heey,
ik had ff een paar vraaggiejs, mijn voor rem is echt kut, ik kan hem bijna inknijpen tot aan mn stuur dat is echt niet vet.. dus ik ben gaan kijken en heb er een revisie setje en nieuwe blokken in laten zetten. ook is het olie natuurlijk ververst en ontlucht.. maar dat mocht allemaal niet baten.. ik heb vandaag ff verder gekeken en ff ook zelf ontlucht.. maar het hielp niet.. (hij had alleen perfect druk als ik de klauwen boven de rempomp hield
)
ik snap er niet veel meer van.. heeft iemand misschien nog een tip?
ook wil ik graag weten wat voor merk rempomp jullie hebben (niet de klauwen)
en kris, jij hebt toch radiale remmen voor nu? heb je toevallig nog je oude voor-rem-zooi?
groeten guido
ik heb de mijne al verkocht...
Maar ik heb zelf ook problemen gehad met mn orginele remmen...
Voor de crash was de druk niet constant en kun ik hem te ver inknijpen. Na de crash stalen remleidingen geplaatst. Orginele remleidingen worden met de jaren sponzig. officeel moeten ze zelfs om de 3 jaar vervangen worden dacht ik. Hier kan een deel van je probleme liggen...
Ook kunnen je zuigers (in je klauwen) vast gaan zitten. Nieuwe keeringen en stofringen lost dit op (is wel een duur geintje!) maar dat heb je dus blijkbaar al gedaan. Dit heb ik na mijn crash ook gedaan
na dit alles waren mn remmen veel beter maar nog niet optimaal! zxr400 remmen zijn echt een verschikkenlijke bitch om te ontluchten! ben uren bezig geweest op de juiste maniet en echt perfect heb ik het gewoon niet gekregen. Achtergebleven lucht is vaak het eerste probleem als je remmen niet 100% zijn
Omdat ik mij toch aan mn remmen begon te irriteeren heb ik maar een revisie setje voor mn rempomp gekocht. (is ook vrij duur) dit hielp wel, maar mn remmen waren nogsteeds niet de volle 100% (nou stel ik ook wel redenlijk hoge eisen hoor) Zelf zou ik liever een nieuwe 2e hands rempomp kopen mocht je de boel willen reviseeren. Er zijn veel nieuwe modellen motoren die met een radiale pomp worden uitgerust fabrieks af. (duc 749/999, Appie RSV R R1(04-06), R6 '05, en dacht ik ook een paar kawa's) Ik heb er nu een radiale brembo van een R46 op zitten (speciale uitvoering van de 2005 R6) heeft me 70 pleuro op ebay.de gekost en remt natuurlijk bijna alles er uit
dus wil je iets met je pomp doen haal dan zoiets voor een paar tientjes meer
maar goed, na de revisie van mn oude rempomp was het alweer beter maar nogsteeds niet super. als geluk bij ongeluk liet ik mijn motor bij het sleutelen vallen waardoor mijn remhendel brak. Dat was zo'n mooie carbon look hendel. die hem ik toen dus vervangen voor een orginele, en wtf!?!?! rem deed het ineens perfect! lag op 1 of andere vage manier dus ook aan mijn hendel!
Het laatse wat het probleem nog zou kunnen zijn is licht kromme remschijven. het kenmerk daarvan is dat je remmen wel hard zijn als je motor stil staat maar zodra je begind te rijden niet meer. dan worden je zuiger namenlijk teruggeduuwd en heeft je pomp niet voldoende cappasiteit..
Tering wat een verhaal
Maar je kan er natuurlijk ook gewoon een voledig instelbare 2004 zx636r vork in gooien, radiale 4 bolks tokicos er op gooien, stalen remleidingen, 310 schijven, en een radiale brembo pomp