Het RS250 & RGV 250 topic: Tijd voor slicks... deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een afstelvraagje.

De motor is nu bijna (weer) ingereden, maar tussen 7.000 en 8.000 toeren heeft ze een nare dip.
Tijdens accelereren trekt ze er wel doorheen, maar als je doortrekt naar ± 9.000 toeren, en je schakelt over, dan valt ze precies in dat toerengebied van 7.000 - 8000 en valt dood. Vreselijk irritant.

De hoofdsproeiers zijn al behoorlijk groot en dat maakt bijna geen verschil. Begonnen met de standaard maat, en nu woont er 330/320 in.
De naalden staan precies in het midden. Arrow pijp, Ignitech en stock air box, wel Cougar power valves. Deze staan dicht tot 9.000 toeren, als ik die vroeger open zet dan smoort ze nog erger.

Iemand een idee?
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond allemaal,

Ik plaats even een bericht namens twee vrienden van mij, beiden rijden op een rs250 (zelf rijd ik op 748 en de droom is om er straks een 250 naast te hebben, 6 jaar geleden begonnen op een rs125).

Nu is er het volgende aan de hand: haar motor is sinds de aankoop (bij een nog niet nader te noemen dealer) een rampending en heeft binnen de 250km al de volgende technische mankementen achter de rug: koelingsproblemen, daardoor gebroken zuigerveren, versleten tandwielen in de bak, scheur in ophanging frame, uitgelopen tapeinden en nog een aantal zaken. Nu dit alles achter de rug was kon er eindelijk gereden worden vandaag. Dus tank er op en gaan. Echter nu bleek bij montage dat de tank tegen de kroonplaat aankomt. Er zitten ook al oude schuurplekken op de tank en zat er dus ook zo op alvorens de demontage.

Ter verduidelijking heb ik even een foto van haar motor (zwarte tank) en die van hem erbij gezet.
Wat is bij jullie hierbij de 1e gedachte, beschadigd balfhoofd/frame? Alvast bedankt voor de reacties!

Groet Bernard

[afbeelding]

[afbeelding]
Zit dat plaatje met rubber wat vooraan onder de tank zit wel goed?? Het moet namelijk lastig gaan om hem onder het zitje in de rubbers te krijgen...
 
Uit een ander topic... _O- :}

bella.jpg
 
:^

Klinkt als een te rijk standje! :Y In de bergen heb ik hetzelfde fenomeen gehad. De ijlere lucht zorgde ervoor dat tie tussen 7.000 en 8.000 toeren flink begon te sputteren en geen vermogen had.
Oké dan. Heden avond een tijdje 'gerommeld'. Ontsteking later en vroeger gaf geen verbetering, eerder verslechtering.
Dan de power valve, deze eerder gedeeltelijk openen gaf ook geen verbetering, maar verslechtering.

Het enige wat helpt is de inlaat van het luchtfilter voor de helft afplakken met tape. Pas dan kun je normaal overschakelen en pakt ze normaler op tussen de 7.000 en 8.000 toeren. Maar betekent dit niet een (nog) rijker mengsel? Namelijk minder lucht = meer brandstof?

Ik betwijfel of ik dat ga oplossen met het verzetten van de naalden.

Iemand?
 
Laatst bewerkt:
Oké dan. Heden avond een tijdje 'gerommeld'. Ontsteking later en vroeger gaf geen verbetering, eerder verslechtering.
Dan de power valve, deze eerder gedeeltelijk openen gaf ook geen verbetering, maar verslechtering.

Het enige wat helpt is de inlaat van het luchtfilter voor de helft afplakken met tape. Pas dan kun je normaal overschakelen en pakt ze normaler op tussen de 7.000 en 8.000 toeren. Maar betekent dit niet een (nog) rijker mengsel? Namelijk minder lucht = meer brandstof?

Ik betwijfel of ik dat ga oplossen met het verzetten van de naalden.

Iemand?
Dat klopt!! :Y

Bijzonder.... :/
 
Even een antwoord op de tankvraag:

Het rubber zit goed. Probleem is juist dat de tank nu al tegen de kroonplaat aan zit, terwijl hij nog 1cm verder naar voren moet om de twee ''pikkies'' (heb er even geen alternatief voor:D ) aan de achterkant van de tank in de rubbertjes te laten zakken van het frame....
 
Even een antwoord op de tankvraag:

Het rubber zit goed. Probleem is juist dat de tank nu al tegen de kroonplaat aan zit, terwijl hij nog 1cm verder naar voren moet om de twee ''pikkies'' (heb er even geen alternatief voor:D ) aan de achterkant van de tank in de rubbertjes te laten zakken van het frame....
Op zich klopt dat wel! Bij mij gaat tie er strak in met die pikkies... (lekker hoor :P ) Maar dan komt vooraan net niet tegen de kroonplaat!
Heb je een foto van onder de tank en van die pikkies??
 
Vreemd, lijkt me heel sterk dat je balhoofd zover ontzet is dat er geen scheur in zit maar wel je balhoofd moer tegen de tank drukt. Denk dat je dan toch aan de kant van de "pikkies" moet kijken. Meer die afstanden eens op vanaf een vast punt op die beide fietsen.... want je weet:

Meten is weten!
 
Zo na alle ziekenhuis / nier ellende eindelijk weer beetje goed te pas dus afgelopen week maar eens met de garage aan de slag gegaan.
Hele handel geisoleerd en nieuw dak gedaan en elecetrische garagedeur er in met remote. Toen maar eens alle motor meuk + motoren verhuisd.
Nu nog een brug scoren en wachten op mn gereedschaps kar.
Iemand nog een idee voor verwarming? Zit te twijffelen tussen gas en electra.
Paar foto's
garage 1_800x600.jpg

garage 2_800x600.jpg

garage 3_800x600.jpg
 
Netjes! :}

Gaskachel of electrisch... tja. Als losse unit zijn ze geen van beide echt goedkoop om mee te stoken.
Kun je de CV-verwarming niet doortrekken?
 
Netjes! :}

Gaskachel of electrisch... tja. Als losse unit zijn ze geen van beide echt goedkoop om mee te stoken.
Kun je de CV-verwarming niet doortrekken?

CV doortrekken kan wel maar dat willen we eigenlijk aankomend jaar pas doen daar we dan ook de hele tuin gaan doen. Dat komt ieg wel maar wil eigenlijk voor deze winter wel zorgen dat ik warme handjes heb :)

Kan ook nog op petroleum.....

TS24.nl

Das ook nog wel een plan ja.
 
Ik heb ook gewoon de CV doorgetrokken, thermostaatknop er op en klaar :) (garage wel aan het huis vast)

En voor een brug, dit werkt ook prima

IMGP4698Medium.jpg


motortafel.jpg


en als je'm niet gebruikt

IMGP4700Medium.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo na alle ziekenhuis / nier ellende eindelijk weer beetje goed te pas dus afgelopen week maar eens met de garage aan de slag gegaan.
Hele handel geisoleerd en nieuw dak gedaan en elecetrische garagedeur er in met remote. Toen maar eens alle motor meuk + motoren verhuisd.
Nu nog een brug scoren en wachten op mn gereedschaps kar.
Iemand nog een idee voor verwarming? Zit te twijffelen tussen gas en electra.
Paar foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zeau dan, lekker de ruimte!! :Y Netjes... :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan