Het grote Wat-ik-vandaag-onderweg-meemaakte-topic V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kracht op het pookje zetten en houden, gas open rollen (accelereren dus) en heel snel 't gas dicht en weer open doen, tadaa volgende versnelling :) De moeite waard eens te proberen; naast mooi door sloffen kan 't ook handig zijn. Hoe dan ook, knap zwaar als je met 200+ KG aan de hand kunt gaan lopen, ik spreek ook uit ervaring (en dat was nog geen kilometer gelukkig).

Hoe heb je hem eigenlijk in de 1 gekregen? Gaan op de startmotor of eerst laten rollen en hem dan in de 1 schoppen? Daar heb ik dan weer geen ervaring mee :)

Zal het zeker is gaan proberen, kan later ook altijd weer handig zijn. :9

Om hem in de één te zetten ging ik een beetje rollen, gas in de vrij en toen in de 1 getrapt, lag ook nog aardig wat zand op de weg dus dat diende ook nog als een soort van koppeling. :)
 
_O- discussie starten is tot daaraan toe, maar dan ook nog meteen gaan schelden... :X
Als zij normaal gereageerd had, had ik dat ook gedaan. Dat is iets met assertiviteit
Assertiviteit is een sociaal psychologisch begrip en houdt simpelweg in dat je opkomt voor jezelf.
conflict-hantering
Een conflict is pas een conflict als jij het ervan maakt. Er gebeurt iets waardoor jij boos wordt. Maar bedenk dat die boosheid niet veroorzaakt wordt door wat er gebeurt, maar door hoe jij dat interpreteert. En de manier waarop mensen gebeurtenissen interpreteren, heeft sterk te maken met hun persoonlijkheid. Stel je dus de vraag: hoe komt het dat wat er gebeurt mij boos maakt?
en actie-reactie
Een actie lokt een reactie uit. Hoe beter jouw actie, hoe beter de reactie zal zijn.
 
Aangaande de "privé parkeerterreinen": op het parkeerterrein bij ons op het werk stond een keer geruime tijd een auto met buitenlands kenteken geparkeerd. Omdat de auto uitzag alsof deze niet meer gebruikt werd, hebben we daar op een gegeven moment de politie voor gebeld. Deze deelden ons mede dat de parkeerplaats kadastraal gezien dan wel privé-terrein was, deze kon vanaf de openbare weg zonder belemmering betreden worden en diende daarom als openbaar terrein beschouwd te worden. Zij hebben de auto netjes laten staan.

Om even op de fietsers terug te komen, ik reed alweer geruime tijd geleden met het koekblik richting een zebrapad. Precies op het moment dat ik dat zebrapad wil oprijden, wil een studentikoos uitziende betweterige jonge dame al fietsend mijn pad kruisen. Ik rij gewoon door, waardoor de fietster moet remmen en al hortend en stotend tot stilstand komt. Zij roept letterlijk: "Ik heb voorrang, lul," waarop ik recht voor haar op het zebrapad stop en haar op snerende toon terug aanspreek met: "Maar niet als je fietst op een VOETGANGERSOVERSTEEKPLAATS, TRUT." Omdat andere fietsers mij gelijk gaven, is ze met het schaamrood op d'r kaken maar gauw doorgefietst.

Ik ben normaal gesproken heel schappelijk in het verkeer, maar als die fietsers voorrang gaan afdwingen, hebben ze aan mij een verkeerde. Zo ook bij voetgangers die 5 meter naast het zebrapad over willen steken. Die wachten maar lekker tot ik voorbij ben (tenzij slecht ter been of met een wiite stok met rode strepen, dan stop ik wel).
Kijk eens aan...
 
Aangaande de "privé parkeerterreinen": op het parkeerterrein bij ons op het werk stond een keer geruime tijd een auto met buitenlands kenteken geparkeerd. Omdat de auto uitzag alsof deze niet meer gebruikt werd, hebben we daar op een gegeven moment de politie voor gebeld. Deze deelden ons mede dat de parkeerplaats kadastraal gezien dan wel privé-terrein was, deze kon vanaf de openbare weg zonder belemmering betreden worden en diende daarom als openbaar terrein beschouwd te worden. Zij hebben de auto netjes laten staan.

Om even op de fietsers terug te komen, ik reed alweer geruime tijd geleden met het koekblik richting een zebrapad. Precies op het moment dat ik dat zebrapad wil oprijden, wil een studentikoos uitziende betweterige jonge dame al fietsend mijn pad kruisen. Ik rij gewoon door, waardoor de fietster moet remmen en al hortend en stotend tot stilstand komt. Zij roept letterlijk: "Ik heb voorrang, lul," waarop ik recht voor haar op het zebrapad stop en haar op snerende toon terug aanspreek met: "Maar niet als je fietst op een VOETGANGERSOVERSTEEKPLAATS, TRUT." Omdat andere fietsers mij gelijk gaven, is ze met het schaamrood op d'r kaken maar gauw doorgefietst.

Ik ben normaal gesproken heel schappelijk in het verkeer, maar als die fietsers voorrang gaan afdwingen, hebben ze aan mij een verkeerde. Zo ook bij voetgangers die 5 meter naast het zebrapad over willen steken. Die wachten maar lekker tot ik voorbij ben (tenzij slecht ter been of met een wiite stok met rode strepen, dan stop ik wel).

Zoals mijn vriendin altijd zegt: Het is een zebrapad, geen gazellepad ;)
 
Zoals mijn vriendin altijd zegt: Het is een zebrapad, geen gazellepad ;)

Dat slaat nergens op. Echt, helemaal nergens op. Dan mag je als voetganger ook niet overheen. Enkel op een Zebra. Dus zebraschoenen, een echte zebra of een vervoermiddel van het merk of model zebra.
 
Lol ook echt stoppen om in gesprek te gaan haha, als ik doorrij en iemand gilt wat naar mij dan hoor ik het waarschijnlijk toch niet door de oordoppen en de uitlaat en als ik het wel hoor doe ik net alsof ik niks hoor en rijd ik door haha.

Ik hoef mijn gelijk niet te hebben, ik ga er ook zeker geen discussie over voeren :]
 
Lol ook echt stoppen om in gesprek te gaan haha, als ik doorrij en iemand gilt wat naar mij dan hoor ik het waarschijnlijk toch niet door de oordoppen en de uitlaat en als ik het wel hoor doe ik net alsof ik niks hoor en rijd ik door haha.

Ik hoef mijn gelijk niet te hebben, ik ga er ook zeker geen discussie over voeren :]

Na een ietwat brieke passermanoeuvre van mijn kant bij een stoplicht (tussen de auto's doorrijdend ging het licht net op groen. Beetje extra gas en m.i. redelijk opgelost) kwam een automobilist bij het volgende stoplicht ietwat luidruchtig verhaal bij me halen. Meneer had kennelijk verwacht dat ik ook heel fel zou gaan reageren, want na mijn nogal lauwe: 'Tja, sorry, inschattingsfoutje', droop hij met een mond vol tanden af.
 
Laatst bewerkt:
Na een ietwat brieke passermanoeuvre van mijn kant bij een stoplicht (tussen de auto's doorrijdend ging het licht net op groen. Beetje extra gas en m.i. redelijk opgelost) kwam een automobilist bij het volgende stoplicht ietwat luidruchtig verhaal bij me halen. Meneer had kennelijk verwacht dat ik ook heel fel zou gaan reageren, want na mijn nogal lauwe: 'Tja, sorry, inschattingsfoutje', droop hij met een mond vol tanden af.
Dat zijn de mooiste hé, ik had een ook keer dat ik over de stoep reed om verderop te parkeren gewoon stapvoets, komt er zo oudje zeggen "Je mag niet over de stoep hoor" ik "nee klopt mag niet" haha einde discussie
 
Vanochtend op weg naar het werk. Ik kom net uit de dienstweg tunnel bij Schiphol en rij zo'n 100km/pu (mag daar 70) komt er heel snel naast mij rijden;
full

Maakt het gebaar rustig aan en gaat weer verder. :}

Zo kan het dus ook *O*
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn eerste ritje sinds mijn afrijden afgelopen winter, ff wennen een andere motor dan de lesmotor maar t was echt super!! :D
 
Geloof dat er vanochtend iemand naar me toeterde omdat ie het er niet mee eens was dat ik er tussendoor ging toen de algehele file weer eens trager als 50km/u ging rijden. Lekker genegerd en door gekacheld :]
 
Als mensen fietsen op een zebrapad stop ik ook niet hoor, dáág :W Dan moet je inderdaad maar afstappen :P

Gister trouwens nog effe iemand op een kapot remlicht gewezen, was 'ie erg blij mee :P Alleen had donker vizier erop zitten, die ik op de tochstand had staan, maar dan staat 'ie schijnbaar ook op slot :') Dus liep te kutten om vizier open te doen (net nieuwe helm), dus dan maar met dicht vizier de boodschap duidelijk maken :')
 
Vanochtend op weg naar het werk. Ik kom net uit de dienstweg tunnel bij Schiphol en rij zo'n 100km/pu (mag daar 70) komt er heel snel naast mij rijden;
[afbeelding]
Maakt het gebaar rustig aan en gaat weer verder. :}

Zo kan het dus ook *O*
Die had ik een tijdje terug ook ja...
Ene moment rijdt er een maatje van me in m'n spiegel, ik geef een dot gas en rijdt ineens een agent naast me... :? hempie open zegt ie; "doe je een beetje rustig binnen bebouwde kom!" Met een betrapte blik en bijpassende glimlach maar "ja sorry meneer agent" gezegd :$

*O*
 
Op de weg tussen brug voorns kanaal en Zwartewaal is het een gescheiden 1 baansweg. een koekblik vond het blijkbaar nodig om voor die 500 meter, in de bocht, een zooitje auto's in te halen terwijl ik daar op de motor reed. Ging gelukkig nog net goed maar denk dat die debiel de volgende keer wel 2 x nadenkt alsvorens er over een doorgetrokken streep wordt ingehaald....
 
Laatst bewerkt:
Ongeduldig bouwbusje probeerde tussen Wierden en Rijssen via de turborotonde mij binnendoor in te halen. Is hem trouwens ook net gelukt. Doet hij het de volgende rotonde weer bij zijn voorganger. Kerel haast maken of dat het op leven en dood was. En raad eens wie naast mij bij de verkeerslichten stond. Juist.

Haast maken in de spits heeft totaal geen nut....
 
Laatst bewerkt:
Op de weg tussen brug voorns kanaal en Zwartewaal is het een gescheiden 1 baansweg. een koekblik vond het blijkbaar nodig om voor die 500 meter, in de bocht, een zooitje auto's in te halen terwijl ik daar op de motor reed. Ging gelukkig nog net goed maar denk dat die debiel de volgende keer wel 2 x nadenkt alsvorens er over een doorgetrokken streep wordt ingehaald....

Nee hoor volgende keer doet hij hetzelfde want hij dacht,

wat een mongool op die motor.... die hoort hier niet :(

serieus kende iemand die dat zo vertelde. '( -O- :X B|
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan