Het Honda Africa Twin Topic deel *3*

mijn brum, eigenlijk alles wel aangepast!
WhatsApp Image 2020-07-02 at 08.59.19 (1).jpeg
WhatsApp Image 2020-07-02 at 08.59.19.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Zijn hier ook mensen die een craquelé (scheurtjes in het) tripmasterscherm gehad hebben. Zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik zat te denken aan opvullen met plexiglaslijm. Iemand hier ervaring mee?
 
Goedemiddag allemaal,

Zo'n twee jaar geleden heb ik een Africa Twin gekocht uit '99 en al snel het bekende probleem met de benzinepomp gekregen. Ik heb toen na wat gepruts met een replica pomp (deze deed iets te goed zijn best en verzoop de motor :?) een Facet solid state pomp gemonteerd en deze werkt al een zonnetje.

Ik had ergens gezien dat iemand anders deze pomp in de rubberen ring van de originele pomp had gekregen waardoor deze op de oude plek terug geplaatst kon worden maar helaas is bij mijn poging het rubber uitgescheurd en heb ik de pomp "tijdelijk" met twee kabelbinders opgehangen. Weet iemand hier misschien waar ik zo'n rubbere ring waar de originele pomp in hangt kan krijgen zodat ik de pomp toch nog een definitief plekje kan geven? op Google kom ik voornamelijk complete pompen tegen en dan zonder dat rubber.

Alvast bedankt!
 
De facet pomp is een vierkant blok van ongeveer 6x5x4 cm. wat de diameter van de originele pomp is weet ik zo niet want ik heb de 2 kapotte een tijdje terug al geprullebakkeerd O-).

Het idee van de montage heb ik overigens van deze post op het transalpclub forum. de montage lipjes die op de pomp zaten heb ik er helaas ook al af gehaald.
 
oww. dat had ik niet goed gelezen.
Het originele pompje is 43mm. rubber is redelijk rekbaar dus ik denk dat het zou moeten lukken. Ik heb er een paar liggen in ieder geval.
 
Op 12 september a.s. heb ik een Allroads Motor Meeting 2020 georganiseerd. Een laagdrempelige meeting voor Allroad motorrijders om kennis te maken, ervaringen én inspiratie te delen. Aansluitend is er ook nog een korte rit van 30 kilometer door de directe omgeving van Amersfoort en Barneveld. Alle informatie kun je vinden via het forum 'Waar is wat te doen?'. Leuk als er uiteraard ook een paar mooie Africa Twins van de partij zijn! Hopelijk tot dan :)
 
Hoi at rijders ik heb sinds enkele dagen dat mijn tripmeter uitvalt en weer aangaat tijdens het rijden. Het lijkt of er slecht contact is maar alle draden na gegaan en ook tripmeter open gehaald maar niks kunnen vinden het licht in de meter blijft wel branden. Enkel de dagtrip en clock valt weg. Iemand idee? Mvg
 
Hoi at rijders ik heb sinds enkele dagen dat mijn tripmeter uitvalt en weer aangaat tijdens het rijden. Het lijkt of er slecht contact is maar alle draden na gegaan en ook tripmeter open gehaald maar niks kunnen vinden het licht in de meter blijft wel branden. Enkel de dagtrip en clock valt weg. Iemand idee? Mvg

Met mijn vorige AT ook gehad. Op een gegeven moment deed hij helemaal niets meet. Alleen lampje brandde nog.
Helaas voor jou nooit laten oplossen
 
Hoi,

Ik zoek wat informatie over een africa twin die ik op het oog heb via marktplaats, en of de prijs/kwaliteit juist is... Ik heb al best wat opgezocht, het doel is herfst/winter ritten, en ergens volgend jaar lente/ eind zomer er mee richting de dolomieten...
Maar wil het graag aan de kenners vragen. Ik weet niet of het gewenst is om gewoon maar een link te zetten naar MP, misschien wil iemand mij even contacten via PB zodat er een "oordeel" geveld kan worden, no strings attached.

Groet
 
Ik ben overstag gegaan. En heb hem gekocht, bedankt voor het advies @lcul8r!
Lidmaatschap van de transalp club ook maar gelijk gedaan, baat het niet dan schaad het niet.

Dus naast de shiver en de Superduke, nu de Africa Twin... Iets heel erg anders! De terugrit was uiterst relaxed, waar mijn KTM uitdaagt tot wangedrag, geeft de AT rust. Prettige ervaring :)

Nu ben ik natuurlijk op zoek naar wat dingen om hem meer eigen te maken, te weten:

- Koffers + rek, bij voorkeur van die aluminium dingen, vind ik mooi!
- Een gear indicator
- Verstralers
- zo'n roostertje voor de koplamp, vind ik mooi!
- Handvatverwarming
- Stalen remleidingen zaten er bij, maar nog niet gemonteerd.
- gereedschap setje.

Ohja, wat kleding dat water en wind dicht is, ik ben 1,97 en 95 kilo, ik snap niks van maten :)
Schoenen maat 44
Mocht je iets hebben, of iemand weten :) Laat maar weten!

Grt,
 
Graag gedaan. Mooie fiets en mooie deal heb je hoor.

Ik heb de koffers van Heavy Duties | Adventure Luggage and Protection Zelf de kleine genomen en het smallere rek laten leveren. Smallere rek past niet met de standaard uitlaat. Waarschijnlijk past het wel met je Laser.

En deze handvatverwarming heb ik er opgezet.
 
De Oxford adventure heb ik er ook op. Zijn prima!
Ik heb op mijn RD04 ook een set HD koffers met het brede rek. Maar die gaan er uit omdat mijn AT in het voorjaar weg gaat. Van de winter ga ik de kappen en tank spuiten en originele stickers komen er op. Dan is hij technisch in orde en optisch ook weer.

Mocht er iemand baat hebben bij een RD04 motorblok met 72pk dan heb ik er nog een liggen. Die komt uit een Hawk project en wilde ik nog onder de AT hangen maar dat komt er niet meer van.

Een goed bod voor de motor zoals hij nu is en inclusief het getunede blok mag natuurlijk ook 😎
 

Bijlagen

  • 20200715_074231.jpg
    20200715_074231.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 11
Ik ben overstag gegaan. En heb hem gekocht, bedankt voor het advies @lcul8r!
Lidmaatschap van de transalp club ook maar gelijk gedaan, baat het niet dan schaad het niet.

Dus naast de shiver en de Superduke, nu de Africa Twin... Iets heel erg anders! De terugrit was uiterst relaxed, waar mijn KTM uitdaagt tot wangedrag, geeft de AT rust. Prettige ervaring :)

Nu ben ik natuurlijk op zoek naar wat dingen om hem meer eigen te maken, te weten:

- Koffers + rek, bij voorkeur van die aluminium dingen, vind ik mooi!
- Een gear indicator
- Verstralers
- zo'n roostertje voor de koplamp, vind ik mooi!
- Handvatverwarming
- Stalen remleidingen zaten er bij, maar nog niet gemonteerd.
- gereedschap setje.

Ohja, wat kleding dat water en wind dicht is, ik ben 1,97 en 95 kilo, ik snap niks van maten :)
Schoenen maat 44
Mocht je iets hebben, of iemand weten :) Laat maar weten!

Grt,

Enkele foto's en info als bouwjaar zijn graag welkom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan