Het Knee-Down topic, voor alle tips en trucs deel IX

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gelukkig maakt het op het circuit, wat betreft de bochtensnelheid, weinig uit hoe je zit. De op de foto getoonde houding van Michel-SRAD daarentegen laat veel correctie toe op de straat, waar dat veel belangrijker is. Dit is de houding die bv. Kevin Schwantz gebruikte, toen hij op een langzame fiets de strijd aanbond met de grotere teams. Ander voorbeeld is Ron Haslam.
De Heer Schwantz had een praktisch ontembare fiets net als alle andere rijders in die tijd met 500 2-takt fietsen.

Daar moet je een glijer op kunnen vangen idd, want de marge is klein qua vermogensafgifte.
Zij hadden het nodig om high-siders op te kunnen vangen. TEgenwoordig is het rubber toch net wat anders van kwaliteit + de vermogensafgifte is beheersbaar.

Als mensen voor bochtensnelheid en een kneedown gaan kunnen ze motor beter rechterop houden. Zo vergroot je de marge, je vering en banden kunnen beter hun werk doen.

En als je dat niet geloofd ga je maar wat boeken over vering lezen.
Dat is ook de hele reden waarom een compleet stugge motorfiets ook niet werkt, omdat chasis stijfheid ook wat dempende werking moet bieden onder grote hellingshoek.

Daarnaast neemt je grip meer dan linear toe bij het verminderen van hellingshoek.
Leg dat dan maar is uit :?

:W
 
Laatst bewerkt:
Ik ben al een tijdje KD aan het proberen maar het lukt me niet echt :?

kijk goed de bocht door en m'n houding is ook niet echt slecht dus ik snap het echt niet :?

qf18F.jpg
 
Ik ben al een tijdje KD aan het proberen maar het lukt me niet echt :?

kijk goed de bocht door en m'n houding is ook niet echt slecht dus ik snap het echt niet :?

[afbeelding]
je moet met je lichaam naar rechts gaan zitten en de motor naar links laten vallen bij een linkse bocht. Althans, dat is beter volgens Ogri!

Je steekt ook je verkeerde knie uit trouwens...

Ik hoop dat je hier mee verder komt. :+
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
De Heer Schwantz had een praktisch ontembare fiets net als alle andere rijders in die tijd met 500 2-takt fietsen.

Daar moet je een glijer op kunnen vangen idd, want de marge is klein qua vermogensafgifte.
Zij hadden het nodig om high-siders op te kunnen vangen. TEgenwoordig is het rubber toch net wat anders van kwaliteit + de vermogensafgifte is beheersbaar.

Als mensen voor bochtensnelheid en een kneedown gaan kunnen ze motor beter rechterop houden. Zo vergroot je de marge, je vering en banden kunnen beter hun werk doen.

En als je dat niet geloofd ga je maar wat boeken over vering lezen.
Dat is ook de hele reden waarom een compleet stugge motorfiets ook niet werkt, omdat chasis stijfheid ook wat dempende werking moet bieden onder grote hellingshoek.

Daarnaast neemt je grip meer dan linear toe bij het verminderen van hellingshoek.
Leg dat dan maar is uit :?

:W
Begin er nou niet aan :X


Heeft ie al vaker geprobeerd :')
 
Op mettet afgelopen maandag
20110711-mettet-3857.jpg

20110711-mettet-3630.jpg

20110711-mettet-4471.jpg


Foto's moeten nog besteld worden, dan zonder logo
 
Laatst bewerkt:
Ik ben al een tijdje KD aan het proberen maar het lukt me niet echt :?

kijk goed de bocht door en m'n houding is ook niet echt slecht dus ik snap het echt niet :?

[afbeelding]

je verzit wel met de kont maar je gaat vervolgens weer met het bovenlichaam contra zitten
dit is dus niet goed :N

je kont verzitten, helm richting knipperlicht/spiegel brengen stepjes onder de tenen.
bovenbeen in de tank en arm tegen de tank, door de bocht heen kijken en knie uitsteken.

voor de bocht op de foto zit je dus met je rechterbeen en arm tegen de tank en zit je helm ter hoogte van je linkerspiegel waardoor dus meteen ook je bovenlichaam omlaag komt :Y

stepje onder de tenen en linkerknie opzij uitsteken, iets later insturen want je apexs is de stippellijn zeg maar en daar zit je een meter bij vandaan :]

just my 2 cents :W
 
je verzit wel met de kont maar je gaat vervolgens weer met het bovenlichaam contra zitten
dit is dus niet goed :N

je kont verzitten, helm richting knipperlicht/spiegel brengen stepjes onder de tenen.
bovenbeen in de tank en arm tegen de tank, door de bocht heen kijken en knie uitsteken.

voor de bocht op de foto zit je dus met je rechterbeen en arm tegen de tank en zit je helm ter hoogte van je linkerspiegel waardoor dus meteen ook je bovenlichaam omlaag komt :Y

stepje onder de tenen en linkerknie opzij uitsteken, iets later insturen want je apexs is de stippellijn zeg maar en daar zit je een meter bij vandaan :]

just my 2 cents :W
Goede tips maar DY was 'niet zo serieus' met zijn post _O-
 
je verzit wel met de kont maar je gaat vervolgens weer met het bovenlichaam contra zitten
dit is dus niet goed :N

je kont verzitten, helm richting knipperlicht/spiegel brengen stepjes onder de tenen.
bovenbeen in de tank en arm tegen de tank, door de bocht heen kijken en knie uitsteken.

voor de bocht op de foto zit je dus met je rechterbeen en arm tegen de tank en zit je helm ter hoogte van je linkerspiegel waardoor dus meteen ook je bovenlichaam omlaag komt :Y

stepje onder de tenen en linkerknie opzij uitsteken, iets later insturen want je apexs is de stippellijn zeg maar en daar zit je een meter bij vandaan :]

just my 2 cents :W
_O- _O- _O- _O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan