Het grote VF 500/750/1000/1100 C/F/F2/R topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
http://www.vf1000.com/ als je bij specifications kijkt van de VF1000FII zie ik dat er 167 stuks zijn ingevoerd in the Nederlands, mijn nummer zit daar ook tussen, Belgie staat niet in de lijst, is mijn VF dan 1 van de 167 die in Belgie en Nederland zijn ingevoerd :?
Op mijn papieren staat wel degelijk Honda belgium.
btw de FII is maar 13 maand in productie geweest.
 
Ben ik nou gek, of heeft de CB1300 het uiterlijk van de VF gejat?...

Denk hier maar eens een gewone koplamp op:
vf_klus6.jpg


Is jammer dat je het volgens mij niet allemaal mooi weggewerkt krijgt, lijkt me wel cool!...

8-) KiloSjon
 
Ben ik nou gek, of heeft de CB1300 het uiterlijk van de VF gejat?...

Denk hier maar eens een gewone koplamp op:
(Afbeelding)

Is jammer dat je het volgens mij niet allemaal mooi weggewerkt krijgt, lijkt me wel cool!...

8-) KiloSjon

Een tijdje geleden zijn hier foto's gepost van een streetfighter, maar die zijn verloren gegaan tijdens de laatste crasch.
 
VF750s is een sabre. Net als de vf1100s.
Deze hebben eenzelfde blok als de magna's, en die hebben een andere hoek van de cilinders tov het onderblok dan de cilinders van de F-blokken. Deze blokken hebben ook de typeaanduiding V35 (500cc), V45 (700 en 750 cc) en V65 (1100cc)

Dit haal ik uit de uitleg van FastFriend die zoals je ziet zijn huiswerk heeft gemaakt :} , daar de cilinders in een andere hoek staan twijfel ik :? , maar zeker ben ik niet.


Ik weet het wel HEEL zeker dat het niet werkt, aangezien de sabre's cardanaangedreven zijn en de interceptors en R-modellen kettingaangedreven. Het binnenwerk in het blok is ook TOTAAL anders. Onder andere omdat de krukas andersom draait bij de cardan-aangedreven modellen.
 
De piccies van mij VF, een 1100C. Hij is redelijk aan mijn wensen aangepast en ik ben nog steeds/lang niet klaar:

full

full

De onderste mod ben ik nog steeds aan bezig, ik krijg het nog niet helemaal naar wens, De kunststof plaat scheurt bij de boutjes. Hier ben ik nog een oplossing voor aan het bedenken.
Ik kan gelukkig wel gewoon rijden, ik heb mijn "onderdelen-blok" voor het zagen gebruikt.

Nog f een "actie" foto:
peellandtour5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er mooi uit je magna! :}
Maar hoe heb je die doorzichtige-koppeling precies gemaakt? Wel gaaf!

Gat zagen in het koppelingsdeksel, een kunststof plaat (momenteel lexan, maar daar ben ik nog niet tevreden over. deze scheurt bij de bevestigingsbouten) zagen die er op/over past. Gaatjes boren en met een rubber pakking ertussen vastbouten.
 
Je hebt volgens mij ook maar heel weinig vlees op de lexaan plaat. Ben benieuwd of je iets anders kunt vinden, lexaan staat er toch om bekend beter scheurbestendig te zijn dan plexiglas. Misschien een maatje dikker gebruiken?

Suc6, ziet er toch leuk uit.

Zeg die uitlaatpijpjes hoe dik zijn die bij zo'n 1100, ziet er nog al dunnetjes uit. :9 Ben niet zo bekend met de Magna's, vandaar mijn nieuwsgierigheid. :)
 
Laatst bewerkt:
Thanx... gewoon m'n digitale camera in het hengsel van de tanktas geschoven... en een beetje prutsen in Windows Movie Maker...

Gaat qua sound niets boven zo'n 1000cc V4 (ehm, VFR800 met Bos dempers :9~ nouja bijna niets dan... ;) ) Daarom ben ik ook zo benieuwd hoe herriepijpen klinken op een VFKF, iemand ervaring / soundfiles?

8-) KiloSjon

Er staat er eentje met herriepijpen bij ons in de zaak voor een reparatie. Daar zitten zelfgemaakte RVS pijpen op. Dat geeft een heeeeeeeeeeeeeeeel gaaaaf geluid. Ze zien er net zo uit als op die foto die Kilosjon ergens hierboven liet zien. DOEN. :+ :+
 
Je hebt volgens mij ook maar heel weinig vlees op de lexaan plaat. Ben benieuwd of je iets anders kunt vinden, lexaan staat er toch om bekend beter scheurbestendig te zijn dan plexiglas. Misschien een maatje dikker gebruiken?

Dat klopt, op e foto staat maar een plaatje van 3mm, Dit was de test-versie. DE "definitieve" versie was een plaat van 8mm, maar deze was na een tocht van 60 mls ook ingescheurd. Nu zit er dus weer het gewone koppelingsdeksel op tijdens de zoektocht naar beter materiaal/oplossing.

Suc6, ziet er toch leuk uit.

Zeg die uitlaatpijpjes hoe dik zijn die bij zo'n 1100, ziet er nog al dunnetjes uit. :9 Ben niet zo bekend met de Magna's, vandaar mijn nieuwsgierigheid. :)

Dit zijn de dempers van een ducati monster 900, welke na enige (kleine) aanpassingen prima passen en best wel cool staan 8-) vind ik.
 
:9~ kun je daar een filmpie / soundfile van klussen? :9~

Weet ik niet, zal eens kijken maar beloof niets. Ik ben de komende week niet in de gelegenheid om dat te doen en weet niet hoelang de VF er staat. Mocht het lukken laat ik het uiteraard weten/horen.
 
en de blokken van een 750er en een 1000 cc NIET uitwisselbaar zijn op de motorfiets (had ik eens begrepen)

Ik heb geprobeerd een VF1100c blok in een VF700c frame te lepelen, dat past helaas niet. Het frame van de 1100 Magna is gewoon breder, alles is breder en steviger helaas.

Hieronder een foto van het verschil tussen een 700cc en een 1100cc Magna blok.

1550_9860_1010511467.jpg
 
Wow een VF topic wat goed! Ik heb zelf twee vf750f's een uit 83 en een uit 85. Ik heb ze nu allebei uit elkaar liggen, een met een doorgeblazen koppakking en een met (letterlijk) een vierkante nokkenas. deze maakte dan ook een prettig geluidje
Ik hoop er vandaag weer een in elkaar te hebben :)
 
ZO, zit ik tot de 27ste juli met een dilemma: neem ik m'n 85'er VF700f of m'n 00'VFR800....... :? :?
 
Wow een VF topic wat goed! Ik heb zelf twee vf750f's een uit 83 en een uit 85. Ik heb ze nu allebei uit elkaar liggen, een met een doorgeblazen koppakking en een met (letterlijk) een vierkante nokkenas. deze maakte dan ook een prettig geluidje
Ik hoop er vandaag weer een in elkaar te hebben :)

Waarom kom ik in dit topic zoveel kapotte blokken tegen ? Dat is niet goed voor het VF imago ! Niet dat ik niet aan mijn derde motorblok bezig ben in mijn Magna ... O-)
 
Waarom kom ik in dit topic zoveel kapotte blokken tegen ? Dat is niet goed voor het VF imago ! Niet dat ik niet aan mijn derde motorblok bezig ben in mijn Magna ... O-)


OK, een goed voorbeeld: mijn VF700f uit '85 heeft nu zo rond de 140.000 kilometer gelopen. Naast standaard onderhoud alleen één keer de koppaking van de achterste cilinders hoeven te vervangen.
(De kilometerstand kan ook iets meer zijn. Heb tot tweemaal toe wegens een overstekend konijn O-) de hele cockpit moeten vervangen.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan