Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Dacht, hetis opzich prima weer, dus haal de NTV ff uit de garage. Hij had moeite met starten na 1 week stil gestaan te hebben. Met de choke erop ging hij tot 3x toe uit. Bij het rijden had hij de neiging om naar voren te denderen / trekken. en maakte die af en toe een gerafel geluid.. of er kwam iets metaals tegen de motor I don't know. Komt dat door het lange stilstaan? of komt dat omdat ik laatst benzine 98 heb getankt. Of is er wat aan de hand met mn oude scharrel?
 
1 week stilstaan is niet direct lang te noemen volgens mij, als ik 2 of 3 weken op vakantie gaan is er ook niks aan de hand, doe niks speciaals als ik m weg zet. En 98 moet alleen maar beter zijn en niet minder :?
 
Oke, er is geen man overboord.

Ik heb te snel aan de bel getrokken. Ik geloof dat hij wat moeite had met opstarten. Na dat ik een km of 10 had gereden deed hij gewoon weer zoals vanouds.
Maar, misschien toch even in de gaten houden. :+
 
Dacht, hetis opzich prima weer, dus haal de NTV ff uit de garage. Hij had moeite met starten na 1 week stil gestaan te hebben. Met de choke erop ging hij tot 3x toe uit. Bij het rijden had hij de neiging om naar voren te denderen / trekken. en maakte die af en toe een gerafel geluid.. of er kwam iets metaals tegen de motor I don't know. Komt dat door het lange stilstaan? of komt dat omdat ik laatst benzine 98 heb getankt. Of is er wat aan de hand met mn oude scharrel?

Een week stilstaan is absoluut niet lang te noemen, dus daar zal het probleem niet liggen. Het kan vocht onderin de tank zijn dat in de carburateurs is gekomen, of je accu is gewoon zwak waardoor hij niet voldoende spanning in zijn systeem heeft.
 
Een week stilstaan is absoluut niet lang te noemen, dus daar zal het probleem niet liggen. Het kan vocht onderin de tank zijn dat in de carburateurs is gekomen, of je accu is gewoon zwak waardoor hij niet voldoende spanning in zijn systeem heeft.
Heb zelf al even bedacht om hem nu te laten afkoelen en dan even later op de dag weer een rondje rijden. Kijken hoe die zich gedraagd.

Maar, wel iets om even in de gaten te houden als het vaker gebeurd.
 
Ohja, dat gerafel/gerammel.. was trouwens van mijn helm _O- er zit een schuifje los, die ga ik echt even met plakbandje aan de helm vastzetten.O-)
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Haha fair enough.
Waar ik op doelde is het verklikkerlampje, heb je een sperdiode tussen je knipperlichten en het verklikkerlampje zitten? Als je LED lampen monteert en geen diode monteert gebruikt hij de - van het verklikkerlampje als + voor de knipperlichten aan de andere kant, waardoor alle lampen tegelijk branden en je verklikkerlampje niets/nauwelijks iets doet.

hmm goed punt. Binnenkort even een relais scoren. Maar dat verklaart het grootlicht lampje nog niet natuurlijk
 
Heb zelf al even bedacht om hem nu te laten afkoelen en dan even later op de dag weer een rondje rijden. Kijken hoe die zich gedraagd.

Maar, wel iets om even in de gaten te houden als het vaker gebeurd.
Ja dat lijkt me een goed begin. Misschien net een vuiltje in de carberateur oid. Heeft hij bij de vorige eigenaar toevallig lang stil gestaan?
 
Ja dat lijkt me een goed begin. Misschien net een vuiltje in de carberateur oid. Heeft hij bij de vorige eigenaar toevallig lang stil gestaan?

Bij de vorige eigenaar elke dag gebruikt voor woon-werk verkeer. Zo'n 60 km op een dag geloof ik.
Maar, de beste man ging met pensioen en 2 motoren vond hij toch wat teveel.

Bij de eerste 4x dat ik erop heb gereden was er trouwens niks aan de hand. Misschien toch omdat ik nu benzine 98 met een andere benzine vermengd heb ( wat er eerst in zat ) Ben eigenlijk een leek wat dat betreft met onderhoud of kennis van een motor. Wil wel graag meer daarover leren, maar dit is zo even mijn gissing.
 
Bij de vorige eigenaar elke dag gebruikt voor woon-werk verkeer. Zo'n 60 km op een dag geloof ik.
Maar, de beste man ging met pensioen en 2 motoren vond hij toch wat teveel.

Bij de eerste 4x dat ik erop heb gereden was er trouwens niks aan de hand. Misschien toch omdat ik nu benzine 98 met een andere benzine vermengd heb ( wat er eerst in zat ) Ben eigenlijk een leek wat dat betreft met onderhoud of kennis van een motor. Wil wel graag meer daarover leren, maar dit is zo even mijn gissing.
Das wel grappig, mijn NTV heeft ook bij de vorige eigenaar altijd woon-werk gedaan 20 jaar lang, tot hij met pensioen ging. En toen heb ik m met 216.500km maar gekocht en doe nu hetzelfde ermee, en ben alweer 20.000 verder nu.

En aan het mengen van de benzine ligt het niet, lijkt me heel sterk, gebeurt vaak zat. Als t nu over is eens even afwachten, pas zoeken als het weer terug komt is mijn advies
 
Das wel grappig, mijn NTV heeft ook bij de vorige eigenaar altijd woon-werk gedaan 20 jaar lang, tot hij met pensioen ging. En toen heb ik m met 216.500km maar gekocht en doe nu hetzelfde ermee, en ben alweer 20.000 verder nu.

En aan het mengen van de benzine ligt het niet, lijkt me heel sterk, gebeurt vaak zat. Als t nu over is eens even afwachten, pas zoeken als het weer terug komt is mijn advies
Haha, dat is inderdaad wel grappig. Maar, moet zeggen.. die mensen die hebben toch wel echt top werk geleverd qua onderhoudt en verzorging aan de motor. Wil nu niet zeggen dat iedereen onder de 50 slordig is op zijn motor. Maar, het waren wel echt liefhebbers. Dus altijd elk jaar keurig alles opnieuw erin.
 
Ik heb voor € 900,- een nette onderhouden motor gekregen met koffers. Daarbij nieuwe banden, olie, vloeistoffen en een poetsbeurd geloof ik. En hier een daar minescule krasjes omdat ie 27 jaar oud is. Nou, ik heb niet te klagen.. kan gelijk heel de zomer door. Als er niks geks gebeurd O-)
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Ja bij mij heeft ie alles zelf gedaan, maar exact logboek met elk boutje, moertje, oliewissel, etc erin kreeg ik erbij. En ik kocht voor 300 euro de motor (ivm km stand en via via), incl een hele motor op het frame na aan reserve delen, tot wielen en motorbkok aan toe. En doe het onderhoud nu zelf, dus een schuur vol spareparts is nooit weg.
 
Ja bij mij heeft ie alles zelf gedaan, maar excat logboek met elk boutje, moertje, oliewissel, etcerin. En ik kocht voor 300 euro de motor (ivm km stand en via via), incl een hele motor op het frame na aan reserve delen, tot wielen en motorbkok aan toe. En doe het onderhoud nu zelf, dus een schuur vol spareparts is nooit weg.

Ook een lekkere deal hoor! Ik dacht, dat die van mij niet te overtreffen was _O- Maargoed, die van mij heeft nog geen 50,000 erop zitten.. dus dan mag de prijs best hoger. Ik hoop zelf ook de basis onderhoud te kunnen doen later.. denk aan olie, vloeistoffen en filter wisselen. Remschijven en remblokken etc, laat ik wel over aan de garage :)

Wat is het makkelijkste als beginner om als eerst zelf te vervangen ? dacht zelf aan de remvloeistof. Lekker op een dag rustig de tijd ervoor nemen.
 
Oliewissel is t aller simpelste. Evenals een setje verse bougies. Remvloeistof moet je uitkijken dat je ze goed ontlucht, dan is t verder ook geen issue op zich. Blokken en schijven idem
 
Nou beste mensen,
mochten jullie nog een NTV zoeken, ik heb die van mij zojuist te koop gezet, zie HIER

Tijd voor iets anders voor ww-verkeer :)

Voor de helft van alle onderhoudshistorie kun je ook dit topic doornemen, erg veel advies gekregen hier.

Wel apart om zo je eerste motor weg te doen, toch wel beetje met gemengde gevoelens.

Maar goed, PM me maar voor meer info!
 
Oke, er is geen man overboord.

Ik heb te snel aan de bel getrokken. Ik geloof dat hij wat moeite had met opstarten. Na dat ik een km of 10 had gereden deed hij gewoon weer zoals vanouds.
Maar, misschien toch even in de gaten houden. :+

Misschien een beetje met de choke spelen, elke motor reageert er anders op.
 
Klopt, alle mooie merken zijn gestopt met de productie. Dominator en Delkevic zijn niet onaardig, maar toch een beetje goedkope rommel. Het is wel begrijpelijk, een beetje uitlaat kost € 300+ en dat willen de meeste NTV-rijders er niet meer aan uitgeven.

Die twee merken die je noemt zijn volgens mij ook de enigen die nog nieuw te koop zijn. Ben zelf nog zoekende zelfs een losse connector is niet te vinden.
 
nou inmiddels is de elektra zo goed als klaar, nog een neutral lampje en een oliedruk lampje monteren en aansluiten, en de snelheidsopnemer een plekje geven en bedraden. achteraan is nog wat werk te doen....

9XK1MlJ.jpg
 
Die twee merken die je noemt zijn volgens mij ook de enigen die nog nieuw te koop zijn. Ben zelf nog zoekende zelfs een losse connector is niet te vinden.

Klopt :Y het is ook financieel niet meer interessant om dit model in het assortiment te houden, daarvoor is de vraag te laag binnen dit prijssegment.
 
M'n nieuwe Hawk opgehaald :Y ze stond te koop bij een klant van me, na een mooi aanbod van zijn kant kon ik haar niet laten staan.
GeleHawk1.jpg

GeleHawk2.jpg

GeleHawk3.jpg

GeleHawk4.jpg


De tank ligt inmiddels uiteraard weer goed. Vanavond heb ik even de benzinekraan gereviseerd (met deze kit) en morgen plaats ik nieuwe transmissierubbers in het achterwiel.
60-1219-6.jpg

Er hoeft verder weinig aan te gebeuren, op een nieuwe benzineslang en nieuwe transmissierubbers na. Ik wilde er een grote rebuild mee gaan doen, maar ik denk dat ik vooral maar eens ga rijden...
 
Mooie hawk in dat geel! En ziet er überhaupt nog heel goed uit volgens mij

Dank! Helemaal happy mee. Er zitten wat plekjes op, maar dat mag op deze leeftijd. De blokdeksels zijn lomp overgespoten door een vorige eigenaar, maar die leg ik nog wel een keer bij de spuiter neer voor nieuwe blanke lak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan