Het pekel seizoen is weer begonnen...!

Er ligt weer pekel, ik...

  • Laat mijn motor direct staan, OV of auto vanaf nu!

    Stemmen: 123 35,5%
  • Rijd lekker door, 99% van mijn motor is toch plastic

    Stemmen: 31 9,0%
  • Rijd lekker door, 99% van mijn motor is al verroest

    Stemmen: 18 5,2%
  • Parkeer m’n motor en pak de pekel brommer

    Stemmen: 22 6,4%
  • Niks aan de hand als je de motor goed verzorgd...

    Stemmen: 152 43,9%

  • Totaal aantal stemmers
    346
De mijne is onder zeil. 😉
versysslaap.jpg
 
Dit weekend (of ja, wanneer het droog weer is) ga ik hem wassen en dan staat die lekker droog en warm in de schuur.
 
Ik heb dit goedje erop gespoten ,een enorm fijne spuitbus en ik heb ermee door de viezigheid gereden en t ding was nog schoon,bijkomend voordeel t kost weinig.
Ik houd de werking ervan in de gaten.
20191119_183429.jpg
 
Afgelopen winter goede ervaring gehad met de S100 Corrosionschutz. Van het weekend maar eens een sessietje mee doen. Voorlopig is ie smerig genoeg als pekelbeschermig O-)
 
Als het wat kouder wordt: oxford handvatverwarming op 90% en gaan :)
Op mijn bek ben ik al geweest, dus daarom valbeugels, kan ik 'm wat zachter neerleggen.

Piccie van vorig jaar/10 maanden geleden :)

aKhPC3Qm.jpg


Gewoon lekkah doorrijden en hopen op het beste *D
 
Of gewoon niet wassen.. net als voorgaande jaren was ik hem niet en rij ik gewoon door (tenzij het echt glad is).
Ja, dat heb ik de afgelopen jaren gedaan maar ik merk dat er toch wel wat pekelschade op de V-Strom zit. Die velgen krijg ik niet meer zwart met gewoon boenen (hoewel ik ervan overtuigd ben dat een goede poetser ze nog wel mooi krijgt).
 
Als het wat kouder wordt: oxford handvatverwarming op 90% en gaan :)
Op mijn bek ben ik al geweest, dus daarom valbeugels, kan ik 'm wat zachter neerleggen.

Piccie van vorig jaar/10 maanden geleden :)

aKhPC3Qm.jpg


Gewoon lekkah doorrijden en hopen op het beste *D

Hoezo? Sneeuw is toch zacht?
 
Ja, dat heb ik de afgelopen jaren gedaan maar ik merk dat er toch wel wat pekelschade op de V-Strom zit. Die velgen krijg ik niet meer zwart met gewoon boenen (hoewel ik ervan overtuigd ben dat een goede poetser ze nog wel mooi krijgt).

Je ziet het alleen bij de velgen?
 
Je ziet het alleen bij de velgen?
Nee, er zitten meer plekjes op. Niets heel ernstigs overigens. Maar de velgen zijn wel het ergst, die worden gewoon niet meer zwart. Nogmaals, ik denk dat een goede poetser ze wel weer zwart krijgt maar met gewoon wassen zit dat er niet meer in.

Ik ga dus ook niet overdreven spuiten met de spuitbus die ik gekocht heb. Vooral de delen die dicht bij de grond komen even zodat ik 'm van 't voorjaar weer gemakkelijk schoon krijg.
 
Nee, er zitten meer plekjes op. Niets heel ernstigs overigens. Maar de velgen zijn wel het ergst, die worden gewoon niet meer zwart. Nogmaals, ik denk dat een goede poetser ze wel weer zwart krijgt maar met gewoon wassen zit dat er niet meer in.

Ik ga dus ook niet overdreven spuiten met de spuitbus die ik gekocht heb. Vooral de delen die dicht bij de grond komen even zodat ik 'm van 't voorjaar weer gemakkelijk schoon krijg.
Volgens mij is er ergens een poets topic; daar kun je vast wel tips vinden! :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan