Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En toch word het aangeraden door mijn suzukidealer... merkwaardigHeb een fillempie gezien van een amerikaan welke diverse oliefilters open sleep en de hiflo’s hebben toch een wat merkwaardig filter patroon. En dan is het de manier van vouwen van het filtermateriaal.
geloof ook dat het overdrukventiel wat te wensen over liet..
opzich vreemd dat de dealer niet kiest voor het oem filter als eerste keuze..En toch word het aangeraden door mijn suzukidealer... merkwaardig
Deel 1 op 2:08, "the only way I'm gonna be testing these is to open them up and see what's inside". (Dus een zeer wetenschappelijk onderzoek gebaseerd op feiten en metingen, kuch)opzich vreemd dat de dealer niet kiest voor het oem filter als eerste keuze..
Maar heb de videos gevonden;
video van lange adem maar opzich wel de moeite. Op 4:30 zijn referentie Honda filter en op 16:30 de Hiflo in deel 1;
En in deel 2 op 4:05;
500 ml op 10k km is bij mij niet genoeg verschil.volsyntheet geeft een veel lager olievervuiling dan halfsyntheet in mijn sv. Zelfde B-merk in beide gevallen. Ik zou voor de volstntheet gaan. 1 euro per liter duurder, maar door lager verbruik zou je het nog terugverdienen ook, als je het daarom te doen zou zijn. Scheelt ruim 500 ml op 10 dkm
klopt, maar ik weet dus niet waar die lekt.Ja, die remmen had je altijd al goed voor elkaar.
500 ml olie op 1000 km = revisie.
Daar zal een andere olie ook niets aan veranderen.
Bij milde slijtage kan het nog wel eens wat schelen.
Bij mij is het verschil een klein litertje op 10 dkm vs bijna niets.
momenteel 129.000, dus over 1000 km als de olie ruit gaat zal ik een fototje maken van het niveau in het peilglas voor het aflaten.
Ik heb er niets bij hoeven doen in 10 dkm.
ligt aan de prijs, de blokken zijn nog relatief goedkoop volgens mijOf beide. Blauwe rook bij starten na een tijdje stilstaan en bij afremmen op de motor is klepseals. Blauwe rook bij flink op het gas gaan is lekkage langs de zuigers in het algemeen. Een keer iemand achter je laten rijden en laten observeren wanneer ie rookt. Met dit verbruik kan het niet zo zijn dat je het niet ziet. De uitlaatmond is zwart, maar droog waarschijnlijk. Als dit bij een auto zou zijn zou die zeker zwart en vochtig zijn aan de binnenkant van het eindpijpje.
Jouw inschattende ga je het blok reviseren neem ik aan toch?
of ga je voor een ander, verser blok?
Kun je gelijk de demperolie verversenZo ik dacht zal ook maar weer eens met een update komen, Suzi's schakelprobleem os opgelost en ik heb haar maar weer tot leven gewekt.
Dus ik dacht zo nu dicht bouwen en dan kunnen we weer rijden, zoals elk jaar na de winterstop haal ik de remmen ff los om ze te controleren en schoon te maken nu vond ik dat de linker klauw wat vettig was t.o.v de rechter kijk ik omhoog en ja hoor vork keering lek dus op naar het volgende klusje.
Bedankt voor de tip, denk dat het een skf setje word deze zijn bij Hyperpro goedkopen dan de originele bij cmsnl.Kun je gelijk de demperolie verversen
Moet het fatsoenlijk > setje originele keerringen/stofringen bestellen.
Liever iets goedkoper dan origineel? Kijk dan even bij Tourmax, is een japanse aftermarked producent voor keerringen (produceren o.a. ook remklauw en remcilinder revisiesets)
Geld over? Dan mooie (groene) van SKF monteren, die zijn wat soepeler dan origineel en daar loopt/glijd de vork mooi in.
Skf is €36,30 per set originele €30 ex btw per set dus zoveel scheelt het niet.cmsnl is sowieso duur.. en skf goedkoper dan origineel? Heb een keer met @JappieF87 zijn keerringen gedaan, kwamen we achter toen hij hier eens jaren terug op bezoek was, en die had toen een setje tourmax voor onder de 20 euro ? Skf is toch al gauw 60-70 euro dacht ik..
Ik heb die skf’s er ook omheen zitten hoorSkf is €36,30 per set originele €30 ex btw per set dus zoveel scheelt het niet.
Kan ook nog een setje all-balls bestellen maar daar heb ik zo mijn twijfels bij dan nog liever een setje van athena of tour max idd.
En dan dan is er nog het feit dat ik de motor niet veel gebruik dus dan denk ik dat de skf keeringen langer mee gaan omdat deze soepeler zijn van zichzelf.
Ik heb afgelopen jaar een setje van all balls op m'n voorpoten geplaatst, tot nu toe erg tevreden over! Bij m'n tweede sv met gsxr poten zijn de keringen ook aan vervanging toe, dus weer een setje all balls gekochtSkf is €36,30 per set originele €30 ex btw per set dus zoveel scheelt het niet.
Kan ook nog een setje all-balls bestellen maar daar heb ik zo mijn twijfels bij dan nog liever een setje van athena of tour max idd.
En dan dan is er nog het feit dat ik de motor niet veel gebruik dus dan denk ik dat de skf keeringen langer mee gaan omdat deze soepeler zijn van zichzelf.
Klopt ik zeg ook zeker niet dat het slecht spul is alleen het feit is dat ik mijn motor veel te weinig gebruik waardoor zulk soort dingen dus heel gauw uitdrogen en hard worden.Ik heb afgelopen jaar een setje van all balls op m'n voorpoten geplaatst, tot nu toe erg tevreden over! Bij m'n tweede sv met gsxr poten zijn de keringen ook aan vervanging toe, dus weer een setje all balls gekocht☺
Hahah zou maar zo kunnen! Volg inmiddels zoveel sv-rijders op instagram.Klopt ik zeg ook zeker niet dat het slecht spul is alleen het feit is dat ik mijn motor veel te weinig gebruik waardoor zulk soort dingen dus heel gauw uitdrogen en hard worden.
En ik zie nu net je avatar foto volgen mij volgen wij elkaar ook op Instagram
kan me iets van 30 herrinnerencmsnl is sowieso duur.. en skf goedkoper dan origineel? Heb een keer met @JappieF87 zijn keerringen gedaan, kwamen we achter toen hij hier eens jaren terug op bezoek was, en die had toen een setje tourmax voor onder de 20 euro ? Skf is toch al gauw 60-70 euro dacht ik..
Dat klopt wel ongeveer alleen dat is per poot dus moet nog maal 2kan me iets van 30 herrinneren
sweer nog bij die SKF's, plakken het minste