Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Bijlagen

  • 20230409_161023.jpg
    20230409_161023.jpg
    268,6 KB · Weergaven: 21
Overweeg ik zeker maar wil er niet teveel aan moeten doen, dus graag goede vering. 🥹

Ik ben kieskeurig haha.

Deze staan in Duitsland.

Bekijk bijlage 1866065
Bekijk bijlage 1866066
Voor ongeveer €600 heb je goede vering op elke sv 😉 als je een beetje zoekt, ik heb goede ervaring met yss/promax in Schijndel. De voorvork van mijn sv is daar aangepast naar mijn wensen en de achter schokdemper hebben ze ook gedaan en ook de op maat gemaakte schokdempers van m'n maxi komen daar vandaan. Wel denk ik dat natuurlijk ook de service bij hyperpro of hk suspension in tiel gewoon top zal zijn alleen heb ik daar geen ervaring mee.
 
Voor ongeveer €600 heb je goede vering op elke sv 😉 als je een beetje zoekt, ik heb goede ervaring met yss/promax in Schijndel. De voorvork van mijn sv is daar aangepast naar mijn wensen en de achter schokdemper hebben ze ook gedaan en ook de op maat gemaakte schokdempers van m'n maxi komen daar vandaan. Wel denk ik dat natuurlijk ook de service bij hyperpro of hk suspension in tiel gewoon top zal zijn alleen heb ik daar geen ervaring mee.
Dan moet ik het echter wel zelf doen (voor €600,- bedoel ik dan), voorvork nog geen ervaring mee. Maar zeker een optie en vanuit Oss allemaal prima te doen qua afstand.

Ik houd de SV's op MP in de gaten, ook die met iets minder plakband.
 
Nou mocht iemand een interessante en goed onderhouden SV1000 tegenkomen dan hoor ik het graag!

Liefst een zwart frame 😇
 
Laatst bewerkt:
Anders gaat het bij het vuil.
De sv staat er nu nog zo bij.
Hé nu lekker bezig met een SVtje zie ik, ook nog en Hawkje in bezit?
Zaterdag nog ff een stukkie met de SV gereden, blijft toch een erg fijn blokje 😊
 
Nou mocht iemand een interessante en goed onderhouden SV1000 tegenkomen dan hoor ik het graag!

Liefst een zwart frame 😇
Heb ik staan, maar doe ik niet zomaar weg. Volledig onderhoud gedaan, koppeling volledig gereviseerd, Motor is eigenlijk zo goed als nieuw en alle minpuntjes zijn verholpen. Doe gerust een bod want ik heb ook nog een VFR800fi staan. En ik weet nog niet welke ik wil houden. De SV gaat niet weg als koopje, ik heb er genoeg euri's ingestoken om hem weer helemaal als nieuw te krijgen dus ik vraag de hoofdprijs. Gezien alle kosten... bied maar vanaf 5000€.
 
Heb ik staan, maar doe ik niet zomaar weg. Volledig onderhoud gedaan, koppeling volledig gereviseerd, Motor is eigenlijk zo goed als nieuw en alle minpuntjes zijn verholpen. Doe gerust een bod want ik heb ook nog een VFR800fi staan. En ik weet nog niet welke ik wil houden. De SV gaat niet weg als koopje, ik heb er genoeg euri's ingestoken om hem weer helemaal als nieuw te krijgen dus ik vraag de hoofdprijs. Gezien alle kosten... bied maar vanaf 5000€.

Dank voor je bericht maar lekker houden en zelf van genieten zou ik zeggen 👍🏻😎. Ik zoek wel verder. Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Hé nu lekker bezig met een SVtje zie ik, ook nog en Hawkje in bezit?
Zaterdag nog ff een stukkie met de SV gereden, blijft toch een erg fijn blokje 😊
Nee, geen hawk meer. Maar misschien komt er wel weer 1. Ik heb nu nog een honda dylan 150, cb450 caferacer ,cb500 scrambler en de sv650.
 

Wat vinden jullie van deze?

"al het onderhoud is bekend. Banden zijn gebruikt maar nog niet aan vervanging toe. Ketting en tandwielen zijn nieuw. Voorvorken zijn ook recentelijk onderhouden en bij ongeveer 30k zijn de kleppen gesteld. Daarna zelf oliebeurten gedaan, maar hier ook rekeningen van. Er zit een redelijk nieuwe lithium accu in"

"Afgelopen zomer dus nog olie, ketting en tandwielen en dynamo. Ik heb het blok verbeterd door de magneten vast te zetten zoals eigenlijk elke sv liefhebber dit doet. Hierover kan ik je meer vertellen. De orginele uitlaten zitten erop met db killer. Maar heb er dus ook een setje laser bij, zonder db killer en montage materiaal."
 
Opletten met de koppeling, staat niet in het rijtje van wat er gedaan is, want die begint vanaf ongeveer 35.000 km te slijten. En dat is een dure reparatie. Ik heb geen nieuwe laten steken maar voor de alternatieve oplossing gekozen omdat dat een levenslange oplossing is. Kostte mij, omdat het geen haast had, toch 950€
 
Opletten met de koppeling, staat niet in het rijtje van wat er gedaan is, want die begint vanaf ongeveer 35.000 km te slijten. En dat is een dure reparatie. Ik heb geen nieuwe laten steken maar voor de alternatieve oplossing gekozen omdat dat een levenslange oplossing is. Kostte mij, omdat het geen haast had, toch 950€

Nu ben ik wel benieuwd wat er dan met de koppeling aan de hand is wat zo duur is om preventief te fixen. Wat heb je laten aanpassen?
 

Wat vinden jullie van deze?

"al het onderhoud is bekend. Banden zijn gebruikt maar nog niet aan vervanging toe. Ketting en tandwielen zijn nieuw. Voorvorken zijn ook recentelijk onderhouden en bij ongeveer 30k zijn de kleppen gesteld. Daarna zelf oliebeurten gedaan, maar hier ook rekeningen van. Er zit een redelijk nieuwe lithium accu in"

"Afgelopen zomer dus nog olie, ketting en tandwielen en dynamo. Ik heb het blok verbeterd door de magneten vast te zetten zoals eigenlijk elke sv liefhebber dit doet. Hierover kan ik je meer vertellen. De orginele uitlaten zitten erop met db killer. Maar heb er dus ook een setje laser bij, zonder db killer en montage materiaal."

Deze staat al een tijdje op Marktplaats, volgens mij is die zelfs voor 17 maart al aangeboden, maar dat kan ik mis hebben. Is opzich een nette fiets en in het rood zie je ze serieus bijna nooit. Hij heeft misschien meer kilometers gelopen dan menig 1000, maar dat kunnen deze blokken prima aan. Op basis van deze advertentie zou ik gewoon gaan kijken als je interesse hebt, de verkoper klinkt ook erg eerlijk en misschien kan je nog wat van de prijs aflullen!

De prijs is al aan de nette kant, maar je moet ook niet meer dan 3000 aan een SV 1000 uitgeven dat zijn ze echt niet waard, alleen voor de 1000 SZ zou ik +/- 3750 neertikken.
 
Opletten met de koppeling, staat niet in het rijtje van wat er gedaan is, want die begint vanaf ongeveer 35.000 km te slijten. En dat is een dure reparatie. Ik heb geen nieuwe laten steken maar voor de alternatieve oplossing gekozen omdat dat een levenslange oplossing is. Kostte mij, omdat het geen haast had, toch 950€

Dan ben ik toch wel benieuwd naar deze levenslange oplossing? Kun je daar meer over vertellen?
 
Nee, geen hawk meer. Maar misschien komt er wel weer 1. Ik heb nu nog een honda dylan 150, cb450 caferacer ,cb500 scrambler en de sv650.
Ik ben ookal weer een tijdje NTV loos, maar betwijfel ook dat die er ooit weer komt.
Ik rijd nu het meest op de F700GS van mijn meisje die er zelf nu een MT07 bij gekocht heeft ook erg leuk speelgoed 😁
De SV zal ik ook zeker weer meer gaan gebruiken 😎
 
er zijn veel leuke motoren.
een off road lijkt mij ook wel leuk maar een echte toermotor is ook leuk.
Eigelijk wil ik ieder jaar wel wat anders8-):]
 
Dat klopt, daarom heb ik nog steeds 4 motoren.
Maar binnenkort ga ik waarschijnlijk kleiner wonen en word ook de schuur wat kleiner dus moet er echt wat de deur uit.
Tenzij ik hier wel blijf wonen dan heb ik nog 1 plek over. Ik heb ook nog nooit een bobbertje gehad;);)
 
Ja, dat probeem had ik ook, maar aangezien we 6 motoren hadden staan waarop jaarlijks in totaal bij elkaar zo'n 2000km op gereden werdt dus toch uiteindelijk maar 3 weggedaan 😉 een beetje klusruimte in de schuur is toch wel fijn 😎
 
Wacht even. Je hebt 6 motoren en in totaal rij je 2000 km? Da's ongeveer 300km per motor per jaar😳
Dat is bijna godslastering!...
 
Goedemiddag,

Nieuw op dit forum en sinds vorige zomer in bezit van deze SV650S uit 2007
*bijgaand foto van afgelopen weekend

het lijkt me leuk om dit forum te volgen / ervaringen van anderen te lezen.
dit heb ik er aan gedaan:
  • buddyseat verwijderd
  • ander ruitje opgezet.
  • passagier voetsteuntjes verwijderd (niet mooi / vond ik niet nodig)
verder zo gekocht.
misschien in de toekomst nog handvatverwarming erop maar voor nu laat ik het even zo O-)
Schermafbeelding 2023-04-13 125029.jpg
 
Ziet er strak uit, mooi! Handvatverwarming heb ik er juist afgehaald ;), maar dat kwam omdat die handvatten versleten waren. Het zal best fijn zijn als je eraan gewend bent, maar ik heb het in 15 jaar nog nooit gemist. Maar ja, ik rij dan ook niet in de winter.
 
Wacht even. Je hebt 6 motoren en in totaal rij je 2000 km? Da's ongeveer 300km per motor per jaar😳
Dat is bijna godslastering!...
Daarom zijn er dus inmiddels 3 weg :Y en misschien dat het meisje fanatieker wordt en we meer gaan rijden ;) helaas moet er ook regelmatig wat in en om het huis gebeuren en hebben we meer hobby's
:Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan