Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Ik kom nog 1 keertje zeuren over dat voorwiel : de bandenboer schrijft nu dat 9 op de 10 spaakwielen die hij onder handen krijgt een of andere slag vertonen (KTM en BMW zijn erg, maar de Africa Twin schijnt nog veel erger te zijn).

Verder beweert hij dat in veel gevallen de band zich "zet" na verloop van tijd en het op-en neergaan van de voorvork dan ook verdwijnt/vermindert...
Dit is niet mijn indruk, naarmate ik de 200 kms ermee reed, wel integendeel... het probleem werd erger.

Hebben jullie wél die positieve ervaring ?
 
Nee. Als het wiel recht is en de band ligt er goed op, blijft dat zo tot je een stevige klap te verwerken krijgt.

Eens de boel krom is, blijft dat ook zo, tot je een en ander herstelt.
 
9 van de 10 wielen? Allemaal zware allroads en moderne fietsen? Ik heb zoveel spaakwielen gereden en nooit problemen gehad.
1 x een deuk in een sm wiel gereden (geen spaak), die heb ik laten richten.
 
Ik heb tot op heden enkel deuken gereden in m'n enduro's, en 1x in de voorvelg van een monster, in een hele diepe put.

Ik kan ook zeggen dat van alle spaakwiel motoren die ik al gehad heb, geen enkele met een slag in het wiel afgeleverd werd.
 
Heeft iemand de accu van de 790/890 wel eens vervangen door een Li-on ofzo?
Tips?
 
Ja, heb de accu in mijn 790 vervangen voor een JTM Lithium accu.
De lithium zat eerst in mijn 1190 en heb ik overgezet.
De tip: oude eruit trekken, lithium er inzetten B|
 
Ik heb tot op heden enkel deuken gereden in m'n enduro's, en 1x in de voorvelg van een monster, in een hele diepe put.

Ik kan ook zeggen dat van alle spaakwiel motoren die ik al gehad heb, geen enkele met een slag in het wiel afgeleverd werd.
Juist… volgens mij heeft de bandenboer die vervorming van mijn velg er ook zelf in gewrongen…. zij het dat hij blijkbaar wel over de geschikte installatie met 4 banden klemmen beschikt, nodig voor een 21’’ spaakwiel.
Mijn nieuwe KTM-dealer heeft nu toch aangekondigd dat hij de kwestie aan de importeur zal voorleggen, mét de gevoerde e-mails en het gemaakte filmpje.
Ik ben benieuwd.
 
  • Leuk
Waarderingen: zen
Ja, heb de accu in mijn 790 vervangen voor een JTM Lithium accu.
De lithium zat eerst in mijn 1190 en heb ik overgezet.
De tip: oude eruit trekken, lithium er inzetten B|
Heb inmiddels wat websites gevonden waar je de Lion accu's kunt bestellen.
Nadeeltje is wel dat ik een nieuwe lader moet kopen die ook Lion kan laden.
 
Juist… volgens mij heeft de bandenboer die vervorming van mijn velg er ook zelf in gewrongen…. zij het dat hij blijkbaar wel over de geschikte installatie met 4 banden klemmen beschikt, nodig voor een 21’’ spaakwiel.
Mijn nieuwe KTM-dealer heeft nu toch aangekondigd dat hij de kwestie aan de importeur zal voorleggen, mét de gevoerde e-mails en het gemaakte filmpje.
Ik ben benieuwd.
Ben benieuwd. Wat een gedoe zeg
 
*D

1402419_4.jpg
 
Is dat een Akra sticker op de originele uitlaat? :D

Dat zou wel hilarisch zijn :+

Ik heb hem niet om de akra uitlaat gekocht maar was wel in de veronderstelling dat hij er onder zat.
Juist door die sticker... Maar als ik zo naar foto's op internet kijk weet ik het nog niet.

Ik zal zo eens bij de motor kijken.
 
Dat gezegd zijnde...
Buiten die akra sticker is er weinig mis met de standaard demper
 
Afgelopen week de eerste off road ritjes gemaakt, nu vraag ik me af of de ktm adventure s goed beschermd is tegen een valpartij?

of is het raadzaam extra beugels, kapjes of wat dan ook aan te brengen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan