Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Inde
Is dat aan de uitlaat zijde?zo ja kan dat komen door de uitlaatspijl,word zo te zien ieder geval tijd de boel eens uit elkaar te halen.

Is inderdaad de uitlaat kant. Hoe bedoel je dat het daar aan kan liggen? Open gaat ie zeker. Deze winter, als ik er meer tijd voor heb.

Al zit ik er ook aan te denken het geheel zo te verkopen omdat ik er eigenlijk te weinig tijd voor heb. Motor loopt ook gewoon nog netjes.
 
Laatst bewerkt:
Inde

Is inderdaad de uitlaat kant. Hoe bedoel je dat het daar aan kan liggen? Open gaat ie zeker. Deze winter, als ik er meer tijd voor heb.

Al zit ik er ook aan te denken het geheel zo te verkopen omdat ik er eigenlijk te weinig tijd voor heb. Motor loopt ook gewoon nog netjes.
Uitlaatspijl word te heet daardoor gaat hij in de zuiger vreten.
 
Inde

Is inderdaad de uitlaat kant. Hoe bedoel je dat het daar aan kan liggen? Open gaat ie zeker. Deze winter, als ik er meer tijd voor heb.

Al zit ik er ook aan te denken het geheel zo te verkopen omdat ik er eigenlijk te weinig tijd voor heb. Motor loopt ook gewoon nog netjes.

Hoe serieus denk je aan verkoop? Ik zoek nl een RS250. Hoor graag van je
 
Sorry voor mijn late reactie. Was op vakantie. Verkocht wordt de motor zeker. Ik had de motor al te koop staan voor ik dit ontdekte. Iemand wilde de motor zelfs overnemen voor €8.500,- Ik heb dat zelf afgeblazen nadat ik de zuiger zag. Had hem nog voorgesteld te zakken in prijs zodat hij de reparatie zelf kon doen. Dat wilde hij niet. Dus voor de juiste prijs mag de motor weg. is nog lopend te horen, rijden durf ik natuurlijk niet meer.
 
Sorry voor mijn late reactie. Was op vakantie. Verkocht wordt de motor zeker. Ik had de motor al te koop staan voor ik dit ontdekte. Iemand wilde de motor zelfs overnemen voor €8.500,- Ik heb dat zelf afgeblazen nadat ik de zuiger zag. Had hem nog voorgesteld te zakken in prijs zodat hij de reparatie zelf kon doen. Dat wilde hij niet. Dus voor de juiste prijs mag de motor weg. is nog lopend te horen, rijden durf ik natuurlijk niet meer.
Ik weet niet of je dat zelf kan repareren,maar zo ja kan je beter dat doen dan brengt de motor het meeste op.
 
Zelf doen is geen enkel probleem. Heb er alleen de tijd niet voor / wil er de tijd niet meer insteken. Heb nog 2 motoren staan die aandacht nodig hebben waar ik meer plezier aan beleef. Mocht ik echt dik moeten inleveren op prijs dan ga ik het wel zelf doen. Toen ik de motor de koop had was er veel animo voor. Dus ik raak hem wel kwijt.
Ook nog een foto van de laatste rit.
 

Bijlagen

  • 20200817_200448.jpg
    20200817_200448.jpg
    2,2 MB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Zelf doen is geen enkel probleem. Heb er alleen de tijd niet voor / wil er de tijd niet meer insteken. Heb nog 2 motoren staan die aandacht nodig hebben waar ik meer plezier aan beleef. Mocht ik echt dik moeten inleveren op prijs dan ga ik het wel zelf doen. Toen ik de motor de koop had was er veel animo voor. Dus ik raak hem wel kwijt.
Ook nog een foto van de laatste rit.
Je kan hem beter opknappen en houden,als alleen al belegging een goed plan,ze worden alleen maar meer waard,er is niet voor niets zoveel
animo voor.
 
Daar heb je wel gelijk in, maar geld is ook niet altijd alles. En om het ding nu alleen neer te zetten, en in de weg te laten staan, om er over een tijdje meer aan te verdienen zie ik ook niet zo zitten.
 
Nou de RS draaid weer hoor :9

Tevens heb ik De GOUDEN luchtfilter tip ontdekt.

Koop nieuwe manchetten!!! Wanneer ze maar iets verdroogd zijn is het haast niet meer mogelijk je luchtfilterbox normaal en luchtdicht te monteren.

Ik was met mijn nieuwe rubbers klaar binnen 1 minuut. Box viel zowat op z'n plek. Zit tevens super nu!
 
Laatst bewerkt:
Te koop. Optehalen in België (Turnhout), intresse? stuur pb...

Dit zijn mijn snelle pijpen, vj21
of ze passen op een vj22/aprilia geen idee?
Het zijn handmade exemplaren...
Ze wegen heel weinig, en hebben een kortere expantiekamer.
De krul van de rechtse pijp, is een leuk detail.
Linkse en rechtse uitlaat dempers
31A0B5D0-4C75-4364-85DD-B88F7C93E61F.jpeg

1A5349D9-6019-466D-A2EA-08793DDCC975.jpeg
 
Ik ben weer iets verder. Er is een stuk van de zuiger gebroken. Aan de onderkant inlaat kant. Iemand een idee hoe dit kan? Cilinder en krukas lijken (gelukkig) zo op het eerste oog ok. Maar ik ga het blok wel demonteren om alles schoon te maken.
 

Bijlagen

  • 20200917_203023.jpg
    20200917_203023.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 11
Zouden dit originele zuigers zijn?

Iemand tips welke zuigers het beste te halen (en waar). En wat een krukas revisie mag kosten als ik een losse krukas aanlever?
 

Bijlagen

  • 20200917_215012.jpg
    20200917_215012.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Ik ben weer iets verder. Er is een stuk van de zuiger gebroken. Aan de onderkant inlaat kant. Iemand een idee hoe dit kan? Cilinder en krukas lijken (gelukkig) zo op het eerste oog ok. Maar ik ga het blok wel demonteren om alles schoon te maken.

Overtoeren kan ook
 
Iemand tips welke zuigers het beste te halen (en waar). En wat een krukas revisie mag kosten als ik een losse krukas aanlever?
In de mijne wonen Mitaka's, hier gescoord:

Maar misschien kun je bij de Suzuki dealer gewoon verse RGV zuigers bestellen?

Krukas is wel een dingetje. Ooit al eens een kruk laten reviseren bij StarTwin. Geen idee wat het koste, maar het was wel een gedoe. Iets van drie keer terug geweest om het goed te krijgen, wat uiteindelijk wel lukte.
Als je het ding laat reviseren, geef de carters erbij, dat had ik niet gedaan.

Later heb ik ooit eens een hele nieuwe complete krukas op de kop kunnen tikken.
 
Dank voor de reacties. Krukas zal ik eens loshalen en bekijken of de lagers nog goed zijn (hopelijk zijn er geen stukjes zuiger in gekomen). Tot nu toe heb ik nog geen enkel stukje zuiger terug gevonden
 
En we hebben weer een probleem.....
Horizontale cilinder laat me zonder reden in de steek. Nieuwe Iridium bougies en accu, die zijn uitgesloten. Heel heel heel af en toe geeft ie wel een paar klappen maar loopt eigenlijk alleen nog op de verticale cilinder.

Cdi zelf kapot, of een slechte bobine?

Aardig klote dat wel
 
Terug
Bovenaan Onderaan