Het "grote" Vitpilen/Svartpilen topic

Dan zou ik zeggen probeer een proefrit op een 401. Dan weet je snel genoeg of het voldoende vermogen is.
Dat heb ik gedaan hoor, maar niet de kans gehad om ook een stuk snelweg te doen. Ik heb vroeger ook een szr660 gehad. Dat vermogen is vergelijkbaar.
 
Dat heb ik gedaan hoor, maar niet de kans gehad om ook een stuk snelweg te doen. Ik heb vroeger ook een szr660 gehad. Dat vermogen is vergelijkbaar.
Ja, maar die 660 heeft wel een bult meer koppel en draait een stuk minder toeren denk ik.

Ik zou als ze vergelijkbaar in prijs zijn, zelf altijd voor de 701 gaan.
Afwerking en dergelijke is toch allemaal net wat meer premium dan van de 401.
En je hebt toch net wat meer motor onder je 🤷🏻‍♂️
 
Bedankt voor de reacties. De kogel is door de kerk. Na veel wikken en wegen toch besloten om voor de kleine vitpilen te gaan (die momenteel wordt geleverd in België met gratis stuurkit voor een gekke 4799€), en deze helemaal af te monteren helemaal naar mijn zin. Ik ga er om te beginnen al een coober ecu in plaatsen (deze wordt ook 'aanvaard' door ktm want coober is hun huis tuner. De ecu is ook in één minuut te verwijderen indien de motor binnen moet voor een garantiegevalletje) Ik ga ook de vering upgraden (ander binnenwerk in de vering en een goeie shock) betere hendels, mooiere schroeven van probolt waar het kan, spiegels, tail tidy en misschien een uitlaatje. Dan is ie nog meer premium dan de 701.

Ik kies toch voor de zekerheid van 2j volledige garantie, een voor de lichtheid van het bestaan.

Een 660 heeft inderdaad meer koppel, maar ook een veel zwaarder vliegwiel en maar 5 versnellingen, waardoor hij luier aanvoelt dan de 401. Hij is ook net wat zwaarder.
 
Zo, net het nieuwe brommer te opgehaald en bezig met het verwijderen van de markeringen en stickers. Zijn er eigenlijk stickers die verplicht moeten blijven zitten op het frame? Zoals die met vin nummer en bandenspanning. Of mag alles weg?
 
Zo, net het nieuwe brommer te opgehaald en bezig met het verwijderen van de markeringen en stickers. Zijn er eigenlijk stickers die verplicht moeten blijven zitten op het frame? Zoals die met vin nummer en bandenspanning. Of mag alles weg?
Volgens mij mag alles eraf, vin staat ook in het balhoofd gestampt
 
Te koop : setje glanzend zwarte zijkappen en voorste spatbord voor de pilen 401 2017-2019 in bijna nieuwstaat.
Vraagprijs 180€
Locatie België.
 

Bijlagen

  • 30E56E9B-8AA2-4433-8407-59DCAC5161E7.jpeg
    30E56E9B-8AA2-4433-8407-59DCAC5161E7.jpeg
    206,2 KB · Weergaven: 16
Dat heb ik gedaan hoor, maar niet de kans gehad om ook een stuk snelweg te doen. Ik heb vroeger ook een szr660 gehad. Dat vermogen is vergelijkbaar.
SZR660 kun je niet vergelijken met een 701.
wat een rare vergelijking, en 5 versnellingen, meer premium?
beter inlezen, en proefrijden voordat je wat beslist, en op het internet kwakt.
 
SZR660 kun je niet vergelijken met een 701.
wat een rare vergelijking, en 5 versnellingen, meer premium?
beter inlezen, en proefrijden voordat je wat beslist, en op het internet kwakt.
Ik vergeleek de 401 met de szr omdat de prestaties en het gewicht vergelijkbaar zijn.
Ik heb nu 700 km gereden op de 401, en de vergelijking gaat wel degelijk op, buiten dan het hoogtoerigere karakter van de 401. Wat een leuk gooi en smijt fietsje is dit.
 

Bijlagen

  • 169D5536-133F-4D44-A159-DB8F21F26AFC.jpeg
    169D5536-133F-4D44-A159-DB8F21F26AFC.jpeg
    478,7 KB · Weergaven: 46
Vraagje 2022 achtershock upgrade.

Sommige vering fabrikanten bieden een shock aan voor 2018-19, maar niet voor 20-23.
Is er een verschil of hadden ze nog niet de kans om dit effectief te passen?
 
Als ik een Svartpilen stuur op mijn 2020 Vitpilen 401 wil bouwen, wat heb ik dan nodig?
Stuur, kroonplaat en stuurklemmen? Of mis ik nog wat dan?

Ik ken de verhalen over de koppelingskabel en intrumentkabels, maar die zijn nogal wisselend. Is het ook nodig het T stuk te vervangen? Nee toch?
 
Laatst bewerkt:
Als ik een Svartpilen stuur op mijn 2020 Vitpilen 401 wil bouwen, wat heb ik dan nodig?
Stuur, kroonplaat en stuurklemmen? Of mis ik nog wat dan?

Ik ken de verhalen over de koppelingskabel en intrumentkabels, maar die zijn nogal wisselend. Is het ook nodig het T stuk te vervangen? Nee toch?
ik heb enkel de kroonplaat van een svartpilen op m'n vitpilen gezet en dat ging best goed zonder dat er andere stukken nodig waren, het kan echter omgekeer wel voor problemen zorgen zoals je zegt ivm instrumentkabels

1683206818748.png
 
ik heb enkel de kroonplaat van een svartpilen op m'n vitpilen gezet en dat ging best goed zonder dat er andere stukken nodig waren, het kan echter omgekeer wel voor problemen zorgen zoals je zegt ivm instrumentkabels

Bekijk bijlage 1875332
OK, ik heb de benodigde spullen (kroonplaat, risers, stuur) liggen inmiddels. binnenkort maar s aan de sleutel. Uit interesse: waarom rij jij met een svartpilen kroonplaat, maar wel met clipons?
 
Hallo Allemaal, weten een van jullie hoe je een svartpilen 401 uit 2018 in supermoto mode krijgt (geen abs) ? Ik heb geprobeerd om de knoppen ingedrukt te houden, maar hij schakelt op de een of andere manier niet uit.
Of is dit alleen mogelijk op motoren na 2020?

Alvast bedankt
 
Moest er nog iemand op zoek zijn naar een Ombouw stuurkit vitpilen. --> svartpilen :
Ik heb een set te koop. Gloednieuw in de verpakking.
200€
 
Ik ben de Svartpilen 401 tegengekomen op het internet en het lijkt mij een leuke fiets. Ik heb hier alleen een paar vragen over...

Is deze motor wel geschikt voor mensen die bijna 2 meter zijn zoals ik (1,98 meter)?
Is er een verschil tussen de bouwjaren 2022 en 2023?
 
Ik ben de Svartpilen 401 tegengekomen op het internet en het lijkt mij een leuke fiets. Ik heb hier alleen een paar vragen over...

Is deze motor wel geschikt voor mensen die bijna 2 meter zijn zoals ik (1,98 meter)?
Is er een verschil tussen de bouwjaren 2022 en 2023?
Als je niet in een winkelruit kijkt als je voorbij rijdt kan het
 
  • Haha
Waarderingen: dgr
Ik ben de Svartpilen 401 tegengekomen op het internet en het lijkt mij een leuke fiets. Ik heb hier alleen een paar vragen over...

Is deze motor wel geschikt voor mensen die bijna 2 meter zijn zoals ik (1,98 meter)?
Is er een verschil tussen de bouwjaren 2022 en 2023?
Ik denk opzich dat je er fysiek prima op zou kunnen rijden. Het ziet er alleen een beetje uit alsof je op een Honda Monkey zit. De 401 is een smalle motor met relatief korte wielbasis. Ben zelf 1.93 en vond dat eigenlijk al een grensgeval qua verhouding. Rij eens bij een motorzaak langs en ga erop zitten, dan weet je of het voor jou werkt. Bij Goedhart stond er laatst nog een.

De technische verschillen zijn mij niet bekend, maar dat kun je natuurlijk ook prima zelf googlen. Bij de persintroductie van de 2023 staat doorgaans wat er nieuw is.
 
@nampus: bedankt voor de juiste advertentie 😁

Ik heb er 1 rit van 240km doorrijden in Luxemburg mee gedaan en daar gaf de band geen krimp verkeerd...

De Dunlop Sportsmart tt is de beste, maar voor achter was de levensduur veel te weinig, heb daar geen 4000km mee gedaan, voorband 10.000km

Dan heb ik een roadsmart 3 geprobeerd maar die gaf te weinig grip/vertrouwen.

Tussen oplossing was de Dunlop Sportsmart MK3 , die was goed.

Nu de Dunlop Core achteraan en terug een tt vooraan.

Enigste verschil met de tt is dat de tt in heel korte, haakse 1 ste versnellingsbochten (de typische heuvel, berg bochten) ook plakt als een sticker, bij de Sportsmart MK3 en de core voel je dan wel soms een stapje zetten bij vroeg op het gas... Maar zonder gevaarlijk te worden.
 
Bedankt, heb nu sportsmart mk3 voor en achter, achter begint op te raken, dus wil om de voorband op te rijden die core achter proberen.
Erg vriendelijk geprijsd, maar kon nog maar weinig reviews vinden. Dit klinkt in ieder geval goed!
 
Terug
Bovenaan Onderaan