Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou is het me niet helemaal duidelijk meer. Je hebt er nu een andere SV bij welke 120.000 minder gelopen heeft dan deze? En dat frame wat je te koop heb dat is dan van je huidige motor of van een andere? En je gaat dan alle winter spullen overzetten van deze naar je nieuwe?

heb ik het zo goed?
 
Oh en dat dat alu frame roestvrij is niet zo raar heh. Maar er zou wellicht een andere vorm van (elektrolytische) corrosie op kunnen zitten natuurlijk O-)
 
Klopt. De huidige 130 dkm fiets gaat geschorst of het frame daarvan in de verkoop. De andere onderdelen gaan pas weg als ik helemaal klaar ben met 1st gen SV. De nieuwe 12 dkm fiets ga ik op rijden en in de zomer winterklaar maken.
Dat van dat roestvrij was uiteraard maar een grapje. Alu roest niet zo hard ;). Er zal allicht wel iets aan corrosie zijn, maar je weet dat ik voor elke winter een bus vaseline op de SV heb leeggespoten. Na de lentepoetsbeurt is alles weer brandschoon en blanke stalen delen keurig roestvrij. Alleen niet met sommige blokdelen aangezien die te warm worden.
 
Heeft het SV'tje goed zijn werk gedaan. *O*
Als antwoord op jouw vraag met carter ventilatie en de druk die eraf komt. Die is bij mij behoorlijk genoeg om de motor laagtoeriger te laten lopen als ik mijn duim erop doe. De carter ventilatie is bij mij ook dé reden dat ik olie verlies. Als je veel hoogtoerig rijd met de 1e gen spettert de olie zo in het luchtfilterhuis en zo de motor in. Mijn SV is hoogtoerig net een kleuter in een waterpoel. :+
 
Klopt. De huidige 130 dkm fiets gaat geschorst of het frame daarvan in de verkoop. De andere onderdelen gaan pas weg als ik helemaal klaar ben met 1st gen SV. De nieuwe 12 dkm fiets ga ik op rijden en in de zomer winterklaar maken.
Dat van dat roestvrij was uiteraard maar een grapje. Alu roest niet zo hard ;). Er zal allicht wel iets aan corrosie zijn, maar je weet dat ik voor elke winter een bus vaseline op de SV heb leeggespoten. Na de lentepoetsbeurt is alles weer brandschoon en blanke stalen delen keurig roestvrij. Alleen niet met sommige blokdelen aangezien die te warm worden.
En waarom dan de SV niet gewoon verkopen zoals ie er nu bij staat ?
 
Heeft het SV'tje goed zijn werk gedaan. *O*
Als antwoord op jouw vraag met carter ventilatie en de druk die eraf komt. Die is bij mij behoorlijk genoeg om de motor laagtoeriger te laten lopen als ik mijn duim erop doe. De carter ventilatie is bij mij ook dé reden dat ik olie verlies. Als je veel hoogtoerig rijd met de 1e gen spettert de olie zo in het luchtfilterhuis en zo de motor in. Mijn SV is hoogtoerig net een kleuter in een waterpoel. :+
Ja, weet ik dat had je al eens verteld. Bij mij is het olieverbruik met de carterontluchting open en volsyntheet juist veel láger maar dat was ie ook al met de volsyntheet en de carterontluchting naar de LF-kast. Ik denk dat het aan de olie ligt en niet aan de ontluchting. Wel een lekker vet blok. ;)
 
En waarom dan de SV niet gewoon verkopen zoals ie er nu bij staat ?
Dat levert niets op. Er moet heeel veel aan gebeuren of vervangen ivm versleten.
Mooi hoor die 3300 km SV650S. Wel aan de prijs. Van de andere kant heb ik laatst een 12000 km SV650S zien staan bij deler waar 'aan gewerkt was' voor hetzelfde bedrag. Ze vragen teveel.
 
Laatst bewerkt:
Herstel, of in prijs verlaagd sinds ik 'm gezien heb. 2800 Euro's. Nog steeds te duur voor deze motor als je het mij vraagt. Zelfs al te duur voor een N.
AC017677-1600-42B2-91EE-F815F2C0D1BE.png381F5C32-2DFC-452F-B4CB-F88C274D930D.png
 
Laatst bewerkt:
Nee joh. Laag Frequent bedoelt ie. Tussen de 30 en de 300 kHz. Je weet tog ;)
 
Nee, dat wat je hierboven beschrijft heb ik eerder geprobeerd, maar leverde niets op.
Een vet luchtfilter en nog steeds een emulsie te terugloopt in het carter, of zich in het LF-huis (airbox, subwooferkast of net hoe je het wilt noemen) verzamelde .
Ik heb nu de twee slangen via een T-stukje gekoppeld en een stukje slang eraan dat bij het voorste tandwiel uitkomt, waarna afgeblazen olienevel keurig 'bij de ketting in de buurt' de boel gaat smeren.
De oude lucht/olie gekoelde GSX blokken hadden SACS, Suzuki's Advanced Cooling System
Mijn SV heeft nu SACLS, Suzuki's Advanced Chain Lube System, of Suzuki's Automatic Chain Lube System.
Je mag zelf kiezen welke betekenis je het leukst vindt. :+
Het luchtfilter is uiteraard keurig droog en vetvrij. :Y
 
Laatst bewerkt:
ps. heeft dan echt niemand interesse in een frame?
Nee. Misschien een mooie standaadd lassen zodat je hem rechtop in huis kunt zetten aankomende kerst? Wellicht zóu je dan kunnen overwegen het frame eerst te poetsen.
 
_O-
Het 'probleem' is niet het frame, maar het kenteken. Dat kost 29 euro per jaar. Geen wereldschokkend bedrag, maar toch geld dat je feitelijk weggooit.
8)7
 
Je hebt 'm dan toch gesloopt in eigen beheer? Zou het kenteken ongeldig laten verklaren, ben je daar ook vanaf🤣
Is een optie, maar dan lever ik mijn frame gratis in bij de sloop toch? Dan kan ik het nog beter voor de kosten van een kentekenplaat weg doen.
Maar goed. Het is graag of niet. Als niemand het wilt schors ik de motor en zie ik nog wel wat ik ermee doe.
 
Eerste ritje is een feit, welliswaar enkel door de straat op en neer maargoed... Heb nog geen kenteken.

Bekijk bijlage 1475566
Vind je het erg als het een kenteken van een 650 is? ;)
En zo te zien staat jouw koplamp in dezelfde stand als die van de z1000 A2 op het werkplaatshandboek daarvan :)
Even zonder gekheid. Hij ziet er prima uit :t
Gaaf kleurtje. De kleur is anders afhankelijk van lichtinstallatie en kijkhoek toch, dus telkens anders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan