocht toch?
 
Kijk Roger zo kan het ook haha. Potdumme, ziet er mooi uit, strak en shiny.
Tevens is een indicatie dat er mee is gereden, de voorvorkpoten. Die van jouw zien er hagelnieuw uit. De voorpoten verweren vrij snel heb ik het idee.
 
Ja zeker. Ziet ef puik uit. De vorkpoten verweren inderdaad erg snel. Nattigheid trekt onder de blanke laklaag die over de onderpoten zit, dus poetsen heeft geen zin. Alleen nog mooi te krijgen na complete verwijdering van de laklaag door schuren en vervolgens polijsten van de blank alu onderpoten.
 
Ja zeker. Ziet ef puik uit. De vorkpoten verweren inderdaad erg snel. Nattigheid trekt onder de blanke laklaag die over de onderpoten zit, dus poetsen heeft geen zin. Alleen nog mooi te krijgen na complete verwijdering van de laklaag door schuren en vervolgens polijsten van de blank alu onderpoten.
Of te stralen en ze gelijk zwart te laten poedercoaten zoals die van mij. Dat is natuurlijk nóg mooier. Helemaal als het een parelmoer witte SV is. én schoon. :Y :+
 
Prachtig mooie SV in zwart met parelmoer, Fabian, maar 'schoon' is wel erg overrated 😂
Nergens voor nodig.
Rijden met dat hok! 😎
 
Voor de pekel? Tectyleren :t

Is een soort vettige slijmerige meuk dat alles vastplakt wat er tegenaan komt. Beschermd goed tegen pekelschade.
 
wat ook geod werkt, is blijven rijden.
Hoeveel zout er ook ligt, als het droog is, gebeurd er vrij weinig.
Je motor/blok is dan heet, en zo heb je droog zout op je motor.
Na de rit de motor afborstelen, en er is niks aan de hand.

Ik gebruik nooit spul om winterklaar te maken, en er is tot nu toe geen roest te bekenen, anders dan het beugeltje van mijn niet standaard onderkuip.
zelfs de uitlaatbochten komen los zonder ze te breken, en zonder ze in een anti-seize materiaal te dopen.

Enige probleem dat ik nu daadwerkelijk heb is dat mijn achterremblokjeshouder (die metalen pin) er onmogelijk uit wil, zelfs gloeiend gestookt, en nog zit die vast.
Bij wisselen van de blokjes splijt ik dus de remklauw, en maak hem sowieso helemaal schoon _O-
Per nieuwe blokjes dus ook nieuwe remvloeistof achter.

Na de winterperiode maak ik eingelijk sowieso mijn hele remmerij schoon, want daar komt wel redelijk makkelijk pekel tussen de rubbers, waardoor de cilindertjes van de klauwen erg stroef kunnen lopen.
 
Herkenbaar! _O- De pinnen bij mijn achterrem zitten ook muur vast. Doe precies hetzelfde. Ieder jaar remmen uitelkaar trekken is sowieso een goede gewoonte. :Y

Vlak voor pekelseizoen zet ik m'n motor flink in de tectyl. De eerste volgende schoonmaakbeurt is dan in maart/april. Tussendoor niks borstelen of schoonmaken. Tectyl beschermd wel. :t
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan