- 26 feb 2009
- 30.303
- 104.778
- Onderwerp starter
- #2.651
Vandaar mijn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ethanol is leuk voor in een alcoholische versnapering maar in de brandstoftank van een voertuig dat is ontworpen om op benzine te rijden hoort het niet echt thuis. Incidenteel zal geen kwaad kunnen, zeker niet bij dagelijks gebruik omdat het dan continu in beweging is, niet oud wordt dus niet veel/lang water kan aantrekken dat óók niet de kans krijgt om uit te zakken (fasescheiding) als je elke drie dagen tankt, maar zeker bij stallen of maar weinig gebruik van de motor zou ik het niet doen. Twee weken E10 in de tank en het brandstofsysteem laten staan lijkt mij niet OK, al zouden injectoren er mogelijk beter tegen kunnen dan carbs. Jouw tank is gewoon van staal en die kan er zowiezo niet tegen. Fuel stabilizers beloven ook veel meer dan ze doen. Sommige verbetereraars trekken zelfs meer water aan dan de benzine zonder de stabilizer. Carb reigiger is wat anders, daarin zit ook veel verschil, maar dat bedoel ik niet. Als je motor goed rijdt op E0 gewoon E0 erin mikken en zeker als je stalt of weinig rijdt. De paar centen per liter extra maken het verschil dan ook niet. Een reparatie die het gevold is van E10 is veel duurder dan wat je extra kwijt zou zijn aan de pomp voor E0.Ondertussen heb ik mijn Haynes boek weer kunnen vinden. Ik kijk toch liever naar het <K3 fuel deel dan het K3 onwards elektrische geneuzel. Maar ik zie inderdaad dat de flowrate een van de testen is (168 ml per 10 sec). De druk (3 bar) is een aparte test, maar dan moet je weer een speciale meter hebben volgens het boekje.
Ik begin met de makkelijk uitvoerbare testen, tegen die tijd is mijn tank ook wel bijna leeg. Dan kan er gelijk nieuwe benzine in, want....
Ik heb op een paar keer testen na vrijwel altijd E10 getankt, omdat ik geen verschil merkte en nooit definitief bewijs heb kunnen zien dat het nou echt slechter is. Ook nu zou ik eigenlijk willen zeggen, als hij vorige week reed op dezelfde benzine, zou die nu ook niet opeens slecht zijn een week later...
En er zit hier dus ook inderdaad 2 maanden oude E10 in Normaal gaat een tank niet zolang mee, maar december was ik niet in Nederland, daarom binnen gezet bij mijn ouders, en vorige week weer opgehaald toen de echte kou weg leek te zijn.
Ik zit nu te bedenken: staat de motor buiten en kan er regen langs de tankdop lopen? Er gaat een doorvoerleiding door de tank die regenwater dat langs de tankdop loopt door de tank voert naar een slangpilaartje aan de achterkant van de tank (bij het scharnier). Aan die slangpilaar zit een slang waardoor het water ergens rechts bij blok of langs het frame naar de straat wordt gevoerd. Als de aanhechting van de doorvoerpijp aan de bovenkant lekt kan water langs het breukje in de tank lopen. Is dat systeem überhaupt gangbaar? Als het verstopt is zou water dat niet via de doorvoer wordt afgevoerd zelfs langs de tankdop zelf naar binnen kunnen lopen. Ethanol hoort niet in een benzinetank, maar water al helemáál niet.Nou dat dus. Water in de tank!
dit zijn niet de meest stevige stekkers, ik heb ze toen der tijd vervangen voor https://www.amazon.nl/gp/product/B07PLM64TK/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s00?ie=UTF8&psc=1Ik heb bij het hermonteren van mijn topkuip/koplamp blijkbaar een van de knipperlicht aansluitingen gemold...
Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe mannelijke aansluiting van de desbetreffende connector, wat knap lastig blijkt te zijn. Ik heb al wel uitgevonden dat het om een NT040-3P aansluiting gaat, zie bijgevoegde foto.
Hebben jullie enig idee of dit zomaar bij een Suzuki/Yamaha dealer te halen valt? Of weten jullie toevallig een (Europees) adres waar dit soort connectoren te verkrijgen zijn?
Bekijk bijlage 1842307
Haha, jij bent echt geen fan van die naamswijziging! Ik zal even rondkijken.Kijk ff bij monkey nog wat ala boonstra.. haal je die los en zet je die aan je eigen kabelboom..
Ethanolvrije E5? E5 staat toch juist voor 5%? Maar het was geen Shell Esso of BP, maar een Total, dan heb ik ook weer een paar weken recht op hun wegenwacht service. Voor het geval datMooi dat het gelukt is en fijn dat ie het weer doet.
Niets ernstigs aan de hand geweest dus, alleen een heel slecht ontvlambare vloeistof in de tank/injector gehad.
Heb je er nu ethanolvrije E5 in? Shell, Esso of het favoriete merk van @Disaster-Master BP?
Ik dacht dat je voor echt ethanol vrij naar een van de zeldzame tankstations moest die 102k heeft.
Zou overigens best mijn SV willen ruilen voor een Monster... Is alleen wat minder portemonee en onderhoudsvriendelijk. Dacht juist dat de SV ook een beetje bekend stond als de poor man's Ducati Monster.
@Disaster-Master staat nu net iets onder 50k. Vorige keer heb ik het laten doen op 32k, was toen 600 kwijt voor de hele grote beurt. Dus wil nu waarschijnlijk alleen de kleppen laten stellen, doe ik de rest zelf... Als dat echt flink scheelt natuurlijk
Ik heb bij het hermonteren van mijn topkuip/koplamp blijkbaar een van de knipperlicht aansluitingen gemold...
Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe mannelijke aansluiting van de desbetreffende connector, wat knap lastig blijkt te zijn. Ik heb al wel uitgevonden dat het om een NT040-3P aansluiting gaat, zie bijgevoegde foto.
Hebben jullie enig idee of dit zomaar bij een Suzuki/Yamaha dealer te halen valt? Of weten jullie toevallig een (Europees) adres waar dit soort connectoren te verkrijgen zijn?
Bekijk bijlage 1842307
Ik heb 'm gehad, de M600. En de 748, en de 696 (in totaal 15 jaar).iig stuk betrouwbaarder dan zo’n italiaans hok
Niet allemaal vergelijkbaar hoor. Zeker de Busa niet. Dubbele cilinderinhoud en meer dan dubbel vermogen! Voor waar ik de SV voor gebruik zou ik ‘m willen ruilen tegen de 636 (liever het eerste model dan deze ‘puntneus’), maar de BMW lijkt mij ook nog wel leuk al zal het gewicht tegenvallen. M600 kan ook, maar dan het eerste model. Deze is te modern.
Deze. Met luchtgekoeld blok
Bekijk bijlage 1843287
Die Italianen maken ook alles ma hè
Ik heb er nooit op gereden. Hij schijnt wat tammer en trager aan te voelen dan onze SV’s, maar een leuk fietsie.