Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is een optie, maar dan lever ik mijn frame gratis in bij de sloop toch? Dan kan ik het nog beter voor de kosten van een kentekenplaat weg doen.
Maar goed. Het is graag of niet. Als niemand het wilt schors ik de motor en zie ik nog wel wat ik ermee doe.
Neehoor! Je kan het frame gewoon houden, dan word het een 'circuit fiets' oid.
Ben je in ieder geval de kosten van het kenteken kwijt
 
Je kunt iid gewoon het kenteken opsturen naar de RDW met de mededeling dat de motor gedemonteerd is voor onderdelen dat heb ik toen met mijn Kawasaki ook gedaan
 
Dat is een optie. Ik ga kijken hoe dat werkt.
Gevonden:
Ik denk erover na. Is wel definitief :/
 
Laatst bewerkt:
:Z Goedemorgen allemaal,

Langzaam ontwaak ik ook weer uit de winterslaap. Mijn intentie was om afgelopen 'winter' mijn motor langzaam om te bouwen van S naar N. Helaas is dit nog niet gebeurd en ben nog steeds opzoek naar de juiste onderdelen.

Wel heb ik een afspraak staan bij Hyperpro (6 mei) om mijn vering te laten vervangen 8-). Wat ik mij afvraag, is alleen het vervangen van de vering voldoende of moet ik ook de achterschokbreker laten vervangen? De beste man had het er namelijk over dat de achterschokbreker van de SV niet van superkwaliteit is, maar als ik nu niets merk zou alleen de vering voldoende zijn... Wat adviseren jullie?

Verder ben ik nog steeds opzoek naar een andere uitlaat voor mijn motor, wat het lastig maakt is dat ik het liefst een hexagonaal demper wil hebben, maar voor mijn generatie 2 zijn deze niet of bijna niet beschikbaar of is het niet wat ik zoek. Nu twijfel ik tussen een Superpole, zoals @ThePussyDestroyer heeft of wellicht toch eens een kijkje nemen bij Pajic. Hebben jullie nog suggesties? Past bijvoorbeeld een demper van de volgende generatie er onder?
 
Hallo,

Vorig jaar heb ik mijzelf voorgesteld alleen heb ik nog nooit hier in dit topic gereageerd. Sinds maart vorig jaar ben ik in het bezit van een SV650S uit 2000. Afgelopen winter heb ik een aantal onderdelen vervangen en er staat een Hyperpro streetbox in bestelling om de motor te upgraden.
 
@Damian98 nogmaals welkom! :W

@Plint24 De OEM achter schokbreker van de SV is prima goed tot 20.000km. Na 20k zijn ze overwegend shot. Als je er een andere onder zet zul je een wereld van verschil merken. Maarja plaatjes zijn natuurlijk veel beter. Zie bijvoorbeeld het slijtage patroon op de band.
IMG-20200314-WA0025.jpeg

Bovenstaande is een OEM sv650 achterveer. Aan het ruwe slijtpatroon kun je zien dat deze veer shot is en de band uitsmeert bij het scherp insturen (zoals bij rotondes). Deze SV krijgt dit weekend een andere schokbreker O-)
IMG-20200314-WA0027.jpeg

Dit is het slijtpatroon van mijn eigen SV. Hier heb ik een YSS schokbreker onder gezet. Veel strakker. Ook kwa gevoel geeft dit meer vertrouwen in bochten e.d.

Hoop dat het je helpt. :t
 
Sluit ik mij bij aan. Ik heb een Hagon achter en WP voor, maar er is heel veel vergelijkbaar spul in deze prijsklasse. Ook duurder trouwens.
aan de voorkant is SAE15 vorkolie een goede keuze.
 
:Z Goedemorgen allemaal,

Langzaam ontwaak ik ook weer uit de winterslaap. Mijn intentie was om afgelopen 'winter' mijn motor langzaam om te bouwen van S naar N. Helaas is dit nog niet gebeurd en ben nog steeds opzoek naar de juiste onderdelen.

Wel heb ik een afspraak staan bij Hyperpro (6 mei) om mijn vering te laten vervangen 8-). Wat ik mij afvraag, is alleen het vervangen van de vering voldoende of moet ik ook de achterschokbreker laten vervangen? De beste man had het er namelijk over dat de achterschokbreker van de SV niet van superkwaliteit is, maar als ik nu niets merk zou alleen de vering voldoende zijn... Wat adviseren jullie?

Verder ben ik nog steeds opzoek naar een andere uitlaat voor mijn motor, wat het lastig maakt is dat ik het liefst een hexagonaal demper wil hebben, maar voor mijn generatie 2 zijn deze niet of bijna niet beschikbaar of is het niet wat ik zoek. Nu twijfel ik tussen een Superpole, zoals @ThePussyDestroyer heeft of wellicht toch eens een kijkje nemen bij Pajic. Hebben jullie nog suggesties? Past bijvoorbeeld een demper van de volgende generatie er onder?

Dominator exhaust is ook een mooie optie.
Goed geprijsd, goede kwaliteit en incl db killers.
Screenshot_20200320_163450_com.android.chrome.jpg
 
:Z Goedemorgen allemaal,

Langzaam ontwaak ik ook weer uit de winterslaap. Mijn intentie was om afgelopen 'winter' mijn motor langzaam om te bouwen van S naar N. Helaas is dit nog niet gebeurd en ben nog steeds opzoek naar de juiste onderdelen.

Wel heb ik een afspraak staan bij Hyperpro (6 mei) om mijn vering te laten vervangen 8-). Wat ik mij afvraag, is alleen het vervangen van de vering voldoende of moet ik ook de achterschokbreker laten vervangen? De beste man had het er namelijk over dat de achterschokbreker van de SV niet van superkwaliteit is, maar als ik nu niets merk zou alleen de vering voldoende zijn... Wat adviseren jullie?

Verder ben ik nog steeds opzoek naar een andere uitlaat voor mijn motor, wat het lastig maakt is dat ik het liefst een hexagonaal demper wil hebben, maar voor mijn generatie 2 zijn deze niet of bijna niet beschikbaar of is het niet wat ik zoek. Nu twijfel ik tussen een Superpole, zoals @ThePussyDestroyer heeft of wellicht toch eens een kijkje nemen bij Pajic. Hebben jullie nog suggesties? Past bijvoorbeeld een demper van de volgende generatie er onder?


Met een oude schokdemper in combinatie met een nieuwe veer krijg je de vering en demping uit balans. Beste is om die samen te laten vervangen en er een schokdemper onder te jassen die afgesteld kan worden.
 
Ivm de coronacrisis en het thuiszitten had ik besloten om me een pretpakketje cadeau te doen, in de vorm van nieuwe voorvorkolie en andere veren. Ik weeg 'schoon aan de haak' ongeveer 100-105kg dus de standaard veren zijn veel te zacht. Nu ben ik aan het twijfelen tussen Hyperpro progressieve of lineaire veren (waarschijnlijk 9N/mm), i.c.m. 15W vorkolie.

Welke heeft bij jullie de voorkeur? (nog mooier: misschien heeft iemand wel beide soorten gehad in zijn/haar SV). Ikzelf ben eigenlijk aan het twijfelen of de progressieve wel 'gemiddeld genomen stijf' genoeg zijn voor mijn gewicht; ja ze zijn progressief dus op een gegeven moment zal de inzakking zo groot zijn dat ze stijf worden maar dit moet natuurlijk niet bij pas bv. 75% veerweg het geval zijn. Ik zie mezelf als een gemiddelde semi-sportieve rijder; geen kneedowns e.d. maar wel sportief rijden in de Ardennen/Eifel.
 
Ivm de coronacrisis en het thuiszitten had ik besloten om me een pretpakketje cadeau te doen, in de vorm van nieuwe voorvorkolie en andere veren. Ik weeg 'schoon aan de haak' ongeveer 100-105kg dus de standaard veren zijn veel te zacht. Nu ben ik aan het twijfelen tussen Hyperpro progressieve of lineaire veren (waarschijnlijk 9N/mm), i.c.m. 15W vorkolie.

Welke heeft bij jullie de voorkeur? (nog mooier: misschien heeft iemand wel beide soorten gehad in zijn/haar SV). Ikzelf ben eigenlijk aan het twijfelen of de progressieve wel 'gemiddeld genomen stijf' genoeg zijn voor mijn gewicht; ja ze zijn progressief dus op een gegeven moment zal de inzakking zo groot zijn dat ze stijf worden maar dit moet natuurlijk niet bij pas bv. 75% veerweg het geval zijn. Ik zie mezelf als een gemiddelde semi-sportieve rijder; geen kneedowns e.d. maar wel sportief rijden in de Ardennen/Eifel.
Volgens de info op de site van Hyperpro zijn lineaire veren voor circuit gebruik dus ik zou de progressieve nemen.

Ik heb net zelf mijn vork gedaan ivm met een lekke keering en heb de standaard veer terug geplaatst met originele 10w vork olie ik weeg overigens 72kg dus dat is voor mij meer dan voldoende
 
ik zou voor progessieve veren gaan. De standaard veren in de sv zijn liniair.. weet niet in hoeverre de hyper pro liniaire veren sterker zijn.
 
Volgens de info op de site van Hyperpro zijn lineaire veren voor circuit gebruik dus ik zou de progressieve nemen.

Ik heb net zelf mijn vork gedaan ivm met een lekke keering en heb de standaard veer terug geplaatst met originele 10w vork olie ik weeg overigens 72kg dus dat is voor mij meer dan voldoende
Dat zullen ze zeggen zodat ze lekker veel progressieve verkopen.... ik denk dat lineaire veren voor je eigen gewicht ten alle tijden een beter/voorspelbaarder rijgedrag opleveren....
 
Ivm de coronacrisis en het thuiszitten had ik besloten om me een pretpakketje cadeau te doen, in de vorm van nieuwe voorvorkolie en andere veren. Ik weeg 'schoon aan de haak' ongeveer 100-105kg dus de standaard veren zijn veel te zacht. Nu ben ik aan het twijfelen tussen Hyperpro progressieve of lineaire veren (waarschijnlijk 9N/mm), i.c.m. 15W vorkolie.

Welke heeft bij jullie de voorkeur? (nog mooier: misschien heeft iemand wel beide soorten gehad in zijn/haar SV). Ikzelf ben eigenlijk aan het twijfelen of de progressieve wel 'gemiddeld genomen stijf' genoeg zijn voor mijn gewicht; ja ze zijn progressief dus op een gegeven moment zal de inzakking zo groot zijn dat ze stijf worden maar dit moet natuurlijk niet bij pas bv. 75% veerweg het geval zijn. Ik zie mezelf als een gemiddelde semi-sportieve rijder; geen kneedowns e.d. maar wel sportief rijden in de Ardennen/Eifel.
Ik zou gewoon eens een belletje doen naar een veringspecialist die niet zijn eigen waar verkoopt zoals hyperpro. Al zal dat ongetwijfeld een verbetering opleveren t.o.v. standaard. Maar ik stop altijd (al is dat heus geen 20x _O- ) lineaire veren in mn vorken.
Misschien heeft het gewoon met voorkeur te maken.

Succes met kiezen:t
 
Dat zullen ze zeggen zodat ze lekker veel progressieve verkopen.... ik denk dat lineaire veren voor je eigen gewicht ten alle tijden een beter/voorspelbaarder rijgedrag opleveren....
Dat denk ik ook idd, ik ben gewoon bij de originele veren en olie gebleven na bij diverse zaken wat info gewonnen te hebben.
 
Dat zullen ze zeggen zodat ze lekker veel progressieve verkopen.... ik denk dat lineaire veren voor je eigen gewicht ten alle tijden een beter/voorspelbaarder rijgedrag opleveren....
Wij hadden aardig wat klanten die bij Hyperpro geweest zijn en niet 1 was ontevreden ,wel het tegenovergestelde,dusssss zeg het maar.
 
Gemiddelde rijder komt een heel eind met progressieve veren en 15w olie. Gewicht maakt voor progressieve veren vrij weinig uit. Je kunt de juiste doorzak (sagg) middels preload instellen. Zeker op een voorvork zonder instelbare compressie/rebound zijn progressieve veren een hele verbetering

Ben het eens met supervet. Jeeh lineaire veren. Voor mijzelf met 75kg incl pak kan ik (net) wegkomen met OEM veren, iets meer preload en 15w olie voor sportief gebruik. Voor een maat die 10kg zwaarder is, is dat al te zacht. Tja daarom heb ik er gewoon een Gsxr voorkant op gezet. :t

Jongens bij hyperpro weten echt wel waar ze het over hebben. Evenals menig ander verenspecialist. Die zijn ook niet te beroerd om je preload / luchtkamer af te stemmen op je gewicht en rijstijl. :Y
 
Wij hadden aardig wat klanten die bij Hyperpro geweest zijn en niet 1 was ontevreden ,wel het tegenovergestelde,dusssss zeg het maar.
Dat hoor ik ook! Hyperpro zijn zeker geen prutsers, maar dat neemt niet weg dat lineaire veren i.c.m. olie en luchtkamer afgestemd op je eigen gewicht ook heel goed kan functioneren.

En als laatste denk ik dat er veel te veel mensen zijn die gewoon moeten wennen aan hetgeen er standaard op een fiets zit, of met hoe het nu eenmaal functioneert. Ik kan me niet voorstellen dat je op straat zo sportief rijdt dat je al dat standaard spul aan de grens rijdt... ik in ieder geval niet Dat probeer ik wel op circuit, en daar zie je ook veel mensen klooien met afstellingen en heeeeeel duur materiaal terwijl er anderen gewoon rondjes omheen fietsen met standaard japans supersportspul uit het jaar kruik.
 
Nu rijd ik niet meer met zn 2en op de SV. Maar in het begin wel zo nu en dan. En bij het remmen bij verkeerslichten deed de SV dan toch wel een diepe duik naar beneden en ook bij drempels was de slappe vering voelbaar. Jaren terug dus hyper pro erin en dat was echt een hele verademing :t
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan