Het is weer zover PEKEL ;-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
En was de pomp geijkt. Want heb eens gezien in een topic dat er soms gefoetert word met de pomp. Was vooral buitenland maar onlangs was er ook iets van de tango hier op het forum te lezen. Mvg
 
Laatst bewerkt:
En was de pomp geijkt. Want heb eens gezien in een topic dat er soms gefoetert word met de pomp. Was vooral buitenland maar onlangs was er ook iets van de tango. Mvg
Argos, gelukkig was de pomp zelf niet defect.
Als hij verkeerd afgesteld blijkt dan heb ik een liter gratis. Dus dat lijkt me niet. ;)

full


(Later even opgezocht waar ik stond en hoever die andere pomp was waar een taxichauffeur naartoe wilde rijden - inderdaad volstrekt de andere kant op en drie keer zo ver :+ )
 
Laatst bewerkt:
De A4 is ook binnen de grenzen an de randstad, aangezien er niks verrast in de randstad neem ik aan dat je het aan zag komen, en gewoon zin had in een stukje lichaamsbeweging langs de A4 ;)

Ff serieus , klote dat je moest lopen, dat gebeurd waarschijnlijk geen 2e x.

En het zeggen dat er niks verrassends in de randstad gebeurd kan natuurlijk niet.
Ik ben jaar of 15 internationaal chauffeur geweest, dus mag aannemen dat ik boven gemiddeld in het verkeer ben geweest, en in het hele verkeer komen verrassende situaties voor, dat gaat echt niet opeens veranderen met de motor. Daar doen de jaren die jij als ervaring heb echt helemaal niks aan af.

Ik ben het uiteraard wel met je eens dat je door goed oplettend en defensief te rijden de grootste risico's weg neemt.
Mijn reactie ging over verrast worden door het weer, was meer persoonlijk aan de vorige post dan in het algemeen.
Begin dit jaar heb ik nog wel veel ijs gehad bij een haakse oprit, valt van een vrachtwagen af en dan is de motorrijder de sjaak.
Maar ik liet me er niet door verrassen. Alleen resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. ;)

Je hebt ook helemaal gelijk, zelfs Nostradamus kon/kan niet alles voorspellen. :+ :+

En mijn benzinetank dus twaalf in plaats van dertien liter. :? :o
 
Laatst bewerkt:
Ahja worldbeater nu nog is terug gelezen en nu zie ik het. My bad :$ :+
Ach, beetje warme vingers krijgen in deze koude dagen. Rake klappen uitdelen op het toetsenbord. ;) :t :+

Pand zonder CV, maar met defecte warmtepompen voor de vloerverwarming.
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd ook het hele jaar door regen wind modder. Maar poets hem toch wekelijks gewoon omdat dat ook bij het rijden hoort mijn mening dan he. Maar ieder doet natuurlijk met zijn fiets wat hij zelf wilt natuurlijk.

Natuurlijk moet iedereen doen wat hij zelf wil, het was ook geen verwijt.
Maar als ik sommige reacties hier lees dan lijkt het net of er mensen zijn die denken dat een motor na een winter rijden compleet uit elkaar valt als ze er niks tegen doen.

Ik wilde eigenlijk alleen maar zeggen dat dat nog nooit gebeurd is bij mij :+
 
Enige verassende was vanochtend de lege tank op de A4.
Dat was wel ff een stukje duwen. _O- _O-
Ai! Da's best spannend op de snelweg. Midden in de drukte ook nog eens?
Ook al eens gehad, maar dat was bij het oprijden van de snelweg dus snel het ding aan de kant en naar het tankstation gewandeld. Kreeg ik achteraf voor op m'n lazer van de meneer van Rijkswaterstaat die al bij m'n motor klaar stond om 'm weg te halen. :X
 
Ai! Da's best spannend op de snelweg. Midden in de drukte ook nog eens?
Ook al eens gehad, maar dat was bij het oprijden van de snelweg dus snel het ding aan de kant en naar het tankstation gewandeld. Kreeg ik achteraf voor op m'n lazer van de meneer van Rijkswaterstaat die al bij m'n motor klaar stond om 'm weg te halen. :X
Ja was vier banen verkeer en ik mocht van helemaal links naar helemaal rechts richting de vluchtstrook. _O-
Ik ben met motor en al naar de pomp gelopen, keek net op mijn SMS naar het werk: 8.12 melding leeg, 8.42 @pomp melding. :)

Meneertjes van Rijkswaterstaat kunnen er soms snel zijn. :Y
Al eens een defecte spanningsregelaar gehad, terugroepactie van Kawasaki niet opgevolgd.
Drie banen afgezet en kwam in het nieuws. _O-

Maar in alle gevallen liet ik mij nog steeds niet verrassen.
Het overkomt je gewoon en dan is langzaam reageren - als in niet schrikken - ineens een goede eigenschap.
 
Laatst bewerkt:
Zijn mensen hier zo overdreven zuinig op hun motor? Of gaan ze op deze manier ook met hun auto om?
Voor mij is een motor een gebruiksvoorwerp. Deze heb ik bijna 2 jaar en rij het hele jaar door. Ik was hem nooit en heb hem ook niet ingespoten met wat dan ook.

Hij lost echt niet op van een beetje zout hoor...
Dus 1 keer rijden nadat er gestrooid is dat kan vast wel.

Heb ook gereden, heb helaas geen auto rijbewijs maar ik ben liever gewoon wat zuiniger met m'n spullen. Het is voor mij ook geen voertuig die ik dagelijks gebruik voor woon werkverkeer. :)
 
Zijn mensen hier zo overdreven zuinig op hun motor? Of gaan ze op deze manier ook met hun auto om?
Voor mij is een motor een gebruiksvoorwerp. Deze heb ik bijna 2 jaar en rij het hele jaar door. Ik was hem nooit en heb hem ook niet ingespoten met wat dan ook.

Hij lost echt niet op van een beetje zout hoor...
Dus 1 keer rijden nadat er gestrooid is dat kan vast wel.
Ik vind het ook wel meevallen allemaal. :Y
Alleen kan je een motor - auto niet helemaal vergelijken, tenzij je motorblok uitsteekt zoals bij bepaalde kitcars. _O-

full


Bij 99% van de auto's zit pekelschade verborgen.
Of je moet alu velgen hebben bijvoorbeeld. :)
 
^ Gelukkig.. zat vanochtend nog met die vraag in mijn hoofd. Zou het echt zo erg zijn? Want ik rij ook liever door in de winter en ben niet van het dagelijks schoon- en inspuiten van de motor.
 
Kweenie, ik heb mijn V-Strom nu ruim anderhalf jaar en had 'm tot een paar weken geleden altijd buiten staan. Heb 'm nog nooit gewassen (ik ben niet lui hoor :X) en al helemaal niet behandeld tegen pekel. Afgelopen winter gewoon doorgereden. De afgelopen winter reed ik zo'n 2500km per maand, dus pekel genoeg gezien... maar niets aan de hand. Alles ziet er prima uit.

Toen bij mijn eigen garage het achterwiel er even uit moest kreeg ik de opmerking dat 'ie goed onderhouden was omdat 't zo gemakkelijk los kwam (ik: ja, door jullie...).
Later bij Hyperpro geweest voor de veertjes en ook daar te horen gekregen dat alles er prima uit zag. Wel een paar kleine roestpitjes op de voorvork maar dat had volgens hem vooral te maken met het vele rijden over de snelweg. Beetje steenslag en hoppa, roestpitje.

Geeft mij voldoende vertrouwen om 'm ook komende winter niet te behandelen en al helemaal niet te wassen. :+
 
Merkte die pekel vooral aan m'n vizier. Toen ik gisterenavond buiten stond en weg wilde rijden kon ik terug naar binnen om het vizier te poetsen. De ketting zit dik in het vet dus daar maak ik me niet druk om.
 
Dank voor deze bevestiging :}
Mijn volgende actie kan zo in het sleutelblundertopic _O- alle boutjes polijsten dat ze mooi gaan glimmen.
het anti corrosielaagje is er dan ook af, flinterdun is het.
Staat wel apart een vrij nieuwe motor met bruine bouten. :Y
"if it ain't broke don't fix it" :+
 
Maar als ik sommige reacties hier lees dan lijkt het net of er mensen zijn die denken dat een motor na een winter rijden compleet uit elkaar valt als ze er niks tegen doen.

Ik wilde eigenlijk alleen maar zeggen dat dat nog nooit gebeurd is bij mij :+

Nou echt.. dat gevoel kreeg ik ook. En aangezien ik het met jullie advies moet doen, werd ik best wat angstig :P

Kweenie, ik heb mijn V-Strom nu ruim anderhalf jaar en had 'm tot een paar weken geleden altijd buiten staan. Heb 'm nog nooit gewassen (ik ben niet lui hoor :X) en al helemaal niet behandeld tegen pekel. Afgelopen winter gewoon doorgereden. De afgelopen winter reed ik zo'n 2500km per maand, dus pekel genoeg gezien... maar niets aan de hand. Alles ziet er prima uit.

Geeft mij voldoende vertrouwen om 'm ook komende winter niet te behandelen en al helemaal niet te wassen. :+

Dus heren, bedankt voor deze reacties! Ik durf weer lekker door te rijden..

en mocht ie toch uiteen vallen stuur ik jullie de rekening :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan