Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Hij laad wel snel op. En omdat ik niet weet of hij ook een stop heeft om niet door te laden, heb ik hem er vanaf gehaald. Vrijdag kan hij prima langer aan de lader, maar dan kan ik ook kijken. I'm a pussy :+. Maar, hij was van 12,04 naar 12,75 gegaan in 2 uur tijd. Heb het idee dat hij wel snel weer kelderd naar beneden. Had de multimeter er aangezet en even 20 sec zo stil mogelijk gehouden en toch kwam die op 12,62. Moet toch maar even een lader aanschaffen die recent nieuw is en weet wanneer die moet stoppen met laden. avind dit namelijk maar niks als ik weet dat ik lig te tukken en dat ding overlaad zich :+
 
Heb een vraag over het laden, als jullie ondertussen nog niet gestoord worden van mij.
Met acculader erop geeft hij gelijk 13,75 volt ( wat een normale waarde is in rust ? ) Klopt het dat, dat komt omdat hij aan de lader zit en het maximale van de accu haalt ? Zodra ik hem eraf haal keldert hij weer naar 12,25 volt ongeveer. Komt natuurlijk omdat hij nog niet zo lang aan de lader zit.

Het is trouwens een agm nitro accu.
 
Je meet dan de spanning van de lader. Die geeft die 13.75volt. Er is meer spanning nodig om die accu te laden. Dus dat klopt gewoon.

En als ie vol is en de lader eraf moet ie wel meer spanning hebben dan 12.25. Dus nog ff lekker aan de lader laten
 
ja. dat gezegd hebbende: als ie na een aantal uren pas op de 12.25 zit was ie of erg leeg of is ie aan het einde van z'n latijn.
 
ja. dat gezegd hebbende: als ie na een aantal uren pas op de 12.25 zit was ie of erg leeg of is ie aan het einde van z'n latijn.
Zou natuurlijk heel goed kunnen. Heb zelf wel het idee dat hij erg snel weer daalt na dat hij op de bijv 12,75 zit hij daalt met elke seconden wat naar beneden. Maar, geloof niet dat een slechte accu in het begin zorgde voor onstabiel toerental en trekkend rijden. Er zal wel wat meer aan de hand zijn ook.
 
correct, als ie kan starten op de accu dan is die nog niet af. Laadspanning meten is dan nog wel belangrijk. Even de persslang van de brandstofpomp af en testen of die druk levert is ook een geode test, let wel op dat je de brandstof ergens in opvangt natuurlijk :+
 
correct, als ie kan starten op de accu dan is die nog niet af. Laadspanning meten is dan nog wel belangrijk. Even de persslang van de brandstofpomp af en testen of die druk levert is ook een geode test, let wel op dat je de brandstof ergens in opvangt natuurlijk :+
Er wordt morgen naar de motor gekeken ( of iniedergeval ik breng de motor morgen weg ) hun zullen wel uitvissen wat er aan de hand is. Maar, voor de duidelijkheid. Hij startte voor 1 week geleden nog.. nu niet meer xD
 
Van de lader gehaald met 13,50 volt. Met licht aan springt hij gelijk naar 12,22 ( dat is extreem veel ) En aan starten komt hij niet toe ( of dat nou door de accu komt of iets anders ) iniedergeval had de startknop iets langer ingehouden dan normaal en er kwam een mini knalletje en daarna een puf. ( valse lucht? )


Motorcorona virus ? :+
 
Ze staat bij de garage. Die man heeft mijn verhaal aangehoord en hij denkt zelf aan de bougies, spanningsregelaar of bobines. Of stekkers etc niet helemaal goed meer. a iniedergeval hij verwacht niet dat er iets is met de carburateurs, want dan zou die niet knallen.

Dinsdag word ernaar gekeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Pff als ik mn andere uitlaat ga kopen en ik doe die originele weg, vraag ik ook gewoon 1200 :+ alhoewel, mijn eerst prijs gedachte was 250 euro. _O- dan ben ik hem wel sneller kwijt denk ik.
 
Zo dat was even lezen maar ben nu helemaal bij over de perikelen met de NTV650 en aanverwanten.
Heb zelf een NTV650 Revere gehad en die na een tijdje ingeruild voor een nieuwe Deauville.
De Deauville heb ik vorig jaar verkocht en daar heb ik HEEEEL veel spijt van.
Nu dus weer op zoek naar een NTV650 want ik mis het rijden zo.
 
Mijn Revere in Oostenrijk
iw1gt61v.jpg


Plaatsen van de Schurgers kuip door Jos Schurgers
uj8xp8y7jjcq.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zag van de week nog een knappe rode met kuip op marktplaats voorbij komen. Wel een beetje aan de prijs, dacht 1500 maar verder
 
Terug
Bovenaan Onderaan