Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Ik heb hem zo gekocht, die happer hoort er inderdaad niet maar het model van de kuip is wel gewoon 03/04, beetje raar inderdaad.
 
Zit er veel verschil tussen de beide machines?

Lastig vergelijken aangezien ik ze verschillend gebruik, de 2011 loopt wel merkbaar iets harder. De 2004 heeft aangepaste vering, remmen en banden, die stuurt naar mijn idee beter maar de 2011 is dan weer comfortabeler afgesteld voor weggebruik.
 
Lastig vergelijken aangezien ik ze verschillend gebruik, de 2011 loopt wel merkbaar iets harder. De 2004 heeft aangepaste vering, remmen en banden, die stuurt naar mijn idee beter maar de 2011 is dan weer comfortabeler afgesteld voor weggebruik.
Ja snap ik… die van mij was het eerst ook veel te comfortabel. Bij mijn laatste circuitdag hebben ze de vering op m’n gewicht ingesteld.. toen ging alles met sprongen vooruit 🤩
 
Ik heb in aanloop naar volgende jaar een Cordona PQ8 quickshifter kit aangekocht. Is iemand hier die ervaring heeft met deze kit en dan meerbepaald de killtime instellingen? Ik denk dat iedereen wel dezelfde voorwaarden heeft 'zo ideaal mogelijk zonder de bak al te immens te belasten'.
 
Ik heb in aanloop naar volgende jaar een Cordona PQ8 quickshifter kit aangekocht. Is iemand hier die ervaring heeft met deze kit en dan meerbepaald de killtime instellingen? Ik denk dat iedereen wel dezelfde voorwaarden heeft 'zo ideaal mogelijk zonder de bak al te immens te belasten'.
Ik heb geen Cordona, maar wel een kill time van 58 ms
 
Hi! Ik ben zowel nieuw in dit topic als op dit forum. :)
Rijd nu bijna 4 jaar een PC37 en heb vorig jaar de smaak te pakken gekregen met het circuit rijden.
Ben nog niet zo snel als mijn naam doet vermoeden, maar heb er onwijs veel plezier in!

Gelukkig nooit echt spannende problemen gehad met de motor (alleen de standaard nieuwe spanningsregelaar), maar loop nu toch tegen een lastig puntje aan.
Helaas heb ik een Duitser, waarbij de ECU is begrensd op ongeveer 80pk.
Is op de weg geen probleem, maar begin er op het circuit wel tegenaan te lopen.

Op dit moment ben ik op zoek naar een andere ECU met de vermelding ED erop, maar dit valt helaas erg tegen.
Mochten jullie misschien wat tips hebben, dan zou dat heel erg fijn zijn.

Alvast bedankt! :)
Schermafbeelding 2023-01-11 om 21.03.40.png
 
Met een PC37 heb ik niet echt ervaring. Met een PC40 wel. De oplossing zal wel gelijkaardig zijn.
Ik weet dat er enkele dealers de ecu kunnen "flashen", dit kost 400€ dacht ik (kan je hem laten afstellen, sleutel verwijderen, ...).
Om een andere ECU te monteren heb je ook de sleutel nodig. Misschien is dit intressanter/voordeliger/makkelijker dan een nieuwe ECU te zoeken.
Ik België kan ik je enkele adressen bezorgen. Maar als Nederlandse zou ik Ten Kate of Druyf contacteren. Er zijn waarschijnlijk nog meer adressen die aan te raden zijn 😉

Nette motor BTW 😁🤩
 
Hi! Ik ben zowel nieuw in dit topic als op dit forum. :)
Rijd nu bijna 4 jaar een PC37 en heb vorig jaar de smaak te pakken gekregen met het circuit rijden.
Ben nog niet zo snel als mijn naam doet vermoeden, maar heb er onwijs veel plezier in!

Gelukkig nooit echt spannende problemen gehad met de motor (alleen de standaard nieuwe spanningsregelaar), maar loop nu toch tegen een lastig puntje aan.
Helaas heb ik een Duitser, waarbij de ECU is begrensd op ongeveer 80pk.
Is op de weg geen probleem, maar begin er op het circuit wel tegenaan te lopen.

Op dit moment ben ik op zoek naar een andere ECU met de vermelding ED erop, maar dit valt helaas erg tegen.
Mochten jullie misschien wat tips hebben, dan zou dat heel erg fijn zijn.

Alvast bedankt! :)
Bekijk bijlage 1838268
Informeer eens bij ECU flashing
Mogelijk kunnen die je verder helpen.
 
Bedankt voor jullie snelle reacties!
Wat ik ben vergeten te melden: Heb meerdere bedrijven (Carmo/Tovami/Pajic) gemaild die ECU's flashen, maar helaas is dat bij dit model niet mogelijk.

Het is wel mogelijk om een Rapid Bike Racing module erin te zetten, alleen ben ik dan rond de €1600,- kwijt.
Hoop toch een iets goedkopere oplossing te kunnen vinden.

Op de website van ECU flashing staat een CBR uit die bouwjaar ook niet op de lijst, maar ik ga toch even een berichtje sturen.

Hij is trouwens voorheen bij Druijff op de testbank geweest en staat nu bij Ten Kate. Helaas kunnen ze er beide zelf niks mee.
 
Laatst bewerkt:
Marktplaats: ≥ Kabelboom ECU transpondering HISS chip Honda CBR 600 RR — Tuning en Styling — Marktplaats
Op ebay staat er ook 1: Honda CBR600RR PC37 2003 ECU CDI ENGINE COMPUTER 38770-MEE-643 | eBay

ECU opsturen naar Sleutels verloren? : Carmo Electronics - Motorbike parts or electronics
en ze maken een nieuwe sleutel voor je.
Heb zelf in het verleden mijn ECU laten flashen bij Carmo, prima service en nooit geen problemen gehad.
De marktplaats link is voor het 2005-2006 model, deze is helaas anders...
Ebay linkje is inderdaad de juiste versie, maar heb het volledige setje nodig incl. sleutels en sloten.

Carmo heb ik al contact mee gehad, deze kunnen het helaas niet.
 
De marktplaats link is voor het 2005-2006 model, deze is helaas anders...
Ebay linkje is inderdaad de juiste versie, maar heb het volledige setje nodig incl. sleutels en sloten.

Carmo heb ik al contact mee gehad, deze kunnen het helaas niet.
Je zou die van ebay toch kunnen kopen en Carmo kan dan je huidige sleutels met die nieuwe ECU koppelen?
 
Geen idee, ik krijg bij Ten Kate te horen dat ze het volledige setje nodig hebben.

Heb nu toevallig een bedrijf gevonden dat het juiste setje heeft liggen, alleen missen ze de sleutel.
Zou Carmo daar ook iets mee kunnen?

Heb Carmo in ieder geval even een mailtje gestuurd.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee, ik krijg bij Ten Kate te horen dat ze het volledige setje nodig hebben.

Heb nu toevallig een bedrijf gevonden dat het juiste setje heeft liggen, alleen missen ze de sleutel.
Zou Carmo daar ook iets mee kunnen?

Heb Carmo in ieder geval even een mailtje gestuurd.
Stuur voor de zekerheid eens een mailtje/berichtje naar Mototech in Wetteren. Misschien niet bij de deur. Maar zij konden het voor men PC40 (en nog enkele fireblades waar ik van weet)
Vragen kost geen geld 🙂😉
 
Hello,

Wilde de vraag stellen in het 600F topic, maar dat is nogal dood.
Wellicht is er weinig verschil tussen de F en oude RR.

Ik kan het knipperlicht relais niet zo snel vinden bij een F-je uit 1993.

Hoe zit het bij de oude RR-en?
 
Hello,

Wilde de vraag stellen in het 600F topic, maar dat is nogal dood.
Wellicht is er weinig verschil tussen de F en oude RR.

Ik kan het knipperlicht relais niet zo snel vinden bij een F-je uit 1993.

Hoe zit het bij de oude RR-en?
03-04 tussen de koplampen
05-06 nabij de accu

Of net andersom
 
Terug
Bovenaan Onderaan