Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hm, ik gebruik altijd de tool uit t set en die werkt prima
Die werkt heus prima maar dat is echt een pisbakkenstaal ding in vergelijking met een fatsoenlijke bougiedop. En dat hoeft dan heus geen gedore te zijn. Daarbij; je wilt bougies op het juiste moment vast zetten want je zult de eerste niet zijn die ze te strak aan draait en na 20.000km de snijbrander erbij kan gaan halen, bij wijze van spreken ;)
 
Kun je beter even bij een automaterialen zaak een bougiedop 16 halen, die hebben er ook een rubber in zitten waarmee de bougie in de dop blijft zitten. Ook ideaal voor het monteren want als hij erin “valt” en de elektrode krijgt een tik heb je kans dat de speling te klein is geworden.

sowieso nieue bougies altijd met een voelermaatje nakijken. Elektrode afstand is 0,7 - 0,8 mm
Nah, laat ik die toevallig meegenomen hebben bij de Hornbach 🙌🏻 voelermaatje hadden ze niet, morgen nog even langs de brezan ofzo. Thanks voor de tip!
 
Vanmiddag de motor weer opgehaald met de Hyperpro vering eronder. Dit rijdt een stuk beter dan de originele vering die op was / geen onderhoud heeft gehad.
Graag zou ik een kortere kentekenplaathouder willen hebben voor onder de SV (Gen1) Wat is een aanrader of zou ik er zelf 1 moeten maken?
 
Vandaag toch maar de knoop doorgehakt en een nieuwe uitlaat besteld voor mijn SV650X. Uiteindelijk de LeoVince Nero geworden. Levertijd zal ongeveer een maand zijn, maar misschien langer door her Corona gebeuren.

leo-14031-suzukisv650-slip-on-nero-rvsinox-met-ca.jpg


Ik heb een tijdje rond gereden met de Alipovic van AliExpress, maar die begon toch wel steeds meer herrie te maken, dus besloten voor nu de standaard demper terug te monteren tot ik de LeoVince ontvangen heb.

Ben benieuwd *D
 
Wat een heerijke bike blijft het toch he mensen!!
Laatst een xt660x erbij gekocht voor de opknap, en dan zal er eentje weg moeten.. iemand ervaring met zo’n ding? 🙊
Grts fijn weekend
CA5D248A-D1CB-439A-B219-481650349C55.jpeg
 
Mijn sv650 is vandaag naar een nieuwe eigenaar en tevens forumlid gegaan. Beetje pijn doet het wel. De mooie dagen komen eraan. Enjoy the ride!
 
Interessepeiling.

Ik ben van plan om een nieuwe/andere uitlaat te bestellen voor mijn motor en dat betekent dat mijn huidige uitlaat weg mag.
Is er iemand die ik hier blij mee kan maken? Let wel, de uitlaat komt pas beschikbaar als de nieuwe/andere uitlaat binnen is.

Het betreft een Laser extreme met e-keur.
De uitlaat komt met dB-killers en collector, zie foto's
1585813699105.png


1585814344288.png


1585814387423.png



Qua prijs zat ik zelf te denken aan € 250,00 voor het totaalpakket.
Mocht iemand vragen en/of interesse hebben, stuur gerust even PB :)
 
Bedoel je nou dat je pakweg 250 euro voor je nieuwe (laser) uitlaatsysteem wilt uitgeven of dat je 250 euro voor jouw originele uitlaat wilt hebben?
 
Sorry voor de duidelijkheid, ik wil €250,00 de laser uitlaatsysteem hebben. Dit systeem zit momenteel op mijn motor, maar wil graag wat anders. Vandaar de interessepeiling.
 
oo. ik geloof dat ik idd zelf niet goed op zat te letten.. :+
Ik weet niet waarom.. maar op een of andere manier heb ik gedacht dat er een standaard uitlaat op zat.. en dat het laser systeem erop zou moeten komen... maar dat dat er nog niet is.. en de plaatjes van internet kwamen..

volledig misgeslagen eigen interpretatie op basis van tekst wat er niet stond.... maar hee: het bewijst wel weer een creatief brein. toch?
 
Laatst bewerkt:
Heb vorig jaar bijzonder weinig motor gereden, slechts 1576km..
Zit een beetje te dubben of ik de olie moet vervangen vanwege de tijd.
Officieel is vervangingsinterval 6000km of 6 maanden aldus Castrol. Uiteraard zijn die erbij gebaat zoveel mogelijk olie te verkopen..
Het zit er nu net een jaar in maar met die 1500km is het kijkglaasje nog gewoon bruin ipv zwart.... heb zelf zo het idee dat het tot did jaar september/november.. meestal is het voor het mooi weer seizoen dan wel gedaan voor mij, nog wel kan blijven zitten.. en waarschijnlijk komt er dit jaar ook maar pakweg 1500 - 2000km bij...

Bandjes moeten wel denk ik.. enigszins plat stuk in het midden, maar het valt mee, kan wel erger. maar tis meer dat ze dateren van de laatste weken uit 2013.. ze zijn dus net ff iets meer dan 6 jaar oud.. en dan begint het denk ik wel tijd te worden gok ik...
 
Ik heb vorig jaar ook maar 2000km met de SV gereden, en dan ga ik echt niet de olie vervangen.
Goeie olie houdt het echt wel langer dan 2000km en 1 jaar vol hoor...
Ik doe het volgend jaar wel.
 
Ik zou nog een jaartje doorrijden. 6000 km of 2 jaar lijkt mij nog best redelijk. Ik houd 10.000 km aan. De twee jaar haal ik daar niet mee. Misschien kun je overwegen wat meer te gaan rijden 🤣
 
Hier ook, afgelopen jaar niet bijzonder veel gereden. Olie komt volgend jaar wel weer.
 
Heb vorig jaar bijzonder weinig motor gereden, slechts 1576km..
Zit een beetje te dubben of ik de olie moet vervangen vanwege de tijd.
Officieel is vervangingsinterval 6000km of 6 maanden aldus Castrol. Uiteraard zijn die erbij gebaat zoveel mogelijk olie te verkopen..
Het zit er nu net een jaar in maar met die 1500km is het kijkglaasje nog gewoon bruin ipv zwart.... heb zelf zo het idee dat het tot did jaar september/november.. meestal is het voor het mooi weer seizoen dan wel gedaan voor mij, nog wel kan blijven zitten.. en waarschijnlijk komt er dit jaar ook maar pakweg 1500 - 2000km bij...

Bandjes moeten wel denk ik.. enigszins plat stuk in het midden, maar het valt mee, kan wel erger. maar tis meer dat ze dateren van de laatste weken uit 2013.. ze zijn dus net ff iets meer dan 6 jaar oud.. en dan begint het denk ik wel tijd te worden gok ik...
Olie kan prima blijven zitten, zeker als je wei njig hebt gereden en het er niet zwart uit ziet. De bandjes daarentegen zou ik sowieso lekker vervangen. Gaat zoveel plezier opleveren. Zonder die afplatting is het bochtenrijden veel prettiger en voelt natuurlijker aan. En het verse rubber mbt jaartal wat je nu hebt ga je ook zeer waarderen mbt het plakken in de bocht en het vertrouwen in de bochten. Als je dat nu niet doet dan waarschijnlijk volgde jaar wel en dan zeg ik... beter nu al van genieten! Sv650 zijn al geen banden vreters dus een 2 componenten band is dan met jou km's per jaar echt wel heel lekker sturen. En de prijzen voor deze maten zijn ook prettig. 👍
 
Vanmiddag de motor weer opgehaald met de Hyperpro vering eronder. Dit rijdt een stuk beter dan de originele vering die op was / geen onderhoud heeft gehad.
Graag zou ik een kortere kentekenplaathouder willen hebben voor onder de SV (Gen1) Wat is een aanrader of zou ik er zelf 1 moeten maken?
Je zou eens op Ali kunnen kijken,daar zijn mooie aluminium houders te koop voor weinig.
 
Laatst bewerkt:
Bandjes besteld; conti roadattack 3, heb nu de 2 Evo, voor 387 euro voor en achter met montage op losse wielen. Kan via internet nog 50 euro goedkoper (via Pneus) maar ben er nu verzekerd van dat ik geen oude DOT code krijg en dat vind ik voor dat geringe prijs verschil net ff belangrijker.
 
Bandjes besteld; conti roadattack 3, heb nu de 2 Evo, voor 387 euro voor en achter met montage op losse wielen. Kan via internet nog 50 euro goedkoper (via Pneus) maar ben er nu verzekerd van dat ik geen oude DOT code krijg en dat vind ik voor dat geringe prijs verschil net ff belangrijker.
Ouwe Dot code? zo lang zijn die banden nog niet op de markt,ik had mijn laatste band bij bandenleader besteld was gewoon een nieuwe,
en goedkoper vond ik hem nergens.
 
Inderdaad. Ik heb op m'n SV ook Roadattack 3's, gekocht bij Reifen.com voor €255 incl. verzenden. Daarna voor €20/band op losse wielen laten monteren. Totaal 300 euro.
87 euro verschil, wel waard vind ik. Heb al heel wat setjes online gekocht, eigenlijk waren ze altijd 0-1 jaar oud. Helemaal bij banden die niet zo lang uit zijn idd weinig risico.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan