Het grote VFR/RVF 400 topic deeltje 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben bij GOPRO geweest, ff een spatbordje gehaald.

Die vent heeft ook al het kuipwerk in goedkope zooi en duurdere meuk (weet zo niet wat voor materiaal het was)
De duurdere meuk was volgens hem heeel mooi en goed.
Zat op een zxr400 daar, heb er eens goed naar gekeken en ik vond het echt rotzooi :r

Heb spul van pferrer besteld, volgens reviews is ie goed, maar tis afwachten tot het thuis is...of althans bij nc35race afgeleverd O-)
Vandaag is het Pferrer-kontje binnengekomen. Even snel erop gezet. :) :) :) Voorgeboorde gaten perfect, past probleemloos. :P :P :P (zo even snel....) Rest komt volgende week.
full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Thefastman, Nando.
frankdatank, Frank, jullie bestelling uit Thailand is net binnen, stuur jullie morgen ff een mailtje met hoe wat. goed uiteinde alvast.


Vandaag is het Pferrer-kontje binnengekomen. Even snel erop gezet. :) :) :) Voorgeboorde gaten perfect, past probleemloos. :P :P :P (zo even snel....) Rest komt volgende week.[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


ziet er goed uit, mooi dat het past, wel apart dat plakband, ben je niet bang dat dat gaat klapperen onder het rijden _O-
 
Laatst bewerkt:
Gisterenmiddag teruggekomen van het jaarlijkse Winterkamperen. :P Ieder jaar, tussen Kerst en Oud en Nieuw gaan we met de motorclub heerlijk winterkamperen. Dit jaar was het weer ouderwets koud. :9~ :9~
Mijn pekelGuzzifiets kon zich weer uitleven *D De 400-tjes staan gelukkig lekker warm! 8-) 8-) 8-)
full

full

full

full

full


Iedereen een GELUKKIG, PECHVRIJ en vooral BOCHTIG 2009
 
Laatst bewerkt:
Iedereen nog een best 2009!

Roel het kontje ziet er super uit!!!
Binnenkort ff het zitje laten bekleden!!

Kamperen ziet er echt uit als kreperen :X :+ zo koud *:)
 
Ook van hier uit ieder de beste wensen voor 2009 toegewenst!!
Ziet er gezellig uit dat wintercamperen.... :)

Krijg alleen altijd rillingen als ik zo`n guzzi zie staan.... :X

groet,

Marc
 
Premature kerstcadeau!!!!! *O*

[afbeelding]

Nee dit is niet de hamsterhuis, dit is een heuze Engelse krant.

Dit zat er in de krant gewikkeld!

[afbeelding]

Ziet er degelijk uit en nejtes afgewerkt, en alles zit erbij om het op m'n motor te knallen!

Dat ziet er ongeveer zo uit:

[afbeelding]

De voetsteuntjes komen een aardig eindje omhoog en naar achteren. Eindelijk wat meer grondspeling :9
Ik heb ze er nog niet helemaal goed opgezet, en ook alleen rechts gedaan voor de foto, m'n motor staat naast een muur en ik had geen zin om hem nog te verplaatsen. Dus ik laat morgen weten of ik hetzelfde probleem heb met het schakelstangetje of niet.

Als ik zo bezig ben aan m'n motor mis ik haar echt '( Dat ze maar snel weer mag rijden!!!

[afbeelding]
He Frank, pasten de voetsteuntje bij jou wel zonder problemen?; ben erg benieuwd
full
(wat een vermogen zo'n 400)
 
Laatst bewerkt:
Op Engelse fora is er inderdaad wel het 1 en ander over te vinden, en nog positief ook! :)

Het is wel handig dat er hoogte verstelling op zit, ivm een mogelijke toekomstige plaatsing van een 17 inch achtervelg.
Dan is het verschil in rijhoogte daar wel mee op te lossen denk ik?

Ik weet eigenlijk niet of Hyperpro hoogte verstelling op hun shocks heeft?
Weet iemand dat misschien? Op hun site kon ik het niet vinden...

groet,

Marc
 
Op Engelse fora is er inderdaad wel het 1 en ander over te vinden, en nog positief ook! :)

Het is wel handig dat er hoogte verstelling op zit, ivm een mogelijke toekomstige plaatsing van een 17 inch achtervelg.
Dan is het verschil in rijhoogte daar wel mee op te lossen denk ik?

Ik weet eigenlijk niet of Hyperpro hoogte verstelling op hun shocks heeft?
Weet iemand dat misschien? Op hun site kon ik het niet vinden...

groet,

Marc
Iedere demperleverancier kan op verzoek een lengteverstelling op hun demper bouwen. Verschil in rijhoogte 18-17 in daarmee op te lossen.
Als ze een demper voor je bouwen kan hij ook op lengte gemaakt worden. Ook Hyperprp.
 
En hoeveel langer dan standaard moet zo`n schokbreker dan worden om dat verschil op te heffen?

groet,

Marc
Onze 400-tje staan zowieso te laag en moeten achter verhoogd worden om nog beter en flitsender te sturen. En dat merk je pas als als je echt met zo'n verhoogde achterkant gaat rijden. Ook al zeg je nu: ik vind 'm nu al fijn sturen, het wordt alleen maar fijner.

Ik heb mijn element (Wilbers) op maat laten maken
full
3mm langer en daarna proefondervinderlijk de achterkant met speciale alustrippen van 3mm (totaal 2 stuks) verhoogd. (dit kan alleen bij een NC 35) Is je element te lang, dan kun je nl. niet meer terug in lengte.
Het werkt in een verhouding van 1 op 3. Dus elke mm verhoging bij het linksysteem (lengte van de demper) zet de achterkant 3 mm hoger. In mijn geval 9 mm langer: de achterkant staat nu 27 mm hoger.

Hagon maakt z'n dempers voor de NC30 en NC35 (zijn hetzelfde) daarom 10 mm langer.
Zo'n demper heb ik trouwens nog nieuw liggen en is voor een heel net prijsje te koop.
full

full
 
Laatst bewerkt:
Hoe verhoud die Hagon schokbreker zich ten opzichte van de originele, met zo`n extern reservoirtje?
En zit er om die schokbreker ook nog een veer die op het gewicht van een rijder ingesteld is?

groet
 
Hoe verhoud die Hagon schokbreker zich ten opzichte van de originele, met zo`n extern reservoirtje?
En zit er om die schokbreker ook nog een veer die op het gewicht van een rijder ingesteld is?

groet
Bij deze uitvoering stel je, als je de uitgaande demping zwaarder zet, ook de ingaande demping voor een derde zwaarder.

Dit is al een zwaardere veer dan de Hagon zoals die standaard geleverd wordt.
Overigens is het bij deze demper zeer eenvoudig om de veer te veranderen. Aan de demper hoeft niet gesleuteld te worden. De bovenste ring losdraaien en eraf draaien en daarna haal je de veer er zo af. Zo gepiept.
Overigens: de originele Honda dempers zijn na jaren gebruikt meestal net fietspompjes :(
 
Laatst bewerkt:
Onze 400-tje staan zowieso te laag en moeten achter verhoogd worden om nog beter en flitsender te sturen. En dat merk je pas als als je echt met zo'n verhoogde achterkant gaat rijden. Ook al zeg je nu: ik vind 'm nu al fijn sturen, het wordt alleen maar fijner.

Hoeveel hoger heb je de achterkant gezet? Ik heb er een gezien die zo verhoogd was dat ie amper meer op de zijstandaard kon staan. Dat leek me iets te veel... B|
 
Beter laat als nooit :$ ; Iedereen de beste wensen voor 2009!

Heb gelijk een vraagje, ik heb al een aantal keren een NC30 met R1 voorpoten voorbij zien komen. Het is me duidelijk dat dit niet 1, 2, 3 gedaan is maar toch, wat moet er allemaal gebeuren om dit voor elkaar te krijgen?

Verder iemand ervaring met deze leverancier voor "nieuwe" kuipdelen?
 
Beter laat als nooit :$ ; Iedereen de beste wensen voor 2009!

Heb gelijk een vraagje, ik heb al een aantal keren een NC30 met R1 voorpoten voorbij zien komen. Het is me duidelijk dat dit niet 1, 2, 3 gedaan is maar toch, wat moet er allemaal gebeuren om dit voor elkaar te krijgen?

Verder iemand ervaring met deze leverancier voor "nieuwe" kuipdelen?
Dag tai-mike :W

R1 voorvork kan wel, maar ze zijn veelste lang en zullen daardoor vrij ver door de kroonplaat heen moeten steken. Een zxr400L voorvork is vrij gemakkelijk erin te zetten en dan kan je ook nog je originele velg gebruiken... (heb ik ook)

RVF400 vork kan ook maar is vrij prijzig


200 euro voor een complete kuipset :o Voor erbij (circuitdagen) zou dat geweldig zijn...
 
Laatst bewerkt:
Hoi gr@spol,

Lekker snel antwoord bedankt! :)
Het hoeft niet perse een R1 vork te zijn maar ik dacht dat dit de enige "optie" was.
Ik ga eens google-en op een ZXR400L in een NC30, misschien krijg ik dan meer resultaten :)

Bedankt!

p.s.
In Thailand kost het ongeveer € 200,- om je kuipset in replica schema te spuiten.
Dan valt die complete set voor € 200,- (die al in kleur zijn) goed mee.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan