Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

mocht je het niet vertrouwen dan kun je natuurlijk ook gebruik maken van een los expansieflesje
 
@Janbros

Ik vermoed ook dat ze bv op een rsw 250 gp machine ook geen expansievat hebben. Zie ze ook nooit!
Iemand van jullie die dit al gedaan heeft?

Groeten Sam
 
@ zizito ..is niet zo moeilijk toch, klein flesje aan de rad van zo'n 200ml en rijden maar.
ik zelf had het ook zo gedaan en nog nooit geweten dat er koelvloeistof moest overlopen naar m'n flesje.

en je ram air systeem ...dan moet je best wel al goed je 2takt kennen hoor vooraleer je ffe een luchtfilterbox maakt
 
full


Ff moeders of je zus/tante dr deofles confisceren :+
Gat er in slaan voor t slangetje en met wat tiwraps aan de radiateur maken.
 
Waarom zou je een goed werkende expansie verwijderen?
Het gaat om peanuts in gewicht (de meeste berijders kunnen beter hun eigen expansie gaan afsporten :+)

Kosten bij een serieus koelingsprobleem zijn behoorlijk..
De standaard RS radiator heeft bepaald geen capaciteitoverschot, zeker niet op warme dagen.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er fancy uit. :)

Als je toch iets bijzonders wil zou ik de lucht willen halen uit een plek waar je minder last hebt van de temperatuur van de motor.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er fancy uit. :)

Als je toch iets bijzonders wil zou ik de lucht willen halen uit een plek waar je minder last hebt van de temperatuur van de motor.
Bij de IG koenigsklasse op Assen heb ik naar de fiets van Fiedler (dacht ik, weet het niet meer zeker) zitten kijken met front inlet, door de gaten in het frame naar de vergrote airbox, waar de carburateurs in gemonteerd waren. Prachtig gemaakt en het ding liep verrekte hard. 88 pk volgens die kerel. Beetje overdreven misschien, maar boven de 80 is al heel veel voor zo'n blokje.
 
Bij mijn RS plakt de koppeling nogal als de hij even stil heeft gestaan en is afgekoeld. Heeft het zin om een andere olie erin te doen? Er zit nu een half-synthetische 10-W40 in (merk weet ik even niet nu).
Alvast dank
 
Ik gebruik hetzelfde als in m'n SXV,
75w90. Volgens mij staat dit ook voorgeschreven
 
Beste mede MF-ers, voor een circuit projectje ben ik op zoek naar een racekuip van een RS 250.

Deze mag beschadigd zijn, ik ga mijn Aprilia Shiver 750 voorzien van wat kuipwerk voor op het circuit vandaar.

Heb nog weinig gevonden op het net en nieuw is me iets te prijzig gezien ik niet weet hoeveel ik moet aanpassen.

Alvast bedankt mocht iemand wat weten!!!

Greet Hans
 
Beste mede MF-ers, voor een circuit projectje ben ik op zoek naar een racekuip van een RS 250.

Deze mag beschadigd zijn, ik ga mijn Aprilia Shiver 750 voorzien van wat kuipwerk voor op het circuit vandaar.

Heb nog weinig gevonden op het net en nieuw is me iets te prijzig gezien ik niet weet hoeveel ik moet aanpassen.

Alvast bedankt mocht iemand wat weten!!!

Greet Hans

Wat een leuke combo. Ga je de ombouw ergens bijhouden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan