Het pekel seizoen is weer begonnen...!

Er ligt weer pekel, ik...

  • Laat mijn motor direct staan, OV of auto vanaf nu!

    Stemmen: 123 35,5%
  • Rijd lekker door, 99% van mijn motor is toch plastic

    Stemmen: 31 9,0%
  • Rijd lekker door, 99% van mijn motor is al verroest

    Stemmen: 18 5,2%
  • Parkeer m’n motor en pak de pekel brommer

    Stemmen: 22 6,4%
  • Niks aan de hand als je de motor goed verzorgd...

    Stemmen: 152 43,9%

  • Totaal aantal stemmers
    346
Ik neem me tenminste nog elk voor jaar voor om mijn motor te wassen, maar helaas komt er altijd wel iets tussen, meestal geen kleingeld voor de wasplaats, geen tijd, te koud, te warm, te nat, etc.
 
_O-

Ja precies dat. Ik denk ook als ik wat vaker (na de pekelperiode dan he) zou wassen ik m'n velgjes nog wel schoon zou krijgen nu. :P
 
Vanmiddag uit werk ff een vers busje s100 gehaald en net ff goed ingespoten. Laat de kou maar komen!
 
Het spul gaat nu de schuur in .............. Binnenkort nog wat olie, wat filters en wat onderhoud.
Voor de rest: Laat de kou maar komen. Ik ben d'r klaar voor.
Baasje met een bokbiertje voor de open haard. Motoren onder een dekentje. Alles in WINTERRUST!
(nu komen de bikkels en ik hoor daar niet bij/ wil daar niet bij horen- mij te koud)
 
Ik zag al een Nido rijden, dus ik denk dat de motor al wel wat pekel gevangen heeft.

Een beetje afzien, maar toch ook wel weer genieten. Ik hou wel van de winter. En als het aantal dagen dat het echt onverantwoord is om te rijden ongeveer gelijk is aan de afgelopen winters valt het allemaal wel mee.
 
Als je je motor af en toe schoonmaakt en in de was, S100 en/of plastishine zet (ik heb een maxiscooter ;-) is er weinig dat echt lijdt onder pekel. Ik kan je zeggen (en mensen die er verstand van hebben doen dat ook) dat hij er na 11 winters nog uitstekend uitziet en alles nog 100% functioneert. Naar mijn werk fiets ik, maar vanavond moet ik iets verder en wordt hij gewoon weer gebruikt. Mijn enige voorwaarde is dat het niet glad is (dat is hooguit 2x een weekje op jaarbasis). Verder accepteer ik de omstandigheden zoals ze zijn en gebruik ik mijn motor niet als excuus voor de trein/ auto/ helemaal niet gaan.
 
Als je je motor af en toe schoonmaakt en in de was, S100 en/of plastishine zet (ik heb een maxiscooter ;-) is er weinig dat echt lijdt onder pekel. Ik kan je zeggen (en mensen die er verstand van hebben doen dat ook) dat hij er na 11 winters nog uitstekend uitziet en alles nog 100% functioneert.
Ik was mijn motor nooit. Experts zijn het er waarschijnlijk over eens dat het een vuile motor is. :+ Maar pekel heeft weinig schade aangericht, optische "schade" daargelaten.
 
Ik heb een transalp erbij gehaald zodat ik mooiweerrijder af ben:+
Gaan we daar de winter mee doorploegen8-)
 
Met 'vast weer' geef je aan dat je mss nog twijfels hebt..................??
Zoals de angst heeft aangegeven voor alle afgelopen winters, wordt het natuurlijk 'Bar en Boos' ! Mss wel 2 nachten -5'C 😩

Nou voor de gemiddelde motornietrijder is het al bar en boos als er regendreiging is in Europa, of misschien wel vorstdreiging. Dan kruipen ze bij de kachel of in het koekblik.
 
:}
:}:}
Wij kunnen wel is Meeten volgend jaar als ik die Sisi motor weer uit z n zakje heb ,
lijkt me fijn ,lekker zeuren en appelgebak schrokken :t
Je ging 't hok toch de deur uit doen? })
Maar je hebt nog een appelgebakkie van me tegoed inderdaad. :Y
 
Je ging 't hok toch de deur uit doen? })
Maar je hebt nog een appelgebakkie van me tegoed inderdaad. :Y

Ik wacht met wegdoen iig tot na t gebakkie anders hoor ik niet meer bij de ZRX clan he´ ,en een gebakkie gaat voor alles natuurlijk,
dus als jij een beetje handig bent stel je dat elke x uit ,dan kan ik de ZRX niet weg doen :t ik ga natuurlijk niet met jou meeten met een BeeMWee :N
 
Jij wil natuurlijk net als ik bij de "echte" horen,ga jij ook zwaaien en al die andere flauwekul die daarbij hoort stoere kerstverhalen en andere motorrijders voor mietjes uitmaken? ik wel iig :Y:+

Precies Jan!:Y

Dan kan ik de jongeren later vertellen hoe koud het wel niet was in mijn tijd en hoe ik door weer en wind 6miljoen km heb gereden zonder 1x mis te schakelen;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan