Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het NX650 Dominator topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

zoran

MF veteraan
7 nov 2002
5.112
1
Welkom in het NX650 Dominator topic.
Lees hier alles maar post ook vooral al je NX650 gerelateerde ervaringen en foto's.
Hieronder heb ik alle domi's die tot nu toe voorbij zijn gekomen in dit topic op een rijtje gezet.
Mocht jouw motor hier tussen staan en je hebt hier iets aan toe te voegen, wijzigen of je wil hem eraf hebben? Laat het me dan vooral weten via een pb-tje!




Ok even voorstellen dus:

De mooie zwarte domi uit '93 van Paul_675




De erg goed geslaagde verbouwde allroad NX650 van Fair Dinkum erwin_k:
Voor:


Na:






De errug strakke NX650 SM van Jelo :
Voor:

Na:




De ex van djustmie:






Stoere Domi SM van -Z-ander




Blauwe NX met seatpipe! van Sorage:






Mooie, subtiel ogend verbouwde (maar schijn bedriegt) oer domi van hayasjeelski:





Maar wacht, hij heeft er meer!




Strakke originele domi van MaGiC-WaLKeR:




De mooie verhoogde oer domi van jj5.
Ook deze gaat wss verbouwd worden.



Hele nette Domi ui '96 van Timieh



Ten slotte nog de mijne.
Mijn eerste, enigzins verkrachttebouwde, domi...




Heb die uiteindelijk verkocht maar nu na een hoop andere motoren weer terug bij de domi





Daar kan nog meeeeeeeeeeeeeeer bij!

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Grote ronde hooggeplaatste koplamp en een laag voorspatbordje en hij is af
 
Ja lijkt me ook zeker vet, maar een setje motard(achtige) velgjes staat hoger op m'n lijstje
Dus als iemand een goedkoop setje weet

Eerst vork veranderen, dan velgen. Anders kun je straks wéér alles passend maken.

Vork zou als het goed is zonder problemen moeten passen als je een CR250 van rond 1990 pakt of een CR500 vork van eind jaren 80.
Vorkje zal rond de 150 kosten ofzo met een beetje geluk.
 
  • Onderwerp starter
  • #7

Klinkt idd logisch...
Nu dus eerst maar is op zoek naar een mooi vorkje
 
  • Onderwerp starter
  • #8
Heb gehoord dat een set progressieve veren ookal wonderen doet...
Is misschien minder mooi dan een usd maar echt mooi zal ie toch nooit worden
Bespaart me ook weer geld wat ik aan wieltjes kan spenderen

Naja zie wel wat er het eerst op m'n pad komt.
 
Dooie boel hier...
Geen domi's verder?
By the way, heeft iemand misschien een bedradingsschema?
Ben m'n draadboom aan het opknappen en vereenvoudigen maar zo'n schema is daar wel erg handig bij...
Heb er nu wel 1 maar die is in het duits en erg moeilijk leesbaar...

Zoran
 


Is dat echt zo uit te wisselen?
Sta op het punt een vork te kopen maar wil niet voor een hoop onverwachte "verassingen" komen te staan bijv. mbt de remklauwophanging...?
(Kan zelf geen brackets maken)
Moet de vork persé uit die jaren komen?

Zoran
 
cr zal idd wel van die jaren moeten zijn omdat er nogal eens wat gewijzigt is
maar zoals ze zeggen "meten is weten"
 
rem meuk is wss niet over te zetten.

Als je niet wilt kutten kun je het beter niet doen.
 


dat is dus mijn nx650...

heb er gisteren een XR600 carburateur op gezet, moet alleen nog even een paar dagen wachtten totdat ik mijn open luchtfilter binnenheb.
dan gata meteen de heel luchtfilterbak er af, en misschien gaat de accu er ook wel af, eerst eventjes kijken of ik het koppelingsdeksel en kickstarter benodigdheden van een xr600 over kan zetten.

verder heb ik geprobeerd een xr600 aluminium achterbrug er in te krijgen, maar dat lukt niet zo 1,2,3 aangezien het linksysteem te veel afwijkt, tenzij ik een kortere schokdemper zou pakken.

nu ook nog een USD voorvork regelen en monteren, dan staat er verder nog een op de lijst met dingen welke ik er nog aan wil doen: grotere remschijf pas maken met eventueel een 4 zuigertang en endere hoofdremcilinder en stalen leiding, dan nog een iets lichtere tandwielverhouding, en een enkele demper wat weer voor een paar kilo gewichtsbesparing moet zorgen.
ook wil ik alle overbodige troep er af hebben.
duovoetsteunen zijn er af, luchtfilterbox is er af, geen knipperlichten etc, cockpit gaat er waarschijnlijk nog van af etc...
 
Laatst bewerkt:

Hij is vet, heel vet!

Maar je ging hem toch verkopen
Ben erg benieuwd naar de prestaties van de xr carb, keep us posted

By the way, zijn je velgen los te koop?
 
Update, nieuwe koplamp en originele tellerunit terug.
Ben er blij mee

 




zo weer wat verder gestript.
de lampen gaan er voorlopig af
de cockpit gaat er af
contactslot gaat er af
standaard er af
luchtbox er af
kettingkast,claxon,schakelaars etc gaan er allemaal af.

nu dus nog een USD voorvork er in.hier dan eventueel bussen bovenop de veren en dikkere/meer olie in.

een 320mm remshcijf heb ik al maar moet ik eerst nog passend zien te krijgen.
een nieuw setje balhoofdlagers is ook geen overbodige luxe aangezien de huidige hun beste tijd hebben gehad.kwam meer roest als vet uit.

verder nog een vlakke nummerplaat aan de voorkant ipv de lampenkap.

ook moet ik nog me kabelboom aanpassen, even wat electronica verleggen zodat ik de rest van de kabelboom kwijt kan op de plek waar normaliter de luchtbox zit.maar dus dat ik geen kabelbos meer heb aan de voorzijde.nog wat kabeltjes verlengen naar de bobine etc maar is niet zo heel erg veel werk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dus zon vorkje liggen evt met wiel of vind je dat niet wat? Heb je pas die foto gestuurd van de vork.

Wiel houd ik liever wel zelf ivm supermotard velgen omspaken.

Ben er nou nog niet achter of die vork rechtstreeks in een xr of domi past? Of moeten de kroonplaten dan ook omgezet worden.

Nu ga ik eerst even biertje halen hier in het dorp

later
 
@ the rednas, zie ik daar nu een xr carb? en een at achtervelg?
en als je electra naar je luchtfilterkast verhuist komt er zeker een conisch filter op de carb?
 
@ the rednas, zie ik daar nu een xr carb? en een at achtervelg?
en als je electra naar je luchtfilterkast verhuist komt er zeker een conisch filter op de carb?

is inderdaad een XR carburateur ja, en de achtervelg is een 17"-4.25" akront velg, met hier omheen een 160 band.en er komt inderdaad een open luchtfilter op, zo een kleine conische komt er op te zitten.
Ik ben benieuwd hoe hij gaat lopen met die xr carburateur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.