Het "grote" Vitpilen/Svartpilen topic

Dat moet wel te doen zijn als je een beetje handig bent. En anders een tweedehands duozitje zien te vinden en die als basis gebruiken.
Echt montagepunten heb je niet onder het zitje, heb even snel wat foto's gemaakt:
Onder het rijderszadel:
Bekijk bijlage 1944528
Onderkant van het duozadel:
Bekijk bijlage 1944529
En onder het duozadel:
Bekijk bijlage 1944530
Ik heb tassen van Kriega, er gaan 2 straps onder het duozadel, en daar klikt alles aan vast. Werkt prima 👍🏻
Bekijk bijlage 1944534
Dit is 40 liter achterop (1x us20 met 2x us10 aan de zijkanten)


Die van mij staat er nog prima bij na 4 jaar en bijna 31000km.
Geen roest, boutjes zijn allemaal nog netjes, ook het spul wat regelmatiger los gaat zoals de boutjes van het oliefilterdeksel enz.
Moet er wel bij zeggen dat ik vooral mooi weer rijder ben, en hij met pekel ook niet buiten komt.
Maar je komt ook wel eens in een bui terecht. Ook op vakantie of onderweg naar de TT wel echt flink regen gehad, maar na een goede wasbeurt komt hij iedere keer weer zo goed als nieuw onder het sop vandaan 👌🏻
Fijn dat te horen. Ik heb vandaag de motor bekeken. 140km op de teller. Haartjes letterlijk nog op de banden. Absolute nieuwstaat. Accu werd vervangen. Ik zou dus starten met een nog nieuwe ketting, remblokken, banden,... Een nieuwe motor voor een 2dehands prijs. De nummerplaathouder van HV zit erop, en bar end Spiegels. Ik had voor ik de motor bekeek al een max prijs uitgesproken en deze wordt wellicht aanvaard.
Enige puntje waar ik wat mee zit : de Vitpilen die momenteel te koop staan, staan soms al een volledig jaar te koop. Nadien verkopen zal dus niet makkelijk zijn.
Ik ben er wel van overtuigd dat er geen leukere motor te koop is voor dat bedrag.
 
Verkopen kan lastig zijn idd. Het is bijzonder ding, en er zijn niet veel mensen die het geld over hebben voor slechts een 1 cilindertje. 🤷🏻‍♂️
Maar ik ben het met je eens, een veel leukere motor is er haast niet.
 
Ook ik heb nog steeds schik met mijn 701, inmiddels staat er 48.000 op de teller. Hij heeft wel gebruikssporen maar geen last van roest of afbladderende verf. Trips doe ik met een rugtas en onderhoud is inderdaad prima te doen. Verkoopprijzen blijven hoog en er zit weinig beweging in maar voorlopig wil ik er nog helemaal niet vanaf want ik rij iedere keer nog met plezier!
 
Ook ik heb nog steeds schik met mijn 701, inmiddels staat er 48.000 op de teller. Hij heeft wel gebruikssporen maar geen last van roest of afbladderende verf. Trips doe ik met een rugtas en onderhoud is inderdaad prima te doen. Verkoopprijzen blijven hoog en er zit weinig beweging in maar voorlopig wil ik er nog helemaal niet vanaf want ik rij iedere keer nog met plezier!
Ik kan er dus morgen eentje ophalen met 140km op de teller, voor 6100€ (België). Mag ik niet laten voorbijgaan lijkt me??
HV Barend spiegels en nummerplaat houder.
 
Dat is wel een een nette prijs voor een zo goed als klei
Dat is wel een een nette prijs voor een zo goed als nieuwe!
Nadeeltje : mogelijke fabrieksfouten die normaal tijdens de eerste 1000km boven water komen, zijn wel nog verborgen. En er is geen garantie. De terugroepacties zullen ook niet uitgevoerd zijn denk ik. Maar normaal staan die nog gewoon open. Volgens Google blijven terugroepacties geldig.
Staat trouwens in een nette droge en warme ruimte.
 
Terugroepacties zouden nog gewoon uitgevoerd moeten worden idd. Maar je zou voor de zekerheid een dealer kunnen bellen.
Fabrieksfouten is een risico idd 🤷🏻‍♂️
 
En daar is ze dan. Net gepoetst en komt nog nieuwer en mooier tevoorschijn dan ik dacht. Alle etiketjes en klevertjes hingen zelfs nog op de componenten. Indien er iemand interesse zou hebben : als ik wat winst kan maken, mag ze ook weer de deur uit. Ik ga hem deze winter adverteren voor 6500€. Als er geen interesse is ga ik er zelf op rijden. Deze kon ik echt niet laten staan. 6500€ is mijn inziens nog steeds een koopje voor een vitpilen met 150kms.
 

Bijlagen

  • IMG_1612.jpeg
    IMG_1612.jpeg
    650,8 KB · Weergaven: 6
En daar is ze dan. Net gepoetst en komt nog nieuwer en mooier tevoorschijn dan ik dacht. Alle etiketjes en klevertjes hingen zelfs nog op de componenten. Indien er iemand interesse zou hebben : als ik wat winst kan maken, mag ze ook weer de deur uit. Ik ga hem deze winter adverteren voor 6500€. Als er geen interesse is ga ik er zelf op rijden. Deze kon ik echt niet laten staan. 6500€ is mijn inziens nog steeds een koopje voor een vitpilen met 150kms.
Gefeliciteerd! Maar het zou wel jammer zijn om hem meteen weer te verkopen, probeer hem zelf eerst eens goed uit.
 
Gefeliciteerd! Maar het zou wel jammer zijn om hem meteen weer te verkopen, probeer hem zelf eerst eens goed uit.
Tja, wellicht doe ik dat wel. Uitproberen/kopen/verkopen is een beetje een hobby van me. Intussen zijn er al een 30tal bikes gepasseerd. De vitpilen 401 heb ik een dik half jaar gehad. Enkele jaren geleden had ik een hv701 enduro. Ik heb altijd een voorliefde gehad voor eencylinders. Dat zou een reden zijn om hem te houden. Sportieve singles worden met uitsterven bedreigd.

Ik ben ook professioneel bezig met motoren : ik maak zadels. Vroeger had ik hier op MF een topic lopen, maar wat daarin te vinden is, is erg verouderd. Mijn recente bezigheden zijn wat te volgen op FB.
 
Juiste keuze. Heb aantal jaar geleden voorrijder geweest bij Triumph/Kawasaki testdagen bij een dealer. De Thruxton 900 kan in de verste verte niet tippen aan de vitpilen 701 tenzij je old school gevoel wil in een betrouwbaar jasje.

Veel plezier met je Vit!
 
Juiste keuze. Heb aantal jaar geleden voorrijder geweest bij Triumph/Kawasaki testdagen bij een dealer. De Thruxton 900 kan in de verste verte niet tippen aan de vitpilen 701 tenzij je old school gevoel wil in een betrouwbaar jasje.

Veel plezier met je Vit!
Dat klopt denk ik wel ja. De vitpilen voelt wellicht veel moderner en strakker dan de thruxton 900.

De vitpilen deelt momenteel de garage met mijn andere bike. De thruxton 1200r. Ik ben benieuwd welke van de twee het vaakst uit de stal zal gehaald worden. 🤭

Net met de vit naar de motorkeuring geweest. Alles ok uiteraard. Dat was ook mijn eerste rit. Bij amper 4 graden en op een vochtig wegdek. maar toch al verkocht. Voelt toch heel wat volwassener dan de 401.
 

Bijlagen

  • IMG_1459.jpeg
    IMG_1459.jpeg
    612 KB · Weergaven: 3
Jazeker, 333km gedaan woensdag 👌🏻
Alleen thuis bleek m'n voortandwielmoer weer los te zitten.
Bekijk bijlage 1915957
Dus die heb ik nu opnieuw vastgezet, heb vanochtend weer een goede 130km gereden, moet alleen nog even checken hoe het nu is. Nu eerst GP Oostenrijk aan het kijken.
Had hem op 80Nm gezet, met loctite 243, zoals in m'n manual staat.
Maar kwam er via een ander forum achter dat in sommige manuals dus 100Nm staat ipv 80.
Als hij weer los is, probeer ik nog een keer 100Nm, en als hij dan nog blijft loskomen gaat er een voortandwiel met gaten op, en gaat er een borgdraad doorheen.
Nu mij vit nog nieuw is, dacht ik ineens het voorste tandwiel te vervangen door een 15. Is er voldoende ruimte om dit erin te friemelen zonder de ketting te breken?
 
Als je dan achter ook nog twee tandjes meer doet wordt het nog beter!
Ik doe amper stadsverkeer en vond het eigenlijk nog wel meevallen. Afslaan in zijstraten en kleine rotondes lukt nog prima in tweede. Voor mijn rijstijl lijkt enkel de 15 vooraan prima.
 
Zadeltje ineens ook aangepakt : wat vloeiender en ronder vooraan. Geen last meer van de scherpe harde hoeken. Het zitgedeelte is wat breder en kreeg een zachter laagje. Ook iets meer oplopend gemaakt naar achteren. Bij optrekken dus iets vaster in het zadel. En een uniek design natuurlijk. Dacht nog even af te werken met fluo geel en grijs stiksel maar heb ervan afgezien omdat ik de vit net zo mooi vind met de flip streep die hem in twee snijdt. Dat wilde ik niet verstoren. Maar het kan wel natuurlijk 😊
 

Bijlagen

  • IMG_1644.jpeg
    IMG_1644.jpeg
    315,7 KB · Weergaven: 2
  • IMG_1645.jpeg
    IMG_1645.jpeg
    193,4 KB · Weergaven: 2
  • IMG_1643.jpeg
    IMG_1643.jpeg
    321,5 KB · Weergaven: 2
Terug
Bovenaan Onderaan