Het "grote" Vitpilen/Svartpilen topic

Ik ben behoorlijk weg van de Vitpilen 401 maar nu hoor ik van problemen met de koppakking. Os dat een veelvoorkomende of bepaalde periode?

✂️ vitpilen 401
 
Ik had de Svartpilen 401 voor iets meer dan 18.000 km en geen problemen gehad, zou hem zo weer kopen. Ben benieuwd of anderen op dit forum wel veel problemen hebben gehad. Ken nog 1 andere svartpilen rijder maar die heeft ook geen issues gehad. Beiden 2020 model
 
als ik me niet vergis heeft het 390 blok een andere cilinder waardoor die problemen heeft met de koppaking en de 401 niet.
maar als ik het filmpje bekijk is het idd wel een 401, maar ik heb er nog niets over gehoord allesinds.
Het zou hier zeker al eens als sticky gemaakt worden moest het heel vaak voorkomen op een 401, mijnes krijgt altijd hard op z'n flikker ( ding is vanaf kmstand 0 hard gebruikt, geen rodage of beperkt toerental..gewoon altijd hard gebruikt ) en niets gemerkt van koelvloeistof verbruik.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren het secundaire lucht systeem verwijderd.
Voor:
20240131_142128.jpg

Na:
20240131_145038.jpg

Weer net een beetje netter.
 
wat denken we ?

ik vermoed dat die niet zo extreem zal zijn als de eerste generatie, als je ziet wat ze met de 401 hebben gedaan, ik denk niet dat er nog een hardcore clip-on variant zal zijn.

Wss wel nog steeds met het 690 blok niet ? ( denk niet dat ze het twin motorblok zouden gebruiken hiervoor )
 
wat denken we ?

ik vermoed dat die niet zo extreem zal zijn als de eerste generatie, als je ziet wat ze met de 401 hebben gedaan, ik denk niet dat er nog een hardcore clip-on variant zal zijn.

Wss wel nog steeds met het 690 blok niet ? ( denk niet dat ze het twin motorblok zouden gebruiken hiervoor )
Geen clip ons idd. Wel de twin van de 790 of 890, is op alle spyshots duidelijk te zien. Het is in feite niks anders dan een 790/890 duke met een husqvarnajas aan.
spy-shots-of-the-upcoming-vitpilen-801-901-v0-gqsef1cf4yua1.jpg


Grote 1 cilinders verkopen niet, tenzij het supermoto of enduro is, dus nu een twin.
En clip ons zit helaas ook bijna niemand op te wachten, dus die ga je ook niet meer zien ben ik bang.
Enige verschil tussen de Vit en svart, gaat wielmaten/banden zijn en miss veerweg.
Maar het zou me ook niks verbazen als ze maar 1 type uitbrengen. Alleen een Vitpilen. Maar dan wel met een gewoon stuur.
Nog een maandje geduld, dan weten we het.
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
oh beetje jammer, ik vonnet net zo leuk zo'n extreme fiets, met een eigenwijs karakter ( 1 cilinder ) ik begrijp niet waarom mensen een minder praktische Husq variant zouden nemen terwijl dezelfde config bestaat maar breder inzetbaar.
 
Er zijn hier überhaupt weinig -pilenrijders actief helaas.

Vandaag nog wat gesleuteld aan de Husky.

Was altijd best tevreden met de remmen van de Vit, maar sinds ik de Triumph heb, valt de voorrem toch wel een beetje tegen.
Dit is natuurlijk eenvoudig op te lossen met een setje andere remblokken, maar daar is geen lol aan natuurlijk. 😁

Dus een paar weken geleden een nette linker Brembo Stylema monoblock gekocht en een setje remblokken.
20240218_191415.jpg


Omdat de aansluiting voor de remleiding onder een andere hoek staat in vergelijking met de standaardklauw heb ik een remleiding op maat laten maken met de banjo onder de juiste hoek.
Die kwam afgelopen week binnen, dus vandaag de boel gewisseld.
Oude klauw eraf:
20240221_135536.jpg

Nieuwe is best een beetje lichter:
20240221_135523.jpg

😏
Vervolgens het hele circus geïnstalleerd met nieuwe leiding en verse vloeistof:
20240221_164943.jpg

🥰

Afgelopen seizoen ontdekte ik ook dat het metalen lipje van de koppelingschakelaar was afgebroken, is helaas niet los te krijgen, dus een complete schakelaar moeten bestellen, alleen voor dit deeltje:
20240221_165758.jpg

Maar het zit nu gemonteerd, dus ik kan weer starten in de versnelling met de koppeling ingetrokken 😅

Helaas flink wat regen hier vanmiddag, dus nog geen kans gehad om de nieuwe remmerij te proberen 😔
 

Bijlagen

  • 20240221_135536.jpg
    20240221_135536.jpg
    369,1 KB · Weergaven: 0
  • 20240221_135523.jpg
    20240221_135523.jpg
    355,5 KB · Weergaven: 0
  • 20240218_191415.jpg
    20240218_191415.jpg
    225,3 KB · Weergaven: 0
  • 20240221_165758.jpg
    20240221_165758.jpg
    187,6 KB · Weergaven: 0
  • 20240221_164943.jpg
    20240221_164943.jpg
    483,6 KB · Weergaven: 0
Ja het remt wel iets beter idd. Geen wereldschokkend verschil hoor, maar het remt wel beter. Ik heb het nog niet gecheckt maar ik vermoed dat er standaard in de Husky dezelfde compound blokken zitten als in de Triumph.
Dus het verschil wordt wel gemaakt door de klauw.
Zou voor mij nog wel iets meer initiële bike mogen hebben, maar als je een beetje doorpakt remt het uitstekend.
Vanochtend nog even een rondje gedaan:
20240407_105654.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Ja het remt wel iets beter idd. Geen wereldschokkend verschil hoor, maar het remt wel beter. Ik heb het nog niet gecheckt maar ik vermoed dat er standaard in de Husky dezelfde compound blokken zitten als in de Triumph.
Dus het verschil wordt wel gemaakt door de klauw.
Zou voor mij nog wel iets meer initiële bike mogen hebben, maar als je een beetje doorpakt remt het uitstekend.
Vanochtend nog even een rondje gedaan:
Bekijk bijlage 1993090
Ik heb zo’n klauw op mijn Vespa gezet , eerst was het ging wel , toen gesinterde brembo blokken er op , dan bijt hij echt lekker , helemaal tevreden nu
 
Terug
Bovenaan Onderaan