Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Is die eigenlijk ook geel de fabriek uit komen rollen? Dacht dat Hawkjes alleen rood, blauw, grijs en zwart(ig) waren.
 
De stuurkuip van de Yamaha XSR700 past behoorlijk goed op de Hawk :Y helaas net niet de juiste kleur, maar qua plaats vind ik het niet verkeerd
Ermax E150271111 stuurkuip 60th anniversary yellow 1.jpg

Ermax E150271111 stuurkuip 60th anniversary yellow 2.jpg
 
Nou beste mensen,
mochten jullie nog een NTV zoeken, ik heb die van mij zojuist te koop gezet, zie HIER

Tijd voor iets anders voor ww-verkeer :)

Voor de helft van alle onderhoudshistorie kun je ook dit topic doornemen, erg veel advies gekregen hier.

Wel apart om zo je eerste motor weg te doen, toch wel beetje met gemengde gevoelens.

Maar goed, PM me maar voor meer info!

Even ter info: ik heb de prijs van mijn motor verlaagd naar €550, wellicht goed om te weten voor de (potentieel) geïnteresseerden :)
 
De Hawk staat er weer frisser bij :Y
Nieuwe rubber dempers in de achtertandwieldrager
GeleHawk27feb1.jpg

En meteen de boel even snel opgefrist
GeleHawk27feb2.jpg

Ze staat er weer lekker bij. Intern zijn er nieuwe olie, bougies, koelvloeistof in gegaan. Daarna nog even de lakdelen gewassen, met de claybar de vervuiling er uit gehaald en daarna de HydroSlick keramische wax aangebracht:
GeleHawk27feb3.jpg

GeleHawk27feb4.jpg

GeleHawk27feb5.jpg

GeleHawk27feb6.jpg

GeleHawk27feb7.jpg
 
Uit nieuwsgierigheid, waar staat de Hawk binnen op deze foto's? Ziet er wel heel wit uit voor een garage _O- Kantoor, ziekenhuis, clean-room? :+
 
Nou helaas, het probleem blijft aanhouden sinds ik 98 heb getankt. Tijdens koud start met of zonder choke warm laten draaien, valt hij elke keer weer uit bij stationair draaien. Hij blijft even op 1000 toeren en daarna wiebelt hij wat heen en weer en valt die uit. vanochtend wel 15x. Tijdens het rijden met warme motor voel ik hem trekken maar ook inhouden, naast dat hoor ik hem klakken als hij dat doet. Ik zelf ben nog te onervaren om te weten wat dit probleem is. Verdenk zelf nog steeds de benzine. Of, toeren moeten afgesteld worden?. Iniedergeval.. beste is om hem even langs een garage te brengen denk ik.
 
Net apparaat Michiel:}...ja die rubbers moet ik ook nog doen:$
Wil zelf ook nog een andere NTVachtige om een beetje te verbouwen..dat wil ik eigenlijk niet met het Hawkje doen..heb er een paar op het oog maar zijn er 2 toch in de buurt...zondag al afspraak en ff afwachten of Honda Noob van hier op M-F ook nog reageert:P
 
Net apparaat Michiel:}...ja die rubbers moet ik ook nog doen:$
Wil zelf ook nog een andere NTVachtige om een beetje te verbouwen..dat wil ik eigenlijk niet met het Hawkje doen..heb er een paar op het oog maar zijn er 2 toch in de buurt...zondag al afspraak en ff afwachten of Honda Noob van hier op M-F ook nog reageert:P

Je bent van harte welkom, ik heb alle tools liggen en die rubbers heb ik standaard op voorraad :Y fixen we dat even samen.
 
Nou helaas, het probleem blijft aanhouden sinds ik 98 heb getankt. Tijdens koud start met of zonder choke warm laten draaien, valt hij elke keer weer uit bij stationair draaien. Hij blijft even op 1000 toeren en daarna wiebelt hij wat heen en weer en valt die uit. vanochtend wel 15x. Tijdens het rijden met warme motor voel ik hem trekken maar ook inhouden, naast dat hoor ik hem klakken als hij dat doet. Ik zelf ben nog te onervaren om te weten wat dit probleem is. Verdenk zelf nog steeds de benzine. Of, toeren moeten afgesteld worden?. Iniedergeval.. beste is om hem even langs een garage te brengen denk ik.

Dat zou inderdaad een verstopte sproeier kunnen zijn. Je kunt ook je stationair iets hoger draaien, dat is de zwarte kunststof knop op je carburateurs, links bij de gaskabels. Op hoeveel toeren draait hij nu stationair?
1582894514329.png

1582894453262.png
 
Dat zou inderdaad een verstopte sproeier kunnen zijn. Je kunt ook je stationair iets hoger draaien, dat is de zwarte kunststof knop op je carburateurs, links bij de gaskabels. Op hoeveel toeren draait hij nu stationair?
Bekijk bijlage 1469465
Bekijk bijlage 1469464
Plaatjes zijn altijd fijn. Heb ondertussen de honda dealer ook al even gemaild met dit voorval. ( ik ben hier nog een te '' leek '' voor om dit echt op te lossen als het bovenstaande etc niet werkt )
Stationair draait hij tussen de 500-1000 toeren. Moet hem echt in de gaten houden soms, want onder 500 is gelijk gedaan natuurlijk.

Zal straks nog ff weer naar de garage lopen en dit proberen als de motor is afgekoeld.
 
Heb net rechtsom en linksom gedraaid, maar nu heb ik helemaal de poppen aan t dansen. hij gaat helemaal niet meer aan zonder gas bij te geven en stationair draaien ho maar. :+
 
Plaatjes zijn altijd fijn. Heb ondertussen de honda dealer ook al even gemaild met dit voorval. ( ik ben hier nog een te '' leek '' voor om dit echt op te lossen als het bovenstaande etc niet werkt )
Stationair draait hij tussen de 500-1000 toeren. Moet hem echt in de gaten houden soms, want onder 500 is gelijk gedaan natuurlijk.

Zal straks nog ff weer naar de garage lopen en dit proberen als de motor is afgekoeld.
Draai hem even rechtsom, stationair zou hij idealiter rond de 1100-1200 RPM zitten
 
heb t idee dat die helemaal niet vast zit.
Hij hoort ook niet vast te zitten ;)
Die schijf bovenaan stuurt de kleppen in je carburateurs aan. Aan die schijf zit een hevel, die door de stationairknop omhoog of omlaag gedraaid wordt. Effectief geef je daarmee meer gas, zo wordt je stationair bijgedraaid.
Hij zit dus nooit vast, die veer dient ertoe om hem op spanning te houden zodat hij in één stand blijft staan en niet zichzelf los draait.
 
Paar keer een slag naar rechts gedraaid. maar t maakt geen verschil. Dan denk ik nu wel de accu. Of ik heb dat ding net zo ernstig lopen draaien en doen dat hij helemaal niet meer aan wil. t voelt alsof ik hem nu helemaal gesloopt heb. Aangezien die hiervoor nog wel wou 'draaien' haha
 
Paar keer een slag naar rechts gedraaid. maar t maakt geen verschil. Dan denk ik nu wel de accu. Of ik heb dat ding net zo ernstig lopen draaien en doen dat hij helemaal niet meer aan wil. t voelt alsof ik hem nu helemaal gesloopt heb. Aangezien die hiervoor nog wel wou 'draaien' haha

Draai hem eens linksom uit totdat die hevel op de pen valt, dan is hij helemaal uitgedraaid. Draai hem daarna rechtsom totdat de hevel omhoog begint te gaan, dan kun je hem vanaf daar gaan verstellen.
 
Dit zegt de motor-monteurtje :

Als ik je verhaal zo lees is het inderdaad een brandstofprobleem.
Dat kan verschillende oorzaken hebben, onder andere vervuiling in je carburateurs, maar ook kan je brandstofpomp het begeven hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan