Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Banden worden veelal in Azië gemaakt. Van de productieband naar onze velg daar zit veel tijd tussen. Banden worden ingepakt per stuk na productie en zo bewaard. Goed bewaard kunnen banden jaren prima blijven.
 
Punt is dat ik weinig kilometers maak. Hoogstens 2500 per jaar, maar in de regel tussen de 1500 en 2000km.
dus mijn banden zullen eerder verouderen dan dat ze zullen slijten. Ik vind daarom een recente dotcode van belang.
met een internet leverancier heb ik daar geen invloed op, kunnen verse zijn, kunnen ook oude zijn.

ik had eerder bij bandenpneus gekeken, daar was het verschil dan (met montage punt in rotterdam) 50 euro..
maar bij reifen.com is het verschil groter bijna 90 euro idd.
De leverancier zou maandag gaan kijken voor de DOT, dus ze zijn niet afgestuurd nog. Zal het toch nog even navragen of hij er wat mee kan. Al vind ik het lullig voor zijn genomen moeite.
 
Laatst bewerkt:
Zo (her)ken ik 'm tenminste weer 🤣
39E2A045-FF89-454B-83C7-9396140AEAE6.png

Stuurproppen en staalomvlochten remleidingen komen nog.
 
Ah!. Nice.. ik wist niet dat je “nieuwe” SV ook een gele was..
maar herkennen... nee dat doe ik nog niet,... daar issie nog te schoon voor :+
 
Giggs heeft gelijk.
Voetsteunen met lange schetsplaten, gele onderdelen, achterframe, kroonplaat, clip-ons, koplamp, achterschokdemper. Allemaal rechtstreeks overgezet naar de nieuwe. De gloednieuwe vorkpoten heb ik ook maar vervangen door een set met pekelschade die ik nog ergens had staan. Zonde om nieuwe delen door de pekel te jagen. Dat doe ik liever met delen die toch de schoonheidsverkiezing niet meer gaan winnen.
Uiteraard zijn de niet vervangen delen van mijn nieuwe SV wel schoon. Als ik er helemaal mee klaar ben zal ik 'm eens een lekker sopje en poetsbeurtje geven. *D
Nog een paar dingetjes doen en dan is ie op de uitlaat na eigenlijk exact wat ik had.
751C12C8-34A4-4565-8D25-FE9B5F1ABBD3.jpeg
7DD19460-9EF0-47D5-B5D8-BAE02B329B93.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Dank voor alle info. Het frame wil ik weg doen, want een kenteken op naam hebben kost elk jaar geld, maar voor de overige onderdelen ben ik voornemens te wachten met wegdoen tot het moment dat ik ze zelf niet meer nodig ga hebben, wat overeen komt met het helemaal niet meer hebben van een 1st gen SV650. Je weet nooit wat je nodig hebt en in de weg liggen doet het me niet echt. Handig om een vervangingsonderdeel zo voor het grijpen te hebben liggen. Niet in de laatste plaats voor 'even proberen of de oorzaak van mijn storing in dit onderdeel ligt'. Een goed onderhouden SV heeft eigenlijk nooit storingen, maar dan nog.

Je kroonplaat is geld waard. Genoeg ombouw fetishjisten :)
En gezien je clip-ons ga je die niet gebruiken.

Olie hoef je niet per se te doen, als je eerste ritje maar wel een lange is om je evt. condens uit het blok te dampen.

Enne geniet ervan. Corona gezeik heeft ook een positieve uitwerking, relatief weinig volk op de weg :)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe het bij jou was maar hier op de Veluwe heb ik honderden motoren zien rijden. In groepen van tot 16 man. Er ging geen minuut voorbij waarin ik geen motorrijder heb gezien.
Dat zal zo in 90 km snelweg wel even minder zijn, maar wel rustig inderdaad. Zelfs tussen 7 en 8.
Lang leve 100 km/u . . . (not)
 
Je kroonplaat is geld waard. Genoeg ombouw fetishjisten :)
En gezien je clip-ons ga je die niet gebruiken.

Olie hoef je niet per se te doen, als je eerste ritje maar wel een lange is om je evt. condens uit het blok te dampen.

Enne geniet ervan. Corona gezeik heeft ook een positieve uitwerking, relatief weinig volk op de weg :)

Dat sowieso, alleen jammer dat het om een gen1 gaat.
 
Die werkt heus prima maar dat is echt een pisbakkenstaal ding in vergelijking met een fatsoenlijke bougiedop. En dat hoeft dan heus geen gedore te zijn. Daarbij; je wilt bougies op het juiste moment vast zetten want je zult de eerste niet zijn die ze te strak aan draait en na 20.000km de snijbrander erbij kan gaan halen, bij wijze van spreken ;)
|(

Nou, kom maar door met die brander..Met bougiedop wil hij ook niet. Ben bang dat dat lopend naar de dichtstbijzijnde garage wordt.
 
Dan zou ik kruipolie proberen ipv WD. Je kunt ook de met een hamer tegen de ratel aan slaan, met beleid, en dan steeds los-vast zodat je hem heen en weer juttert. Indien het draad slecht is en je wil hem in 1x losdraaien dan gaat dat niet en loopt de boel vast of het breekt af..
 
In de op staat een linkje naar een excel wat ik ooit eens gemaakt heb, 11nm is er slechts voorgeschreven voor de bougies.
 
|(

Nou, kom maar door met die brander..Met bougiedop wil hij ook niet. Ben bang dat dat lopend naar de dichtstbijzijnde garage wordt.
met de vorige ook zoiets gehad, die gasten van motoport hadden de draad bij de 1ste 1000km service al naar de klote geholpen. Op een gegeven moment maar in de zure appel gebeten en de kop eraf, gat opboren en draadprop erin. Was maar iets minder dan 1000eurie (kan een hoop zelf, maar de kop eraf hier in de parkeergarage ga ik niet doen).
 
|(

Nou, kom maar door met die brander..Met bougiedop wil hij ook niet. Ben bang dat dat lopend naar de dichtstbijzijnde garage wordt.
Met originele bougie sleutel van de gereedschapset niet? Ik weet dat je zei dat je die niet hebt maar misschien hier iemand die een beetje in de buurt blijkt te wonen etc? Of heb ik niet goed begrepen dat het daar niet aan ligt. Alleen het gereedschap pakt de bougie net niet helemaal goed toch?
 
Nee ze heeft gewoon een fatsoenlijke bougiedop nr 16 gekocht ipv het standaard pisbakke sleuteltje die ze overigens niet heeft..
 
20200407_144700.jpg

Dus.
Werd iets opgehaald via marktplaats en we raakten aan de praat over sleutelen. De beste man sleutelt zelf ook en ik vertelde over het euvel, hij bood aan hem eruit te halen..zat blijkbaar al los, had toch ergens iets goed gedaan 🙄
Maar goed: geen overbodige luxe deze te vervangen.
 
Beste SV fanaten.

ik heb een probleem met mijn sv1000s uit 2003. Hij schommelt veel in toerental.Vooral stationair maar ook tijdens rijden merkbaar

ik heb een filmpje van gemaakt zet de link er bij

als iemand een idee heeft hoor ik het graag want ik heb mij al helemaal gek gegoogled

bvb

maurice
 
Beste SV fanaten.

ik heb een probleem met mijn sv1000s uit 2003. Hij schommelt veel in toerental.Vooral stationair maar ook tijdens rijden merkbaar

ik heb een filmpje van gemaakt zet de link er bij

als iemand een idee heeft hoor ik het graag want ik heb mij al helemaal gek gegoogled

bvb

maurice
Je geeft hier dus geen gas?
Klinkt als een mega air-leak ergens, daar zou ik eerst eens naar op zoek gaan. Tank omhoog en even met remmenreiniger testen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan