Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Duckylovernr1

MF veteraan
17 okt 2011
1.900
13
Helmond


DEEL 101
"Vergane glorie...?"





Voorgaande Delen

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30
31,32,33,34,35,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45,46,47,48,49,50,51,52,53,54,55,56,57,58,59
60,61,62,63,64,65,66,67,68,69,70,71,72,73,74,75,76,77,78,79,80,81,82,83,84,85,86,87,88,89,
90,91,92,93,94,95,96,97,98,99,100





Regels voor newbies:​
  1. Om te beginnen: Stel je eens gewoon netjes voor. Wie/wat/waar , etc. Bij niet netjes voorstellen komen we er vanzelf wel achter wie je bent en wat je adres is.
  2. Laat je niet afschrikken door de reacties op jou, de newbie. Je lekker afreageren op de newbies is natuurlijk altijd leuk om te doen. Gewoon stug volhouden en wie weet word je ooit geaccepteerd. Ga er trouwens maar niet van uit dat er ooit normaal tegen je wordt gedaan.
  3. Als je dan toch vol houd: Vergeet niet de Quote-knop te gebruiken, anders kan je net zo goed meteen weer vertrekken.
  4. Als je dan toch nog durft terug te komen: Leer dan ook netjes alles bij te lezen. We gaan niet alles 10x vertellen dus het heeft geen zin om te vragen hoe of wat. Heb je daar geen zin in, prima, maar ga dan niet zitten zeiken dat je iets niet volgt of snapt.
  5. Als je ergens handig in bent (bijv.: bestraten, (motor)onderdelen regelen, reparaties, noem maar op) zal het inwijden (iets) soepeler kunnen verlopen.



Gaat er nog ge'meet' worden?

Voorlopig is het even rustig door het matige weer, maar wie weet komt dit lente/zomer 2015 eindelijk van de grond:
Honda CBR 600 F - Meeting en ritje - Deel 100 vieren



Waar moet ik op letten als ik een CBR wil gaan kopen?


- NAKS (NokkenAsKettingSpanner):

Ratel bij koude of warme motor bij terugzakken in toeren vooral tussen 6000 en ongeveer 2000 rpm duidt op een falende nokkenaskettingspanner / versleten ketting. Geen ramp als het alleen de NAKS is, wat het vaak is, ketting is een groter probleem (blok open).


- Spanningsregelaar:

Meet het voltage op de accu bij draaiende motor. Als dat bij draaiende motor redelijk stabiel oploopt met de toeren tot een max. van ergens rond 14 en in ieder geval minder dan 15 Volt is de spanningsregelaar ook goed. Bij Voltage onder de 10 is accu ook overleden, mocht de motor niet starten.


Verder, let op de algemene staat van onderhoud en dingen die je bij elke motor moet checken:

- Remmen, banden, accu, keerringen, olielekkages, vering, corrosie etc.

Bron: DualDevil in "Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Ver..."



Handige shit hoekkie

Specs:
Per jaar (zelf jaar zoeken)
CBR Club (ga naar 'Specificaties'-'CBR600F')


Topics:

Links:

Review links:

Reserve onderdelen








Honda CBR 600 F
(1987-1990, Hurricane)

Fazz
F uit 1990
[img=500]http/i900.photobucket.com/albums/ac201/fazz66/CBR600F/IMG_8198_zps66f7ef04.jpg[/img]​






Honda CBR 600 F2
(1991-1994, FM-FN-FP-FR, PC25)

Bedumer
F2 uit 1995

Bun
F2 uit 1992

Danny_b
F2 uit 1993

Duckylovernr1
F2 uit 1991

Hjerteknuser
F2 uit 1991

LeonCBR
F2 uit 1991

MitchellHearthog
F2 uit 1993

Rijbewijzer
F2 uit 1993

Simon4all
F2 uit 1995


sticx
F2 uit 1994

The Illusive Man
F2 uit 1994






Honda CBR 600 F3
(1995-1998, FS-FT-FV-FW, PC31)

Cootje46
F3 uit 1996

duc of prunes
F3 uit 1995

Jaspperr
F3 uit 1998

jhoeven
F3 uit 1995

Leroy1991
F3 uit 1995

Megapaul
F3 uit 1997

PiotrSmx
F3 uit 1996

Riccy25
F3 uit 1995






Honda CBR 600 F4
(1999-2000, FX-FY, PC35)

Black Crow
F4 uit 2000

cootjuh
F4 uit 1999

Schwenneh
F4 uit 1999


SoezieQ
F4 uit 1999






Honda CBR 600 Fsport
(2001-2002, FS1sport-FS2sport)

FietsFanatic
FS uit 2002


Jurgendb
FS uit 2001

2e optie voor roy131313 ..van z'n pa
FS uit 2002






Honda CBR 600 F4i
(2001-2007, U.S. names F1-F7 (verwarrend), PC35)

DualDevil
F4i uit 2003

MarvinGB
F4i uit 2001

naroj
F4i uit 2001






Behalve CBR600F/FS eigenaren posten hier natuurlijk nog meer mensen...
De vaste gasten worden hieronder nog even vernoemd in deze OP.


roy131313
R6 uit 2001

DYONn93
Aprilia Tuono 1000 uit 2004

Mr Bullet
GSX-R 750 K6

Chriskras
Yamaha Fazer FZS 600 uit 1999


Kikiracing95
Suzuki GSXR 600 uit 2007






Voorgaande ritten en meetingen

Hoe was het op 20-04-2008? - toertocht honda cbr 600 f/fs topic 20 april
Hoe was het op 20-07-2008? - cbr600f/fs (m)eating? / toertocht brabant 20 Juli
Hoe was het op 28-08-2008? - CBR 600F/FS Circuit Meeting
Hoe was het op 30-08-2008? - DE wereldrecordpoging
Hoe was het op 10-01-2009? - CBR600F/FS topic kartmeeting / nieuwjaarsborrel
Hoe was het op 19-04-2009? - toertocht honda cbr600f/fs 19 april
Hoe was het op 26-07-2009? - De Noord-Hollandsche Honda CBR600 F/FS meeting + tour
Hoe was het op 04-10-2009? - Honda CBR600F/FS Kartmeeting 2009 Topic
Ardennenmeeting (cancelled) - Honda CBR600F/FS Voorjaarsmeeting (Ardennen) 2010







[me=""]Disclaimer:
Post je langer dan 3 topic's niet mee, dan ga je uit de OP.
Terugzetten kan altijd door middel van een PM naar de huidige TS.
Wil je (een verandering) in de OP? Ook dan een PM naar de huidige TS.

Leeftijdswaarschuwing: 18+
Dit is geen topic voor tere zieltjes [/me]
 
Laatst bewerkt:
  • Onderwerp starter
  • #2
Zo, toch maar een poging tot een nieuw topic.. waag ik me ook maar eens aan.

Ik lees redelijk veel/vaak bij. Wil zo snel mogelijk OP opschonen, oude users eruit en nieuwe erin. Nieuwe indeling gemaakt per model, met link naar specs van F2 t/m F4i.
-UPDATE: Check.

WIL JE IN DE OP?

In een post even je type CBR en jaartal erbij vermelden, kan ik makkelijker alles (alfabetisch op username (autist) ) indelen.

Als er wat is, laat maar weten.
 
Laatst bewerkt:
  • Onderwerp starter
  • #4
Om gelijk weer relevant van wal te steken..:
Afgelopen zaterdag de motor van vriend van me, stelde zich hier ook laatst voor (Motorblokdijk) (oude motor van De Erik), redelijk uit elkaar gehad:
- NAKS er af, nieuwe er in
- Klepdeksel er af, timing gecheckt en klepspeling gecheckt (alles goed en binnen marge, 2 kleppen net op uiterste van marge..)
- Klepdeksel er op met nieuwe vloeibare pakking ertussen (was ik dus bij mezelf vergeten)
- Luchtfilter gecheckt (nieuw K&N )

Ratel rechtsboven op het blok is weg en, as I may quote, "hij rijdt weer als een zonnetje". Ging allemaal erg voorspoeding gelukkig, wel nog 7 uur mee bezig geweest totaal (half 12-half 5) met z'n 2en, inclusief pauzes en info opzoeken..
Onder het motto "pics or it didn't happen":

 
Vergane glorie ?
ik zal zo snel mogelijk even een op foto uploaden, word helaas wel verbannen naar de ex-cbr categorie.
 
  • Onderwerp starter
  • #8
@Dyon: Vergane glorie ja.. als je alle oude CBR600 topics doorleest, ging er vaak sneller door een topic heen Dus die tijd is voorbij.. En het aantal nieuwelingen/deserteurs per topic is vrij hoog
En verder.. staat er een vraagteken bij.. Dus meer de vraag of de inmiddels oudste modellen niet een beetje oud worden? Ik zeg van niet, heb er eentje zelf uit 1991, de eerste F2.. en die doet het nog perfect..

@Jurgen: JA! Hoe is ie in de VS?
 

Aha ik snap m haha. Wat betreft de leeftijd, het blijven gewoon domweg goede motoren. Het probleem is denk ik dat er meerdere motoren betaalbaar worden voor opstappers en dat de cbr niet meer aantrekkelijk is voor echte beginners ivm de 11 & 35kw praktijken. Pas met het volledige a rijbewijs op zak mag een cbr worden bestuurd en velen vinden dat dan te min of te oud denk ik.
 
Dus ik moet ook weer even snel posten voordat ik word verwijderd?
 
Laatst bewerkt:
Dat, en inderdaad de nieuwere modellen worden betaalbaar. Een 1994 CBR is gewoon écht veel beter dan een 1994 GSXF 600 waar ie mee vergeleken werd in 1994, een CBR uit 1994 is nu 2e hands soms even duur als een GSXF uit 2000. Dat maakt het een heel ander vergelijk. Feit dat de Honda duurder blijft 2e hands dan zijn directe concurrenten zegt toch ook wel dat ze ondanks de leeftijd populair blijven.
 
Dus ik moet ook weer even snel posten voordat ik word verwijderd?


Het is dat je nog steeds een CBR hebt.. maar ja.. goed dat je even reageert, had je bijna weggehaald

Als je je hier weer meld in dit topic met daarin je type en jaartal, verschuif ik je naar de goede categorie. Oude users kan ik er dan over een weekje ofzo uit halen..
 
Done!

@Dyon: Heb Tuono foto van je gebruikt uit vorig topic, je staat onderin de OP bij de meespammers

Yes, thanks. Als ik een keer een mooie foto heb dan vraag ik wel even om vervanging
Eens kijken hoe lang dit topic erover gaat doen om gevuld te raken.
 
Ik ben al weer een tijdje in NL. Volgend jaar ga ik in Mei weer een weekje.
Die van Schwenneh kan er ook wel af. Heeft inmiddels een BMW en wat de staat daar van is na zijn laatste knusse optocht (lees: Kop-staartje) is me nog steeds niet duidelijk. Sven is op wat gips na niet raarder gaan doen, dan hij al deed. (als ik zijn FB foto's mag geloven)

Kom er maar in Schwenneh!
 
Laatst bewerkt:
Zal me eigen ook maar weer is melden!
Nieuw topic, nieuwe foto
Zou deze in OP kunnen ipv de oude?
Het is trouwens een CBR600F4 uit '99

 

Dank voor de introductie.

Ik heb m'n CBR nog gewoon hoor, haha. Is een sleutelproject geworden. Voor woon-werk toen een 2007 GS1200 gekocht maar die 3 weken terug TL gereden bij een kop staart botsing. Citroen Picasso die ik geraakt heb was ook TL trouwens. Met 'slechts' een 3-voudige gecompliceerde polsbreuk en een klein breukje in m'n voet weggekomen. Uiteraard wel bont en blauw.
Ik denk dat de klappen die ik heb gemaakt op het asfalt weinig meer kwaad konden voor m'n hoofd.

Voorlopig dus geen motorkilometers meer voor mij (op dokters instructie). Autorijden mag wel al eerder, dus dan maar auto kopen.

Aangezien ik voorlopig toch nog thuis zit kan ik wel bijlezen. Eens zien wat ik allemaal gemist heb.
 

En weer bedankt voor de update.