Ze ontmoedigen op die manier wel de pingelaars …. Korting ? Wees blij dat je er eentje màg kopen ….
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zal net als de auto industrie zijn. Problemen met chip leveringen voor de ECU’sJa het is taaie tijd. Volgens mijn dealer had ik de laatste R, nu levertijd 2022...
Vervolg van mijn eerder verhaal over een deinende voorpartij van mijn 790 Adventure R van 6/2020 sinds een recente bandenwissel aan huis met opnieuw PIRELLI SCORPION TRAIL 2 banden (zoals er reeds eerder oplagen).
Ik kreeg zopas uiteindelijk bericht van mijn bandenboer ivm de hoogte slag in mijn voorwiel.
Hij stuurde een filmpje door, waaruit een hoogteslag in de VELG blijkt en dat dus op een fiets :
- met 5000 km op de teller
- die NOOIT off-road is geweest
- waarmee ik niét in een dergelijke kuil ben gereden , dat dit een vervorming van de velg kon veroorzaken
- die VOOR de bandenwissel niks abnormaals vertoonde.
De bandenboer noemt deze velgen erg broos, maar kunnen ze dan zelfs niet tegen de gewone manipulaties van een bandenwissel ?
Hoe zien die velgen er dan uit bij degenen die wél regelmatig off-road gaan ?
Ik vind het een vreemd verhaal, maar ik lees wel vaker dat de standaardvelgen echte brol zijn (de Rallye-versie heeft smallere DID-velgen met binnenband).
Pfffff….. alweer een issue van deze motor…
Bij de gietwielen is er ook een vibratie vooraan, daar zijn de montagevlakken voor de remschijven niet mooi vlak.
790, 890, 1090, 1190, 1290… we kunnen heel het rijtje afgaan helaasIk heb die vlakken laten checken bij bestellen sdr en sar. Toch handig zo'n forum
Is dat gedoe met velg 790/890 specifiek of zit dezelfde op de 1290?
Is een idee dat ik ga onthouden .Juist die hoogteslag veroorzaakt het onstabiele rijgedrag en overmatige remschijf slijtage.
De velgen zijn echt niet broos, het geheel is alleen volkomen k*t in elkaar gezet..
Wat je echt moet overwegen Slijk is om je wielen kaal - zonder banden en schijven - aan te leveren bij Haan Wheels in Schijndel en ze daar opnieuw te laten richten, desnoods met mooie dikkere rvs spaken van hun. Kost je geloof ik €125 per wiel.
Heb ik gedaan met mijn oude 950 Adventure en hij reed meteen een heel stuk beter.
Klopt, een maatje - @Menso - had dat probleem ook bij zijn Superduke
Maar waarom zou je een nieuw voorwiel willen?Is een idee dat ik ga onthouden .
Maar eerst moet de dealer maar eens uit zijn pijp komen met een nieuw voorwiel .’’
Ja, daar heb je gelijk in... herstellen of vervangen, dat is de keuze van de dealer.Maar waarom zou je een nieuw voorwiel willen?
Die gaat net zo snel ovaal zijn.
Opnieuw laten spaken/richten does the job.
Ja, daar heb je gelijk in... herstellen of vervangen, dat is de keuze van de dealer.
Nu krijg ik een tweede bericht in verband met het nazicht van de velg door de bandenleverancier : blijkbaar heeft men een ZIJDELINGSE slag vastgesteld op de velg (en geen hoogteslag).
Dat verhoogt m.i. de waarschijnlijkheid van een oorzakelijk verband met de montage van een nieuwe band (ik kan op de weg moeilijk een zijdelingse impact van die grootteorde veroorzaken, zonder ook maar de minste impactschade aan de velg).
Nu vraag ik me af : kan een ZIJDELINGSE vervorming ook gerecht worden of vereist dit sowieso een nieuw wiel/nieuwe velg ?
Ja Marc jij wilt zo nodig een echte mannenmotor voor erbijDoet Haan ook het nodige voor demontage en hermontage van de wielen ?
Anders heb je nog de interventie van de dealer nodig voor het verwijderen van remschijven en banden … met het transport en de herplaatsingskosten erbovenop wordt dat ook een dure grap ….
Pfffff . .. en dat allemaal voor een motor “voor erbij” ….
Joh dr zijn al hele (internationale) fora over volgeschreven.. KTM ontkent in alle toonaarden. Of geven je als geste nieuwe remschijven, welke ik op de 1090R heb geweigerd. Dat noem ik het gevolg aanpakken, niet de oorzaak.zouden jullie niet eens collectief wat bewijsmateriaal verzamelen en een rechtszaakje starten tegen Mr. KTM?
Zo echt waar johHeb net 3 weken in Portugal en Spanje 2500 km offroad gereden met de 780.
Motor heeft geen klap verkeerd gedaan.
Wel 2 keer voorband op de stenen kapot gereden (snakebite door (te) lage druk) en zelfs daar is mijn standaard velg niet kapot aan gegaan .
Ook zijn er dit jaar geen boutjes of kappen meer los getrild ;-) inmiddels tijdens het onderhoud de boel van de juiste Loctite en/of borgdraad voorzien