Ja als je toch de voorvorken van een deauville hebt ivm de dubbele schijven, dan is die kroonplaat wel de meest logische. Heb alleen geen deauville om te meten voor je. Misschien even in het deauville topic vragen of iemand meten kan?
Dacht al zoiets. Ik heb nu de bodykit van een "niet revere" met een frame / stuur / tellers etc van een revere. zijn er nog andere technische verschillen dat je weet? Motorisch bijvoorbeeld? Beide fietsen zijn geloof ik in 1993 gebouwd.Yes, de 1993-1996 NTV650 zonder Revere aanduiding (er zit nog wat overlap in verkoop in 1993 en 1997)
Houdt er wel rekening mee dat de vorkpoten van de Revere langer zijn dan die van de NTV650 en dat je dus ofwel door moet laten steken (wat niet volledig kan) danwel andere vorkpoten moet monteren, of moet accepteren dat je vorklengte iets verandert.
Ik heb nog een bovenste kroonplaat voor de NTV650 liggen
Dacht al zoiets. Ik heb nu de bodykit van een "niet revere" met een frame / stuur / tellers etc van een revere. zijn er nog andere technische verschillen dat je weet? Motorisch bijvoorbeeld? Beide fietsen zijn geloof ik in 1993 gebouwd.
En wat de vorklengte betreft, had de "niet revere" dan een andere balhoofdhoek dan de revere, of is alleen de kroonplaat anders?
Klopt niet wat ik hier zij, het Revere blok zit er momenteel onder. Welke carbarateurs weet ik niet zeker. Zou ik iets moeten merken van het feit dat er eventueel de "verkeerde" carbarateur set op zit?Dank voor de info. Motorisch wel hetzelfde dus behalve de sproeiers in de carb? Of moet het motorvermogen echt iets schelen? Zie ook mijn vragen een paar posts terug, momenteel hangt het NR blok eronder. Met de Revere carbs, dat dan weer wel.
Kabelboom en zekeringkast was ik al achter idd :-)
Lengte voorkpoten is ook goed om te weten, want heb nog een set bijna nieuwe vorkpoten, maar die zijn dus voor de NR. Heb ze nooit naast elkaar gehouden
Gisteren even beide sets carburateurs open gehad, sproeiers zijn hetzelfde 128 voor 132 achter. Enige wat nog overblijft is dan de Hawk uitlaat die er nu onder zit denk ik...Klopt niet wat ik hier zij, het Revere blok zit er momenteel onder. Welke carbarateurs weet ik niet zeker. Zou ik iets moeten merken van het feit dat er eventueel de "verkeerde" carbarateur set op zit?
Ik heb dit wel vaker gelezen dat deze truc gebruikt wordt, maar heb het zelf nooit gedaaneven een vraag klopt het dat je de schetsplaten van een deauville zo op een ntv kan zetten?
past dat 1 op 1
en dat dan je stepjes lager uitkomen?
Gisteren even beide sets carburateurs open gehad, sproeiers zijn hetzelfde 128 voor 132 achter. Enige wat nog overblijft is dan de Hawk uitlaat die er nu onder zit denk ik...
Dacht al zoiets. Ik heb nu de bodykit van een "niet revere" met een frame / stuur / tellers etc van een revere. zijn er nog andere technische verschillen dat je weet? Motorisch bijvoorbeeld? Beide fietsen zijn geloof ik in 1993 gebouwd.
En wat de vorklengte betreft, had de "niet revere" dan een andere balhoofdhoek dan de revere, of is alleen de kroonplaat anders?
De Hawk leeft weer
Brembo Goldline rempomp gemonteerd
CNC Racing 12ml remvloeistof reservoir gemonteerd (link)
ABM Superbike kit (GSX-R1000) gemonteerd
CNC Racing risers (link)
CNC Racing fatbar (link)
CNC Racing handvatset (link)
Honda Shadow VT600C gaskabels gemonteerd (nodig voor de extra lengte)
Honda Transalp koppelingskabel
L4 (H4) lamp geplaatst
Vers gespoten tank en zitje gemonteerd
Nu alleen een steun maken voor het dashboard, bar-end spiegels monteren en de kabels fatsoeren
Manmanman....mooi apparaatje! ik krijg weer kriebels om die van mij af te bouwen
Hoi,Hoi, je geeft aan dat je een blokwissel hebt gedaan toch? En met het oude blok en carbs heb je 180 gereden? Ik heb met mijn NTV 210 gehaald met open filter en open uitlaat. Dat is op de teller. Dus die 180 moet hij makkelijk lopen.
Heb je bij de blokwissel ook de inlaatrubbers overgezet van het oude blok? Ik zou die even met elkaar vergelijken. Het kan zijn dat je kleinere inlaatrubbers op je nieuwe blok hebt zitten. Dat zijn dan inlaatrubbers voor de 25kw uitvoering.
Het kan zelfs ook nog zijn dat het een 600cc blok is. Dat blok is geleverd aan de engelse markt. Wij hadden een ierse importmotor met een 600cc blok er onder. Liep overigens ook met normale carbs tegen de 180kph maar deed er iets langer over.
De Hawk demper is gelijk aan die van de NTV behalve de ophanging. Daar kan het dus niet aan liggen.
Hoi,
Blokwissel heb ik inderdaad gedaan. Heb nu het Revere blok eronder hangen. is gewoon 647cc, dus dat kan t niet zijn. Is ook 100% zeker geen 25kw blok, dus rubbers mag ook niet t probleem zijn. Zijn ook de rubbers die samen met de carb op t oude blok zaten, heb letterlijk alleen t blok gewisseld.
Wat betreft de Hawk demper, kan t zijn dat t nog een andere demper is? Van een andere fiets die er erg op lijkt? Er staat wel een hele rij text in de uitlaat gestanst over federal law etc. Dus dat suggereert een amerikaanse uitlaat, wat matcht met een Hawk zou ik zeggen.
Blijft een bijzonder verhaal dit, maar ook een beetje jammerGa sowieso het oude blok na de vakantie eens uit elkaar halen om geluid in de hogere versnellingen te fixen, en dan ook die weer eens proberen. Misschien tussendoor toch nog een keer zien te proberen met een andere uitlaat, al heb ik die nu niet liggen :p
Maar jij bent dus vrij zeker dat de uitlaten echt t zelfde moeten zijn (leek mij ook logisch toen ik deze hawk uitlaat kocht)?
Ik zit voor de Hawk ook aan andere poten te denken, het gaat me vooral om betere voor remmen.
Het mooiste is als 1 op 1 overgezet kan worden.
Heeft iemand ervaring met een demper van Delcefic, ik wil niet veel meer herrie dan de originele demper.
Ik zit voor de Hawk ook aan andere poten te denken, het gaat me vooral om betere voor remmen.
Het mooiste is als 1 op 1 overgezet kan worden.
Heeft iemand ervaring met een demper van Delcefic, ik wil niet veel meer herrie dan de originele demper.
Ik heb voor mijn Hawk nu een complete fireblade 2007 voorkant. Dat is een upsidedown vork met radiale klauwen. Die kun je 1 op 1 in de Hawk hangen.
Voor wat minder budget kun je een CBR600F3 voorkant gebruiken, maar dan heb je geen km-opnemer meer. Dan zul je dus weer een oplossing voor de kmteller moeten vinden. En zo blijven we lekker sleutelen aan de fietsjes!
Had de 350mm op de NTV zitten, die is niet veel luider dan het origineel maar wel iets dieper geluid.
Prima dempertje voor het geld.
Hoe korter je gaat hoe meer geluid eruit komt, had daarom zelf ook de 350.Die ziet er goed uit, wil hem wel zo kort mogelijk houden zoals de originele uitlaat.
Zie op hun website dat hij daar wel road legal is.
Hoe korter je gaat hoe meer geluid eruit komt, had daarom zelf ook de 350.