Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet dat de getoonde prijzen bij CMS ex btw zijn maar mijn ervaring is dat als ik in mijn geval motofit in Veenendaal bel dat de getoonde prijs inc btw word.
 
56 euro!
da's duur. Een complete carb set kost 75-100 euro, en soms kom je ze voor minder ook nog tegen.
Van een van mijn gasschuiven is een lippie dat de gasnaaldborging vast moet klemmen afgebroken. Het blijft wel zitten en gaat in mijn reserve SV, dus geen haast mee om het te vervangen, dus ik kom er we een keer een tegen. Dank
 
56 euro!
da's duur. Een complete carb set kost 75-100 euro, en soms kom je ze voor minder ook nog tegen.
Van een van mijn gasschuiven is een lippie dat de gasnaaldborging vast moet klemmen afgebroken. Het blijft wel zitten en gaat in mijn reserve SV, dus geen haast mee om het te vervangen, dus ik kom er we een keer een tegen. Dank

Dat had ik voor een tijdje geleden ook ja! Heb er eentje weten te strikken bij Ivo. Die borging kan het zomaar begeven en dan loopt hij voor geen meter. 8)7

Is alweer een aantal dagen terug, maar bijna op 1 ton. *O*

IMG-20200304-WA0025.jpeg
 
Ik heb vandaag de nieuwe keringen in de poten gezet + nieuwe olie☺.
Morgen filters halen en de olie verversen!
Je moet je remklauwen niet zo laten hangen aan de leidingen.. zeker niet de hele nacht/dag.. niet best voor de leidingen..
knoop even een touw erdoor en hang ze aan je paddock..
 
Wel mooie 6-zuiger tokkies trouwens 👍🏻
Hm. Maat van me had ze op zn srad 750. Niet iedereen is daar blij mee. Crime om te ontluchten, en de performance ten opzichte van goede 4 zuigers viel tegen. Hij is met adapters destijds overgegaan naar 4 zuiger brembos van een ouwe duc en dat was een wereld van een verschil.
 
@Disaster-Master Ik kreeg ze ook bij m'n GSX-r voorkant. De 6 potters hebben meer onderhoud nodig en lopen eerder/vaker aan dan de 4 potters. Voor mij de reden om met mijn Salt-Vehicle de 4 potters te monteren. :t

Schijnt in de Racerij dat de 6 potters van Nissin beter zijn. Dat de Tokico's flex hebben op de body vanwege de constructie. Maarja dat gaat de 'normale' rijder nooit een keer merken.

Jammer dat die adapterplaatjes voor Ducati remmen zo duur zijn... '(
 
Sinds oktober ook een SV1000S (Belgische motor)

In de afgelopen maanden omgebouwd naar een N.
Plan is om er een "streettracker" van te maken.

To do list:
- gaskabel aansluiten
- achterlicht sensor aansluiten op achterlicht
- keuren rdw
- koplamp en km teller demonteren
- racenummer plaat incl verlichting fabriceren
- zijkapjes onder zadel wit wrappen en race nr eruit snijden.



IMG_20200310_211140.jpg
IMG_20200310_211156.jpg
 
In de zoektocht naar een nieuwe vlotter heeft een van de forumleden hier (kweetnietofhijhetgoedvindtalsikzijnnaamnoem) me aan een mooie gebruikte geholpen.

Vanavond de vlotterhoogtes afgesteld, de boel gemonteerd en gesynchroniseerd (klepspeling, koelvloeistof en motorolie had ik al gedaan).

Wow, wow, wow, wat start het beestje spontaan en blijft gelijk robuust stationair lopen. Ook zonder choke.
Ik ben er heel tevreden over!!

Binnenkort maar eens de motor on-the-road testen.
 
Misschien dat ik ze toch een keer ga proberen dan. Ik heb nu nog een set jonge PP2CT, maar daarna is alles aan zomerbanden zo goed als op.
De teller staat nu op 129.800 km. Ik mag niet naar het werk de komende 2 weken, en met thuiswerken komen de kilometers er niet op. Mijn idee was om 'm naar 130 dkm te rijden voor langdurige opslag, dus dan moet ik het begrip 'thuis werken' maar met een korreltje zout* nemen. 🏍☀🤣👍🏻
Gelukkig kan ik wel flexibel werken, dus dat komt dan wel weer goed.

* lees: tank benzine
 
:W

Is er iemand hier die in z'n SV een lithium accu heeft?
Mijn oude Yuasa is overleden, en ik wil wel een keer iets nieuws proberen. Zijn nog maar 2 tientjes duurder.
Heb echter ook Xenon (al zou dat minder verbruiken volgens mij), handvatverwarming (Oxford) en oplader voor mobiel.
Zit te denken aan zo'n LMT/Shido/Skyrich etc.
 
:W

Is er iemand hier die in z'n SV een lithium accu heeft?
Mijn oude Yuasa is overleden, en ik wil wel een keer iets nieuws proberen. Zijn nog maar 2 tientjes duurder.
Heb echter ook Xenon (al zou dat minder verbruiken volgens mij), handvatverwarming (Oxford) en oplader voor mobiel.
Zit te denken aan zo'n LMT/Shido/Skyrich etc.

Dit ligt echt aan je spanningsregelaar. Lithium accu voelt zich helemaal fantastisch met 14,2v erop. Meeste oude motoren leveren 14,8v, wat weer ideaal is voor 'ouderwetse' loodzuur en AGM accu's.

Dit is iig van eigen research van een jaar of terug. Kan veel veranderd zijn in de tussentijd. Essentie is... Let op het laadvoltage van de lithium accu. (Staat vaak op de site/verpakking)
 
Ik heb lithium erin zitten, heb er wel alleen maar tomtom op zitten. Prima ding, is kleiner lichter en heb nog geen last gehad van leeglopen.
Heb gwn dezelfde spanningsregelaar er nog inzitten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan